Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Nurse1234 schreef op 11 februari 2017 @ 08:20:

Ook heb ik van de week wat kaartjes besteld op natuurlijkefoto.nl

Die hebben ook veel ansichtkaartjes, typisch Hollands en veel van foto's.

Zonder reclame te willen verspreiden: dit zijn echt geweldige kaartjes, van natuurlijke foto

Ik bestel ook best veel bij Redbubble, vind het leuk voor als mensen een bijzondere wens hebben.
Ik had vandaag 4 kaartjes in mijn brievenbus.

Uit Polen, Duitsland, Belarus en Finland. Twee van de kaartjes hadden zo'n beetje dezelfde tekst: dat ze de winter zat zijn en uitkijken naar het voorjaar. Daar ben ik het dus volledig mee eens.



Vanochtend had ik een Hurray uit Rusland. Leuk, maar het was wel het kortst reizende kaartje naar Rusland, deze heeft er slechts 13 dagen over gedaan. Mijn andere 3 kaartjes zijn inmiddels al veel langer onderweg, die mogen ook wel eens aankomen...



Naar Frankrijk gaat na lang dubben een schilderij van Wilhelmina.



Ik heb ook nog 3 andere adressen getrokken :

USA: krijgt een cityview.

Oostenrijk: krijgt een kitten.

Duitsland: moet ik nog iets leuks voor uitzoeken, maar dat zal wel lukken want ze vindt alles wel prima.



Nog een goed weekend!
Alle reacties Link kopieren
Verhip, volgens mij was ik nog een kaartje aan het registreren
Later is nu
En is ie inmiddels geregistreerd Dreamer?



Ik heb mijn kaartjes klaar. Heb ook nog weer een nieuw adres opgevraagd. Dat is Australië geworden, Tasmanië.

Ze krijgt een illustratie van boeken en een lezend meisje.



Voor de Oostenrijkse had ik een kitten uitgezocht. Maar toen las ik dat ze het kaartje graag in een envelop wil omdat ze postzegels verzamelt. Maar het uitgezochte kaartje paste nét niet in een standaard-envelop omdat ie iets groter is. Dus ik heb zojuist (samen met mijn twee puberkatten) weer mijn hele huis overhoop gehaald en heb zowaar een envelop gevonden waar ie inpast. Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Kaartjes binnen Nederland kunnen dit weekend trouwens met een lipstickkus verzonden worden



Ja, kaartje gisteren nog geregistreerd, Labellei. Wat gezellig dat de katten meezochten naar een envelop
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
40 miljoen kaartjes verstuurd! Niet door mij alleen maar door alle postcrossers. Mijn gok was dat die vandaag om 11.00 uur geregistreerd zou worden en zat er helemaal niet zo ver van vanaf. Maar niets gewonnen dus,



Gelukkig werd er gisteren EINDELIJK een kaartje geregistreerd. Na 3 weken kwam mijn HP kaartje in de USA aan. Alle andere kaarjtes zijn ook al 3 weken onderweg en dat vind ik vrij lang. Voor China en Rusland niet maar polen (maar nooit een kaartje geregistreerd en een maand niet online dus vergeet het maar) Tsjechie, Japan e.d. hadden er al makkelijk kunnne zijn. We wachten af.

De hurray die ik gisteren kreeg was mijn 300e dus ik mag weer een extra kaartje onderweg!
Alle reacties Link kopieren
Oh.. was ik nu te laat. Ik heb m'n gok 5x aangepast ofzo



Wow, dat is inderdaad lang zeg, alle kaartjes 3 weken onderweg! Jammer is dat.

Hoe gaat het verder met je HappyOwl?
Later is nu
Das inderdaad erg balen Happyowl, dat jouw kaartjes zo ontzettend lang onderweg zijn.



Maar wel gefeliciteerd met je 300ste!



Ik had vandaag drie kaartjes in mijn brievenbus. Uit Rusland, en twee uit Finland.

En ik heb weer één kaartje verstuurd. Er gaat een mooie kaart met molen en bloemen (géén tulpen ) naar....... Kazachstan!



En mijn kaartjes naar het Verre Oosten en Rusland komen ook nog steeds niet aangekomen. Arme kaartjes. Er zitten een paar hele leuke bij. Het wordt nu toch echt de hoogste tijd dat de betreffende postbodes ze van hun eigen schoorsteenmantel halen en ze gaan bezorgen.
Alle reacties Link kopieren
“Hello, Dreamer! Many greetings from Russia! Thanks for such wonderful card, I love flowers! I love poppies! Your card is is very warm like spring! I love spring and looking forward to this warm season, best wishes and happy postcrossing!!!!”



Een hele blije Russin



Ik had een kaartje in de bus van een vriendin en een quote uit Finland.



Spannend Labellei, naar Kazachstan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh Labellei een kaartje naar Kazachstan. Ik ben jaloers! Ben nieuwschierig hoe lang het kaartje er over zal doen!
Alle reacties Link kopieren
Zo ik heb net een kleine marathon sessie kaartjes schrijven gehad, 11 stuks. Ik moet toch leren ze niet meer zo op te sparen



En duimen dat al onze kaartjes een beetje sneller gaan de komende tijd!
quote:sneeuwvosje schreef op 14 februari 2017 @ 19:09:

Zo ik heb net een kleine marathon sessie kaartjes schrijven gehad, 11 stuks. Ik moet toch leren ze niet meer zo op te sparen



En duimen dat al onze kaartjes een beetje sneller gaan de komende tijd!

Wow! Wat veel!

Hopelijk hebben ze een goede, snelle, probleemloze reis.



De kaartjes naar Kazachstan doen er vanuit Nederland meestal zo'n 3 tot 6 weken over. En ze heeft ook ooit een kaartje uit Nederland ontvangen die er maar 11 dagen over deed.

Nou ja, ik hoop in eerste instantie vooral dat die aankomt..



Leuke Hurray Dreamer. En grappig dat ook deze Russische zo uitkijkt naar het voorjaar. Dat lees ik de laatste week ook vaak op kaartjes en in Hurrays. (en ik heb het zelf ook wel eens geschreven)
Alle reacties Link kopieren
Het gaat wel hoor Dreamer, ben nog wel thuis maar kan gelukkig steeds een beetje meer. Al duurt het herstel natuurlijk erg lang.

Hoe is het nu met je dochter?



Ik was ook wel een beetje jaloers op Labellei en vond het een goede reden voor nieuwe adressen. Maar dat werden helaas Canada en Brazilië. Maar goed, ook wel weer wat anders dan Duitsland en Rusland natuurlijk.

Verder geen hurrays, bij een aantal de hoop opgegeven, duurt echt wel heel erg lang met een aantal. Hoop dat het niet allemaal expired raakt, er zijn net een aantal expired kaartjes uit mijn lijst verdwenen waardoor het weer wat overzichtelijker werd...
Fijn dat het toch iets beter gaat Happyowl. En dat je ook wat meer kunt doen.



Ik heb toch ook maar weer een nieuw adres opgevraagd. Dat werd Duitsland. Een kort profiel, ze wil graag een cityview.

En omdat ik eigenlijk had gehoopt op een spannender profiel heb ik nóg een adres opgevraagd. Dat is Litouwen geworden. Ze wil iets met dans of Marilyn Monroe of katten.

Dussss... Ik moet zo maar weer even in mijn kaartencollectie duiken. En daarna moet ik echt mijn eettafel Postcrossingtafel weer eens opruimen....
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanmorgen vroeg een hurray. Mn kaartje naar China is (eindelijk) na 61 dagen aangekomen.



Een toeristenkaartje uit Rotterdam gaat nu naar Duitsland.
quote:Nurse1234 schreef op 15 februari 2017 @ 12:29:

Ik had vanmorgen vroeg een hurray. Mn kaartje naar China is (eindelijk) na 61 dagen aangekomen.



Een toeristenkaartje uit Rotterdam gaat nu naar Duitsland.

Oh wat fijn Nurse!

Ik had vanochtend een Hurray uit Taiwan, daar was na 58 dagen een kaartje aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk, het duimen helpt al
Alle reacties Link kopieren
58 dagen is net iets fijner dan 61 he, net niet expired



Een kaartje van mij naar Rusland is na 85 dagen ontvangen en ze is heel blij. Ik stuurde een Dali naar een Dali-enthousiast. Helemaal blij is ze
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zojuist aangemeld én eerste kaart geschreven. Zo leuk
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste gaat naar tjechie .



Heb mijn doos met kaarten erbij gehaald.



Kopen jullie veel kaarten ?
Alle reacties Link kopieren
Ooooh Poldervrouw.. Kopen we veel kaarten, wat zal ik zeggen... Ehm. Toen ik begon, dacht ik zo eens van mijn kaartenverzameling af te komen, inmiddels is mijn verzameling veel en veeeeeel groter geworden. Welkom
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ha ha. Oke. Daar was ik al bang voor. Ik bewaar al jaren kaarten. Dus nu leuk doel. Deed eerst wat anders maar dat werd minder leuk. Dus nu dit.
Welkom poldervrouw.



Ik koop ook regelmatig erg vaak nieuwe kaartjes. Het is echt verslavend hoor, zowel het kopen als versturen van kaartjes. Dus je bent gewaarschuwd.



Ik had vandaag drie kaartjes in mijn brievenbus. Uit Finland, Duitsland en Tsjechië.

En ik heb zojuist weer een nieuw adres opgevraagd. Het nieuwe kaartje gaat naar Belarus. Ze heeft veel wensen, en ik heb voor bijna iedere wens wel meerdere leuke geschikte kaartjes. Keuzestress!



Fijn dat jouw kaartje naar Rusland ook is aangekomen Dreamer. Blijkbaar komt de post weer wat op gang in Verweggistan.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en hier meeschrijven kan je privacy beïnvloeden. Doen we verder niets mee hoor. Alleen kaartjes bewonderen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gezellig iig. Even zien of ik nog genoeg zegels heb. Deed voorheen aan snail maar toen ik regelmatig voor piet snot stuurde ben ik opgehouden. Een van mijj zegel adressn is gestopt dus nu maar even zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven