Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?



Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
quote:fief1985 schreef op 19 oktober 2014 @ 11:06:

Ik zeg altijd. Even een broodje eten. Is dat erg?Wel als het een boterham is!
Alle reacties Link kopieren
Waar ik vandaan kom is een broodje ook een boterham
Waar ik me ook dood aan erger: mijn schoonzus.

Lieve meid hoor, maar ik krijg steeds boeken van haar met van die waargebeurde verhalen over mishandelde vrouwen en kinderen.

Ook stuurt ze steeds kaartjes en sms'jes met de boodschap dat ik al-tijd bij haar aan kan kloppen voor hulp 'zelfs midden in de nacht'.

WTF??
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 19 oktober 2014 @ 10:51:

Altijd keelpijn of het verkeerde moment .....



Hoezo? Is er een goed moment voor keelpijn dan?



Stomme reclame Ja, dat denk ik ook elke keer bij die reclame!
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 19 oktober 2014 @ 12:16:Blijkbaar denkt ze dat jouw relatie niet goed zit
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 19 oktober 2014 @ 12:16:

Waar ik me ook dood aan erger: mijn schoonzus.

Lieve meid hoor, maar ik krijg steeds boeken van haar met van die waargebeurde verhalen over mishandelde vrouwen en kinderen.

Ook stuurt ze steeds kaartjes en sms'jes met de boodschap dat ik al-tijd bij haar aan kan kloppen voor hulp 'zelfs midden in de nacht'.

WTF??Hmm starshine, denkt je schoonzus dat haar broer je mishandeld? Of zou het een hint zijn dat ze zelf hulp nodig heeft?
Ik denk dat ze teveel van die waargebeurde verhalen heeft gelezen en inderdaad in alles een signaal van mishandeling ziet.

Ja, man en ik knallen af en toe wel, maar van mishandeling is geen sprake.

Ze bedoelt het natuurlijk lief, maar ik krijg er kromme tenen van.
quote:Starshine schreef op 19 oktober 2014 @ 11:59:

wat is daar gek aan?



Wat dacht je van dat het dubbel is? Je zegt toch niet dat het vies gesmaakt heeft ..



Je zegt of het is lekker of heeft het gesmaakt.

Ja is wel weer citroen-gezeik omdat het over taal gaat, maar toch...



Maria en Anarna:
Alle reacties Link kopieren
quote:classicqueen schreef op 19 oktober 2014 @ 11:54:

Gister zat ik op een terrasje een broodje te eten.

Zegt dat meisje achteraf 'heeft het lekker gesmaakt' .

Had geen bijdehande bui dus heb niks gezegd...Ik snap deze niet...
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Oh, aha.
You don't have to fit into the format
Leg ik hierboven net uit, het is dubbelzinnig.

Wat moet ik zeggen dan,

ja het heeft gesmaakt maar nee het was niet lekker .

Zal ik de volgende keer eens doen voor de lol...
Alle reacties Link kopieren
quote:classicqueen schreef op 19 oktober 2014 @ 12:37:

Wat dacht je van dat het dubbel is? Je zegt toch niet dat het vies gesmaakt heeft ..

Het is gewoon goed.



Klik
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:classicqueen schreef op 19 oktober 2014 @ 12:41:

Zal ik de volgende keer eens doen voor de lol...Doe dus maar niet.
You don't have to fit into the format
Ik had al een vermoeden dat ik een link zou krijgen van iemand.

(en dat is dan meteen mn volgende ergenis . Nee hoor, grapje...)



Ik vind het gewoon niet klinken.

Heeft het lekker gesmaakt, heeft het vies gesmaakt.

Het kost duur enz.

DAT KLINKT NIET!



Zo. dat is er ook uit
Wat Lotte zegt, dat was ook mijn gedachtegang.

Enfin, of het goed of fout is maakt trouwens niet uit, want dit topic gaat over ergernissen, niet over pijn aan je taalgevoel.
Alle reacties Link kopieren
Het kost duur is een tautologie contaminatie (merci Penelopeia); het smaakt lekker is gewoon goed.



Ik erger me elke keer aan mijn sportsokken, of eigenlijk aan mijzelf. Ik heb vier dezelfde paren, gekocht met wat tijd ertussen. In die tussentijd is er een kleine aanpassing gedaan, de boord van de sokken (heet dat zo? De rand aan de bovenkant) is smaller. En dat zie je alleen als je ze naast elkaar houdt. Toch kan ik het niet hebben als twee 'verschillende' sokken een paar vormen dus ik besteed steeds onnodig veel tijd aan het bij elkaar zoeken van vrijwel identieke sokken.



Ik erger me in de supermarkt (de zin zou hier ook gewoon kunnen stoppen) aan mensen die iets in hun mandje stoppen, zich bedenken, en het dan ter plekke in een schap proppen.



Een verkeersergernis: mensen die langzaam fietsen maar die bij een stoplicht vóór het stoplicht gaan staan. In theorie zijn ze dan sneller als het groen is. Alleen zien ze niet dat het groen is, dus dat merken ze pas als de mensen die het stoplicht wel kunnen zien weer gaan fietsen, en dan staan ze dus in de weg. Haal je ze weer in, volgende stoplicht hetzelfde verhaal.



Bakpapier dat net iets te breed is voor de bakplaat.



Een simpel recept dat maar uit vijf stappen bestaat. Alleen is stap 1 dan: snijdt alle ingrediënten in blokjes van 3,2 bij 4,3 mm, mix de koele kleuren apart van de warme kleuren, splits zeven eieren in drieën en zet dit geheel vijf maanden op een droge koele plek zonder aardstralen. Of iets dergelijks.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:juliet64 schreef op 16 oktober 2014 @ 16:11:

Het valt me op dat bij sommige winkels (warenhuizen, grotere kledingwinkels) de verlichting zo staat afgesteld dat het recht in je bakkes schijnt. Meestal zijn het van die grote plafondspots en toen ik laatst bij V&D was moest ik al rondlopende tussen de rekken gewoon een hand voor mijn ogen houden vanwege dat felle licht wat in mijn ogen scheen. Dat is toch niet normaal? En was dat altijd al zo, of ben ik opeens overgevoelig geworden ofzoiets?

Nee, ik herken het!

Misschien is dat om te matchen met de harde muziek.
What a nuanced anxiety
quote:tyche schreef op 19 oktober 2014 @ 13:48:

Het kost duur is een tautologie; het smaakt lekker is gewoon goed.Contaminatie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelopeia schreef op 19 oktober 2014 @ 13:59:

[...]



Contaminatie!

Oja!

Tautologie is twee keer hetzelfde toch?
What a nuanced anxiety
Mensen die 'gehad' zeggen, als het om eten gaat. Het kan zijn dat dat juist in heel Nederland gebruikelijk is, en niet waar ik vandaan kom, maar ik vind het taalkundig zo ontzettend lelijk.



'Tapas, nee, dat heb ik nog nooit gehad'

'Nee dank je, heb thuis al koffie gehad'

'Ik heb nog nooit zo'n lekkere maaltijd gehad'



Gehad? Van wie? Dan is het altijd nog gekregen toch? Maar dat is niet wat er bedoeld wordt volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
@clasicqueen ik begrijp het hoor! In een restaurant bestellen mensen ook vaak een lekker wijntje. ... alsof ik oom een fles vieze wijn heb staan?! Haha
Alle reacties Link kopieren
quote:jellybelly schreef op 19 oktober 2014 @ 14:07:

Mensen die 'gehad' zeggen, als het om eten gaat. Het kan zijn dat dat juist in heel Nederland gebruikelijk is, en niet waar ik vandaan kom, maar ik vind het taalkundig zo ontzettend lelijk.



'Tapas, nee, dat heb ik nog nooit gehad'

'Nee dank je, heb thuis al koffie gehad'

'Ik heb nog nooit zo'n lekkere maaltijd gehad'



Gehad? Van wie? Dan is het altijd nog gekregen toch? Maar dat is niet wat er bedoeld wordt volgens mij.



Zeg jij dan "Dat heb ik nog nooit op"? Dat is pas raar! Iets te eten gehad hebben is juist normaal NL.

"Wat heeft hij daar gehad

Een koekje, een koekje

Wat heeft hij daar gehad

Een koekje met een gat!"
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 19 oktober 2014 @ 13:48:



Mensen die voor je rijden met een snelheid net 5 kilometer langzamer dan de maximum snelheid op een stuk weg waar je niet kunt inhalen.
quote:as1984 schreef op 19 oktober 2014 @ 17:29:

@clasicqueen ik begrijp het hoor! In een restaurant bestellen mensen ook vaak een lekker wijntje. ... alsof ik oom een fles vieze wijn heb staan?! Haha

Ja dat vond ik ook, dank u .



Of het grammaticaal nou klopt of niet, ik vond het een irritante zin en ik ergerde me er aan.

Niet off topic dus
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 19 oktober 2014 @ 13:48:

Ik erger me in de supermarkt (de zin zou hier ook gewoon kunnen stoppen) aan mensen die iets in hun mandje stoppen, zich bedenken, en het dan ter plekke in een schap proppen. Belachelijk inderdaad. Ook gewoon koelproducten tussen de koekjes of zo. Aso lui die dat doen.
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven