Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?



Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
Het zal taalkundig dan niet kloppen maar je hebt mooi-mooier-mooist en ik zeg dan gerust ook nog allermooist. En meest favoriet weet ik zo niet, dat moet ik opzoeken :-)
quote:GrumpyCat1983 schreef op 19 november 2014 @ 12:07:

[...]





Oh ik dacht dat 'meest favoriet' wel kon ...bijvoorbeeld als je 10 mensen vraagt welke smaak ijs hun favoriet is en daaruit blijkt dat aardbei dan meest favoriet is als in de meeste mensen hebben die als hun favoriet genoemd. Of maak ik dan een rare denkfout?Aardbei is dan dus favoriet. Favoriet betekent al dat het boven al het andere staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:beelicious schreef op 19 november 2014 @ 00:20:

"Appen"

Het heet niet zo! Het is whatsappen, smsen of gewoon: ik stuur je een berichtje!Ojee, dat doe ik ook. Ik weet ook wel dat het eigenlijk niet zo heet, maar het is lekker kort in de spreektaal. "Een berichtje sturen" kan ook een mail zijn. SMS-en doe ik niet meer aan sinds ik app
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
quote:as1984 schreef op 19 november 2014 @ 12:06:

Ik denk niet dat het om de pepernoten zelf gaat, maar om het feit dat kinderen dan al zenuwachtig worden voor het o zo spannende sinterklaas feest en dan duurt het nog 4 maanden!

Dat is het natuurlijk ook.

Maar ik heb geen kinderen, en ik houd van sinterklaaslekkernijen, dus ik wil gewoon zonder gezeur kunnen genieten van mijn kruidnoten
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Mensen die tijdens het tandenpoetsen praten!
Alles weten maakt niet gelukkig...
Ik erger me het meest (mag dat) aan zweefpraat. 'Dat heeft zo moeten zijn' , of 'toeval bestaat niet' dat soort dingen.
quote:GrumpyCat1983 schreef op 19 november 2014 @ 12:07:

[...]





Oh ik dacht dat 'meest favoriet' wel kon ...bijvoorbeeld als je 10 mensen vraagt welke smaak ijs hun favoriet is en daaruit blijkt dat aardbei dan meest favoriet is als in de meeste mensen hebben die als hun favoriet genoemd. Of maak ik dan een rare denkfout?Dan is aardbeienijs het vaakst favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik het wel eens eerder beschreven, de ergernis van een bepaalde uitspraak. Bij mij is dat de file-lezer van radio 3. Net nog gehoord in de auto "Bij Gouda staat een file van 5 kiloowmjeutur" Aargh!
quote:as1984 schreef op 19 november 2014 @ 12:06:

[...]





Ik denk niet dat het om de pepernoten zelf gaat, maar om het feit dat kinderen dan al zenuwachtig worden voor het o zo spannende sinterklaas feest en dan duurt het nog 4 maanden!

Ik irriteer me eraan dat mn man altijd zegt: we contacten wel even.... grrrrIk erger me aan mensen die 'irriteren' en 'zich ergeren' vermengen.
Alle reacties Link kopieren
Zojuist:



Trein, zitje van vier.



Ik moet rennen voor mijn overstap en pak mijn tas op het moment dat de conducteur mijn station omroept.

Vrouw tegenover me ziet dat, pakt snel haar tas en staat op.

Ik moet me vervolgens achterover buigen omdat zij dat doet en wil opzij schuiven om er langs te gaan.



Zij duwt me praktisch aan de kant en gaat snel naar de deur.

Om die vervolgens in mijn gezicht achter zich dicht te laten vallen?
Alle reacties Link kopieren
quote:misspatrice schreef op 18 november 2014 @ 19:06:

Mijn leidinggevende geeft na de vergadering aan dat ik wellicht beter wat verlof op kan nemen omdat ik me niet zo lekker voel. En dat ik beter voor mezelf moet zorgen...Ha, dat zou hij wel willen de kniert.
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 19 november 2014 @ 18:31:

[...]



Ik erger me aan mensen die 'irriteren' en 'zich ergeren' vermengen.Ik erger me aan mensen die op alle slakken zout leggen
quote:understatement schreef op 19 november 2014 @ 19:23:

[...]





Ik erger me aan mensen die op alle slakken zout leggen Ik erger me trouwens ook onwijs aan mensen (en dat worden er steeds meer, ik ben bang dat deze fout over een jaar of wat als 'toelaatbaar' de woordenboeken ingaat) die beseffen gebruiken als wederkerig werkwoord. 'Ik besef me'. Zó lelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 19 november 2014 @ 19:41:

Ik erger me trouwens ook onwijs aan mensen (en dat worden er steeds meer, ik ben bang dat deze fout over een jaar of wat als 'toelaatbaar' de woordenboeken ingaat) die beseffen gebruiken als wederkerig werkwoord. 'Ik besef me'. Zó lelijk.Pas hoorde ik zelfs 'ik besef me' in een liedje. Was van een of andere D-artiest op 100%NL.
You don't have to fit into the format
quote:minnimouse schreef op 17 november 2014 @ 20:45:

[...]







Dankje!



Pff, ik had vandaag iets stoms. Ik erger me aan onze gemeente, die het vertikt straatverlichting aan te leggen in het centrum voordat alle verbouwingen klaar zijn. Het is nu stikdonker en er stonden drie donkere fietsen met grijze fietstassen dicht bij elkaar. Nu regende het en ik heb een bril, dus kon al niet goed zien. Dus ik stond met mijn fietssleutel in het slot van de verkeerde fiets te poeren totdat ik me realiseerde dat dat mijn fiets niet was.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik me heel erg aan erger is het filenieuws, als er gezegd wordt: "deze file komt door een eerder ongeluk".....

Oh, dus niet door een later ongeluk? En eerder dan wat? Eerder dan de file? Lijkt me logisch
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 19 november 2014 @ 19:41:

[...]



Ik erger me trouwens ook onwijs aan mensen (en dat worden er steeds meer, ik ben bang dat deze fout over een jaar of wat als 'toelaatbaar' de woordenboeken ingaat) die beseffen gebruiken als wederkerig werkwoord. 'Ik besef me'. Zó lelijk.



Ik besef me is niet goed?

Wat is het dan wel.

Ik gebruik idd ook ik besef me dat.....
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 19 november 2014 @ 20:00:

[...]





Ik besef me is niet goed?

Wat is het dan wel.

Ik gebruik idd ook ik besef me dat.....Je beseft iets (dan wordt het je opeens helder, je snapt het) of je realiseert het je. Net als met ergeren en irriteren dus een fout gebruik van het wederkerend voornaamwoord. Ik realiseer me dat je dat eerst een keer moet horen lezen voor je het beseft!



Aanvulling: ik besef me is net zoiets als zeggen 'ik snap het me!'
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 19 november 2014 @ 20:01:

[...]



Je beseft iets (dan wordt het je opeens helder, je snapt het) of je realiseert het je. Net als met ergeren en irriteren dus een fout gebruik van het wederkerend voornaamwoord. Ik realiseer me dat je dat eerst een keer moet horen lezen voor je het beseft!



Ik moet zeggen dat die wel iets minder duidelijk is.

Is het in dezelfde lijn dat je niet kan zeggen: Persoonlijk vind ik?
Jeps, net als 'als vrouw zijnde', dat is ook dubbelop.
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 19 november 2014 @ 20:04:

Jeps, net als 'als vrouw zijnde', dat is ook dubbelop.Hmm ik realiseer me ( das goed toch?) dat ik naast mijn Duits leren ook nog wel even een opfriscursusje Nederlandse grammatica mag gaan doen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 19 november 2014 @ 20:07:

Hmm ik realiseer me ( das goed toch?)Dat is geheel juist
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 19 november 2014 @ 20:07:

[...]





Hmm ik realiseer me ( das goed toch?) dat ik naast mijn Duits leren ook nog wel even een opfriscursusje Nederlandse grammatica mag gaan doen.Wat een besef.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Overigens erger ik me wel echt aan mensen die hun muziek te hard hebben aanstaan in het OV. Ik zeg er niets van, misschien erger ik me daar ook wel aan.
quote:misspoez schreef op 19 november 2014 @ 19:41:

[...]



Ik erger me trouwens ook onwijs aan mensen (en dat worden er steeds meer, ik ben bang dat deze fout over een jaar of wat als 'toelaatbaar' de woordenboeken ingaat) die beseffen gebruiken als wederkerig werkwoord. 'Ik besef me'. Zó lelijk.Wederkerend, niet wederkerig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven