Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Alle reacties Link kopieren
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar.. ik kreeg 2 kaartjes vandaag. Uit de Krim (Rusland, tegenwoordig, deed er 44 dagen over) en Amerika, Houston.. een Oostenrijkse die daar tijdelijk woont.

Grappige is dat ik beide kaarten (zee bij de Krim en Giraffes van Ikea) volgens mij al een keer van mijn zus kreeg.. maarja, die staan natuurlijk niet geregistreerd.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jij durfde het bijna niet te zeggen? Nou goed, dan durf ik het ook: ik had vandaag ook twee kaarten

Mijn eerste kaart uit Taiwan, een kartonnen kaart van Starbucks, een leuke. De andere is een hele mooie tekening van het oude St Petersburg. Verwennerij dus vandaag!

Ik had zelfs een uitwisseling met St Petersburg, want daar kwam een kaart van mij aan. Eindelijk weer eens een hurray! Ze laten nogal op zich wachten met bestemmingen als Rusland, China en Taiwan. Ik ga Duitsland maar weer eens aanzetten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn innerlijke nerd is trouwens ineens spoorloos. Nu weet ik niet of dat komt door de uitnodiging voor de enorme stapel kaarten van Dreamer of dat het gewoon werkontwijkend gedrag is



Leuk trouwens om hier te hurrays te lezen van onze meeting-kaarten! Die van mij zijn allemaal nog onderweg.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg nog een blije hurray uit de Oekraïne, die ik volgens mij ook schreef bij de meeting, heb de kaart in elk geval tijdens de meeting gekocht, maar ze is vooral enthousiast over de kaart. Ook leuk



Ik snap in elk geval niets meer van hoe wat waar en wanneer je adres vergeven wordt, maar ik voel me behoorlijk verwend, ook al komen bijna al m'n kaarten uit Rusland



Fijn dat jij ook kaartjes kreeg, Snorhaar! En leuk, een uitwisseling met St. Petersburg.
Later is nu
Ik had ook 2 kaartjes. NOT!

Ik had wel een Hurray uit Spanje. Dat was de kaart waar ik zo mijn best voor had gedaan. Postzegels gestoomd tot in de nacht, mijn Mandela zegel opgeofferd. En nu een spaarzame "thanks for the lovely card". Hij rept met geen woord over postzegels . En bij de vorige postzegelverzamelende Spanjaard ging het exact zo. Ik ga nooit meer postzegels stomen voor Spanjaarden.



Ik ga zo nog even spieken bij jullie kaarten. Dreamer had ook al zo'n mooie tekening van St Petersburg. Mooi hoor.



Ik weet niet of ik één dezer dagen nog nieuwe adressen ga aanvragen. Ben nu druk met mijn kerstkaartontwerp, die wil ik eerst klaar hebben.

Maarrrrrrr..... mijn oranje kerstboom staat!!!
Alle reacties Link kopieren
Jeej voor de kerstboom!



Ik mag alweer 6 kaarten sturen, maar ben dit weekend druk met cursus en dierentuin. Dus...
Later is nu
Dat wordt vast een leuk (wel druk) weekend Dreamer!

En mocht je onderweg naar je cursus een huis zien met een prachtige grote oranje kerstboom voor het raam: dan weet jij waar ik woon!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

na het lezen van jullie enthousiaste berichtjes heb ik met samen met dochter van 8 aangemeld. Ik vind het super, leuker nog dan dochter. Er hangt nu op haar kamer een wereldkaart met prikkers waar alle kaarten vandaan gekomen zijn en naar toe gegaan.

Een praktisch vraagje: hoe zorgen jullie er voor dat de kaart die je stuurt goed upgeload wordt? Met scannen lukt het me niet (krijg dan een kaart in de hoek van een verder leeg wit A4-vel). Probeer het nu soms door zelf een foto te maken van de kaart en die te uploaden maar dat is ook niet ideaal. Het zal wel een domme vraag zijn misschien maar ik wil het graag weten. Bedankt alvast.
ahahah you didn't say the magic word
Alle reacties Link kopieren
Hai Mirdespir. Leuk dat we jullie enthousiast hebben gemaakt en dat het ook bevalt. Leuk idee, zo'n wereldkaart!



Mijn scanner snijdt automatisch bij, luxe he? Zelfs als ik 2 kaarten tegelijk scan, maakt hij er 2 aparte afbeeldingen van. Ik weet niet of je dit kunt instellen bij de scanner, mijne deed het al automatisch.

Bij mijn oude scanner sneed ik de foto uit in een fotobewerkingsprogramma, picasa bijvoorbeeld.

Zelf een foto maken van de kaart kan inderdaad ook lastig zijn.
Later is nu
Welkom Mirjam!

Zo'n wereldkaart is inderdaad een erg leuk idee. Ik zit daar zelf ook over te denken.

Ik scande altijd op mijn werk. En daar kon ik de scanner op verschillende manieren instellen en bijsnijden.

Tegenwoordig maak ik vaak foto's. Die ik ook weer bijsnij. Het is niet ideaal, maar sommige uploads zijn best goed gelukt.

En wat ik soms ook doe: als ik op de site van Postcrossing per ongeluk een kaartje tegenkom die ik ook in "mijn collectie" heb dan download Ik die zodat ik die kan uploaden als ik het kaartje ga versturen. En beroemde kunstwerken zoek ik vaak op via Google. Jip en Janneke vind ik meestal ook wel via Google.



(Moet nu trouwens bekennen dat ik van de 8 kaartjes die nu onderweg zijn geen enkel kaartje heb geüpload )



Veel Postcrossing plezier gewenst voor jou en je dochter!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties. Ik zal mijn scanner eens onderzoeken op mogelijkheden.

Ik begrijp Labellei dat het inderdaad anders nog niet zo simpel is. Voel ik me weer iets minder dom
ahahah you didn't say the magic word
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb bij vorige printer/computer ook wel eens met de handen in het haar gezeten hoor. Maar het is nu zo simpel voor mij. EN ik heb graag een mooie 'postcardwall', dus als ik vind dat een zender de foto niet mooi geupload heeft, dan verwijder ik die afbeelding en plaats mijn eigen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus in mijn profiel staan, dat ik geen kerstkaarten wil. Nu moet ik me inhouden, want af en toe zijn er gewoon hele geinige kerstkaarten. Die wil ik dan wel leuk vinden, maar dan lijkt het weer net of ik kerstkaarten wil. Ingewikkeld
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mirdespir, welkom en wat leuk dat we jullie hebben aangestoken :-)



Dreamer, misschien kun je nog even wachten en ze dan over 2 weken liken Zou dat helpen?



Labellei, ik kan me bijna geen voorstelling maken van een oranje kerstboom, maar het ziet er ongetwijfeld zonnig uit! Dat kunnen we wel gebruiken in deze grauwe regendagen.



Ik had vandaag weer een blije hullay uit China "happy everyday!". Haha, mooie wens eigenlijk wel Maar mooi dus dat er nu wat van mijn langreizende kaarten aankomen. Hiermee krijg ik er weer een bonuskaart bij, dus mag ik in het weekend fijn weer wat kaartjes schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar over 2 weken... dan moet ik nu op gaan schrijven welke kerstkaart ik bij wie leuk vind, toch? Dat is onhandig!
Later is nu
Lastig kerstkaartendilemma Dreamer! Succes ermee!



Leuk een Hullay Snorhaar, en dan ook met zo'n aardige wens. Happy evelyday!



Ik wil een foto plaatsen van mijn vrolijke kerstboom maar dat lukt niet. Solly!

Zal het morgen weer proberen....
Dubbel
Poging vrolijke kerstboom







Verder rustig aan het wachten op Hurrays en de postbode.



Edit: foto is op het www zo onscherp (op telefoon dus niet). Raarrrr.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel meevallen Labellei.. Leuk!



ik heb een kaartje uit Rusland, in het Nederlands geschreven maar geen uitleg hoe dat kan, wel een 'sorry voor mijn Nederlands', dus nu vraag ik me af is het Google translate of studeert ze Nederlands of WAAT? Oftewel, kan mijn hurray in het Nederlands.



Wel een leuk kaartje.
Later is nu
Ik zou het voor de zekerheid in het Engels doen Dreamer. Met wellicht een paar woordjes Nederlands. Hallo en groetjes ofzo. Ik vind het ook vreemd dat ze geen uitleg geeft. Daardoor denk ik sneller aan Google vertaling.

Ik word nu wel nieuwsgierig..!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de hurray in het Nederlands en Engels gedaan. Op haar profiel staat dat ze alleen Russisch kan, dus het is vast via translate gegaan. Toch leuk.



En ik heb nu 10 kaartjes meer ontvangen dan verstuurd. Raar hoor.
Later is nu
Postcrossing weet jou wel te vinden Dreamer! Lucky Bird!

Ik zag net (heb gespiekt) dat jouw Russin 83 kaarten heeft ontvangen en 96 heeft verstuurd. Die arme Russen. (En het is er ook nog zo koud en al die sneeuw.... klinkt als een dramatisch kerstverhaal ).
Alle reacties Link kopieren
Labellei, ik dacht echt dat jouw boom zelf een oranje kunstboom zou zijn Gezien jouw liefde voor oranje leek me dat niet ondenkbaar

Maar hij lijkt zelfs nog best op de mijne, ik heb naast zilver ook goudgele, roestbruine en donkerbruine ballen erin.



Gisteren kwam bij mij de eerste hurray van onze meeting binnen, uit Taiwan (het kaartje van jullie museum):

“Thanks for the postcard

How special the museum is

I like it very much

Best wish from Iris:)”
Alle reacties Link kopieren
Aaahh.. als je het zo gaat bekijken is het voor de Russen wel heel erg triest, Labellei.. dat verzoent me een beetje met al die Russenkaartjes



Ben vandaag naar de dierentuin geweest en heb niet eens kaartjes gekocht

Kwam natuurlijk doordat ik met de familie was en die vonden het al lastig dat ze steeds op een fotograferende dreamer moesten wachten.. laat staan dat ze dan óók nog het winkeltje in wil



Leuke Hurray, Snorhaar!
Later is nu
Jij dacht meer aan zoiets Snorhaar?





Zou ook wel grappig zijn.

Jouw kerstboom klinkt ook als mooi trouwens (maar niet oranje genoeg) .



Wat knap van jou Dreamer, niet één kaartje gekocht in de dierentuin!

Heb je een leuke dag gehad? (Vast wel)



Ik had toch nog 2 kaartjes in de brievenbus. Zijn gistermiddag blijkbaar erg laat in de middag bezorgd. Ze komen allebei uit Duitsland, een zwarte kat (illustratie) uit Berlijn en een mooie kaart van de Frauenkirche in Dresden.

Ik heb ook 2 nieuwe adressen aangevraagd.

Duitsland: wil leeuwen, tijgers of stad.

Engeland: wil landschap, stadsgezicht. Heeft een enorme lijst met wat hij niet wil.

Het zijn beide mannen. En de kaartjes die ik kreeg waren ook van mannen. Oftewel: ik heb de laatste tijd wel erg veel mannen op Postcrossing (o.a. de Spanjaard waar ik me zo voor uitgesloofd heb...).



Heb ik per ongeluk ook een vakje aangevinkt in de categorie burgerlijke staat "single, desperately looking for a man"?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven