Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?



Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
quote:chinchilla schreef op 22 november 2014 @ 15:01:

smakken tijdens het eten is ook een irritatie. ben zo blij dat ik alleen woon.Dat roept een beeld op van een ex van me. Die niet zo netjes at en onder het macaroni eten nog wel een kusje wilde...
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan luid ademen...
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 22 november 2014 @ 11:12:

[...]





Vriend zei: ik zou me bijna schamen als ons kind jou naam krijgt. Iedereen gaat denken dat dat kind niet van mij is.



Ik kan mij daar idd wel in vinden. Met een scheiding gaan de kinderen toch vaak naar de moeder. Dus ja ik zou bij een vader met een andere achternaam idd denken dat hij niet de vader is.



Wat het overleggen en overwegen: daar weet je niks van. Je bent daar niet bij. Ook bij besluit achternaam man kan er best overleg zijn geweest.



Ik ben iig blij dat mijn achternaam niet zegt of ik bezit ben of niet.

Ik krijg bij bepaalde figuren een behoorlijk feministische indruk.

Dat vind ik best wel sneu, gelukkig heeft mijn vriend daar geen last van. En ik heb ook niet zo'n last van aannames als "het zal die man zijn eigen kind wel niet zijn".



En de kinderen automatisch naar de moeder: net zo ouderwets. Ofwel door automatisch denken in traditionele rollenpatronen, ofwel om praktische redenen omdat de moeder minder werkt, ook al vanwege die traditionele rollenpatronen.



En ik erger me dus aan die gevallen waarbij ik wéét dat er geen overweging aan vooraf is gegaan. En aan die gevallen waarbij de uitleg is "gewoon omdat dat traditie is" of: "Om te laten zien dat we bij elkaar horen" (dat laatste omdat dit dus totaal niet onderbouwt waarom zij zijn naam aanneemt en niet andersom). Goede redenen kunnen zijn: ik heb niets met mijn eigen achternaam of de man (vader) van wie ik deze heb gekregen, zijn achternaam is mooier, ik hecht waarde aan de traditie, etc.



Feminisme is de vrijheid en mogelijkheid om te kiezen.
Ik erger me aan kletsgroepjes in supermarkten. Ik zie ze steeds vaker en meestal zijn het mensen van boven de 60. Met drie, vier of meer personen en evenveel karren blokkeren ze het gangpad en vang ik vaag flarden op over trouwpartijen, verhuizingen, ziektebeelden, kleinkinderen etc. etc. Ik snap dat niet. Kom je een bekende tegen dan volstaat "hoi" toch ook?
quote:ikeaverslaafde schreef op 22 november 2014 @ 15:10:

[...]





Dat roept een beeld op van een ex van me. Die niet zo netjes at en onder het macaroni eten nog wel een kusje wilde... Mannen die het over een kusje hebben, brrrrrrrr.
Waarom is het raar dat bekenden met elkaar praten? Ik vind het vreemder als ze alleen 'hoi' zeggen.
quote:sinnombre schreef op 22 november 2014 @ 15:16:

Waarom is het raar dat bekenden met elkaar praten? Ik vind het vreemder als ze alleen 'hoi' zeggen.Nou ja, het is ook niet per se raar, maar wel een ergernisje van mij. Je gaat neem ik aan niet naar de supermarkt met als doel minutenlang te gaan kletsen. Dan kun je ook rustig op je gemak thuis op de bank de telefoon pakken en vragen of Sjaan en Mien zin hebben om een kop koffie bij je te komen drinken en dan vervolgens uit de doeken te doen hoe het gaat met je gezondheid, kleinkind, verhuizing van nicht Chantal en bruiloft van neef Bart.
quote:sinnombre schreef op 22 november 2014 @ 15:16:

Waarom is het raar dat bekenden met elkaar praten? Ik vind het vreemder als ze alleen 'hoi' zeggen.Net als dat de supermarkt voor mijn kinderen geen speeltuin is, is het ook geen plek om te staan koffiedrinken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een volkomen onbenullige ergernis: een kennis die al haar FB-updates in het Nederlands, direct gevolgd door de Engelse vertaling plaatst. Voor haar 3 Engelse kennissen die misschien ook willen weten wat voor oninteressante dingen ze doet en de vertaaloptie van hun browser niet weten te vinden.
Ik ga ook niet koffie drinken in de supermarkt, maar er staan overal machines, dus ergens willen ze dat mensen daar gaan hangen. En kopen...
Een Engelse vertaling erbij, doen die types die interessant over willen komen. Kijk mij lekker internationaal zijn. 'En uhm, uhm, I can zeggen het in het Engels beter'.

Types die na 3 maanden stage in Amerika terugkomen met een Amerikaans accent.
quote:mevrouw_stemband schreef op 22 november 2014 @ 15:21:

Ik heb nog een volkomen onbenullige ergernis: een kennis die al haar FB-updates in het Nederlands, direct gevolgd door de Engelse vertaling plaatst. Voor haar 3 Engelse kennissen die misschien ook willen weten wat voor oninteressante dingen ze doet en de vertaaloptie van hun browser niet weten te vinden.Mijn ergernis: de vertaaloptie op FB.
Ik heb sinds een tijdje een nieuwe ergenis. Ik kijk graag series/films en ik irriteer me mateloos aan al die perfecte (neppe), kaarsrechte en mega witte tanden bij series zoals Game of Thrones, Spartacus of bij de film the Hobbit/lord of the rings.
Je bedoelt van die kunstgebitten net zoals Yolanthe Cabau heeft?

Zien er niet uit inderdaad.
quote:sinnombre schreef op 22 november 2014 @ 15:24:

Ik ga ook niet koffie drinken in de supermarkt, maar er staan overal machines, dus ergens willen ze dat mensen daar gaan hangen. En kopen...



Wij hebben een bankje bij de koffiemachine, maar ze gaan alsnog midden in de winkel staan kletsen.



Ik erger me aan mezelf. Elke zaterdag denk ik 'vandaag ga ik van alles doen!' en dan zit ik rond 4 uur nog steeds in mijn fleeceplaid koffie te drinken, filmpjes te kijken en het forum te lezen.

Ik ga straks écht een stuk wandelen. Echt waar. Naar de supermarkt, om chocolade te kopen.



@ verhuisd

+1

Ik dacht dat ik de enige was die zich daaraan ergerde. Soms past het niet eens bij een personage. Ik krijg er de kriebels van.
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 22 november 2014 @ 08:04:

Bij mijn Elmex is het zilveren dingetje wit, en hoef je het er niet af te trekken, maar draai je het los met de dop, heel leuk ;)Haha! hier oral-b en ik poets onder de douche. Sta je dus met je natte handen een veel te klein dingetje van een tube tandpasta te frutten (zonder bril op) en iedere keer weer denk ik,...................waarom?!
Alle reacties Link kopieren
@meral: Iedere keer denk je weer: Waarom ben ik niet zo slim geweest om het voor het douchen eraf te halen?
quote:mevrouw_stemband schreef op 22 november 2014 @ 15:21:

Ik heb nog een volkomen onbenullige ergernis: een kennis die al haar FB-updates in het Nederlands, direct gevolgd door de Engelse vertaling plaatst. Voor haar 3 Engelse kennissen die misschien ook willen weten wat voor oninteressante dingen ze doet en de vertaaloptie van hun browser niet weten te vinden.Ik heb een stuk of zes facebook vrienden die dat sinds een paar weken zo doen, ik word er ook een beetje moe van.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 22 november 2014 @ 15:20:

[...]





Nou ja, het is ook niet per se raar, maar wel een ergernisje van mij. Je gaat neem ik aan niet naar de supermarkt met als doel minutenlang te gaan kletsen. Dan kun je ook rustig op je gemak thuis op de bank de telefoon pakken en vragen of Sjaan en Mien zin hebben om een kop koffie bij je te komen drinken en dan vervolgens uit de doeken te doen hoe het gaat met je gezondheid, kleinkind, verhuizing van nicht Chantal en bruiloft van neef Bart.



Toen ik vroeger in de supermarkt werkte kwamen elke week dezelfde klanten op vrijdag een bakje koffie drinken en een praatje maken bij het koffiezetapparaat:) Die klanten konden elkaar alleen van het boodschappen doen:)

En echt week in week uit stonden ze er weer:) Stonden daar ook rustig een half uur.
You know my name, not my story!
Ik erger me aan mensen die 'konden' zeggen ipv 'kenden' maar ik weet zelf niet eens zeker welke van de twee correct is
Alle reacties Link kopieren
@matroesjka: Haha, jij je maar ergeren aan mensen die het goed doen

Volgens mij gebruik je konden in de zin: Wij konden dat niet meer doen. En kenden: Wij kenden hem niet.

Maar sommige mensen zeggen inderdaad: Hem kon ik niet. Of: Dat ken ik niet doen. Ach, zie het als een soort dialect.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo vreemd als mensen zeggen: ik heb net een broodje op. Of ik heb net een patatje op. Ik zou dan zeggen: ik heb net een broodje gegeten.Bij iets ophebben denk ik aan drugs of alcohol.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 22 november 2014 @ 18:05:

Ik erger me aan mensen die 'konden' zeggen ipv 'kenden' maar ik weet zelf niet eens zeker welke van de twee correct is



Ik ook. Maar niet zo erg als me ipv mij.



Wat understatement schrijft is correct.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig toch, lekker koffiedrinken in de supermarkt? Liefst met karren in het gangpad. O, ik verheug me zo op mijn oude dag, dan ga ik dat ook doen om jonge vrouwen met een echt leven te ergeren.

Het ergert me dat ik weet dat ik dingen heb geweten, maar het toch niet meer weet, vooral als de deelnemers van Twee voor Twaalf het zo uit hun mouw schudden.
Nog een supermarktergernis.

Soms laat ik mensen voor gaan bij obstakels in het pad. (Als je dus niet met twee karren langs elkaar heen kunt.) Vaak kijken die mensen dan gewoon straal langs me heen. Alsof ik daar niet sta. Alsof ze het volste recht hebben. Alsof ik niet iets aardigs doe, op dat moment.

Vind ik dus bloedirritant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven