oprechte vraag

18-04-2012 22:44 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het programma echt scheiden vraag ik mij oprecht iets af.



De vrouw heeft rugklachten, ja dat is heel vervelend. Ze krijgt een uitkering. Maar kan ze niet werk gaan doen wat ze wel kan doen ondanks die rugklachten? Is er nu helemaal NIKS wat zij eventueel zou kunnen doen, parttime?



Die man is vrachtwagenchauffeur, ook geen vetpot en die moet dan nog geld aan haar geven terwijl zij thuis zit te zitten, boekjes lezen.



Ik merk dat ik dat frustrerend vind, wellicht ben ik te kortzichtig. Maar dit gevoel komt snel bij me op als mensen (in mijn ogen) klachten hebben waarvan ik denk dan kun je toch nog wel iets anders?



Wie kan me antwoord geven om mijn gedachten wat te nuanceren?
Alle reacties Link kopieren
Jij denkt dat je tegenwoordig zo makkelijk een uitkering krijgt/ houdt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En al zou ze kunnen werken; moet ze wel aangenomen worden, toch?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja die vrouw heeft een uitkering.

dat klopt wel inderdaad, het zal lastig zijn om te worden aangenomen. Maar er zijn toch wel banen waar de eisen niet zo hoog liggen? Dat dat dan niet je droombaan is oke...

Ik merk dat ik dan misschien snel kan oordelen, ik probeer juist de nuancering te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Je oordeelt inderdaad snel, je weet niet waarop ze is afgekeurd. Er zal wel een goede reden voor zijn, je wordt niet zo maar afgekeurd.
Alle reacties Link kopieren
Werkgevers zitten trouwens niet te wachten op mensen waar "iets" aan mankeert.

Ze hebben keus genoeg.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Er zal heus werk zijn voor rugpatienten maar de vraag is of die zitten te wachten op Astrid
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk voel ik met je mee, die gedachte ging ook door mij heen toen ik het zag.

Ik weet dat ik niet kan oordelen op basis van zo weinig informatie, maar toch..
Alle reacties Link kopieren
Dus eigenlijk is het als je wat mankeert heel erg moeilijk om uberhaupt een baan te vinden wat je wel kan, omdat werkgevers daar niet op zitten te wachten? Dus eigenlijk ben je dan gedoemd en kom je bijna niet meer van een uitkering af? Dat lijkt me erg vervelend voor hen die wel graag willen werken, ook is dat wel een geldprobleem bij de overheid.



Ben je verplicht aan te geven als je solliciteert als je wat mankeert?
Gezonde mensen die wat ouder zijn (40+) met HBO opleidings- en werkniveau worden in deze tijd al nauwelijks aangenomen en ook niet op laaggeschoolde baantjes. Laat staan iemand met rugklachten waarbij men er vanuit gaat dat ze er regelmatig uit kunnen liggen. Met 'n hernia kun je soms ook (tijdelijk) geen bureauwerk aan. Wat voor ander werk had je dan nog in gedachten wat ze zouden moeten kunnen? En werkgevers kunnen anno nu aan elke vinger 10 kandidaten krijgen, dus waarom zouden ze iemand aannemen waar iets aan mankeert?
Alle reacties Link kopieren
Oke, duidelijk Elninjoo.. Het is toch wat simpel gedacht van mij.

Jammer dat het zo werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook hoor. Vast iets met oude rechten oid. Tegenwoordig wordt je niet zomaar "afgeschreven" voor de arbeidsmarkt en maar goed ook.



Zo lang je nog zelfstandig kan ademen kun je werken is tegenwoordig meer het adagium lijkt het. "passend" werk en zo.
Alle reacties Link kopieren
Maar dan vind ik het nog zielig voor die man, die dan die alimentatie mag ophoesten met zijn salaris, terwijl hij zelf niet eens wil scheiden. (maargoed das een ander verhaal)
Alle reacties Link kopieren
Maar alimentatie is iets wat zij absoluut niet wilde. Pas toen bleek dat ze van 10.500 euro bruto per jaar moest leven, bleek dat het niet anders kon.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij vond ze het zelf ook zielig voor hem, maar dat kon ze natuurlijk niet toegeven. Ik vond het akelig om te zien. Voor allebei eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:anjapanja schreef op 18 april 2012 @ 22:59:

Dus eigenlijk is het als je wat mankeert heel erg moeilijk om uberhaupt een baan te vinden wat je wel kan, omdat werkgevers daar niet op zitten te wachten? Dus eigenlijk ben je dan gedoemd en kom je bijna niet meer van een uitkering af? Dat lijkt me erg vervelend voor hen die wel graag willen werken, ook is dat wel een geldprobleem bij de overheid.



Ben je verplicht aan te geven als je solliciteert als je wat mankeert?Klopt, en nee dat ben je niet verplicht, maar als je een gat in je CV hebt van al een paar maanden wordt je waarschijnlijk niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Banen zijn zeldzaam.
Je bent het wel verplicht te melden als je aandoening voor problemen kan gaan zorgen bij je functioneren.
Alle reacties Link kopieren
verkeerd topic..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
And again..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik snap je punt op zich wel. Natuurlijk weet je niet wat er nog meer speelt waardoor ze niet kan werken, dus mag je er eigenlijk niet over oordelen, Maar ik vraag me dan ook soms wel af als iemand wel hele dagen thuis op de bank kan zitten, of dat dan niet bv. achter een kassa kan.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij op het werk hebben we i.p.v. hooglaagbedden (verzorgingstehuis) hooglaagbureaus. Ook handig als er twee parttimers werken op dezelfde plaats, en de één is 1.55 en de ander 1.93.



Bij deze bureaus kun je ook staand werken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:belle1234 schreef op 18 april 2012 @ 23:55:

Tja, ik snap je punt op zich wel. Natuurlijk weet je niet wat er nog meer speelt waardoor ze niet kan werken, dus mag je er eigenlijk niet over oordelen, Maar ik vraag me dan ook soms wel af als iemand wel hele dagen thuis op de bank kan zitten, of dat dan niet bv. achter een kassa kan.Thuis kun je zoveel gaan verzitten of staan als nodig voor je is. Bij 'n bureaubaan wordt dat al lastiger, al kun je daar nog wel 'n goeie ergonomische stoel los krijgen, maar bij 'n kassabaantje? Jij hebt nog nooit rugpijn gehad zeker? Een vriendin van me heeft 'n dubbele hernia gehad, wel succesvol geopereerd, maar het blijft haar zwakke plek. Zij is gezegend met 'n goeie bureaubaan en goed aangepast materiaal, maar ook zij heeft dagen dat ze niet overeind kan, laat staan autorijden en werken. Zij heeft haar credits al ruimschoots verdiend bij deze werkgever, dus ze loopt geen risico, maar om bij 'n nieuwe werkgever binnen te komen zijn zulke problemen vaak funest. Ze kunnen er 10 krijgen die niets mankeren.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan je op je sterfbed nog enveloppen dichtplakken. Dus kunnen is relatief.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
De vraag is dus: wat is nog fatsoenlijk om van iemand te verlangen?
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Ik haal mijn medische geschiedenis overigens later weg ivm herkenbaarheid, maar wilde toch even de gevraagde nuance aanbrengen.



Ik hoop dat je met mijn verhaal inziet dat niet altijd alles is zoals het lijkt (en hier moet een smiley achter, maar mijn toetsenbord is weer es op hol geslagen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven