Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Labellei, en andere kattenliefhebbers, hebben jullie de nieuwe postcrossingblog al gezien?
Ah Snorhaar, die is inderdaad erg leuk!

Mijn katten kunnen helaas niet bij mijn brievenbus, maar anders had ik vast soortgelijke filmpjes kunnen maken.



Ik doe het ook even rustig aan met kaartjes sturen. Al heb ik er gisteren wel weer twee op de post gedaan, naar Duitsland (naar een Nederlandse nét over de grens) en naar Taiwan.

Maar ik heb momenteel maar 4 kaartjes onderweg.



Ik heb vorige week nog een aantal kaartjes ontvangen, waaronder een paar die bij mijn favorieten stonden. Leuk!



Dieptepunt was een lege Hurray uit Duitsland. Maar gelukkig waren een aantal mensen wél erg blij met hun kaartje.
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:48
99.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ooh, die is leuk, Snorhaar, dat filmpje! Eigenlijk vind ik die filmpjes het leukst, waar de katten schrikken van al die (extra?) post en het op hun kop krijgen Misschien ben ik geen liefhebber genoeg
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
(ik krijg echt al jeuk in m'n gezicht als ik deze zie.. zou dat psychisch zijn? )
Later is nu
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:48
99.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Tamboti, leuk je weer eens te zien! Wat ben jij fanatiek aan het postcrossen zeg, geen wonder dat je geen tijd hebt om hier te schrijven



Ik heb een off-topic en werkgerelateerde vraag voor je:

Wat doe je als fotograaf als een bruiloft op een verschrikkelijke storm en/of regendag valt? Verplaats je dan de fotoshooting met de romantische plaatjes van het bruidspaar naar een andere dag? Of is daar een plan B voor?
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:48
99.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier vanmorgen 7 kaartjes geschreven.



Stond al een tijdje ruim 10 kaartjes voor met ontvangen dus al een aantal dagen niets in de brievenbus. Hopelijk komt er nu een beetje verandering is.



Het zijn eigenlijk nu allemaal kaartjes naar de meest voorkomende landen: duitsland, rusland, amerika en taiwan maar stuk voor stuk leuke profielen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben jij enthousiast bezit Tamboti. Leuk!



En Nurse toch ook 7 kaartjes geschreven.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Aha, thanks, Tamboti!
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:46
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal, ik ben nieuw hier op het forum. Ik doe al een tijdje aan PostCrossing en elke keer is het weer alsof er een cadeautje op de mat valt! Ik heb er nu weer een onderweg naar Rusland, nu 16 dagen. En een andere wil ik vandaag of morgen gaan schrijven en op de bus doen. Die gaat ook naar Rusland.



Ik had nog wat vraagjes; Waar halen jullie jullie kaarten vandaan? En hoe bergen jullie de ontvangen kaarten op?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ontvangen kaarten zitten voorlopig in een schoendoos, de mooie wil ik met magneten op een bord met magneetverf gaan ophangen.



Ik bestel ze meestal online, vanuit Nederland, Rusland of China
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Hoe gaat het met jullie?



Het lukte mij even niet meer te schrijven (gezondheidsellende) en te postcrossen. Ik heb het nu weer opgepakt



Misschien is het voor mij sowieso meer een lente/zomer hobby.



Ik heb erg genoten van mijn kerstkaarten via postcrossing en heb nog steeds mooie kaarten in een rek pontificaal in mijn woonkamer staan. Die is zo nu en dan aanvul/verwissel.



Ik heb nu een over de top paaskaart, een orginele (al zeg ik het zelf) panda kaart, een met banaan bellende aap, een dansende cartoon koe (voor een 9 jarige) en een retro kaart onderweg.



Ik was even vergeten dat er ook chagrijnige mensen mee doen aan postcrossing

Een vrouw wou een paaskaart maar absoluut NIET in envelop werd mij toe geschreeuwd.



Nu had ik een mooie langwerpige over de top paas kaart met kuikens en glitters, werd er zelf erg blij van, gevonden. Die moest in langwerpige envelop, een knal gele. Gewoon gedaan lekkuh puh. (Had de geen envelop pas later gelezen)



Kijk dit is hem ongeveer, alleen dan langwerpig en met wat glitters:





Dit is de panda kaart:

Alle reacties Link kopieren
Ik hen tot nu toe hier besteld http://happy-postcrossing.nl en bij een webshop die gevestigd is in delfzijl. Kan niet op de naam komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt niets meer onderweg en steeds als ik het me voorneem komt het er gewoon niet van. Mijn postcrossing dipje is nog niet voorbij dus,



Leuk is dat kaartje he gele suikerspin, ik heb hem ook wel eens verstuurd! Is van kaartje of kip, als je die stijl leuk vindt moet je eens op die website kijken, dan word je helemaal verliefd op alle spulletjes en ook alle kaartjes



Vandaag ga ik in elk geval niets versturen want ik ben al steeds meer aan het werk en vandaag is zon dag dat ik tijdens het eten al bezig ben met de volgende afspraak. Ik mis wel het spannende gevoel van wanneer een kaartje aan zal komen. Van al mijn expired kaartjes verwacht ik dat niet echt, al kwam er laatst eentje van bijna 200 dagen aan.
Alle reacties Link kopieren
Helleeuuu.. leuk dat hier in elk geval weer wat meer geschreven wordt

Leuke kaartjes, Suikerspin, Vooral die panda



Apart dat we met zovelen in een dip zitten wel. Leuk dat er toch nog enthousiast geschreven en verstuurd wordt.



Ik koop kaartjes vooral bij een boekwinkel hier in mijn stad en bij het VVV Kimxloh. Soms online. En als ik ze tegenkom, dat is gelukkig niet zo vaak



Mijn kaartjes zitten ook in een schoenendoos, maar ik zit erover te denken een stapel giraffes daaruit te hangen en met washitape op de woonkamerdeur te plakken. Daar hangen nu de kerstkaarten nog ( ) Die deur was niet over te verven, want er is in de loop der jaren heel veel kinderzooi met plakband opgeplakt. Er zou dus een nieuwe deur in moeten, volgens man. Kijken of ik het zo op kan lossen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat er meer in een postcross dip zitten.



Bedankt voor de tip Happyowl, leuke site en mooie kaarten inderdaad.



Haha, dreamer. Ik dacht dat ik al laat was met mijn kerstkaarten en boom opruimen, begin februari ofzo. Leuk idee, om giraffes op de deur te doen.



Ik vind zelf de kaartjes zoeken het leukst, het schrijven in het engels en de tekst bedenken vind ik het vermoeiendst. Het is best een tijdrovende hobby.



Ik ga denk ik wel rustiger aan doen. Nu 5 van de 8 de deur uit gedaan en dat vind ik nu wel even prima. Opzich zou 1 per maand natuurlijk ook al prima zijn, maar erg lastig het bij 1 te laten
Alle reacties Link kopieren
Yeahh, mijn eerste Hurray is weer binnen
Oh dat is fijn Gele_Suikerspin, dat je eerste Hurray alweer binnen is.



Ik had vandaag ook weer een Hurray; mijn kittens waren aangekomen in Duitsland, net over de grens (op 53 km afstand). Ik had een leuke, blije Hurray in het Nederlands.



Nu heb ik nog maar 3 kaartjes onderweg. Ik wil dit weekend nog wel weer een paar versturen.



Alvast een fijn paasweekend allemaal!

Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de leuke link! Ik moet me nog even inhouden met het kopen van kaartjes haha, er zijn er net weer een stuk of 20 onderweg vanuit China!
Alle reacties Link kopieren
Nou krijg me nu toch een kaartje toe gestuurd. Op de voorkant heel braaf een gedeelte van SAN Juan Capistrano Mission. Dan de achterkant..... He loves nature and sex and all people and cultures. Ha ha hij neemt:"ga heen en vermenigvuldigt u" wel heel letterlijk. De beste man vergat alleen zijn ID dus kan niet eens wat gevats terug sturen
Alle reacties Link kopieren
Oooh Paulsje, een stout mannetje



Ik heb nu tot 2x toe in mijn profiel gezet dat er geen ID op de kaart stond en beide keren een PB van de zender gehad. Echt een aanrader dus. Ik kijk nu zelf ook op profielen, waar ik al wel een hurray van kon verwachten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goede tip. Ik keek wel op die profielen maar alleen naar de datum wanneer ze online waren geweest en of ze recent nog wel kaartjes geregistreerd hadden. Zal vanaf nu ook eens door de tekst scrollen.



Ik heb nog maar 1 Hurray gehad van de 5 verstuurde en nog niks ontvangen. Ik stond voor met ontvangen dus dat zal nog wel even duren.



Jullie nog wat leuks ontvangen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven