Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hahah Labellei, k hoor t al! Ik moet gewoon wat nieuwe adressen trekken.... ik heb er alleen niet zoveel zin in...



Zal eens bedenken of ik zin kan maken.

Eerst maar even 2 kaartjes registreren!



Ik kreeg vandaag wel een berichtje van een kaartje van iemand uit usa dat lang geleden naar mij verstuurd is. Ik weet van niets. Wat doen jullie daarmee? Heel misschien is het kwijtgeraakt toen ik in het ziekenhuis was en daarna een tijdje niet thuis. Post blijft wel netjes in mijn postvakje maar is er ook wel paar keer door anderen uitgehaald. Ik weet het niet, kan het me niet echt voorstellen....
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg laatst ook zo'n verzoek. Ik heb het niet gedaan. Kaartjes raken kwijt. Dat is vervelend, maar gewoon een feit. Dat heb ik toen ook terug bericht.
Later is nu
Ik heb één keer zo'n verzoek gehad en heb het kaartje toen wel geregistreerd. Had daar later wel spijt van trouwens. En ik zal het een volgende keer dan ook niet weer doen.



Verder wil ik graag weer een Hurray. Of twee... Ik heb zoveel kaartjes onderweg maar het is qua Hurrays zo rustig en saai.
Alle reacties Link kopieren
Hahah labellei te grappig!



Ik registreer ook geen kaartjes die ik niet gehad heb. Al vind ik het dan wel weer een beetje jammer als degene waar ik naar stuur ook geen verloren kaartjes registreert Maar ja, kan nu eenmaal gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens vandaag een leuk kaartje uit de Filipijnen



Das een leuk kaartje couscous-junkie.



Ik heb weer twee toeristische kaartjes klaarliggen voor Belarus (alweer) en Tsjechië (alweer).



En ik hoop dat ik vandaag een Hurray krijg want dan sta ik op 700 verzonden en 700 ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Al een hele poos niet hier geschreven maar nog wel steeds aan het PC. Gister kreeg ik een Hurray uit Belarus. Het kaartje was maar liefs 103 dagen onderweg en ik dacht ik log in om jullie een hart onder de riem te steken dat sommige kaarten die je als verloren had beschouwd toch nog aankomen. Maar dan lees ik de laatste paar "bladzijden" en dan zijn er nog veel meer kaarten aangekomen die er lang over deden. Super leuk voor jullie allemaal.
Alle reacties Link kopieren
hai Paulsje. Leuk dat je even langskomt! En ja.. het is de tijd van langreizende kaartjes, lijkt het wel. Fijn dat hij nog aankwam!



Ik ging vanmorgen 'even een kaartje' voor m'n dochter scoren bij het VVV. Ik wilde namelijk 1 in het Gronings, aangezien ze dat als geboren en getogen Groningse niet kan lezen (ik heb net gecheckt bij zoon en inderdaad, het gaat moeizaam) Maar goed, ik kwam met 10 kaartjes naar buiten en ook bij de Deense winkel aan de Grote Markt kon ik niet met lege handen naar buiten. Daar hebben ze nota bene glittertape! En metallic markers.. toen kocht ik bij de witte boekhandel nog 2 stempelkussens en zo werd een in theorie toch al niet zo'n goedkope hobby weer een stuk duurder

De andere boekwinkel mocht ik van mezelf dan ook niet meer in. 'Gelukkig' had ik zoveel pijn in de knieën, dat die afstand me ook te groot werd.



Leuk kaartje Couscous.. of leuk.. bijzonder



Ik heb vandaag niet eens tijd om kaartjes te schrijven, eigenlijk. Moet nog 2 recensies voor een boekensite (gratis boeken gekregen in ruil voor een recensie) en .. ohja.. huiswerk



Tot later!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het er maar weer druk mee Dreamer!



Hier is mn kaartje naar Italie sinds vandaag expired. Helaas is deze Italiaan niet meer actief op postcrossing. Een tweede kaartje sturen heeft dan ook geen zin.



Het voordeel is wel dat ik dan een nieuw adres mag opvragen. Dat werd Duitsland. Ze wil graag kaartjes met wolken en dieren. Dat moet goedkomen.
Inmiddels sta ik nu op 702 verzonden en 701 ontvangen. Ik kreeg zojuist deze Hurray uit de USAy. (had haar een kaartje gestuurd van de Dierenbescherming omdat ze zich inzet voor animal welfare)



Greetings Labellei from Sacramento, California, USA.



Thank you for the wonderful "Chill Out" postcard. I am having a very tough time with our new president of the USA, election day November 8, 2016 and inauguration day January 20, 2017.

I am depressed since the election and what is happening in our country. Reminding me to chill out is a great postcard that I needed.



I loved hearing about your dedication to shelter animals and your cats Maya and Merlin. My cats are Gray and Grayson, my dog is Grace :-) I have never adopted a cat from a shelter. I just take in whatever homeless cats shows up at my house or I hear about a cat that needs a home. Unfortuantely, the USA went through a period of the housing market crash and some people in my neighborhood left their homes [foreclosure] and sadly, some left their cats behind. Jerks!



I am happy to hear about the Dutch Animal Protection Organization. My heart will always be with the dogs and cats that are abandoned and unwanted. I have worked with feral cats for many years. They are the least understood cats and the most helpless. I have learned a lot about TNR [trap neuter and release] from Alley Cat Allies;

www.alleycat.org/resource ... al-cats-the-case-for-tnr/



From the USA to Holland, thank you for caring for the abandoned cats and dogs.



Peace and Happiness -



Dawn”



En vlak daarna nog een berichtje van haar:



“Hi Labellei -



I love the pictures of your two black cats. I love black cats. Gray and Grayson are gray :-)



I will be happy to send you a postcard on behalf of the USA animals that thank you for caring for the animals in The Netherlands.



Please share your address if you would like a postcard.



Dawn”

Alle reacties Link kopieren
zo zeg, dat is wel een heel verhaal!

Leuk! Maar ook triest dat je depressief bent van je verkozen president.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
In onze stad is nu een tweede straat als 'Leukste winkelstraat van Nederland' aangewezen!



(sorry, moest ik even ergens kwijt )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zodan Labellei, dat is nog een verhaal. Indd wel erg triest. Gelukkig vond ze het kaartje wel leuk:)



Dreamer, dat is leuk! Hier zijn de winkelstraten dramatisch helaas.



Vandaag twee kaartjes in de bus.

Een kaartje uit Duitsland met een dokter erop, erg leuk.

En een super leuk kaartje uit Brazilie. Helaas zonder ID. Maar gelukkig met de hulp van de site binnen 20 min de ID gevonden.



Verder al een aantal dagen geen hurrays gehad, moet geduld hebben hihi
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we dus 2 leuke winkelstraten, dat zegt niet alles over de rest, natuurlijk

Maar ik vind het wel leuk dat we 2 jaar achter elkaar winnen als stad.



Mijn kaartje naar Hong Kong is in 9 dagen aangekomen.
Later is nu
Ik had gisteren o.a. een hele leuke Hurray uit Tsjechië. Was ook alweer een erg lang en enthousiast verhaal. De Tsjech is gek op Nederland, is er regelmatig op vakantie geweest. En nu heeft hij ook Groningen en het Groninger Museum op zijn lijstje gezet. Ik had 'm een kaartje gestuurd van Kleima - Kerkje te Breede, uit het Groninger Museum. En hij was daar dus erg enthousiast over.



Ook is mijn kaartje van de old ladies van Inge Löök aangekomen in Belarus. Aangezien ik het zelf één van de leukste en vrolijkste Inge Löök kaartjes vind (de dames zitten in een zweefmolen) en ik Inge ook op mijn verlanglijstje heb staan, heb ik 'm ook zelf maar gefavoriet.



Ik heb ook weer drie nieuwe adressen opgevraagd.

Frankrijk : krijgt een cactus-illustratie.

Duitsland: krijgt het station.

USA: daar zocht ik eigenlijk een boekenkaartje voor, maar ben alweer door mijn leuke boekenkaartjes heen. Ik heb dus vanochtend al door de hele stad gesjokt. En ik kon nergens slagen. Zelfs niet bij mijn favoriete boekenwinkeltje in de Kijk in't Jatstraat. Die hadden hun collectie ineens veranderd. Of een collega-Postcrosser heeft alle mooie boekenkaartjes gekaapt.

Nu krijgt ze waarschijnlijk een mooi schilderij van tulpen, ik zag namelijk ook veel tulpen bij haar favorieten staan.



Vanavond ga ik de kaartjes maar even schrijven. Althans dat is mijn voornemen.



Goed weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
It wasn't me, Labellei



Leuk. Ik hoop morgen ook wat kaartjes te sturen. Ga nu eerst de 4 ontvangen kaartjes registreren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo de afgelopen dagen heb ik niet stil gezeten. Maarliefst 6 kaartjes zijn aangekomen=)

De volgende kaartjes gaan naar: Duitsland 2x Zwitserland, Amerika, Turkije en Canada.

Stuk voor stuk allemaal leuke en enthousiaste profielen. Hopelijk vallen mn kaartjes in de smaak.



Daarnaast vond ik vandaag weer 3 kaartjes in de bus.

Een kaartje uit Chili met een prachtig uitzicht.

Een kaartje uit Duitsland met een luchtballon.

En een kaartje uit Wit Rusland met een panda.

Super leuk allemaal weer.
Alle reacties Link kopieren
Gaaf Chili!,



Bij mij kwam Oekraïne aan. Verder weinig nieuws
Later is nu
Inderdaad erg gaaf dat je een kaartje uit Chili had Nurse1234!



Ik heb de afgelopen dagen ook weer een aantal kaarten ontvangen. De meeste waren leuk. De landen zijn alleen niet zo exotisch.



En vandaag had ik twee kaarten in mijn brievenbus en ze komen allebei uit Litouwen. De ene is gedeeltelijk in het Nederlands geschreven, want ze leert nu Nederlands.

Ik moet de kaartjes nog wel registreren, maar dat kan pas als mijn katten niet meer bij mij op schoot liggen. De kaartjes liggen nog op tafel, en om de katten nu wakker te maken is natuurlijk zielig.
En vandaag had ik weer twee kaartjes in mijn brievenbus. Uit de USA en uit... Malta! Joepie! Eindelijk weer een nieuw land. En het was daar 16° C en zonnig. Wat klinkt dat toch heerlijk.



Verder had ik vanmiddag nog een leuke Hurray uit Frankrijk.



Wellicht dat ik vanavond nog een paar adresjes ga aanvragen. Wordt vervolgd dus.



Prettig weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
IK heb zojuist een grappig Russisch profiel getrokken dat begint met "Well, you got RUSSIA AGAIN! -_-" en ons vraagt een land niet te veroordelen naar z'n leider

Verder een hele lijst met wensen (maar daar hoef je je niet aan te houden) en al 1316 kaarten ontvangen.



En een Poolse, met slechts 80 uitgewisselde kaarten. Ik ga er straks mee verder.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hhaha Dreamer, zo worden de Rusische profielen wat leuker.



Ik heb net een nieuw adres getrokken, Servia. Super leuk!
Wat leuk Nurse, ik heb Servië nog nooit gehad.



Ik heb dit weekend maar liefst 1 adres opgevraagd. En dat werd Duitsland. Surprise! Ze wil graag cityviews, maar ze wil eventueel ook wel van die gratis boekenleggers die je krijgt als je een boek koopt. En die had ik toevallig nog in huis. Dus die gaat vandaag naar Duitsland in een vrolijk gepimpte envelop, samen met het kaartje natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is wel een leuke vraag zeg, zo'n boekenlegger!



Ik heb niets meer met de kaartjes gedaan. Man en ik zijn een serie gaan kijken, nadat ik geheel gefrustreerd raakte dat ik huiswerk niet uit kon printen.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven