Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?



Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die in de "je" vorm over zichzelf praten ( en dat zijn er veel joh moet je eens op letten) Zegt iemand ; 'Nou dan heb JE wel verdriet." "Euh ik heb helemaal geen verdriet." "nee IK had verdriet" "nou ZEG dat dan! Zeg gewoon ik had er verdriet van.
Alle reacties Link kopieren
Oldwood, succes! het gaat lukken vandaag!
Alle reacties Link kopieren
quote:winnie2000 schreef op 11 december 2014 @ 09:39:

[...]



die kan je zelf ook lager zettenNiet als ik al in bed lig. Mijn vriend blijft altijd nog veel langer op.
mensen die foto's plaatsen van meubels die ze 'opknappen'. Wat eigenlijk bestaat uit: een houten meubel wit verven en heel soms als ze écht creatief zijn doen ze er andere knoppen op. En mensen zijn er lyrisch over! Zoooo knap dat jij dat kan! Wow!
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mensen die eXpresso zeggen i.p.v. eSpresso.
Stomme wind. Volgens mij had ik heen en terug tegenwind. En mijn fiets conditie is ook niet meer wat het geweest is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oom stuurt mij allemaal prive berichtjes. Foto's van dieren? Wil er nu niet op reageren dat ik er een beetje gek van wordt gezien mijn oma en dus zijn moeder op sterven ligt. Maar wordt er toch kriebelig van...
Carpe Diem!
quote:pruimentoetje schreef op 11 december 2014 @ 09:41:

Mensen die in de "je" vorm over zichzelf praten ( en dat zijn er veel joh moet je eens op letten) Zegt iemand ; 'Nou dan heb JE wel verdriet." "Euh ik heb helemaal geen verdriet." "nee IK had verdriet" "nou ZEG dat dan! Zeg gewoon ik had er verdriet van.

Ik ben zo iemand die in de je vorm praat. Maar volgens mij begrijp je het verkeerd.



Als ik zou zeggen: 'nou dan heb je wel verdriet' betekent dat heel iets anders dan 'nou dan heb ik wel verdriet'. Bij het eerste gaat het er om dat zoiets iedereen wel verdriet zou doen, dat is dus een stuk groter en gaat verder dan alleen zeggen dat je zelf verdriet hebt, wat het tweede zinnetje betekent.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me eraan, dat ik 20 minuten heb gereden voor een sollicitatie gesprek voor de kat z'n viool.

Heb aangegeven bij het invullen van de sollicitatie, dat 40 uur wil werken, minimaal 30, is het werk dat ik kan krijgen 15 uur, en als ik dan geluk heb, kan dat in maart wat meer gaan worden, maar dat is niet zeker.

Hoeveel meer is nu niet duidelijk, er zijn natuurlijk meer werknemers daar die meer willen werken.

Ik kan het dus altijd in maart weer proberen, mocht ik dan nog niks hebben.

En ik had het zo gehoopt dat ik eindelijk weer verder kwam.

Zit pas 2 weken in de ww, maar ik wil gewoon graag werken.



Nou ja, nu maar even invullen bij werk .nl en kijken of ze daar passende vacatures voor me hebben.
Balen, Oldwood! Maar bekijk het positief: dit was je allereerste sollicitatiegesprek, dus je hebt mooi kunnen oefenen. Nou ja, het blijft balen. Hopelijk vind je snel een nieuwe baan.
Alle reacties Link kopieren
Klopt Ikeaverslaafde, weet nu hoe het moet, viel reuze mee.

Hopen dat de volgende zich snel aandient
Alle reacties Link kopieren
Wat raar. Normaliter zetten ze in een functieomschrijving voor hoeveel uur het is. Had jou ook tijd en energie bespaard :/...



Succes met het zoeken naar een nieuwe job! ;)
Carpe Diem!
quote:ikeaverslaafde schreef op 11 december 2014 @ 08:49:

@MissPatrice, hoe ging het na je openingszin verder? Werd het nog wat?



Mijn ergernis: mijn takenlijst wil maar niet korter worden. Soms zou ik wel willen dat ik een dagje twee mensen kon zijn. Gingen we gezellig samen aan de slag.Ohh jaaaaa! Dat lukt me ook fijn. En dan `s avonds lekker met mijn andere ik een wijntje drinken om te vieren dat 'we' de hele lijst hebben weggewerkt ;)
Ik erger me er kapot aan dat die %%#*$%#@X%-pakketjesbezorgers net komen als ik even 20 minuten van huis ben voor een boodschap. Werkelijk, ik ben heel de dag thuis, stap eventjes de deur uit en bij thuiskomt: ja hoor, zo'n briefje van ze op de mat. Aaaaarghhhhh
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me als moeders zichzelf 'mamma' noemen, tegenover andere volwassenen. Tegenover je kind, okee, snap ik. Lees ik net weer in een topic; 'ik ben een alleenstaande mamma en hij gaat vreemd met een andere mamma'. Echt, ieuw.
ik haat elke keer die verwenste pop-up van de FBTO reclame, echt bij elke pagina die ik aanklik komt ie tevoorschijn. als je verkeerd klikt kom je op die pagina terecht. Ik bepaal zelf of ik überhaupt naar zo`n pagina wil en niet door zo`n stomme pop-up op het forum.
die pop up vind ik ook gruwelijk irritant
Alle reacties Link kopieren
quote:_Vogeltje_ schreef op 10 december 2014 @ 13:51:

Verkeerd gebruik van een werkwoord na 'een aantal', 'een paar' en dat soort verzamelwoorden.

Een aantal mensen hebben... NEEEEEE, een aantal mensen heeft!

In dit geval is dat niet fout hoor.



https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/aantal
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Tweezer schreef op 12 december 2014 @ 10:54:

Ik erger me als moeders zichzelf 'mamma' noemen, tegenover andere volwassenen. Tegenover je kind, okee, snap ik. Lees ik net weer in een topic; 'ik ben een alleenstaande mamma en hij gaat vreemd met een andere mamma'. Echt, ieuw.



Oja, tenenkrommend, dat "mama" gebruik.

"Mama" mag wat mij betreft alleen gebruikt worden als aanspreektitel door een kind die het tegen zijn/haar moeder heeft. En dan ook nog uitsluitend door een kind wat nog niet volwassen is. Jezelf mag je nooit mama noemen (misschien behalve dan tegen een heel klein kindje ("mama gaat even...." ) en zelfs dan liever niet). Ja, ik ben streng :-)
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor me enorm aan ondankbare mensen.

Krijg je in het kader van Sinterklaas een zak lekkers op je werk, presteren mensen te zeggen dat ze het wel erg jammer vinden het pas op maandag te krijgen, want ja... als het op vrijdag gekocht is, is het nu niet meer vers.

Even vergeten dat mevrouw zelf op vrijdag niet werkt, en dus daarom het pas op maandag kreeg.



Echt... wees blij dat je iets krijgt zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 11 december 2014 @ 11:30:

Ik erger me aan mensen die eXpresso zeggen i.p.v. eSpresso.



Dat doen ze expresso



En raar is dat inderdaad, als volwassenen over zichzelf praten als papa en mama. Ik zat laatst bij een man in de trien die naar zijn kind belde (die aan het gesprek te horen toch wel een tiener was) en zei: Met papa! Zeg dan in ieder geval je vader.



En ik erger me aan mensen die niet normaal niezen, haha. Mijn definitie van normaal dus. En dat houdt in: niet inhouden en geen absurd harde of rare geluiden maken.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die 'knof' zeggen als ze knoflook bedoelen. Knoflook is lekker en leuk, maar geen intieme vriend die je naar derden toe met een koosnaampje benoemt. Het keuken-equivalent van 'me mannetje', dat is knof!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Mamma en Pappa zijn toch gewoon de namen van je verzorgers? Ik heb het tegen kinderen ook over hun mamma hoor.
quote:juliet64 schreef op 12 december 2014 @ 12:07:

[...]





Oja, tenenkrommend, dat "mama" gebruik.

"Mama" mag wat mij betreft alleen gebruikt worden als aanspreektitel door een kind die het tegen zijn/haar moeder heeft. En dan ook nog uitsluitend door een kind wat nog niet volwassen is. Jezelf mag je nooit mama noemen (misschien behalve dan tegen een heel klein kindje ("mama gaat even...." ) en zelfs dan liever niet). Ja, ik ben streng :-)Zo zie ik regelmatig teksten en foto's op facebook met 'en nu is het mama time! met de beentjes omhoog'. Dus zelfs als de kinderen op bed liggen en je tijd voor jezelf hebt ben je mama aan het wezen. :-S
quote:may_ka schreef op 12 december 2014 @ 17:34:

Mensen die 'knof' zeggen als ze knoflook bedoelen. Knoflook is lekker en leuk, maar geen intieme vriend die je naar derden toe met een koosnaampje benoemt. Het keuken-equivalent van 'me mannetje', dat is knof!



ik hoor mensen hier het vaak hebben over 'look'. En als ze witlof eten, eten ze 'lof'.

Maar wat ik veel ergerlijk vind als mensen champagne 'sjampie' of 'sjampoepel' noemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven