Opa's en Oma's anecdotes

19-10-2016 14:14 65 berichten
In het 'gierig' topic komen ineens wat leuke verhalen naar voren over oma's en opa's (vooral oma's).



En net zoals er goed lopende topics zijn met kinderuitspraken en acties; lijkt dit me ook wel een leuke.



Dus; vertel ze hier, de schattige anecdotes van de oudere medemens!
TO trapt af:



Toen ik net op mezelf woonde had ik een vaste lijn met antwoordapparaat. (serieus een apparaat, met een bandje er in). Als oma belde en ik was er niet dan sprak ze altijd wat in.

------------

Dag Rosings, (4 seconden pauze)



blblablabala



Nou, daaag,



(10 seconden pauze)

OMA

-------------

Het klonk net alsof ze een brief voorlas die ook keurig was afgesloten met haar naam.



Ik wou dat ik nog zo'n bandje had
quote:rosings schreef op 19 oktober 2016 @ 14:16:

TO trapt af:



Toen ik net op mezelf woonde had ik een vaste lijn met antwoordapparaat. (serieus een apparaat, met een bandje er in). Als oma belde en ik was er niet dan sprak ze altijd wat in.

------------

Dag Rosings, (4 seconden pauze)



blblablabala



Nou, daaag,



(10 seconden pauze)

OMA

-------------

Het klonk net alsof ze een brief voorlas die ook keurig was afgesloten met haar naam.



Ik wou dat ik nog zo'n bandje had Mijn moeder doet dat ook. Sluit ze af met 'Doei, je moeder.' Ook in haar sms'jes trouwens, wat ook soort van overbodig is
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer dat mijn oma jarig was toen ik op mezelf woonde besloot ik oma te bellen om haar te feliciteren. Toen wist ze niet meer wie ik was
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in mijn eentje een heel topic kunnen volschrijven over mijn opa en oma (enkelvoud, die van mijn vader heb ik nooit gekend).



Mijn opa, die er helaas niet meer is, heeft internet en computers nooit onder de knie gekregen. Ik heb vaak geprobeerd het hem uit te leggen, want het interesseerde hem wel, maar hij snapte het gewoon niet. Ooit zocht hij de tekst van een liedje, die heb ik voor hem opgezocht en geprint. Hij was er heel blij mee en reageerde alsof ik het uit een hoge hoed had getoverd: "Hoe doe je dat? Moet je daarvoor betalen? En hoe weet je nou waar je zoeken moet?"



Het is op de kop af twee jaar geleden dat hij is overleden. Wat hield ik veel van die man. Ik mis hem nog elke dag.
Mijn oma is heel gierig. Op een keer ging ik daarheen met mijn man en ze hadden nog 2 chocoladekoekjes en vefder alleen maria kaakjes. Pakt ze eerst die twee chocoladekoekjes voor zichzelf en biedt ons daarna de mariakaakjes aan Dat zou nou echt nooit in mij opkomen.



Sorry, mijn oma is niet echt schattig te noemen
Alle reacties Link kopieren
Mijn opa is overleden toen ik 5 was en mijn oma is 5 jaar later hertrouwd met haar jeugdvriendje van toen ze 16 was Deze man probeerde heel erg met zijn tijd mee te gaan, dus kocht een computer, nam een internetabonnement en schaakte via internet met de hele wereld. Alleen mailen vond hij in het begin wat lastig, als hij mij of een van de andere kleinkinderen een mailtje wilde sturen, dan typte hij het mailtje, printte die uit en verstuurde hem met de post
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Mijn Opa vond het geweldig leuk om mensen te laten schrikken. Denk achter een poortje uit springen en keihard boeh roepen. Tot die keer dat Oma het bij hem flikte en hij 2 meter opsprong....

Dagenlang pisnijdig



Ook heeft hij me een keer op de fluit van de fluitketel laten fluiten....toen die net heet was. Per ongeluk natuurlijk maar auw dat deed zeer!
Alle reacties Link kopieren
Mijn andere oma heb ik samen met mijn nichtje een keer in de de bosjes geduwd We stonden samen te geinen en oma stond er ook bij. Duwden we per ongeluk tegen oma aan en die belandden achterover bij mijn ouders in de struiken. Wij natuurlijk geschrokken en oma lachte zich een stuip in de bosjes
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Als ik vroeger mijn eten niet op at zei ze: denk eens aan de mensen in Afrika, die hebben helemaal niets!!! Wij zeiden dat heel stoer iets terug als: dan stuur je het toch op!
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
quote:HappyButterfly schreef op 19 oktober 2016 @ 14:55:

Als ik vroeger mijn eten niet op at zei ze: denk eens aan de mensen in Afrika, die hebben helemaal niets!!! Wij zeiden dat heel stoer iets terug als: dan stuur je het toch op!Dat zei ik tegen mijn vader...
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Mijn andere oma was meer een stoere oma. Klom met ons onder het hek door als de speeltuin dicht was (daar moest je voor door de bosjes kruipen).



en die keek altijd boxen op tv die ze luid aanmoedigde. Een minder warme vrouw, maar ook fijne herinneringen aan.



Ook herinneringen die me warm aan oma1 doen terug denken; waarvan ik nu als volwassene denk... jeetje... Met z'n allen ontbijten bij het logeren. Opa kijkt om zich heen en ik vraag 'wat wil je op je brood opa?' en oma zegt 'opa wil kaas' geeft de kaas aan en opa heeft niks meer te kiezen :D Vind ik nu wat vreemd



Opa had vervolgens lol in ons wedstrijdje 'de hand met de vork terug naar de tafel duwen'
Als ik tegen mijn oma zeg dat ik iets mooi vind in haar huis (bijv. een beeldje van een kerstman of een klok aan de muur) dan plakt ze er meteen een sticker met mijn naam onder zodat iedereen weet dat dat voor mij is als ze er niet meer is.
quote:toeffie schreef op 19 oktober 2016 @ 15:01:

Als ik tegen mijn oma zeg dat ik iets mooi vind in haar huis (bijv. een beeldje van een kerstman of een klok aan de muur) dan plakt ze er meteen een sticker met mijn naam onder zodat iedereen weet dat dat voor mij is als ze er niet meer is.Dat deed die van mij ook toeffie; je durfde haast niks meer te zeggen
Ik heb warme herinneringen aan het ganzenborden met mijn oma. Het bord was al zeker 30 jaar oud en heel groot. Dat vond ik zo leuk
quote:rosings schreef op 19 oktober 2016 @ 15:04:

[...]





Dat deed die van mij ook toeffie; je durfde haast niks meer te zeggenHaha idd! Elke keer als ik het weer doe denk ik: ohhhhwww...
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma is op jonge leeftijd ernstig ziek geweest en was altijd een fragiel mensje. Ze komt uit een ander land maar is met opa in Nederland gaan wonen. Op het laatst was ze niet meer helemaal bij.



Ik was hier niet bij maar mijn moeder heeft dit verteld. Een oud vriendin van mijn oma uit haar thuisland kwam op bezoek toen oma al niet meer bij en helder was. Oma bood de vriendin van vroeger chocolaatjes aan welke apart in een gouden wikkel waren verpakt. Vriendin pakt chocola uit de wikkel, stopt het in haar mond en haar hele gezicht vertrok. Met de grootste moeite en tranen in haar ogen heeft ze uit beleefdheid het chocolaatje opgegeten.



Wat bleek nou? 'Chocolaatje' in gouden wikkel was eigenlijk een bouillonblokje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma was een geweldig lief mens.



Wel een kenau, maar nooit tegen ons kleinkinderen.



Ze was altijd ziek. Had echt alles.



Heel hip, qua kleding maar ook qua technologie!



Zo leerde ik haar downloaden, kwam ik weer bij haar had ze alles vab Elvis gedownload.



Ze had een printer gekocht en die kon draadloos op het netwerk. Ik had toen geen tijd direct om te komen om het te installeren. Had ze toen hetnet gebeld, haar beredenering was: "zij leveren het modem met wifi, dus zij weten hoe het werkt", en samen met die jongen aan de telefoon alles geïnstalleerd.



Een weekje later belde die jongen ook weer om te vragen of alles nog werkte! Ik was net op de koffie en nam de telefoon aan. Hij vond het zo mooi dat zo'n oud mensje zo meedeed met de technologie dat hij het niet over zijn hart kreeg om haar niet te helpen.



Een paar anekdotes.



- een kind is nooit vort (een extra kind is wel handig.) Voor als er weer eens iemand ongepland zwanger was.

- woar drei eet'n kinn der ook vaare eet'n. Waar drie eten kunnen er ook vier eten. Toen mijn nicht van de vierde zwanger was en even over de tong ging tijdens de kerst. Iedereen was direct uitgelult.

- Eem een pakje sap drinken, stop moar Eem. Mijn oma werd met de ambulance opgehaald maar werd misselijk, toevallig had ze wat pakjes sap bij zich en koekjes. Dus ambulance stopte, ze had ze alle drie een pakje sap gegeven en smoeltjes (koekjes) en reden weer verder toen oma zich weer beter voelde. Haar vriend was al lang en breed in het ziekenhuis en vroeg zich af waar ze bleven.



Maar elke keer als iemand even moet stoppen dan roepen we dat. Soort van running gig geworden.



- houw em gewoon oine op en den is kloar. Gewoon een tik geven en je bent ervan af. Tegen mijn zusje, een jongen pestte haar steeds en oma haar antwoord werkte.

- Downloozen, downloaden. Uploaden zei ze dan wel weer goed.

- Hivves. Hyves.



Ik was de eerste kleinkind die op zichzelf ging wonen. Dus oma haar troep werd altijd bij mij gedumpt. Zij dacht oprecht dat ik blij ermee was, want ik woonde net op mijzelf en alles was al zo duur.



Na 2 jaar eindelijk het lef gekregen om haar te vragen het niet meer te doen. Maar toen ging mijn nichtje uit huis, dus zij werd de nieuwe dumpplek.



Ik mis haar echt. Geweldig vrouwtje was het.
Alle reacties Link kopieren
quote:toeffie schreef op 19 oktober 2016 @ 15:01:

Als ik tegen mijn oma zeg dat ik iets mooi vind in haar huis (bijv. een beeldje van een kerstman of een klok aan de muur) dan plakt ze er meteen een sticker met mijn naam onder zodat iedereen weet dat dat voor mij is als ze er niet meer is.Die van mij slaat het vragen gewoon over en komt ongevraagd met spullen aanzetten als ze op bezoek komt: "Anders gooien ze het maar in de kliko als ik dood ben." Op zich wel lief, maar ik weet ook niet meer waar ik het allemaal laten moet...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een geweldige opa en oma.

Hier een paar van mijn favoriete quotes.



Opa: "Vandaag weer lekker voetballen op tv."

Ik: "I couldn't care less."

Opa: "Wat zeg je?"

Oma: "Ja, Courocaness, maar ik weet niet wie dat is hoor ik kijk nooit voetbal."



Ik: "Had je dat nog gezien op tv van die Brownies voor Downies?"

Oma: "Wat is een Downie?"

Opa: "Nou 2 mannen duwen een handkar en die ene zegt ik douw nie."



Ik: "Oma, dan moet je Anti-age creme kopen."

Oma: "Ik heb toch helemaal geen aids."



Ze zijn niet zo goed in Engels, maar ze zijn wel echt geweldig.

Had het niet beter kunnen treffen.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma had net Facebook en snapte het bijjjjjna helemaal: onder alle foto's schreef ze als reactie "vind ik leuk" (maar ik vind het vooral stoer dat ze dik in de 80 nog een Facebook account aanmaakte)
quote:cerulli schreef op 19 oktober 2016 @ 14:28:

Ik zou in mijn eentje een heel topic kunnen volschrijven over mijn opa en oma (enkelvoud, die van mijn vader heb ik nooit gekend).



Mijn opa, die er helaas niet meer is, heeft internet en computers nooit onder de knie gekregen. Ik heb vaak geprobeerd het hem uit te leggen, want het interesseerde hem wel, maar hij snapte het gewoon niet. Ooit zocht hij de tekst van een liedje, die heb ik voor hem opgezocht en geprint. Hij was er heel blij mee en reageerde alsof ik het uit een hoge hoed had getoverd: "Hoe doe je dat? Moet je daarvoor betalen? En hoe weet je nou waar je zoeken moet?"



Het is op de kop af twee jaar geleden dat hij is overleden. Wat hield ik veel van die man. Ik mis hem nog elke dag.Ik lees je vaker over je opa Cerulli. Wat moet je opa een geweldig mooie man geweest zijn, je schrijft zo liefdevol over hem!
Ik heb warme herinneringen aan mijn lieve omaatje. Iedere vrijdagavond ging ik met mijn moeder naar mijn oma toe. Mijn moeder nam dan een droogkap mee en krulspelden. Zette ze mijn oma in de krullen. Oma kocht altijd een lekker gebakje bij de bakker en dan de tv aan. Heerlijk samen kijken naar Hennie Huisman, Ron Brandsteder etc.
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer dat ik mijn vriend(nu man )aan mijn oma voorstelde,zei ze"nou geniet maar lekker van elkaar want seks is lekker,en voor je het weet is er 1 niet meer,en dat mis ik soms zo"

Mijn omaatje van 82 toen,heerlijk mens was het en heel eerlijk.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Tvp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven