Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
jaa... die heb ik! Leuk he? Ik weet alleen niet waar ik 'm op moet hangen. Nou dat.



In het topic op het postcrossersforum over die kaartjes naar kinderen sturen staat een link van dat forum. Ik heb er verder nog niet zo gelezen, ze hebben 'm vandaag pas aangemaakt, volgens mij.



Lief dat je me sterkte wenst met het overlijden van m'n schoonvader, maar die heb ik nooit gekend .. verder gaat het hier wel goed, wat verdriet en alles betreft (om schoonmoeder )



en het wordt wel weer eens tijd voor een hurray, vind ik persoonlijk. pff..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook al even te wachten op een hurray, Dreamer. Had wel verwacht dat China al aangekomen zou zijn hier.
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het maar niets, geen post op maandag. Maar met zoveel meer ontvangen dan (geregistreerd) verstuurd, hoef ik ook niets te verwachten. Geen hurray's hier. Bij jullie?



Ik zit van weeromstuit maar te kijken bij de kinderen, of ik daar nog kaartjes voor heb.
Later is nu
Derde poging: ik loop steeds vast hier vanavond.



Ik hou het dus even kort.

Maaaaarrrrr ik heb een kaartje uitgezocht voor een Poolse jongen! Leuk! Ik vond toevallig nog een voetbal kaartje en één van de Poolse jongens houdt van voetbal en Le petit Nicolas. Nu heb ik van die laatste nog wat boekjes met leuke illustraties en daar wil ik ook nog "iets" mee doen.

Nu loop ik steeds vast bij het plaatjes plakken dus dan maar zo: dít is dus Le Petit Nicolas:

http://www.1max2coloriage ... it_nicolas_coloriages.jpg
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog steeds geen hurray :( Leuke kaart Labellei!
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, sterkte met het verlies van je schoonmoeder. Ik hoop dat jullie een mooie dienst hadden gisteren.



Ik vind dat een mooi doel, die kaarten naar de Poolse kinderen, maar dan moet ik me er nog even overheen zetten me bij het postcrossing forum aan te melden. Ik vind dat forum zo onoverzichtelijk, het nodigt me totaal niet uit.



Bij mij gingen dit weekend normale pc kaarten op reis naar:

China, een strandplaatje

Bayern, onze bahnhof

Rusland, een stadmultiview

Tsjechie (yeuh, een nieuw land!), ook een stadmultiview



Nu regent het hurrays hier! In het weekend een uit Rusland. En gisteren/vanmorgen hurrays uit Canada, Bayern (ja zo snel gaat dat) en nog een keer Rusland (die was ook snel in 16 dagen). Met zoveel hurrays sta ik alweer 10 kaarten voor qua verstuurd. Ben benieuwd wat mijn postbode te doen krijgt deze week



Ik had laatst een profiel van iemand die schreef: please do not send spiders, bugs and snakes. Dat heb ik dan maar niet gedaan, ik heb haar gewoon een kaartje gestuurd
Alle reacties Link kopieren




Dat zou helemaal wat zijn, dat mensen daadwerkelijk die dieren op gaan sturen, gruwel.



Ik vind het forum ook redelijk onoverzichtelijk, maar houd het gewoon bij dat éne topic.



Nog steeds geen hurrays, terwijl een aantal kaarten 57, 43 en 27 dagen onderweg zijn. Ik ben de laatste tijd natuurlijk ook gewoon verwend.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een hurray uit Zweden. We hebben bijna dezelfde achternaam, vonden we leuk

Overigens was de vorige hurray van 9 november!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad al weer een tijdje geleden Dreamer.



Mijn langste niet-expired kaart is nu 26 dagen onderweg naar... Nederland. Die gaat naar twee schoolmeisjes die 3 kaarten verstuurd hebben en 0 ontvangen en ook al 23 dagen niet meer op de site geweest zijn. Zouden ze eraan denken kaarten te registreren? Ik geloof dat het tijd wordt om daar eens een berichtje achteraan te sturen...
Alle reacties Link kopieren
Hee hallo,

Dat is lang geleden, en wat hebben jullie weer veel geschreven. Ik geloof niet dat ik op alles ga reageren. Is mij veelste veel werk.

Ik ben net terug van een weekendje barcelona en heb wat kaarten gekocht. Van het voetbalstadion voor voetballiefhebbers en wat kerken. Ik kan er vast wel weer iemand blij mee maken.

In de tijd dat ik weg was heb ik 5 kaarten ontvangen en zijn er ook 5 kaarten aangekomen. Dus weer allemaal leuke hurray's in mijn mailbox en kaartjes in mijn postbus. Heerlijk



Voordat ik weg ging had ik nog twee hurrays geschreven en op beide hurrays kreeg ik nog weer een antwoord van de verstuurder. Vond ik ook wel



Kunnen we de zenuwen nog een beetje in toom houden voor de 29e? Ik heb dan trouwens geen volleybalwedstrijd meer, dus ik heb alle tijd
It ain't me
@Cocomo: héérlijk: zo'n weekendje Barcelona! En ik zou daar inderdaad ook kaartjes hebben gekocht van het voetbalstadion. Is natuurlijk een beroemd stadion dus geweldig voor de voetballiefhebbende Postcrosser.



@Snorhaar: daar zou ik inderdaad ook maar een berichtje naar toesturen: die Nederlandse scholieren. (Zijn vast niet lang op wereldreis ofzo haha). Ik ben benieuwd....

En je kunt natuurlijk altijd nog -desgewenst- bugs and spiders meesturen (ipv theezakjes, postzegels, stickers) . Zijn altijd wel ergens te vinden en mee te sturen in een envelop. Of gewoon op de kaart plakken kan ook. Voor de échte liefhebber.



En de spanning stijgt hoor. Nog maar 10 nachtjes slapen!
Alle reacties Link kopieren
Jeeej.. Ik heb er ook zin in! Zijn er eigenlijk ook kaartjes van ons voetbalstadion? Ik ga eens kijken. En ik bedacht me vannacht dat er ook kaartjes van ons klimcentrum zouden moeten zijn ivm bijzondere architectuur. Het museum wordt altijd erg gewaardeerd hierom.



Verder geen pc nieuws. Ik ga wel een kaartje sturen naar een ziek jongetje, die ik ook gewoon ken, en zn broertje
Later is nu
@Dreamer: ik heb vaak gezocht naar kaartjes van ons stadion maar nog niets gevonden. Ik heb wel vaker de "stadion" wens gehad, de vorige keer zat ik nog in dubio om zelf dan maar een kaartje te maken door een mooie foto op wat dikker papier te printen of zo. Heb het niet gedaan toen.



Ik had vandaag zomaar weer een kaartje in de brievenbus. Uit Rusland wederom. Krijg ik alleen nog maar kaarten uit Rusland? Wie zit hier achter? De KGB, Poetin of toch gewoon Postcrossing?
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik kreeg na de zomer heel veel uit Tsjechië en nu ook ineens uit Rusland. Raar he?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik was vandaag even in Stad en kocht bij de VVV 6 kaartjes 'groen Groningen' voor 2,50 euro. En.. ik heb gevraagd waar ik ideeën aan kon leveren voor ansichtkaarten. Bij mij, zij de verkoopster, dus ik heb aangegeven dat wij, van postcrossing, een kaartje van het Stadion missen. Vond ze een góed idéé dus ze gaat dit doorgeven



Verder vielen in de Deense winkel de kaartjes wat tegen, voornamelijk kerstgerelateerd, en stond bij de Expo een standaard met leuke kaartjes van stad voor slechts 50 ct. Dus.. verkennen, deed ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Tsk.. krijg een lége hurray uit België.. kon in het Nederlands, hoe moeilijk is dat.
Later is nu
Oh wat goed dat je de VVV hebt getipt over het stadion! Is toch ook leuk voor de fans van de FC?!

Ik wacht geduldig af.



Ik ben al een tijdje niet meer bij de Deense winkel geweest. Die probeer ik te vermijden, gezien de staat van mijn portemonnee is dat beter.



En wat flauw van de Belg dat er niet eens een "dank je wel" af kon. En zelfs "merci" (nóg korter) had je wel begrepen. Het is vast een zwijgzaam type.



Nog 8 nachtjes slapen....
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik mag weer zes kaartjes versturen. Maar ik durf niet. Want straks komen ze niet aan voor de 29ste en dan kan ik helemaal geen kaartjes versturen dan. Ik vrees dat ik een compromis met mezelf moet sluiten. Ik denk dat ik vier kaarten gaan sturen. Dan kan ik in ieder geval 2 kaarten sturen volgende week zaterdag.



Hoe gaan we 't eigenlijk doen. Neemt iedereen zijn verzameling kaarten mee en kiezen we daaruit kaarten als we ter plekke adressen trekken, en trekken we vooraf adressen en kiezen we vast kaarten uit en nemen we die mee? Of gaan we adressen trekken en dan in de stad op zoek naar kaarten die er bij passen? Moeilijke keuze...



1: Een kaartje van de stad naar Duitsland.

2: Een kaartje van die van jou Dreamer, 2,50 per setje, naar Oekrainië. ( ik kan niet onthouden hoe je dat land schrijft)

3: een kaartje van Nederland naar Estland. Hij gaat naar iemand die aangeeft slecht een heel klein beetje engels te spreken. Ben benieuwd naar de hurray.



Ik kan er maar 3 sturen. Ik had minder verstuurd dan verwacht
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Hoe vond je dat setje, Cocomo? Het viel me wat tegen, eigenlijk. Ik maak betere foto's, vind ik zelf (en ik ben erg kritisch naar mezelf, ook nog)



Ik had te vroeg gemopperd op 'de Belg' (ik wil z'n voornaam al noemen, maar dat is ivm praivassie niet handig, natuurlijk) Hij registreert eerst en stuurt dan een PB met z'n reactie. Een héle lange, dit keer! Heel verhaal over hemzelf, z'n kinderen en dergelijke. En.. dat mijn kaartje tot nu toe z'n mooiste was! (uit mapje art deco, 25 kaartjes voor 5 euro.. het hoeft dus echt niet duur te zijn!)



Zojuist een hele blije hurray uit Finland "I can't find words, how much I love it :)" Nou.. ik bedoel maar!

Was een kerstkaart met uiltjes. Diegene wilde óf kerstkaartjes óf uiltjes.. bingo!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
het lijkt me leuk als we ter plekke kaartjes kopen voor profielen, die we meenemen. Eventueel kunnen we ook in een café nog een adres trekken, maar dan moet je daarna weer winkelen (oh.. horror )



Nouja.. we zien wel, toch? Ik neem in elk geval 2 mee. Of ik voor die tijd nog kaartjes stuur ligt ook aan de hoeveelheid hurrays komende week. Op zich heb ik niet veel tijd.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net dat je bij Kruitvat voor 10 ansichtkaarten van eigen foto 70ct per kaart betaalt. Eigenlijk is dat ook geen geld. Ik denk namelijk dat het klimcentrum en het kinderspeelcentrum ook best leuke foto's/kaarten opleveren voor mensen, die iets met architectuur willen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuk, Dreamer, die lange Hurray. Was je gelukkig te vroeg boos geworden



Ik hoop dat ik ook te vroeg boos ben op die Nederlandse meisjes. Nog geen antwoord gekregen in ieder geval. Ik heb er een hard hoofd in. Dit zal wel de 4e expired kaart worden.



Ik sta nu op 30 verzonden en 3 expired. Is dat veel? Ik had verwacht dat het minder vaak voor zou komen! Zo zonde.



Voor volgende week denk ik dat ik thuis alvast een paar adressen trek en als ik dan al een passende kaart heb liggen kan ik die meenemen. Zo niet, dan kan ie ter plekke bezorgd worden.



Soms denk ik ook dat ik zelf een paar mooie landschapsfoto's ga maken voor kaarten. Er schijnt hier maar een lijn landschapskaarten te zijn van een bepaalde fotograaf. De mooie kaarten zijn waarschijnlijk al uitverkocht en dit is wat je in de winkel vindt:



waddenzee:









Écht Noordduitse plaatjes:









Volgens mij kan ik dat ook beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens al weer een snelle hurray, deze keer uit Tsjechie. Kaartje was er al twee dagen nadat ik hem gepost had.



Zelf had ik deze week nog mooie kaart uit de buurt (geen waddenmodder ). Die kaart had de enorme afstand van 46km afgelegd.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn wel mooie kaartjes.. Punt is: ik kan ze wel zo maken, die plaatjes, maar dan moet je ook vaak op het goede moment (weer/licht) op de goede plek zijn. Ik heb een mooi plaatje van een molen hier in de buurt.. langs het water, net een halve boom ervoor.. kan zo weggestuurd worden
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trouwens dat je best veel expired kaartjes hebt, Snorhaar. Jammer zeg!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven