Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?



Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
Ijskast als er koelkast bedoeld word.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:Mademoiselle85 schreef op 06 april 2014 @ 20:30:

Ik denk bij broodje niet aan een boterham, maar aan een bolletje of idd een pistolet..

Ik zeg zelf gewoon dat ik brood ga eten, of een boterham.. Als ik aan de pistoletjes/kaiserbroodjes etc ga dan zijn dat broodjes..

Verder erger ik me aan mensen met een hele zware ademhaling, ook al weet ik dat ze er waarsch niks aan kunnen doen.. Echt zo'n ademhaling die klinkt alsof diegene slaapt, en daar zit je dan bv naast of tegenover in de trein.. Bleghh Mensen met een zware ademhaling die in een stiltecoupé gaan zitten. Argh!



Zo te lezen heb ik echt een moeilijk leven
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mensen die onnodig veel spaties gebruiken. De laatste tijd zie ik het ook vaak in vacatures, dan staat er bijvoorbeeld: 'klanten service medewerker' in plaats van 'klantenservicemedewerker'.



Hou toch op met je 'schimmel infectie', 'dokters assistente' en 'achter ham'. Schimmelinfectie. Doktersassistente. Achterham.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me eraan dat mensen een pistolet een broodje noemen.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
oto het is auto



"ik ga even iets voor mezelf doen" i.p.v. "naar het toilet"

Zal wel aan mij liggen hoor, maar bij het eerste krijg ik echt rare ideeën.
IJskast en wou klopt gewoon hoor.
Alle reacties Link kopieren
'Ze is de laatste tijd wat warrig' voor iemand die al tijden aan het dementeren is.



Sorry, maar zeg gewoon waar het op staat. Dan weet ook iedereen waar die aan toe is.
quote:kiwiwi schreef op 06 april 2014 @ 20:00:

[...]



Ja??



Moet ik dan zeggen wel je een boterham met kaas schat?

Klinkt: wil je een broodje kaas toch beter

Ja, dat moet je zeggen, want dit is een broodje:



http://goudtekoop.files.w ... odje_kaas.jpg?w=640&h=452



En een boterham is een boterham.
Alle reacties Link kopieren
Mitsig ken je deze site? http://www.spatiegebruik.nl/voorbeelden.php
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Heel stiekem erger ik me ook aan mensen die continu hun mond open hebben, vind het zo kinderlijk overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ijskast is de vriezer.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
En ik erger me aan nog veel meer dingen. Komt ie:



1. Mensen die een 'ijsco' halen, in plaats van een ijsje.

2. Mensen die beginnen over groeihormonen en antibiotica als ik net een lekker stukje kip eet.

3. Mensen die voorkruipen als het druk is bij de kassa of de bus.

4. De uitspraak: 'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.'

5. Volwassen mannen die heel hard brullen en zich als een aap gedragen om hun 'mannelijkheid' te tonen.

6. Mensen die heel zacht tegen me praten, zodat ik het niet goed versta. En die als ik ze dan vraag of ze het kunnen herhalen, zuchtten en 'laat maar' zeggen.
quote:Mademoiselle85 schreef op 06 april 2014 @ 20:30:

Verder erger ik me aan mensen met een hele zware ademhaling, ook al weet ik dat ze er waarsch niks aan kunnen doen.. Echt zo'n ademhaling die klinkt alsof diegene slaapt, en daar zit je dan bv naast of tegenover in de trein.. BleghhOeh dat is erg hè? Mijn vriend heeft dat als hij naast me op de bank tv zit te kijken, aarrgh. Maar zelf vind ik dat zo'n serieuze ergernis dat hij al niet onbenullig genoeg meer is voor mijn topic
Alle reacties Link kopieren
@ Mies85: Ik ben fan van die site.
quote:mitsig schreef op 06 april 2014 @ 20:35:

Ik erger me aan mensen die onnodig veel spaties gebruiken. De laatste tijd zie ik het ook vaak in vacatures, dan staat er bijvoorbeeld: 'klanten service medewerker' in plaats van 'klantenservicemedewerker'.



Hou toch op met je 'schimmel infectie', 'dokters assistente' en 'achter ham'. Schimmelinfectie. Doktersassistente. Achterham.Inderdaad. Maar wat mij betreft ook geen onbenullige ergernis, want dat is gewoon spelling dat er op achteruit gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat ademen als darth vader is gruwelijk. Mijn ex deed dat ook Pfff
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
quote:mitsig schreef op 06 april 2014 @ 20:44:



6. Mensen die heel zacht tegen me praten, zodat ik het niet goed versta. En die als ik ze dan vraag of ze het kunnen herhalen, zuchtten en 'laat maar' zeggen.Of mensen die zeggen 'of je worst lust' als je ze niet verstaat. Laat dan inderdaad maar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Me vriend, me auto, me huis. Wraaaaah NEE, het is MIJN. Mijn mijn mijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er echt niet over als mensen 'zeuven' zeggen ipv zeven. Je zegt toch ook geen 'neugen'. Het zal wel een dialect dingetje zijn, maar ik word daar echt agressief van.

Ohja en iedereen is hier altijd 'beter als jou'. Walgelijk
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Elluf ipv elf



Junnie ipv jullie
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Of frontdeskmedewerker ipv baliemedewerkster, facilitaire dienst ipv schoonmaaksters etc. Waarom die dure woorden ineens..
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk neem ik de telefoon aan met mijn volledige voornaam en achternaam. Ik erger me ontzettend aan klanten die dan zeggen ”hallo <voornaam>, je spreekt met meneer <achternaam>"



Óf ik ben Truus, en dan ben jij Sjaak, óf jij bent meneer de Bruin, en dan ben ik mevrouw de Vries!
Alle reacties Link kopieren
quote:mitsig schreef op 06 april 2014 @ 20:44:

5. Volwassen mannen die heel hard brullen en zich als een aap gedragen om hun 'mannelijkheid' te tonen.

6. Mensen die heel zacht tegen me praten, zodat ik het niet goed versta. En die als ik ze dan vraag of ze het kunnen herhalen, zuchtten en 'laat maar' zeggen.Oh en deze twee zeker! Mijn broertje heeft het articuleren verleerd en dan ook nog boos worden als iemand zegt dat hij wat duidelijker moet praten.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Mannen die 'hihi' zeggen.
Ik had een huisgenote die bij elke hap die ze nam haar lepel of vork tegen haar tanden aan liet tikken of schrapen, aarrgh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven