postcodeloterij bingokaarten - snap er niets van

25-09-2014 23:17 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik voel me echt heel blond nu, maar toch… een vraagje over de postcodeloterij.



Ik speel mee met de postcodeloterij en ontving vorige week een heel pakket met de nieuwe agenda en onder andere ook een envelop met 5 bingo kaarten.

Daar zit een brief bij die gaat over het aanvragen van 5 extra bingo kaarten (zoals ik het lees: nog 5 kaarten, dus bovenop de 5 kaarten die ik al heb ontvangen – of bedoelen ze daarmee diezelfde 5 kaarten die al in de envelop zitten?). Op internet hebben ze het over geactiveerde en niet geactiveerde kaarten.

Ik heb de begeleidende brief nu al een paar keer gelezen, maar ik blijf het een warrig verhaal vinden.



Wie weet hoe dit precies zit?

Die 5 kaarten die ik ontvangen heb, zijn die sowieso geldig en geactiveerd, of moet ik daar eerst nog iets voor doen?

En dan zou ik daar bovenop nog 5 extra gratis kaarten kunnen aanvragen en/of activeren via internet?

Voor dat laatste zie ik het addertje onder het gras wel, want dat is 5 weken gratis en daarna betaald, tenzij je het tijdig opzegt (wat dat betreft ben ik een ideale klant die dat soort dingen altijd vergeet – dus daar moet ik maar niet aan beginnen).



Maar goed, mijn vraag is dus, als ik nu niets doe, speel ik dan gratis mee met 5 kaarten? Of kom ik er straks achter dat het miljoen voor mij zou zijn geweest, maar helaas, niet geactiveerd….
Alle reacties Link kopieren
Even een hart onder de riem: Ik snapte het ook niet. Vorige week kaarten, en later eem mail om te activeren, inclusief een gratis lot wat je dan weer op kunt zeggen.

Ik laat het gewoon zo, die bingo kijk ik toch niet dus als ik de prijs mislopp wegens niet activeren dan heb ik het zelf toch niet in de gaten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je kan 5 'gratis' loten bijbestellen. Je gaat daarna betalen. De kaarten die je hebt gekregen is voor 5x meespelen.

Zo heb ik het begrepen.

Iets activeren doe ik dus echt niet. Voor je het weet speel je met tig loten mee.
Ik heb ook 5 gratis bingo kaarten ontvangen, terwijl ik niet lid ben. Heeft dit te maken met mijn lidmaatschap van de vriendenloterij?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, ik ben al blij dat het niet aan mij ligt!

Ik denk dat ik het maar zo laat dan, ik merk het wel als ze het miljoen overschrijven op mijn rekening :-)
Alles wat van de postcodeloterij binnenkomt gaat direct het oud papier mandje in..



Snap er geen reet van; wil niet meer betalen etc..
Alle reacties Link kopieren
Met het activeren van die extra bingokaarten ga je in ieder geval meespelen met een extra lot, dat in poktor nog gratis is maar waarvoor je vanaf november moet gaan betalen. Dat doe ik dus niet want ik vergeet dat soort dingen altijd op tijd op te zeggen.

Hoe het zit met die kaarten die je al gekregen hebt begrijp ik ook niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Poktor? Oktober dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:jasmijnthee- schreef op 25 september 2014 @ 23:56:

Ik heb ook 5 gratis bingo kaarten ontvangen, terwijl ik niet lid ben. Heeft dit te maken met mijn lidmaatschap van de vriendenloterij?Ik ook, gewoon reclame. Meteen in de papierkliko gekieperd.
Alle reacties Link kopieren
Is idd gewoon (irritante) reclame. Ben namelijk nergens lid van. Het ligt hier al in de prullenbak.
Het is een truuk om je nog meer loten te laten aanschaffen zonder dat je het merkt.
Alle reacties Link kopieren
Gaat bij mij ook linea recta in de vuilnisbak. Onbekeken. Allemaal bedoeld om je extra loten te laten kopen. Ik heb 1 lot en thats it. Alleen post met de ijsprijs open ik
.
Alle reacties Link kopieren
Reclamuh ;) nooit lid geweest, wil ook geen lid zijn

Toch kaarten
Dit staat op hun website, ergens goed verborgen:



Als deelnemer van de Postcode Loterij ontvangt u uw set Bingokaarten automatisch per post samen met de Voordeelagenda. Heeft u aangegeven de Voordeelagenda niet te willen ontvangen? Dan krijgt u per brief alsnog uw Bingokaarten toegestuurd. U hoeft uw Bingokaarten niet te activeren.



Niks activeren dus, dan koop je een extra lot met bijbehorende kaarten.
Alle reacties Link kopieren
Die voordeelagenda is wel tof trouwens:-)
.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik de gewone postcodeloterij speel heb ik een paar gratis bingokaarten gehad.

Nu kijk ik naar de uitslag van vorige en deze week en daar staat dat als je 11 overeenkomstige getallen hebt dat je dan gewonnen hebt. Op mijn kaarten staan maar 9 getallen. Ik heb er een paar goed, win je dan ook iets? Er staat ook iets dat het nummer van je mobiele telefoon daar ook in meedoet maar dat heb ik volgens mij nooit opgegeven. Ik snap gewoon niet of ik nu wat gewonnen heb of niet.

Ben toch al geen fan van de postcodeloterij maar ben te schijterig om het op te zeggen, bang dat er een grote prijs valt in de straat als ik heb opgezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het persoonlijk alles behalve eerlijk en zie het als een reclame stunt van postcode loterij. Toen ik de bingokaarten binnenkreeg dacht ik dat het eindelijk wat eerlijk in zijn werk zou gaan. In eerste instantie dacht ik dat de door de finalist geopend koffernummer als de bingo getallen zou gelden, maar het bleek dat ze digitaal een andere getal uit de gekozen koffernummer halen. Ze kunnen dus al vantevoren zelf kiezen waar en hoeveel er gewonnen wordt. Misschien ben ik te achterdochtig, maar vind het gewoon niet helemaal vlekkeloos.
Nu hoorde ik Winston vanavond toch echt zeggen "je speelt automatisch mee", maar op de bingokaarten zelf lees ik toch echt, dat je ze moet activeren, dat ???



Voor de mensen die ze geactiveerd hebben, denk erom dat je iig. voor dacht 23 oktober moet opzeggen, als je daarna niet meer mee wil spelen. Als je niet opzegt, dan speel je nml. automatisch betaald mee.

Denk dat veel mensen vergeten op te zeggen en dan hebben ze van de postcodeloterij weer geld binnen.
quote:nlies schreef op 25 september 2014 @ 23:27:

Even een hart onder de riem: Ik snapte het ook niet. Vorige week kaarten, en later eem mail om te activeren, inclusief een gratis lot wat je dan weer op kunt zeggen.

Ik laat het gewoon zo, die bingo kijk ik toch niet dus als ik de prijs mislopp wegens niet activeren dan heb ik het zelf toch niet in de gatenIk snapte het ook niet, maar ik heb me er ook niet erg in verdiept. Ik zag wel op de bingokaarten staan dat als je iets wint, het op de rekening wordt gestort (mits je deelnemer van de postcodeloterij bent natuurlijk). Daar ga ik dan maar vanuit.
Wacht even, ik lees nu dit op de site:



"Om kans te maken op de prijzen van Postcode Loterij Bingo bent u niet verplicht om te kijken naar Miljoenenjacht of om mee te spelen tijdens de spelshow. Zijn uw gratis (extra) Bingokaarten geactiveerd, dan speelt u gegarandeerd mee.



Wanneer u uw gratis Bingokaarten activeert, speelt u tot november 2014 gratis mee met één lot in de Postcode Loterij. Daarna speelt u betaald verder.



Als u uw lot opzegt voor 23 oktober 21.00 uur 2014, speelt u niet verder in onze loterij. Wilt u door blijven spelen? Dan hoeft u niets te doen.



Aan alle loten van de Postcode Loterij zijn gratis Bingokaarten gekoppeld.



Indien er Bingo valt op een inactieve Bingokaart, dan worden reserve Bingogetallen gekoppeld aan de koffers. De Bingo valt gegarandeerd!"



Blijkbaar had je toch moeten activeren, maar dan moet je wel opzeggen voor 23 oktober anders ga je betalen. Echt heel duidelijk is het niet (en ben toch best slim )
Of toch niet activeren, van Twitter:



"Als je al meespeelt. Moet je die bingo kaarten dan activeren of niet?



Als je al meespeelt, hoef je de bingokaarten niet te activeren. Je speelt dan automatisch mee. Veel bingoplezier!"



Als ik mijn bingokaarten bekijk op die site, heb ik inderdaad een bingokaart. Het zal wel, als ik iets win is het leuk, zo niet, dan niet.
@nerdopviva, dat bedoel ik met dat Winston vanavond zei "je speelt automatisch mee". Dat is dus volgens mij helemaal niet zo, als je de kaarten niet geactiveerd hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven