Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo, die heeft er lang over gedaan!
Later is nu
Ik heb vandaag twee kaartjes gekregen.



Uit de Oekraïne een envelop met een dubbele wenskaart. Genoeg ruimte dus voor een leuke tekst. Maar er stond alleen: "hello to the country of tulips". En het ID-nummer. Verder was alles wit, er stond niet eens een naam bij. Ik dacht dus dat het kaartje van een beginnende Postcrosser kwam die nog niet weet dat je in principe geen dubbele wenskaarten stuurt en nog niet goed weet wat je kunt schrijven. Maar dat is niet het geval, hij heeft al 400-nog-wat kaarten verstuurd/ontvangen. Bijna al zijn verstuurde kaarten zijn ouderwetse (bloemen)kaarten. Maar dat vind ik juist wel weer grappig. Op die van mij staat dan ook CCCP 1990.



Verder had ik nog een hele leuke kattenillustratie uit Rusland.



Ik heb vandaag ook nieuwe internationale postzegels gekocht, bij de Bruna. Met kastelen, ik vind het wel leuk om weer wat te kunnen variëren.
Alle reacties Link kopieren
Ik,kreeg 2 kaartjes uit Rusland. Ga morgen registreren en nieuwe kaartjes sturen. Heb er nog 5 onderweg ofzo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De hurrays druppelen hier langzaam binnen, veel fijner dan zo´n bulk in 1 keer. Vandaag 1 uit Rusland, die ik niet anders kan lezen dan met een zwaar Russisch accent



Thank you for a new city for me in my collection. I did not know before, that there is a city of Deventer, and now - I know!



Straks even kijken of er nog post is!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd snorhaar!



En welkom tinkerhell!



Ik heb ook nog 5 kaartjes onderweg, nou eigenlijk 3 want 2 moet ik nog posten. Vorige week al adressen getrokken maar nog geen brievenbus tegengekomen. Gelukkig vandaag wel dus dan kunnen ze op reis.



De 3 die onderweg zijn zijn al 30 dagen onderweg en gaan naar tsjechie, polen en Japan. Ben bang dat het 3 keer expired wordt :(



En ik denk dat ik zo nog maar een adresje trek!
Alle reacties Link kopieren
Geef de hoop niet op HappyOwl! Ik kreeg vannacht ineens twee hurrays. Een ervan waren voor mijn hondjes die na 57 dagen bij een actieve postcrosser in Sint Petersburg aangekomen waren. Fijn dat die kaart toch aangekomen is, want ik had hem al een tijdje afgeschreven. En ik las dat bij Labellei ook al een zorgenkaartje geregistreerd werd, dus je weet maar nooit.



Sneeuwvosje, goed werk weer om Deventer op de kaart te zetten. Welke postcrosser kent die stad nou niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de afgelopen 2 dagen 5 hurrays gekregen! Ook kaartjes die er al tijden over deden.



Nieuwe kaartjes gaan naar Duitsland (2x) Rusland (2x) en naar Guernsey

Ik wist geeneens dat dit land bestond heb het helemaal op moeten zoeken op google maar ik zit te stuiteren op de bank, hahaha



Verder vond ik vandaag 5! Kaartjes in mijn brievenbus. Het lijkt bij mij wel in grote getallen te komen Ik stond wat voor met kaartjes versturen maar dat trekt zich nu helemaal weer recht.



Ik heb 3 kaartjes uit USA gekregen, allemaal met een zonsondergang. Daarnaast een zwarte kat uit Finland en nog een zonsondergang uit Duitsland.



Ik ga zo eerst lekker douchen (want ben helemaal verwaaid door de storm) en daarna kaartjes schrijven en uploaden.
Jij bent erg goed bezig nurse. De storm komt blijkbaar uit de goede richting als je zo'n kaarten-tsumami en Hurrayen-storm hebt gehad.



Ik had vandaag, voor de tweede keer deze week, een heel verhaal geschreven voor dit topic en op het laatst was de tekst weer foetsie, dus ik hou het nu maar kort:

- wat Hurrays gehad

- wat kaartjes ontvangen

- wat kaartjes verstuurd .



Alhoewel, "wat" kaartjes verstuurd.... Ik heb nu al mijn 22 kaartjes onderweg. De laatste week kan ik niet meer stoppen met adressen aanvragen.



Ik moet nog één kaartje versturen naar een Finse die van handwerken en katten houdt. En dat wordt dit schilderij:

Alle reacties Link kopieren
Oh die is leuk, Labellei!



En wat balen dat je steeds je tekst kwijt bent.

Wat ga je lekker Nurse!



Gisteren ben ik gewoon helemaal niet toegekomen aan postcrossing (en geen idee wat ik dan wel gedaan heb ) maar ik kreeg nog wel een kaartje uit Rusland. Een zelfgemaakte haloweenkaart. In een envelop. Degene schrijft erop dat ze iets met kunst doet.. goed blijven oefenen is mijn idee Maar het is een leuk kaartje hoor.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vannacht een hele blije hurray uit Rusland op een oud schilderij van de Waag van Deventer.



“Dear Dreamer! thank you so much for this beautiful card! It's amaizing

Thank you for your story, thanks for telling about your reading habits! It's so important for me))



I would love to send you a postcard in return! If you don't mind, send us your address in the message. Thank you for the postcard, it's wonderful like you!”



Het kaartje deed er (houd je vast) 359 dagen over!!! Raar genoeg heb ik geen idee meer wat ik geschreven had.
Later is nu
Oh wow Dreamer, 359 dagen.....! Wat fijn dat ie nog net op tijd is aangekomen.



Ik ben ook weer toe aan een Hurray... Ik hoop dat ik er vandaag minstens één krijg.

Alle reacties Link kopieren
Loopje naar de brievenbus goed voor ouderen



Oké, de meesten van jullie zijn niet zo oud, maar houdt die wandeling erin, zou ik zeggen!



(het stomme is, het artikel gaat verder over het feit dat ouderen meer bewegen in een groene wijk. Bovendien zijn de brievenbussen op betreffende foto buiten gebruik, dat is dan toch treurig, hebben die arme bejaarden die héle wandeling gemaakt, helemaal voor niets!)
Later is nu
Tegenwoordig wandel ik niet meer zo vaak naar de brievenbus (te ver , maar neem ik het kaartje mee als ik op de fiets weg moet.

Maar in het voorjaar en zomer zal ik wel meer gaan wandelen.



Ik had zojuist een Hurray uit Duitsland. Een heel verhaal, maar wel vrij standaard, dus ze zal het steeds wel over kopiëren.

Het is van die vrouw die altijd haar eigen foto-collages verstuurt.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn pakketje bestelde kaarten uit Rusland binnengekregen Kon me niet herinneren dat ik er 42 had besteld haha



Alle reacties Link kopieren
Ze zijn wel mooi, Couscous!



Eigenlijk kopieert die vrouw alles dus zo'n beetje, Labellei? Wel jammer. Makkelijk voor haar!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 24 februari 2017 @ 09:29:

Ik had zojuist een Hurray uit Duitsland. Een heel verhaal, maar wel vrij standaard, dus ze zal het steeds wel over kopiëren.

Het is van die vrouw die altijd haar eigen foto-collages verstuurt.

Oh wat had je haar nou eigenlijk gestuurd?



Ik vind ze ook heel mooi Dreamer. Heb er van sommigen ook 2 besteld zodat ik ze uit kan delen aan vriendinnen om die dan weer naar mij te sturen
quote:couscous-junkie schreef op 24 februari 2017 @ 11:03:

[...]



Oh wat had je haar nou eigenlijk gestuurd?



Ik vind ze ook heel mooi Dreamer. Heb er van sommigen ook 2 besteld zodat ik ze uit kan delen aan vriendinnen om die dan weer naar mij te sturen

Deze had ik gestuurd. Ze heeft op haar profiel staan dat ze 1000 boeken heeft gelezen. En ik zag op haar eigen kaartjes dat ze ook zo'n labrador-achtige hond heeft. Vandaar deze keuze.

Mijn fotoshoot was niks geworden. Blondering mislukt dat werd oranje, permanent uitgezakt, kleding was twee maten te klein.





Mooie kaartjes uit Rusland!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie kaart, Labellei!
Later is nu
Komt van het boekenwinkeltje in de Kijk in't Jatstraat Dreamer. Daar hebben ze vaak meerdere boekgerelateerde kaartjes.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm.. die wil ik allemaal zélluf
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 24 februari 2017 @ 11:18:

[...]

Blondering mislukt dat werd oranje, permanent uitgezakt, kleding was twee maten te klein.





Gewoon de trein nemen naar het zuiden, dan val je meteen een stuk minder uit de toon dit weekend



Wat een leuke kaartjes zie ik weer van Couscous en Labellei! Helemaal niet erg toch om er daar een paar teveel van te hebben?



Ah en storm Daar kwamen dus mijn twee hurrays uit St Petersburg en Australie vandaan en mijn kaartjes uit Rusland en Taiwan. Die moesten natuurlijk uit het oosten komen en met die westerstorm rechtsom langs de halve aardbol reizen, dat verklaart meteen de lange reistijden!

Toch leuk om weer eens een paar kaartjes te krijgen na lange tijd. Toen ik mezelf zo´n 3 weken geleden inactief meldde, had ik nog één kaartje tegoed. En die kwamen ineens met zijn tweeen deze week.
Leuk dat je toch nog wat Postcrossing-activiteiten had Snorhaar.



Ik heb vandaag twee kaartjes gekregen.

Uit Belarus kwamen twee kittens.

En van een 10-jarig meisje uit Finland kreeg ik een kitten en hondje. Het mierzoetste kaartje allertijden. Helemaal volgeschreven door de 10-jarige, ze heeft erg haar best gedaan.



Ik heb net weer een adres getrokken: Spanje, Tenerife.

Ze krijgt een kat, ik weet alleen nog niet welke.



Een prettig weekend allemaal!
Ik moest gisteravond ineens aan één van mijn favoriete kaartjes denken: een mooi schilderij van een Siamees, die alweer een behoorlijk tijdje onderweg was naar Rusland. Ik begon me al zorgen te maken....



Maar.... vanochtend kreeg ik echt een superblije Hurray. De Siamees is na 40 dagen aangekomen bij de Russische Siamezenliefhebster. Wat fijn!



Een nieuw kaartje gaat ook weer naar Rusland. Een leuk profiel, met vele wensen. Ik denk dat ik voor Lex en Max ga.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat onze kaartjes allemaal een beetje aankomen!



Ik had zo net een kaartje uit Nieuw Zeeland in de bus. Super leuk! Mn eerste kaartje uit dit land:=)
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg zojuist 2 hurrays binnen. Mijn kaarjes naar Duitsland en India zijn aangekomen. India deed er maar 9 dagen over :=)



Gelijk twee nieuwe adressen opgevraagd, de volgende kaartjes gaan naar Duitsland en Ruslandveel variatie is het niet



Helaas heb ik nu wel weer 6 kaartjes onderweg naar Rusland ( van de 11) Hebben jullie ook zo veel kaartjes onderweg naar Rusland?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven