Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?



Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
O ja, dat broodje. Daar heb ik dus heel lang over gedaan om te begrijpen dat sommige mensen dan dus boterham bedoelen. Ik vind het vooral vréémd dat ze dat doen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dat een lokaal ding, van dat broodje.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met "Disney"????
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met broodje?
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op zondag 06 april 2014 19:57 Wat is er mis met broodje?

Ja??



Moet ik dan zeggen wel je een boterham met kaas schat?

Klinkt: wil je een broodje kaas toch beter
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn buurman altijd voor onze deur parkeert en niet voor de zijne.
Alle reacties Link kopieren
O zal ook een ergernis vertellen i.p.v alleen commentaar leveren



Ik erger mij als mensen zeggen :

Net zo goed als MIJ
Alle reacties Link kopieren
O ja, inderdaad, dat broodje.

Wat is er mis met het woord 'boterham'?

(En ik ken iemand die werkelijk soms een 'plakje brood' zegt, dat is nog erger dan 'broodje'....)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 06 april 2014 @ 20:04:

O ja, inderdaad, dat broodje.

Wat is er mis met het woord 'boterham'?

(En ik ken iemand die werkelijk soms een 'plakje brood' zegt, dat is nog erger dan 'broodje'....)

Want?

Als je het heel sec bekijkt IS het namelijk ook gewoon een plakje brood!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Zusenzoo schreef op 06 april 2014 @ 20:02:

Dat mijn buurman altijd voor onze deur parkeert en niet voor de zijne.Daar heeft mijn vriendin ook zo'n moeite mee. Waarom? De straat is toch voor iedereen te gebruiken... Zij belt ook de bedrijven als er een werkbus voor haar huis geparkeerd staat!
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mensen die drie keer een topic over hetzelfde openen.

En als mensen een woord steevast verkeerd blijven uitspreken. (Ook nadat ze erop gewezen zijn)

En ....aan heel veel onbenullige dingen eigenlijk, maar ik ga eerst even meelezen
Alle reacties Link kopieren
Meer een irritant geluid: een lolly door je mond heen bewegen en die telkens tegen je tanden/kiezen aan laten komen.
wij slapen nooit.
Ik erger me niet vaak, maar wat ik heel irritant vind is dat mensen in de parkeergarage op mijn werk vanaf de bg stapvoets gaan rijden op zoek naar een plekje. Wie daar vaker is geweest weet dat je na 09.00 uur in een keer door kunt scheuren naar de zesde en dat daar dan ruim voldoende plek is.

Oh en ook irritant, mensen die alle spontaniteit uit hun kinderen willen opvoeden. Jongetjes van 2 rennen nu eenmaal door winkels, en als je daar niet tegen kunt als ouder moet je ze of in een buggy zetten, of thuis laten. En zeker niet twintig keer roepen 'Delano, houd daarmee op!', net alsof dat aan komt bij een kind van 2
Kennelijk woon ik in een streek waar men met " broodje" een "boterham" bedoelt. Het laatste woord hoor ik hier dan ook zelden. Nooit gedacht dat dat ergerlijk zou kunnen zijn.



Bestek dat tegen iemands tanden aankomt tijdens het eten vind ik vervelend om te horen en knakkende vingers.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare ergernissen over dat broodje en het parkeren door anderen voor je huis.



Ik erger me aan ouderen die mij lastig vallen met opvoedtips uit de jaren '50 voor mijn niet-slapende dreumes.

En aan mensen in een volle trein die hun tassen uitstallen en dan zuchten en steunen als je op de laatste vrije plek in de coupe zou willen zitten. Nee joh, ik blijf lekker staat zodat jouw tassen een eigen zitplaats hebben!!!!
Ik erger me eraan als mensen 'eind-ennen' (ik zou echt niet weten hoe je zoiets schrijft) uitspreken. Dus: menseNNN moeteNNN daar eens gauw mee ophoudeNNNN.
Mensen die hier een topic openen en dan, als de antwoorden niet bevallen, het direct weer weghalen.

De betaalpalen in de AH die het heel vaak niet doen.

Volle treinen elke dag op weg naar mijn werk.

Me gebruiken als bezittelijk voornaamwoord.
Als ik mensen "broodje" hoor zeggen denk ik aan een:







Niet aan een boterham. Ik hoor in mijn omgeving ook nooit iemand broodje zeggen als ze boterham bedoelen. Zal wel echt een regionaal iets zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:quote:

may_ka schreef op 06 april 2014 @ 20:04:

O ja, inderdaad, dat broodje.

Wat is er mis met het woord 'boterham'?

(En ik ken iemand die werkelijk soms een 'plakje brood' zegt, dat is nog erger dan 'broodje'....)



Want?

Als je het heel sec bekijkt IS het namelijk ook gewoon een plakje brood!



Tuurlijk! Ik vind het alleen vaag onsmakelijk klinken en bovendien denk ik als ik het hoor steeds 'daar is een woord voor, bo-ter-ham'.

(En vind ik die persoon zowiezo stom, dat helpt natuurlijk ook niet.)



Een echte onbenullige ergernis dus!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik erger me rot aan mensen die zich ergeren aan triviale zaken als mensen die een boterham een broodje noemen.
En als mensen 'positivisme' zeggen als ze 'positiviteit' bedoelen. Daar kan ik me toch wel zo erg aan ergeren! Maar ik zeg er niks van, want ik vind het zelf ook irritant als anderen mij verbeteren. Zo had ik een collega die me gewoon midden in een zin onderbrak om me te verbeteren, toen ik een keertje 'wou' in plaats van 'wilde' zei. Pff.
Aan mijn zieke meisje dat op mij ligt te slapen en zo hard in mijn oor snurkt dat ik CSI niet kan verstaan.



Oh, wacht, eigenlijk vind ik het niet zo erg
quote:Pantax schreef op 06 april 2014 @ 20:28:

Aan mijn zieke meisje die op mij ligt te slapen en zo hard in mijn oor snurkt dat ik CSI niet kan verstaan.



Oh, wacht, eigenlijk vind ik het niet zo erg Ah gossie! Gelukkig zijn er ondertitels Beterschap voor je kleine meisje!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk bij broodje niet aan een boterham, maar aan een bolletje of idd een pistolet..

Ik zeg zelf gewoon dat ik brood ga eten, of een boterham.. Als ik aan de pistoletjes/kaiserbroodjes etc ga dan zijn dat broodjes..

Verder erger ik me aan mensen met een hele zware ademhaling, ook al weet ik dat ze er waarsch niks aan kunnen doen.. Echt zo'n ademhaling die klinkt alsof diegene slaapt, en daar zit je dan bv naast of tegenover in de trein.. Bleghh

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven