Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?



Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Losliggende stoeptegels waaronder een plas water verborgen ligt. Vanochtend trof ik er twee, voor elke voet een. De hele dag met natte voeten gezeten. Grrrrr.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 12 december 2014 @ 18:16:

[...]





ik hoor mensen hier het vaak hebben over 'look'. En als ze witlof eten, eten ze 'lof'.

Maar wat ik veel ergerlijk vind als mensen champagne 'sjampie' of 'sjampoepel' noemen



Sjampoepel??



Ik weet dat men in Belgie ook "look" tegen knoflook zegt.
Alle reacties Link kopieren
quote:abarth schreef op 12 december 2014 @ 14:21:

Ik stoor me enorm aan ondankbare mensen.

Krijg je in het kader van Sinterklaas een zak lekkers op je werk, presteren mensen te zeggen dat ze het wel erg jammer vinden het pas op maandag te krijgen, want ja... als het op vrijdag gekocht is, is het nu niet meer vers.

Even vergeten dat mevrouw zelf op vrijdag niet werkt, en dus daarom het pas op maandag kreeg.



Echt... wees blij dat je iets krijgt zeg.Ooooh die ken ik ook! In mijn jeugd had ik een bijbaan en daar kregen we elk jaar een enorme chocolade paashaas. Toen het wat slechter ging kregen we nog steeds een haas maar dan 1 van normaal formaat (die je in de winkels ziet liggen). Toen was er ook iemand die zat te zeiken over de grootte van de paashaas, want ja die week nogal af van vorig jaar
quote:Fauley schreef op 12 december 2014 @ 17:26:

[...]





Dat doen ze expresso



En raar is dat inderdaad, als volwassenen over zichzelf praten als papa en mama. Ik zat laatst bij een man in de trien die naar zijn kind belde (die aan het gesprek te horen toch wel een tiener was) en zei: Met papa! Zeg dan in ieder geval je vader.



En ik erger me aan mensen die niet normaal niezen, haha. Mijn definitie van normaal dus. En dat houdt in: niet inhouden en geen absurd harde of rare geluiden maken.Huh? Het is toch heel raar om tegen je kind te zeggen 'met je vader' in plaats van 'met papa' als het kind je 'papa' noemt en niet 'mijn vader'?
Ik erger me aan stomme gesprekken.Vandaag aan de lunchtafel. Heb jij de kerstboom al staan? Toch wel een echte he? Nee vind ik niks, al die naalden. De mijne is zilver. De mijne goud. En de volgende begon: eerst had ik roze. Toen zilver. Toen blauw. Toen rood en nu paars. Bij mij sneuvelen er nooit ballen. Oh ik heb er al 3 gebroken. Echt. Verschrikkelijk, zulke gesprekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mezelf, dat ik om de paar maanden weer een papieren zakdoekje heb mee gewassen. En dan niet die fancy doekjes die niet uit elkaar vallen, nee, gewoon die goedkope die in duizend stukjes papier mache op mijn donkere kleren geplakt zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 12 december 2014 @ 19:01:

Ik erger me aan mezelf, dat ik om de paar maanden weer een papieren zakdoekje heb mee gewassen. En dan niet die fancy doekjes die niet uit elkaar vallen, nee, gewoon die goedkope die in duizend stukjes papier mache op mijn donkere kleren geplakt zitten.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan het complete onvermogen van sommige mensen om enigszins gestructureerd in en uit een trein te stappen. Als altijd stonden we in een nette welkomsthaag geduldig te wachten tot de stroom uitstappers ophield. Toen dit gebeurde snelden een jongeman en ik de trein in, waarna hij abrupt midden in de coupédeur bleef staan en uiteindelijk achteruit deinsde. Ik hoorde het gelach al. Twee typische troela's moesten er nog uit samen met een tiental andere reizigers die ze hadden weten op te houden. Stonden we daar lekker allemaal in het gangpad swingend van de ene kant naar de andere door beukende jassen, tassen, koffers en een hond.



Toen de rust was wedergekeerd en iedereen netjes plaats had genomen, voor zo ver die er was, floot de conducteur.

De deurtjes gingen dicht, maar wie stond er nog op het verkeerde perron; de machinist.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ik erger me aan mensen die nooit hun hand - of nog beter, papieren zakdoek - voor hun mond houden als ze niezen of hoesten. Ondanks (lichtelijk dwangmatig) handen wassen en alles luchten ben ik nu toch ziek geworden. Ik hoopte dit jaar nog even naar de tandarts te kunnen, maar dat gaat dus niet door. Buh.
Ik heb het vast al eens genoemd, maar ik erger me dood aan het woord 'collegaatje'. Het is een collega, niets anders dan dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 12 december 2014 @ 18:46:

[...]



Huh? Het is toch heel raar om tegen je kind te zeggen 'met je vader' in plaats van 'met papa' als het kind je 'papa' noemt en niet 'mijn vader'?



Nou idd. Ik ben 30 jaar maar mijn ouders nemen hun telefoon gewoon op: met mama/papa als ik bel. Of zij mij bellen.

Heel normaal.



En bij andere mensen zeggen ze echt niet "ik ben papa van madameQ en meneerQ.".

Dan noemen ze zichzelf vader/moeder.

Maar tegen mij en mijn broer is het papa en mama.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
De 2 meter lange (en 1 meter brede) man van mijn vriendin is jarig. Zet iemand op haar FB: Gefeliciteerd met je mannetje



*ikzegerniksvanikzegerniksvanikzegerniksvanikzegerniksvanikzegerniksvanikzegerniksvan*
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 13 december 2014 @ 01:00:

Ik heb het vast al eens genoemd, maar ik erger me dood aan het woord 'collegaatje'. Het is een collega, niets anders dan dat.Ook als ze heeeeeel klein zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bieb2.0 schreef op 13 december 2014 @ 12:36:

De 2 meter lange (en 1 meter brede) man van mijn vriendin is jarig. Zet iemand op haar FB: Gefeliciteerd met je mannetje



*ikzegerniksvanikzegerniksvanikzegerniksvanikzegerniksvanikzegerniksvanikzegerniksvan*

Tante van mij noemt haar zoon van 12 (met fors overgewicht, wat ik sneu vind voor het kind hoor) altijd: 'De kleine man'.



Ook erg, toch?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 13 december 2014 @ 12:30:

[...]





Nou idd. Ik ben 30 jaar maar mijn ouders nemen hun telefoon gewoon op: met mama/papa als ik bel. Of zij mij bellen.

Heel normaal.



En bij andere mensen zeggen ze echt niet "ik ben papa van madameQ en meneerQ.".

Dan noemen ze zichzelf vader/moeder.

Maar tegen mij en mijn broer is het papa en mama.Oh, mijn ouders zeggen dus wel je vader en je moeder. Maar wij houden niet van bellen en als we dat wel doen, wordt er opgenomen met 'hallo Fauley'. M'n vader is ruim twee meter en op de een of andere manier vind ik het dan toch echt raar overkomen als hij zichzelf papa zou noemen ipv 'je vader'
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 12 december 2014 @ 18:16:



ik hoor mensen hier het vaak hebben over 'look'. En als ze witlof eten, eten ze 'lof'.

Maar wat ik veel ergerlijk vind als mensen champagne 'sjampie' of 'sjampoepel' noemen



Hier een sjampoepel zegger. Maar het wordt juist niet gebruikt voor champagne, het wordt gebruikt om goedkope net-niet-champagne aan te duiden.





quote:Kunai schreef op 12 december 2014 @ 23:38:

Ik erger me aan mensen die nooit hun hand - of nog beter, papieren zakdoek - voor hun mond houden als ze niezen of hoesten. Ondanks (lichtelijk dwangmatig) handen wassen en alles luchten ben ik nu toch ziek geworden. Ik hoopte dit jaar nog even naar de tandarts te kunnen, maar dat gaat dus niet door. Buh.



Ik nies héél vaak vanwege allergie. Vaak zie ik het ook niet aankomen, dus elke keer zakdoekjes pakken is echt niet te doen. Verder is het vanwege allergie, dus ik verspreid geen ziektekiemen (tenzij ik toevallig ziek ben natuurlijk...), maar ik nies altijd in mijn elleboog/schouder (beter dan handen). Daarnaast ben je hoogstwaarschijnlijk niet ziek geworden van een niezend of hoestend iemand. Dus ik vind je verhaal nogal kort door de bocht, en je ergernis is eerder te wijten aan je smetvrees.

Ergo: ik erger mij aan jou ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Fauley schreef op 13 december 2014 @ 13:04:

[...]





Oh, mijn ouders zeggen dus wel je vader en je moeder. Maar wij houden niet van bellen en als we dat wel doen, wordt er opgenomen met 'hallo Fauley'. M'n vader is ruim twee meter en op de een of andere manier vind ik het dan toch echt raar overkomen als hij zichzelf papa zou noemen ipv 'je vader'



Ik denk dat maar net is wat je gewend bent. Ik zeg zelf ook nog papa en mama en mijn ouders noemen zich tegenover mij ook gewoon zo. Ze spreken elkaar dan weer niet aan met papa of mama hoor

Maar dit vind ik wel binnen het gezin horen. Daarbuiten is het gewoon vader/moeder.
quote:missmisery schreef op 12 december 2014 @ 21:58:

Ik erger me aan het complete onvermogen van sommige mensen om enigszins gestructureerd in en uit een trein te stappen. Als altijd stonden we in een nette welkomsthaag geduldig te wachten tot de stroom uitstappers ophield. Toen dit gebeurde snelden een jongeman en ik de trein in, waarna hij abrupt midden in de coupédeur bleef staan en uiteindelijk achteruit deinsde. Ik hoorde het gelach al. Twee typische troela's moesten er nog uit samen met een tiental andere reizigers die ze hadden weten op te houden. Stonden we daar lekker allemaal in het gangpad swingend van de ene kant naar de andere door beukende jassen, tassen, koffers en een hond.



Toen de rust was wedergekeerd en iedereen netjes plaats had genomen, voor zo ver die er was, floot de conducteur.

De deurtjes gingen dicht, maar wie stond er nog op het verkeerde perron; de machinist.



Goed verhaal!



Ik erger me aan mensen die hun auto op de streep parkeren op een toch al overvolle zaterdagse parkeerplaats. In het vak ernaast past dus niemand meer.



Niet geheel on topic: sommige mensen kunnen ook echt niet parkeren. Vanmorgen stond een man met zijn toch heel bescheiden autootje vier keer te steken en uiteindelijk stond hij nog scheef.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon, bijna 20, zegt zelf mama tegen mij.

Ik vind het wel aandoenlijk eigenlijk.
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:plous schreef op 13 december 2014 @ 14:22:

[...]



Ik erger me aan mensen die hun auto op de streep parkeren op een toch al overvolle zaterdagse parkeerplaats. In het vak ernaast past dus niemand meer.+1
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
quote:lenepeen schreef op 13 december 2014 @ 14:06:





Ik nies héél vaak vanwege allergie. Vaak zie ik het ook niet aankomen, dus elke keer zakdoekjes pakken is echt niet te doen. Verder is het vanwege allergie, dus ik verspreid geen ziektekiemen (tenzij ik toevallig ziek ben natuurlijk...), maar ik nies altijd in mijn elleboog/schouder (beter dan handen). Daarnaast ben je hoogstwaarschijnlijk niet ziek geworden van een niezend of hoestend iemand. Dus ik vind je verhaal nogal kort door de bocht, en je ergernis is eerder te wijten aan je smetvrees.

Ergo: ik erger mij aan jou ;)



Elleboog inderdaad, dat is nog beter. Maar ik heb mijn dikke verkoudheid wel degelijk te pakken door een ander, want mijn hele familie is namelijk verkouden en mijn weerstand is momenteel niet zo geweldig. Ik ben veel bij familie.



Je hoeft je niet aangesproken te voelen, hoor. Jeetje. Als jij last hebt van allergieën is dat naar en vind ik dat vooral vervelend voor jou. En ja dan begrijp ik ook wel dat je het soms niet aan voelt komen en het er zo uitfloept.
Ik erger me aan het feit dat (sommige) mensen niet eerst even uitkijken voordat ze de deur van hun auto opengooien... op het moment dat ik er langs fiets. Afgelopen week al een keer gehad toen ik op de stoep liep, toen kon ik nog op tijd inhouden. Vanmiddag dus op de fiets en weer zo'n jandoedel die zo z'n portier opengooit. Ik werd gewoon van mijn fiets geslagen. En dan ook nog een boze reactie naar je hoofd krijgen.
Lea, ik hoop dat je je geen pijn hebt gedaan?
Schaafwondje, niets ernstigs. Helaas wel wat schade aan mijn fiets.
Alle reacties Link kopieren
Mama/papa: als ik iemand hoor zeggen: 'dat mag niet van mama' as ze zelf de moeder van het kind is. Ik heb 'mama' altijd als een 'functie' gezien en niet als wie ik ben.



Het weer wordt mede mogelijk gemaakt door goudgele maaslander. Dat moet zijn: het weerbericht wordt etc. Sukkels..... en elke keer erger ik me weer!



Dat als ik een dagje weg ben het een bende in huis is bij thuiskomst, maar als manlief een dagje weg is het opgeruimd is. Op dat ene dingetje na dat hij direct ziet en daarop dan gaat mopperen.



Mensen die alcohol drinken en dan toch gaan rijden.
leef, geniet en eet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven