Ontmaskerd worden

02-05-2010 19:09 20 berichten
Ik was op zoek naar het vorige topic en zag dat er een slotje op zat....Niet zonder reden.



Ik open een nieuwe topic over ontmanteld worden. Het idee is te praten hierover, maar dan over het algemeen en niet over specifieke forummers. Dus gedraag je



Ik stort mijn hele ziel en zaligheid op het forum. Of het nou gaat over of ik mijn dekbed moet verwisselen, sex, of liefdesverklaringen doen of etc etc. Ik doe het allemaal.

Maar dit doe ik allemaal omdat ik tot een zekere hoogte anoniem ben. Dat forummers weten wie ik ben (door de meets die ik bezoek ), vind ik helemaal geen probleem.



Maar mensen uit je omgeving; vrienden van vrienden,studiegenoten, huisgenoten etc die je ontmantelen lijkt me heel erg. Omdat ze allerlei info over je weten, die je irl misschien niet zo snel verteld zou hebben. Ik heb geen geheimen oid, maar goed, jullie begrijpen de strekking.



De laatste tijd merk ik dat steeds banger word om ontmanteld te worden. Wie heeft dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Grappig ik heb ooit eenzelfde soort topic geopend.
Alle reacties Link kopieren




Ontmantelen? Volgens mij bedoel je ontmaskeren :D
Alle reacties Link kopieren
Je bent me net voor eeka
Alle reacties Link kopieren
Hier



En ik was ook zo blont om ontmanteld te gebruiken hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een vrij realistische angst.

Onder al die geregistreerde forummers (hoeveel waren het er alweer), zitten vast wel een paar hackers. En daartussen zitten vast wel een paar onbetrouwbare vlegels.



Maarja, in 'het echte leven' kun je ook niet iedereen vertrouwen, dus waarom zou dat op internet wel kunnen?



Anonimiteit op internet is naar mijn idee een illusie.
Volgens mij wordt een kerncentrale ontmanteld, mensen toch niet?



ont·man·te·len -mantelde, h -manteld vh belangrijkste ontdoen: fabrieken ~ van machines enz. ontdoen
Alle reacties Link kopieren
ontmanteling

1) Afbouw

2) Afbraak

3) Demontage

4) Door het demonteren uit dekleren

5) Sloop

6) Uiteenname
Alle reacties Link kopieren
Mijn vorige Nick was minder anoniem, familie en vrienden wisten gewoon wie ik was. Wat ík echter niet wist, was dat er mensen waren die het forum echt uitplozen om te zien wat ik deed en zei. En dat vervolgens tegen mij gebruikten.

Vandaar mijn nieuwe nick, vrijwel niemand weet wie ik ben of wie ik was hier.
Jongens de titel is een grappige verwijzing naar het vorige topic met dezelfde naam. Het is dus geen perongeluk foutje.
quote:zusenzo schreef op 02 mei 2010 @ 19:14:

Hier



En ik was ook zo blont om ontmanteld te gebruiken hoor



Hahaha!! Daarom gebruikte ik het woord ontmantelen!!! Het komt van jouw topic af namelijk!!! Daar zit ook de/een slot op.



Zal de angel vragen of ontmaskerd in de plaats kan komen
Alle reacties Link kopieren
Waarom word je steeds banger? Vertel je meer?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren




Ik vond ontmantelen wel een mooi word er voor, maar blijkt toch niet goed nederlands te zijn, heb ik wel vaker last van
Alle reacties Link kopieren
Ik ben keihard ontmanteld, door Kalliope... de bitch!



Een aantal weken geleden vertelde zij op een topic waar wij allebei op schreven welke studie zij deed. En toen wist ik wie zij was, en zij wie ik was. Blijken wij elkaar gewoon te kennen en een tijdje op hetzelfde topic te hebben geschreven! Wat een schandaal
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 mei 2010 @ 19:31:

Waarom word je steeds banger? Vertel je meer?



Ik vertel inderdaad meer dan vroeger. Maar ik heb ook het idee dat ik teveel details vertel. Nog net geen woonplaatsen ed zeg maar.



Ben bang dat het een optelsom wordt...Dit+dit=ik
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 02 mei 2010 @ 19:34:

[...]





Ik vertel inderdaad meer dan vroeger. Maar ik heb ook het idee dat ik teveel details vertel. Nog net geen woonplaatsen ed zeg maar.



Ben bang dat het een optelsom wordt...Dit+dit=ik Alleen al mijn werk is een simpele optelsom. Maar joh, zo boeiend is het niet wat ik schrijf, het meeste weet iedereen IRL toch wel.
Inderdaad, ik ben ook heel open over van alles en nog wat en o.a. over mijn werk. Er zullen denk ik niet veel juristen/kinderboederijmedewerkers zijn, dus zij die mij kennen herkennen mij direct, maar dat kan mij niet schelen.



Mijn leven is redelijk ongecompliceerd, dus wat ik hier schrijf is niet erg spannend .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb werkelijk nog nooit iemand herkend, en ken irl ook niemand waarvan ik weet dat ze forummen, dus ik ben er helemaal niet bang voor. Ik hou dingen die ik schrijf wel redelijkj oppervlakkig, zou ook nooit precies vertellen waar ik woon of werk oid.



Het lijkt me wel leuk om eens iemand te herkennen. Of te horen van iemand dat ze ook vivaforumt, maar nee, nog nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel eens in IRL herkend... niet zo leuk, kan ik je zeggen. Ik snap ook niet dat mensen het dan zo maar gaan roepen dat ze 'het' weten.
Als je bang bent om herkend te worden moet je hier niet meer vertellen dan je tegen een willekeurige persoon IRL zou doen.

Ik vertel hier niets wat niemand mag weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven