NSD Powerball

08-09-2007 10:10 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
van de week kreeg ik m per post binnen ... de powerball... :cheer2:

ik ben verslaafd aan het maffe balletje .. 8-P

wie heeft er ook een ?
Alle reacties Link kopieren
Was da? Een computerspelletje?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de Powerball?

De Powerball is in de Verenigde Staten, in opdracht van NASA, ontwikkeld. Omdat astronauten in een toestand van gewichtloosheid nu eenmaal niets hebben aan gewichten wilde men een trainingsapparaat dat ook in de ruimte kan worden gebruikt.

In het kort is de Powerball een trainingsapparaat om uw armen, polsen en grip te verstevigen. We hebben ze in diverse soorten en kleuren.

De kern van de Powerball beweegt door een rotatie van de pols. Hoe sneller de Powerball wordt bewogen, hoe groter de zijwaartse kracht wordt. De kracht kan toenemen tot zo'n 18 kilo bij 15.000 toeren per minuut. En dat is heel zwaar.

Het is overigens niet verstandig om meteen de eerste dag een paar uur met de Powerball in de weer te gaan. Een kopje koffie vasthouden de volgende dag is dan bijna onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'm een tijdje terug gekregen als relatiegeschenk bij een ziekteverzuimverzekering. Hij schijnt ook goed tegen RSI klachten te zijn. Het ligt waarschijnlijk aan mij maar ik krijg 'm maar niet "aan de gang".
hebben iemand"? voor een prikkie ;-)



ik heb hem ooit tegen RSI gekocht maar ik gebruik het ding nooit
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem ooit op mijn werk gehad als kado voor de dag van de verpleging. Was in het begin ook heel fanatiek, maar doe het nu niet zo heel veel meer!
Alle reacties Link kopieren
deee. kwestie van oefenen ... heb je het bijbehorende startkoortje?
Alle reacties Link kopieren
Ik was in het begin ook heel fanatiek, maar nu doe ik het bijna nooit meer. Als ik hem tegenkom bij het opruimen, dan speel ik er wel weer even mee, maar verder nooit. Tijdje terug had ik hem meegenomen naar mijn werk. Collega ook, en we zijn weken zoetgeweest met die dingen...



Trouwens, is er nog iemand die problemen heeft met het startkoordje? Die van mij heeft al zeker 2 keer helemaal vast gezeten...
Alle reacties Link kopieren
de mijne nog maar een keer, geduld en priegelen met beleid... en hij was er weer uit
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m ook. Maar doe er eigenlijk niets mee. Ook ooit gekregen als relatiegeschenk. In het begin gebruikten we m best vaak, maar na een maandje ging ie de kast in en daar ligt ie nu al 2 jaar gok ik :)
Alle reacties Link kopieren
He, wat grappig om dit te lezen. Ik ken de verkoper van die dingen (https://powerball.shop) Ik heb zelf een uitvoering zonder startkoordje, gewoon opwinden, ideaal!
anoniem_306321 wijzigde dit bericht op 05-05-2018 12:51
Reden: url is veranderd
5.79% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven