oude pasfoto voor paspoort/ id-bewijs

08-07-2015 10:02 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Kan ik mijn oude pasfoto's van 5 jaar terug nog gebruiken voor een nieuw id-bewijs of paspoort?

Wie heeft dit ook gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik! Kan best zolang je er niet radicaal anders uit ziet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
die van mij was 10 jaar oud, de gemeente heeft m zonder blikken of blozen op mijn nieuwe paspoort geplakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook!



Je moet er wel een beetje opstaan zoals je nu bent. Anders gaat het niet lukken !
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
zolang het niet dezelfde is als dat er nu op je ID bewijs zit lijkt me dat geen probleem ( en je niet radicaal veranderd bent uiteraard)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Zouden ze dat ook accepteren als diezelfde foto ook in je huidige paspoort zit?
Denk dat het alleen bij kinderen een probleem is. Zo lang de foto aan de eisen voldoet is het volgens mij geen probleem.
Bij mij accepteerden ze het niet, ook al ben ik niet erg veranderd. Dus het is maar net wie je treft. Mijn ervaring is dat ze heel streng zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week een nieuw paspoort aangevraagd, bij de receptie werd verteld dat het niet dezelfde pasfoto mocht zijn, degene die mijn aanvraag ook daadwerkelijk in behandeling had, zei dat dat in mijn geval niet uitmaakt omdat mijn oude (en gestolen) paspoort nog maar anderhalf jaar oud was en de pasfoto dus nog niet te oud was...

Dit was trouwens op een consulaat.

Maar zolang die foto niet in je oude id-kaar t staat who's to tell?
I could go into detail...but I won't.
Dan zijn jullie gemeentes vrij soepel als ik het zo hoor. TO, je kan het proberen, doe of ben je gek en je merkt het wel.
Alle reacties Link kopieren
Officieel mag het niet maar als je er hetzelfde uitziet weet natuurlijk niemand hoe oud de foto is.

Tenzij hij ook op je oude paspoort zat van 5 jaar geleden, dan kan je moeilijk beweren dat de foto van dit jaar is ;)
Bij de gemeente waar ik werk sturen we je zonder pardon naar de fotograaf.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft laatst een nieuwe moeten maken. Ik heb vorig jaar een hele oude foto op mijn paspoort laten zetten (niet over nagedacht).
Alle reacties Link kopieren
Het is dat ik een andere bril heb, maar verder leek de pasfoto die ik onlangs liet maken voor mijn nieuwe paspoort sprekend op de vorige foto van 5 jaar geleden. Ik dacht: nou, ik had geen nieuwe hoeven laten maken. Maar ik begrijp dat de foto niet hetzelfde mag zijn als op je vorige ID?
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:doemediema schreef op 08 juli 2015 @ 11:20:

. Maar ik begrijp dat de foto niet hetzelfde mag zijn als op je vorige ID?



Nou de regel is dat de foto 'recent' is.

Niet echt een vaste tijd dus, maar 5 jaar oud (de looptijd van een id?) is sowieso niet recent.

Dus er kan nooit dezelfde foto staan op twee id's omdat de tweede dan niet 'recent' is.



Tenzij hij dus, zoals bij Sasky 'recent' gestolen is ;)
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn huidige en verlopen id zit de zelfde foto. Ik lijk er nog wel steeds heel veel op, zelfs kapsel is (weer) hetzelfde. Of zou de ambtenaar niet goed opgelet hebben?
Home is where your wifi connects automatically.
Alle reacties Link kopieren
quote:erizo schreef op 08 juli 2015 @ 10:12:

Zouden ze dat ook accepteren als diezelfde foto ook in je huidige paspoort zit? Bij mij wel. Misschien hebben ze een beetje zitten slapen achter de balie?
Alle reacties Link kopieren
Is de reden zuinigheid of ijdelheid?



Ik heb het in ieder geval nog nooit gedaan. Had het misschien wel willen doen nu ik erover nadenk :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar de fotograaf gestuurd. Gewoon proberen denk ik
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Valt te proberen. Ik heb juist zelf een nieuw paspoort aangevraagd omdat ik enorm ben afgevallen en echt bijna onherkenbaar was op mijn oude foto, bij de balie stonden ze ook versteld.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft net een nieuw paspoort met dezelfde foto als in zijn oude paspoort. Regel in die gemeente was dat de foto niet ouder dan 5 jaar mocht zijn. Maar ik geloof dat die gemeente nogal coulant was, want hij heeft zijn (verlopen) id-kaart mogen houden toen hij zijn oude paspoort inwisselde voor een nieuwe, terwijl ik in een andere gemeente alleen een nieuw paspoort mee kon krijgen als ik naast mijn oude paspoort ook mijn verlopen id-kaart liet vernietigen (wel jammer, was zo handig met stappen, een kaart waarbij hrthetniet zo erg was als ik hem kwijt zou raken)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nauwelijks veranderd. Ik heb in tussentijd een nieuw rijbewijs, een paspoort en 2 keer een nieuwe ID gehad. Ze deden echt niet moeilijk. Nou ja, behalve dan toen ik kort na mijn 1e ID-kaart, voor mijn paspoort ging en hoorde dat mijn foto toch niet goed was. Lekker dan. Wel een nieuwe foto laten maken (waar ik dus echt niet op lijk) en oude vergoed gekregen. :-)

Gewoon proberen en net doen of je neus bloed.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:biol schreef op 08 juli 2015 @ 10:11:

zolang het niet dezelfde is als dat er nu op je ID bewijs zit lijkt me dat geen probleem ( en je niet radicaal veranderd bent uiteraard)Dit hoeft geen probleem te zijn. Mijn huidige foto op mijn ID is dezelfde als op mijn vorige (ID is een paar maanden geleden aangevraagd). De mevrouw van de gemeente twijfelde wel en is het na gaan vragen, maar uiteindelijk hebben ze hem geaccepteerd. Ik was niet veel veranderd namelijk.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Al een oud topic maar goed. Tegenwoordig zijn er geen kosten aan verbonden als je je paspoort kwijt bent. Dan ga je toch met je "oude" pasfoto's (mits nog goed gelijkend uiteraard) een nieuwe halen? Dan zien ze de foto op je oude paspoort niet. En eventueel heb je een paar weken later je paspoort weer gevonden en lever je die in. Of zou dat niet werken?
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem04032016 schreef op 08 juli 2015 @ 10:12:

Zouden ze dat ook accepteren als diezelfde foto ook in je huidige paspoort zit? Ja hoor, dat kan best. De gemeentemedewerkster heeft de 10 jaar oude pasfoto van mijn vriend die al op zijn paspoort zat gewoon geaccepteerd (tot onze verbazing). Maar mijn vriend heeft ook wel een beetje een babyface
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven