Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo



dus



Morgen maar weer eens adressen aanvragen. Heerlijk, een vrije dag!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg net een hele blije hurray uit Polen op het Hunebed

Oh.. en ik had het ID er niet goed opgezet, gelukkig kon postcrossing me vinden. In het vervolg toch maar weer printen, die adressen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jaaa. Ik ben er ook weer bij!
It ain't me
Hé een nieuw topic! Dank Dreamer.



Happy new topic, zeg ik dan maar. Met vooral veel verhalen over leuke kaartjes en enthousiaste Hurrays!

(En hopelijk niet veel meldingen over gedrochten en lege Hurrays en veeleisende ontvangers en expired kaartjes. )



Maar toch nog even over expired kaartjes n.a.v. de vraag van Neliba.

In het begin van mijn Postcrossing carrière had ik nauwelijks expired kaartjes. Maar de laatste tijd dus wel heel veel. Dit jaar zijn al 4 van mijn kaartjes expired. En er zitten alweer een paar aan te komen. Ik baal daar wel goed van moet ik zeggen, vooral ook omdat het er relatief veel zijn.



Anyway, verder geen PC nieuws hier. Ik heb me ingehouden en geen nieuwe adressen aangevraagd. Ik denk dat ik donderdag of vrijdag weer ga schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!



En ik begin toch meteen even met een gedrocht wat ik vandaag in de bus kreeg.

De afzender schrijft te hebben gelezen dat ik van kleurrijke kunst en van wilde dieren houd. En toen vond hij kennelijk dit kaartje wel geschikt voor mij: klik



Niet echt wat ik bedoel met kleurrijke kunst en wilde dieren. En het ID-nummer klopt niet, dus ik moet nog moeite doen om hem geregistreerd te krijgen ook.
Alle reacties Link kopieren
En verder vandaag nog drie kaartjes in de bus.

De eerste was een slappe zelfgemaakte luchtfoto van een stad. Met een geprint kaartje erbij met de tekst: Here you got my card. I’m sure your collection is enriched! En dan een link naar een website. Met ongetwijfeld nog meer zelfgemaakte foto’s, maar ik heb niet eens gekeken. Zelf vond ik mijn collectie hierdoor ook niet echt verrijkt.

De tweede was een foto van een huiskat. Op zich geen verkeerd kaartje, maar de tekst maakte hem wel flauw. In mijn profiel vraag ik o.a. om wilde dieren. In Denemarken leven veel katten in het wild en vandaar dus dit kaartje.

De derde was een tekening van een struisvogel. Ook hier weer een flauwe tekst. In mijn profiel staat dat ik kaartjes van pauwen leuk zou vinden. Vandaar dit kaartje van een hele speciale pauw, namelijk een struisvogel. Oké...



Misschien ben ik te kritisch, maar ik geloof dat ik even niet echt een happy postcrosser ben. Temeer omdat ik natuurlijk al vanaf het begin best veel van dit soort kaartjes krijg.
Sorry Rivka maar .

Vind je dat geen Kunst dan?



Nee hoor, ik snap je helemaal. Inderdaad écht een gedrocht!



Ik had vanmiddag eerst een blije Hurray uit Frankrijk van mijn Pim en Pom kaart.



Vervolgens ook nog een kaartje in de bus uit de USA.

Het was een dubbele wenskaart in envelop, wat ik eigenlijk wel jammer vind, maar goed, het is verder wel een mooie kattenkaart. Ook had ze er diverse tickets in gedaan (o.a. circus, loterij en zelfs een Monopoly bankbiljet), heel lief natuurlijk maar daar doe ik verder dus ook niets mee.

Ze had wel de dubbele kaart op een leuke manier helemaal volgeschreven, dus ik heb haar zojuist een blije enthousiaste Hurray gestuurd.
Wat jammer Rivka, van die tegenvallende kaarten met flauwe teksten.

En wat stom ook van die luchtfoto met de tekst (op een kaartje nog wel...) dat jouw collection nu enriched is.
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 16 februari 2016 @ 16:16:

Sorry Rivka maar .

Vind je dat geen Kunst dan?

Proest! Ik kan er ook wel weer om lachen hoor.

Maar het zou gewoon leuker zijn als de verhouding leuke en niet leuke kaartjes een beetje anders zou liggen.



Maar ik ga gewoon stug door. Wat moet ik anders met al die in Deventer gekochte kaartjes?



En leuk, zo'n volgeschreven kaartje uit de USA.
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje, ik hoop dat mijn ontvangers wel blij zijn met mijn kaartjes. Ik ben nieuw, dus hopelijk zien ze dan het een en ander door de vingers. Hier nog steeds geen nieuwe hurray :(
Alle reacties Link kopieren
quote:yogayup schreef op 16 februari 2016 @ 16:39:

Oh jeetje, ik hoop dat mijn ontvangers wel blij zijn met mijn kaartjes. Ik ben nieuw, dus hopelijk zien ze dan het een en ander door de vingers. Hier nog steeds geen nieuwe hurray :(

Als je met het versturen van je kaartjes een beetje rekening hebt gehouden met de profielen van je ontvangers zal het wel meevallen hoor.



Het is niet zo dat ik niet snel tevreden ben. Maar in het begin heb ik veel kinderachtige tekeningen gekregen, die ik echt niet mooi vind. Daarom vraag ik nu expliciet in mijn profiel om me geen tekeningen te sturen. En dan vind ik het gewoon jammer dat ik toch nog steeds van die kinderachtige tekeningen krijg.
quote:-Rivka- schreef op 16 februari 2016 @ 16:35:

[...]



Proest! Ik kan er ook wel weer om lachen hoor.

Maar het zou gewoon leuker zijn als de verhouding leuke en niet leuke kaartjes een beetje anders zou liggen.



Maar ik ga gewoon stug door. Wat moet ik anders met al die in Deventer gekochte kaartjes?



En leuk, zo'n volgeschreven kaartje uit de USA.

Ik heb het ook wel eens gehad: dat ik 4 kaarten in mijn brievenbus had die allemaal tegenvielen.

Maar dat wordt vaak in de dagen erna wel weer goedgemaakt.



Ik ben meestal niet zo extreem kritisch hoor Yogajup. Ik vind het niet meer dan normaal dat je af en toe een kaartje krijgt die je niet zo fantastisch vindt (een gedrocht dus ). Maar als je 4 van die kaartjes op 1 dag krijgt dan snap ik wel dat dat een domper is.

En ik zal af en toe ongetwijfeld ook zelf wel eens kaartjes versturen waarvan de ontvanger vindt dat het een gedrocht is dat die niet zo heel geweldig gekozen is.



Welke kaartjes heb jij nu nog onderweg Yogajup?
Alle reacties Link kopieren
Nu nog 5 kaartjes, waarvan er 2 al meer dan een week (Portugal en Rusland). De andere 3 duren sowieso langer; USA, Hongkong en China. Ik ben denk ik gewoon ongeduldig, maar van Portugal had ik al wel een hurray verwacht.



En qua kaartjes heb ik wel m'n best gedaan om iets uit te zoeken dat bij de profielen past, maar speciaal iets kopen heb ik nog niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me geen zorgen maken Yogayup. Niemand verwacht denk ik dat je speciaal iets koopt dat precies bij een profiel past. Zolang je een ander leuk kaartje stuurt en geen lelijke rommel is er niets aan de hand.



Bij mij ligt het een beetje gevoelig omdat ik dat in het begin juist wel veel ontving. Gratis reclamekaartjes, zelfgemaakte kaartjes (eerder papiertjes dan kaartjes te noemen), lelijke tekeningen, goedkope kalenderkaartjes, enzovoort.

Ik vind het geen probleem als een kaartje niet bij mijn profiel past, maar wel als er in plaats daarvan gewoon rommel wordt gestuurd. En ik vind het ook een beetje flauw om er bij een afwijkend kaartje dan zo'n draai aan te geven dat het wel bij mijn profiel zou passen, zoals bij die kaartjes van vandaag.



Hopelijk nu snel weer een hurray voor jou. Portugal zou inderdaad kunnen!
Alle reacties Link kopieren
Hier meld ik me weer, als af en toe voorbijvliegende postcrosser. Ben nu een jaar bezig. Had vrij snel drie expired kaartjes, daarna niets er bij en nu dreigen er in een keer drie over de datum te gaan. Bah. Verder lege Hurrays en matig leuke kaartjes, die ik nu ook veel minder krijg nu alles lang onderweg is. Herken me hier dan ook wel in de minder blije berichten van labellei en Rivka.

Heb me voorgenomen om binnenkort weer even wat mooie positieve kaartjes te gaan versturen en hoop dat ik die dan ook weer terug mag krijgen.
ahahah you didn't say the magic word
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je het ook herkent, Mirdespir. Maar dat laatste lijkt me een goed plan. Ga ik ook doen.
quote:yogayup schreef op 16 februari 2016 @ 20:41:

Nu nog 5 kaartjes, waarvan er 2 al meer dan een week (Portugal en Rusland). De andere 3 duren sowieso langer; USA, Hongkong en China. Ik ben denk ik gewoon ongeduldig, maar van Portugal had ik al wel een hurray verwacht.



En qua kaartjes heb ik wel m'n best gedaan om iets uit te zoeken dat bij de profielen past, maar speciaal iets kopen heb ik nog niet gedaan.

Dan zou ik Portugal ook als eerste verwachten. Rusland duurt vaak erg lang. Hong Kong kan soms ook wel redelijk snel gaan trouwens. Spannend!



En vwb je verzonden kaartjes: je hebt toch je best gedaan? Dan zal het ongetwijfeld goed komen!

Ik hoop voor je dat je snel een Hurray binnenkrijgt. (Vandaag misschien? )



Leuk dat je ook weer even voorbij komt vliegen mirdespir. En veel plezier alvast met het versturen van de positieve kaartjes.



Hier geen Postcrossing nieuws. Ik probeer me in te houden om geen nieuwe adressen aan te vragen. Moeilijk hoor. Ik ben écht verslaafd.
Alle reacties Link kopieren
Woei! Hurray uit hong kong. Niet eenheid spannende reactie, maar wel een leuke. Ik ben weer positief gestemd



Zit je nog op jouw vingers labellei? Nog geen adres getrokken?
Wat super Yogayup dat je een Hurray had: Hurray!



En ik heb inderdaad maar weer een adres aangevraagd. Dat mocht van mezelf. Ik verwachtte China en het werd China.

Diegene (man/vrouw?: geen idee) heeft 2 X in het profiel staan:

***DON'T SEND ME HANDMADE CARDS!!!***

Dus ik hoef niet te freubelen vanavond.

Verder wil hij/zij o.a. graag honden en katten en ook wel cityviews. Ik weet nog niet wat ik ga sturen.



Verder had ik zelf nog een leuke kattenkaart in mijn brievenbus, uit Japan. Ik heb vandaag dus een Oosters dagje.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Labellei



Ik heb gisteren geen zin gehad in kaartjes uitzoeken, dus ook geen adressen aangevraagd.
Later is nu
Wellicht volgende week dan weer Dreamer. Niks moet, alles mag.



Ik heb inmiddels een kattenkaart op de post gedaan richting China.

En verder heb ik geen bijzonderheden hier. Ook geen Hurrays meer gehad. Maar wat niet is kan nog komen...
Alle reacties Link kopieren
De Hongkong dame (dacht ik) heeft mijn kaartje gefavorite. Geen idee of dat dan ook weer een beleefdheidsdingetje is, maar wel leuk. Nog 4 kaartjes onderweg, maar ik wacht toch op meer hurrays voor ik weer nieuwe adressen trek. Ik doe so far 3 kaartjes tegelijk op de post.
Alle reacties Link kopieren
Wow, dat dat je lukt Yogayup. Mij is het tot nu toe niet gelukt om niet meteen weer een nieuw adres te trekken als ik een hurray kreeg.



Hier de laatste tijd ladingen kaartjes in de bus. Ik heb lang een stuk of 10 voor gestaan met verzenden. Maar inmiddels loop ik 3 achter. Gelukkig ook weer een aantal leuke kaartjes ertussen. En vandaag uit Litouwen een werkelijk prachtig kaartje van een kraanvogel die boven een bospad vliegt in een hele mystieke sfeer. Ik ben dus inmiddels weer wat blijer.



En gisteravond vond ik in een jaszak een kaartje wat ik vorige week al had willen posten.

Vlak voordat ik de deur uit wilde gaan om hem te posten sprong er bij ons voor de deur een waterleiding en ben ik de rest van de dag in de weer geweest met de wateroverlast die we daarvan hadden.

Vervolgens dat hele kaartje glad vergeten. Totdat ik gisteravond diezelfde jas weer een keer aan wilde doen en het kaartje vond. Stom, maar in mijn hoofd had ik hem gewoon gepost.

Nou ja, hij gaat naar China, dus dat ene weekje maakt dan ook weer niet zoveel uit.
Alle reacties Link kopieren
Net een hurray uit Belarus...

Ga er helemaal voor zitten. De eerste deze week..



*Huil* is hij helemaal leeg. Had nog wel de aller schattigste puppykaart gestuurd die er is.



Wel deze week nog een leuke hondenkaart met zonnenbril en bloemenslinger gekregen.





@Rivka is alles wel weer droog en gemaakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven