Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Ik kom net uit "jouw" wijk Dreamer. Zeiknat geregend. Maar lig nu lekker warm op de bank met de kat op schoot. (Zoals het hoort met dit weer.)



@Snorhaar: mijn commentaar was semi ironisch bedoeld. Sterk aangedikt, vooral het woord "serene" . Ik kon er moeilijk bij zetten dat ik de kaart goed "fout en kitsch" vind.



Ik heb voor dit jaar nog geen kerstkaarten aangeschaft. Voor de familie en nog een paar anderen "ontwerp" (ahum) ik mijn eigen kaartjes. Dus die zijn ieder jaar anders. En voor nog wat anderen heb ik wel gekochte kaartjes, maar probeer ik wel iets te sturen wat bij die persoon past. Dus mensen die van katten houden krijgen een kerstkat, mensen die van honden houden krijgen een kersthondkaart en vriendinnen die niet zo van dieren houden en kleine kinderen hebben stuur ik kerstkindkaartjes. Een soort Postcrossing dus maar nu staan de profielen niet op internet maar zitten die in mijn hoofd.



Ook ik heb inmiddels veel restanten kerstkaarten van jaren oud. En is de kans dat iemand dit jaar weer een zelfde kaart krijgt wel heel erg groot. Dus dit jaar ga ik voor iedereen maar nieuwe kaarten kopen. (En de restanten kunnen dan naar de kringloop.)

En ik moet nog bezig met mijn eigen "ontwerp" (ahum).
Alle reacties Link kopieren
IK heb dat jaren gedaan, zelf ontwerpen. Heb nog leuke dingen over. Met de kinderen was het makkelijk.. hun laten kliederen met verf en dan in stukken snijden



Ik was vandaag in het museum. Heerlijk vind ik dat. Ontspannend. Ben in de winkel geweest en heb NIETS gekocht! Heb ook maar niet naar de kaartjes gekeken, maar zag wel hele andere leuke dingen. Heb daar foto's van gemaakt.. als ideetje, ben over 3 maanden tenslotte jarig



Ik was dus bijna in jouw wijk, Labellei Komende zaterdag ben ik daar weer helemaal.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja het gaat wel hoor Dreamer. Lief dat je het vraagt, dank je.

Eigenlijk was heel 2014 gewoon een rotjaar. Maar goed 2015 wordt vast beter.



Haha wat een leuk verhaal Snorhaar! Of misschien in de uitverkoop gekocht. 3 voor de prijs van 1?

O dat is ook wel erg dat jouw ouders hun eigen kaart terug kregen Dreamer. Ergens zou ik daar ook nog wel om moeten lachen denk ik.



Ik heb de kerstkaarten ook al in huis. Ik ga ze denk ik van de week ook maar alvast schrijven. Dan zijn ze in ieder geval op tijd binnen (laatste jaren was ik daar ook vrij laat mee)
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders konden er wel om lachen, maar ik geloof niet dat de betreffende mensen nog ooit een kaart van ze kregen

(waarschijnlijk hebben die gedacht 'oh.. dit is nou precies een kaart voor hen', zonder er bij stil te staan waarom het zo goed paste )



Hier mag 2015 ook wel wat beter dan 2014, hoewel ik op zich geen klagen heb, is niet alles echt van een leien dakje gegaan, zeg maar. Vooral met zieke dochter enzo.
Later is nu
Dan zijn we elkaar vast tegengekomen vandaag Dreamer, hahaha.

En wat goed dat je je zo in hebt gehouden in het museum! Echt super knap voor een Postcrossing-verslaafde.



Balen dat het afgelopen jaar voor jullie niet zo goed was Winters en Dreamer. Vooral als het ook om gezondheidsproblemen gaat. Maar 2015 moet dan gewoon goed worden! In ieder geval een stuk beter! Hoop ik voor jullie.

(Wat ben ik dit jaar vroeg met mijn nieuwjaarswensen.... ).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon een doosje kaartjes, waar nog geen van verstuurd is over van vorig jaar. Ik dacht echt dat ik die wel gebruikt had, vroeg me al af naar wie ik deze gestuurd had. Scheelt weer
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloemen van Vincent zijn aangekomen in Polen. Ook een aantal van jullie ondertekenden deze, dus hierbij de hurray (een blije, gelukkig)



“Hi !!!!

Thank you so much for my " the very first Vincent van Gogh's painting" it will be in the frames for sure:):). And the stamps with N. Mandela! :)suuuper.



Say hi to the girls from the Polish girl!!



Leuk he, zoveel enthousiasme
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke blije hurray, Dreamer! Hier blijft het een beetje stil onder de hurray's :(
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
@Dreamer: wat een blije Hurray. En ook zij kan de Nelson Mandela postzegels wel waarderen dus! Én Vincent!



@dahlia: er komen binnenkort vast wel weer Hurrays bij jou binnen! Tenzij je nu geen kaartjes onderweg hebt natuurlijk .



Ik heb drie opgepimpte kaarten op de bus gedaan. Heb steeds ook geschreven over de decembermaand en dat ik binnenkort mijn oranje kerstboom ga opzetten .
Alle reacties Link kopieren
Jammer Dahlia, dat het even niet zo loopt. Komt wel weer he



Weer 3 kaartjes op de bus Labellei.. ik mag er weer 2, maar zit 'huiswerk' te doen en onderwijl heb ik het gevoel dat zoon mij aangestoken heeft. Ben helemaal bibberig en een beetje dizzy. Geen tijd voor!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Voor Winters:

en ook voor Dreamer



Dahlia, zijn er dan tenminste wel leuke kaartjes bij jou aangekomen?



Leuke hurray Dreamer! Met Vincent maak je gewon veel mensen blij :-) Met Nelson blijkbaar ook!



Ik had gisteren veel zin in kaarten schrijven, maar helaas mocht ik er maar 1. Dat is een stad multiview geworden naar de USA. In plaats van kaarten schrijven ben ik toen maar mijn winterkaart met eigen foto's gaan maken. Op het beeldscherm ben ik er erg tevreden mee, ben nu heel benieuwd hoe het er straks op papier uitziet!



Vandaag had ik een heel leuk kattenkaartje uit Polen in de bus, hurray!
Alle reacties Link kopieren
Ja, hopelijk komt het snel weer!



@ Snorhaar: Ik heb maar twee kaartjes ontvangen nog. En er zijn er nog twee onderweg, naar China en Rusland, maar dat duurt ook altijd lang. Nu 45 dagen. Dus hoop dat ze er snel zijn..
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
@dahlia: ik hoop ook voor jou dat je kaartjes snel zullen aankomen. Heb je niet de neiging om nog een nieuw adres aan te vragen? (Dan krijg je ongetwijfeld Duitsland: dat gaat lekker snel ) .



@Snorhaar: jouw winterkaart, ga je die versturen als kerstkaart? Ik maak ook vaak dit soort collage kaarten. Ben wel benieuwd wat voor kaart jij hebt. En wat fijn voor je dat je nieuwe kaart geen kerstkaart is!



@Dreamer: beterschap. Hopelijk krijg je het niet te zwaar te pakken!



Ennuh... zit hier een Postcrosser achter?De Dreamer?? http://m.telegraaf.nl/art ... -aan-kerstzegels-gestolen
Alle reacties Link kopieren
Dahlia, oei 45 dagen, die mogen inderdaad weleens gaan aankomen. Maar China en Rusland, daar kan zoveel variatie in reistijd inzitten!



Mijn winterkaart is geen kerstkaart Hij is meer bedoeld om het kaartje met omgevingsplaatjes te zijn dat ik in de winkel nooit vind. Ik had nog veel foto's uit de lange sneeuwrijke winter en dat past ook meteen leuk bij de tijd van het jaar. Ik doe al jaren niet meer aan kerstkaarten versturen. Meestal merk ik op 23 december dat ik kerstkaarten had willen versturen en dat ik dat niet meer ga redden.



Mijn interne nerd (ok, echt intern is ie niet) heeft zojuist geprobeerd wat meer inzicht in het postcrossingmodel te krijgen aan de hand van mijn hurrays en de verzenddata van mijn gekregen kaarten. Conclusie in het kort: De grote lijn is logisch maar dat geldt niet voor alles.



%% Pas op:

/nerdmodus:

Ik ben in augustus begonnen en heb nu 33 kaarten verstuurd en 28 ontvangen.

*26 van de ontvangen kaarten zijn direct (zelfde dag of dag erna) na een hurray verstuurd, dus dat klopt met onze verwachtingen.

*de 2 andere kaarten zijn op willekeurige andere momenten verstuurd.



* Van de 7 overgebleven dagen waarop ik een hurray heb gekregen, kan ik er 5 (in augustus tot oktober) niet aan een gekregen kaart koppelen, die andere 2 zijn nog kort geleden. Het kan zijn dat die 5 kaarten heel lang naar mij onderweg zijn, of dat die twee willekeurig verstuurde kaarten de gaten hebben opgevuld en er nog meer gaten zitten. Nou ja dit stuk kan ik niet verklaren dus.

/nerdmodus off
Alle reacties Link kopieren
Oh haha Labellei, ja dat is vast een postcrosser geweest!

Geweldig ook dat het bedrag aan gestolen postzegels genoemd wordt, maar niet bekend is hoeveel geld er is buitgemaakt, jaja
quote:Snorhaar schreef op 08 december 2014 @ 22:48:

Oh haha Labellei, ja dat is vast een postcrosser geweest!

Geweldig ook dat het bedrag aan gestolen postzegels genoemd wordt, maar niet bekend is hoeveel geld er is buitgemaakt, jaja

Ja dat viel mij ook al op!

En hier op het forum kan de dader zich wel melden hoor. Wij zijn allemaal verslaafd. En wij zijn allemaal in staat om dit soort misdaden te begaan.



Nog over je "nerdenstukje". (Wat goed dat jij onderzoek doet naar deze, voor ons zo belangrijke, vraagstukken. ) Maar ik bedacht mij vandaag ineens dat ik op een bepaald moment (half jaar terug of zo) ineens wel erg veel kaarten kreeg. Hartstikke leuk, maar Ik verwonderde me er wel over. Maar.... in die betreffende periode had ik het vinkje van "meerdere kaarten naar hetzelfde land" aangevinkt. Toevallig?
Alle reacties Link kopieren
Sja... wil je écht in de nerdmodus komen, dan moet je natuurlijk getallen van anderen ook mee gaan nemen, Snorhaar.. je weet mijn naam daar.. leef je uit



Goed als de dader zich hier komt melden, ik verlink niemand, als ik een deel van de buit mag (of als hij/zij e.e.a. verdeeld bij de voedselbank ) Maar wie weet krijgen we ze alsnog via PMK

(grapje, uiteraard, ik beschuldig niemand, ik zet het er maar even bij)



Ik koop ook altijd nieuwjaarskaarten, omdat men mijn kaarten pas na de kerst krijgt, maar nu heeft de familie ze vandaag al binnen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een schattig giraffekaartje uit Rusland, een 'map' van Florida en een oude getekende 'map' uit Japan.
Later is nu
Wat goed Dreamer: een giraffe én twee "mappen" in de brievenbus!

En hebben je familieleden al gebeld? Wegens blijdschap en ongeloof dat ze je kerstkaart al binnen hebben?



Zo had ik ooit eens heel vroeg (rond deze datum) een kerstkaart van mijn zus. Ik was ook erg verbaasd, omdat zij normaal gesproken er erg laat mee is. Dus ik bel haar op om te bedanken. Maar toen reageerde zíj weer stomverbaasd, want ze had nog niet eens kerstkaarten gekocht dus ook niet verzonden. Dus ik controleer de poststempel en het bleek te gaan om het kaartje van het vorige jaar! Blijkbaar was het kaartje kwijtgeraakt, vervolgens gevonden (té laat) en heeft postnl het kaartje een tijd bewaard en begin december alsnog bezorgd.
Alle reacties Link kopieren
Haha, hilarisch verhaal Labellei



Nee, mijn moeder belde wel, maar niet daarover. Normaliter heb ik rond deze tijd ook al kaartjes binnen, ik zal toch niet de eerste zijn?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 08 december 2014 @ 21:40:

@dahlia: ik hoop ook voor jou dat je kaartjes snel zullen aankomen. Heb je niet de neiging om nog een nieuw adres aan te vragen? (Dan krijg je ongetwijfeld Duitsland: dat gaat lekker snel ) .

Haha, ja die neiging heb ik wel heel erg. Misschien doe ik dat ook nog wel binnenkort, ik vind dat ik lang genoeg geduldig ben geweest
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vandaag 2 kaartjes uit Rusland, mooie vind ik, en 1 eerste kerstkaart.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Uit Spanje:

“Greetings Dreamer, Labellei and Snorhaar! (goed he, dat iemand uit Spanje onze nicks weet ... kennelijk had Cocomo deze vergeten te ondertekenen )

Thanks so much for this lovely card about the style of shawls! it´s beautiful!

I wish you a merry Christmas ( bo nadal in galician) and happy new year

(feliz ano novo)! Be happy







Dit was de kaart
Later is nu
aangezien ondergetekende nogal chaotisch leest, was mijn 1e gedachte toen ik je bovenstaande berichtje las: huh????? Had ik de kaart ondertekend met Labellei??? Maar goed, het kwartje is nu wel gevallen.



Ik had nog een blije Hurray uit de US of A.
Alle reacties Link kopieren
.. ik moest de namen ook even 'vertalen' naar nicks hoor
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven