Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal



Ik leef nog mijn pc profiel is gewijzigd. Hij bevat nu mijn voornaam
It ain't me
Ik heb je alweer gespot met je nieuwe naam Cocomo.



Vandaag doe ik twee kaartjes op de bus. Naar Australië en India.

Het adres in India is weer ontzettend lang: (ik heb even wat cijfers en letters veranderd)



Yisha Ravgire

Room no 307

Block no 422/8445

Prashik CHS

Near VGN jwellery

Subhash tekdi

Ambedkar chowk

Ulhasnagar

Thane, Mumbai,

421004

India



Ze krijgt van mij de grootste kaart (zeehond) met de kleinste postzegel.
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een adres zeg! Welke leuke landen



Mijn kaartje naar Central America Republic is aangekomen na 18dgn.

Nu gaat er een kaartje naar Oostenrijk. Tis heel leuk profiel met vele wensen dus daar kan ik wat mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Nurse, dat dat kaartje al geregistreerd is!



Ik kreeg vandaag bericht van het Russische stel, waarvan ik geen ID meer had. Dat stond op de envelop en kennelijk heeft iemand bij mij in huis die envelop weggegooid. Jammer, want er zaten mooie postzegels op. (ik had in mijn profiel gezet, dat ik hun ID niet heb, vandaar)
Later is nu
Wat snel nurse, dat kaartje naar (hartje) Afrika!



En wat jammer dat de Russische postzegels weggegooid zijn Dreamer. Maar wel erg fijn dat de Russen op jouw profiel hebben gekeken. (klinkt als de KGB ).



Ik heb gisteren twee kaartjes ontvangen. (vanmiddag pas geregistreerd)

Uit Polen een 3d kaart met vlinders. Gelukkig is het wel een relatief "rustige" 3d kaart, dus ik werd er niet helemaal toedeledokie van. De Poolse had het kaartje geweldig leuk gepimpt én helemaal volgeschreven. Leuk.



En ik had nog een kittenkaartje uit Rusland. Ook helemaal volgeschreven. De Russische schreef dat ze een kat en een papegaai heeft die dikke maatjes zijn. En inmiddels begint de papegaai al te miauwen.



Ik heb een nieuw adres getrokken; een nieuw land : Servië. Ze wil iets typisch van je land. Dus ik stuur haar waarschijnlijk een fiets met bloemen bij een gracht.



Oh ja, ik had zojuist nog een enthousiaste Hurray uit Duitsland waar mijn kaartje en boekenlegger al zijn aangekomen. Ze schreef dat ze niet vaak een boekenlegger ontvangt en dat ze deze mooi vond en er erg blij mee is. Toll!
Alle reacties Link kopieren
Ik had weer een paar leuke kaartjes (het druppelt sowieso wel door).

Eentje uit de US met een prachtig theekopje erop (beetje kitsch maar ik hou d´r van ). Daar zou ik er best wel een paar van in m´n kast willen hebben haha.

Verder een kaartje uit Duitsland met een Duitse tekst. Gelukkig eenvoudig genoeg dat ik nog snap wat er ongeveer gezegd wordt, mijn Duits is wel wat verroest. Ik heb de hurray wel gewoon in het Engels gedaan.

En nog een uit de US met kraaien of raven (hou ik ook van) met een lange tekst helemaal in het Nederlands. Wel duidelijk gedaan met hulp van een vertaler ofzo, maar toch heel leuk gedaan



Ik heb ook nog 2 nieuwe adressen getrokken, Duitsland en Polen, allebei ook heel nieuw bij Postcrossing met nog maar 1 of 2 geregistreerde kaartjes, dus ik ben benieuwd,
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg gisteren (alvast) een cadeaubon en ga zometeen boeken kopen. In dé boekwinkel. Als er nog geld over is, moet dat natuurlijk op



Morgen ga ik kaartjes sturen. Ja.. ik ben weer laat
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En, hoeveel geld ging er op aan kaartjes?



Ik had vandaag een kaartje uit Brazilië, nieuw land om van te krijgen voor mij



Het viel me wel op dat bij de laatste 3 kaartjes duidelijk afdrukken van poststempels op de voorkant te zien zijn. Ik vind het wel mooi hoor, het laat zien dat ze gereisd hebben, maar er zitten her en der wel wat overactieve stempelaars
Alle reacties Link kopieren
In dé boekwinkel kocht ik geen kaartjes (maar 3 boeken en heb er ook nog 2 weer teruggelegd ) maar in de leukste winkelstraat van vorig jaar wilde ik 'leuk 1 kaartje' kopen en kocht er 10 Wel echt hele leuke kaartjes! Van Inge Löök en een Duitser.



Verder gezellige middag gehad met dochter, uit eten geweest en slappe lach gekregen in invalidetoilet op station, die hier gelukkig wél heel schoon is. (itt Deventer) EN gratis!



Ik vind het vaak zo lastig dat de stempels op de normale stempelkant door tekst en naam heen zitten.
Later is nu
Dat klinkt als een welbestede dag Dreamer!



En Brazilië klinkt ook goed sneeuwvosje.



Ik had vandaag een erg leuk Jetoy kaartje in mijn brievenbus. Van een schoolklas in de USA. En het leukste was nog dat ze de achterkant écht mooi hadden versierd met leuke en bijpassende washitape en stickers en postzegels. En de vlaggen van beide landen er opgeplakt. Ik heb ze net een hele uitgebreide en enthousiaste Hurray gestuurd.



Verder gaan er nog 3 kaartjes op de bus dit weekend. Waaronder een kattenkaartje die ik een paar weken geleden heb gekocht in de Folkinge.
Alle reacties Link kopieren
Was/ben je jarig Dreamer?



Jullie zijn nog lekker bezig. Ik zit al een tijdje in een postcrossingdipje, kan me er gewoon niet zo goed toe zetten.

Van mijn 3 zorgenkindjes is er helaas slechts 1 aangekomen, net voor die expired zou gaan. Die andere twee hebben wel die pech gekregen.



Maar vandaag bewees maar eens dat ook expired kaartjes geen verloren kaartjes zijn. Na 261 dagen is mijn boterham met hagelslag geregistreerd met een verassende boodschap namelijk:



Niets dus :( ze had nog 4 kaartjes na 200+ dagen geregistreerd, dus die heeft er vast in de tussentijd ook even de brui aan gegeven. Nou ja, op zich wel fijn dat ze ze nog geregistreerd heeft, ik heb zoveel expired kaartjes van mensen die nooit meer online zijn dat ik liever na zoveel dagen een lege hurray heb dan niets....



Vandaag ben ik trouwens nog in het ziekenhuis geweest voor mijn been, in mijn enkel zijn een aantal scheurtjes in wat banden ofzo. Nou dat was verder wel de verwachting dat er iets mis wat want ze kunnen mijn voet nogal ver doorbuigen en heb nog veel pijn. De andere optie was doorgescheurd en operatie. Ben hier dus, ondanks dat het stuk is en pijn doet, best wel erg blij mee!
Goedemorgen allemaal!



Wat super dat één van jouw zorgenkindjes is aangekomen Happyowl.

Bij mij zijn de laatste twee weken ook twee kaartjes expired. Beide naar Rusland. De ene Russische is nog steeds gewoon actief, dus ik blijf hopen. De ander heeft eind januari voor het laatst kaartjes geregistreerd, maar dat was toen wel meteen een mega-massa-registratie. Ook voor dit kaartje blijf ik hoop houdejn.



Fijn dat je niet geopereerd hoeft te worden Happyowl. Maar wel shit dat je er zo'n pijn aan hebt. Je bent verder wel weer aardig mobiel?



Last but not least.... Het is feest in Huize Labellei.

Ik had zojuist een mailtje van Postcrossing:



Hello Labellei!



You joined Postcrossing 5 years ago today... so today is your "Postcrossingversary"! Hurray!



Happy anniversary! Thank you for sticking around and making the world a better place, one postcard at a time.





Postally yours,



Postcrossing

Postcrossing Birthday Logo

En volgens mij is het inderdaad vandaag ook feest in Huize Dreamer.



Gefeliciteerd Dreamer!
Alle reacties Link kopieren
Dankje Labellei



We delen een verjaardag zie ik



Ik zit ook echt in een pc dip. Heb de kaartjes van vorige week adressen nog niet verstuurd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd Dreamer!



Ik ben alweer een paar dagen terug van een prachtige reis! En ik heb gehoord dat hier precies het mooie weer is begonnen toen we terugkwamen, dus ik denk dat het in mijn rugzak meegereisd is naar huis. Wel een vreemde ervaring hoor, dat de lente begint als je net uit de zomer komt!



HappyOwl, ik hoop dat, afgezien van de pijn die je nog hebt in je enkel, het wel weer een stuk beter met je gaat!



Postcrossingtechnisch zijn al mijn langreizende kaartjes naar Rusland aangekomen (na 70 dagen ofzo) en zijn er een paar andere expired. Bij thuiskomst had ik tóch nog een kaartje gekregen uit Belarus die wrsch gewoon heel laat gepost was. En ik heb een nieuw adres getrokken maar helaas een leeg profiel. Man in de USA die vrij nieuw is bij PC en het enige aanknopingspunt dat ik heb is dat hij een bureaulade met 30 jaar oude kaarten heeft teruggevonden en nu aan het versturen is. Ik heb vast nog wel iets van zijn smaak in mijn voorraad
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Dreamer



Dank je dat je het mooie weer hebt meegenomen voor ons Snorhaar. Met mooi weer ben ik weer overal allergisch door maar toch ga ik liever snotterend door de lente en zomer dan koukleumend door de winter.



Ja het gaat gelukkig veel beter! De heftige pijn van de kneuzing neemt eindelijk wat af sinds een week waardoor stukjes lopen wat beter gaan. De zenuwen zijn denk ik blijvend stuk want er zit nog steeds geen gevoel. Ook doet het nog wle wat pijn maar niet meer zo enorm heftig dat ik er niet van kan slapen.

Enkelbanden zijn wel uitgerekt en dus gescheurd. Maar dat wist ik ook wel, dat er iets stuk zou zijn. Dit is de beste optie van het slechte nieuws zeg maar, dus ik ben er echt blij mee. Vanaf nu gaat het steeds beter omdat het kan herstellen. Ik ga inmiddels ook alweer 4 dagen per week naar mijn werk, wel maar voor een uurtje of 2, moet nog veel rust houden.

In mei ga ik naar China, als alles doorgescheurd was dan kon ik waarschijnlijk niet gaan. Dus was mega zenuwachtig daarvoor. Nu kan ik nog 5 weken flink herstellen en mag ik gaan.

Ik had dus niets geregeld omdat ik niet wist of ik wel wegkon, straks zou het voor niets zijn. Maar de vaccinaties en visumaanvraag zijn gelukkig nog op tijd.
Alle reacties Link kopieren
Dit kreeg ik van Postcrossing:

Hurray! It's your day!



Happy birthday to you,

Happy birthday to you,

Happy birthday dear Dreamer,

Happy birthday to you!



We hope you have a splendid day and a brilliant year ahead, filled with nice postcards!

Have fun!

Postally yours,



Postcrossing



Wow!



Welkom thuis Snorhaar!



en hopen dat het lukt naar China HappyOwl.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een kaartje van een 10 jarige scholier in Texas. Geen ID. Dus ik zoek op Houston, Texas eerst op ingelogd laatste week, toen maand en toen 3 maanden. Dat zijn er nog maar 92! Voor zo'n grote stad! Helaas heb ik 'm niet gevonden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, er staat iets persoonlijk in je post van 28 maart 14.07
It ain't me
Zo, ik heb zojuist 4 kaartjes geregistreerd. Waarvan ik er twee al een paar dagen had liggen maar ik zag er wat tegenop om de Hurray te schrijven in het Duits en Frans.

Ik heb het dus net gedaan en ik ben er best wel een tijdje mee bezig geweest. Het waren leuke kaartjes met veel tekst en dan wil ik toch ook wel een behoorlijk verhaaltje in mijn Hurray verwerken. Iets meer dan dankeschön en merci beaucoup.



De kaartjes kwamen uit Duitsland, 2 x Rusland (waarvan één in het Frans) en India.

En ze zijn allemaal leuk.



Ook ik heb een lichte Postcrossing dip. Mijn postzegels zijn bijna op, maar ik wilde toch graag één adres aanvragen.

Dat is de USA geworden, een leuk profiel, zonder wensen. Ze houdt van tuinieren en van haar kippen en ik stuur haar een Jip en Janneke die in de tuin bezig zijn waar ook wat kippen rondscharrelen. En bij mijn laatste postzegels heb ik nog twee kippenzegels dus die gaan naar haar. Verder heb ik nog plenty stickers met kuikens dus daar zal ik haar (hopelijk) ook blij mee maken.



Prettig weekend allemaal!
Oh en welkom thuis Snorhaar!

Wat gaaf dat je zo'n geweldige reis hebt gemaakt!

Alle reacties Link kopieren
*is even in wat krochten gedoken*



Hoe gaat het dames?

Postcrossingstechnisch bij mij niet zo. Zit erover te denken om tijdelijk op non-actief tegaan. Moet nog steeds die 2 kaartjes sturen, het komt er niet van. Kreeg woensdag een berichtje van iemand uit Turkije of ik z'n kaartje al had gehad, dat kaartje ontving ik donderdag. Zal ik straks registeren. Zo voelt het net of ik 'm registreer, omdat hij mij mailde, maarja.. niet registreren uit eigenwijzigheid is dan ook weer zowat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Cocomo schreef op 29 maart 2017 @ 21:52:

Dreamer, er staat iets persoonlijk in je post van 28 maart 14.07



bedankt!

3x gecheckt en toch overheen gelezen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, ik snap het eigenwijze gevoel. Je kunt er ook iets grappigs over zeggen als "Kijk nou, je mail heeft geholpen, de volgende dag lag je kaartje in mijn bus!" Dat is toch fijn met postcrossing dat je een pauze kunt inlassen. Maar begrijp ik nu goed dat je je account op non-actief gaat zetten om te voorkomen dat je adressen gaat trekken?



Ik had ook een adres getrokken en een week laten liggen, maar deze week is het me gelukt om bijna iedere dag een kaartje te sturen, dus ik heb er weer wat schwung in gebracht.

- Naar een leeg profiel in de USA gaat een oud toeristenkaartje (die schijnt hij zelf graag te sturen).

- Naar Finland een componist

- Naar Rusland (jawel, pas de 3e ging naar Rusland) gaat een illustratie met katten.

- Naar Hong Kong gaat een vuurtoren met avondhemel.



En mijn eerste kaartje nadat ik weer actief ben geworden is er ook al, een vrolijke toeristenkaart uit Frankrijk (leuk, ik heb nog heel weinig uit Frankijk ontvangen!). En o ja, nog van voor mijn vakantie een Chinese kaart van een Chinees die in de USA woont, verstuurd vanuit de USA en aangekomen met een "Chinese reistijd" van 58 dagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven