Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.



Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.



Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.



Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
*weggehaald
anoniem_154133 wijzigde dit bericht op 07-07-2012 00:45
Reden: Weg
% gewijzigd
Als je gelezen hebt, wil je t dan zeggen
Alle reacties Link kopieren
We zetten nu wel hele forum vol met 'zooi'. Heb je geen msn of iets?
Haha, bij mij wel goed, alleen geen reactie

B nu gemaild, H 2 received, nu net teruggestuurd.

Ik heb msn



Zoek me maar op facebook

Voor en achternaam
Alle reacties Link kopieren
Hebben we het over dezelfde H??? Ik had jouw oude e-mail denk ik nog. Maar toegevoegd dus haal maar weg. Praten we via msn wel eventjes;).
Haha, kun je me aanspreken? Heb 3x een mailadres toegevoegd , nee da m'n forummail, daar zit ik niet mee op msn (A)
Alle reacties Link kopieren
Welterusten dames, voor mijn part nemen jullie het hele ABC door, maar deze N gaat slapen.
Alle reacties Link kopieren
Welterusten Neferisis, fijne verjaardag van je zoon en fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!



Hier is nu ook de zomervakantie begonnen.



Bluebirds, geniet van je vakantie! Altijd fijn, zeker na de laatste, altijd weer hectische weken van het schooljaar.



Nicolientje en Peacy, gezellig dat jullie midden in de nacht Wie is het? hebben zitten spelen!



Missmoana, veel plezier bij de modeshow!



Neferisis, nog gefeliciteerd met je zoon en veel plezier met het feest vandaag! De stereogram die ik had ontvangen bevat als verborgen afbeelding het symbool van de man en van de vrouw. Maar het is echt een hoofdpijnstereootje! Hij is heel moeilijk te zien en als je het een paar keer achter elkaar probeert word je er helemaal dizzy van.



Isabellemoos, succes met je website! Fijn dat je zo'n lieve hulphond hebt. Mooi dat je via de site geld gaat inzamelen daarvoor. (Maar het is, zoals anderen ook al meldden, wel verstandig om het linkje even weg te halen). En iedereen is trouwens welkom hoor, bij dit 'intieme groepje'.



Noahtje, kaarten naar Belarus (Wit-Rusland, inderdaad) doen er vaak best wel lang over, meestal zo'n 3 weken. Is diegene wel regelmatig online? En registreert ze bijna dagelijks haar kaarten of eens in de zoveel tijd?



Steph, leuk om jou hier ook weer te zien en dat je ook weer een stapel kaarten hebt verstuurd! Doe je nog steeds wel mee aan die RR-s of heb je daar ook een pauze ingelast?



Kozoo, leuk, een kaartje naar iemand in Nederland. Ik dacht eigenlijk dat jij die optie altijd uit had staan. Nu toch maar aangevinkt?



Anita, wat gezellig een binnenshuispicknick! Vandaag is het wel weer voor de buitenshuisversie.



Snjo, wat spannend dat je door bent naar ronde 2 . Ik ga voor je duimen dat het deze keer lukt! Woon je eigenlijk nog in je huis of moest je er al uit?



Droomz, was de kaaskaart een kaart met een paar echte gaten en een muisje? Die heb ik namelijk (ook) wel eens in Utrecht gekocht.



Tine, hoe gaat het met je date? Waar ken je hem eigenlijk van? Hopelijk hebben jullie het nog steeds zo gezellig samen!



Deze week zaten er een paar prachtige kaarten tussen de ontvangen exemplaren, onder anderen dus een stereootje en 2 leuke getekende kattenkaarten.

Gisteravond had ik een hurray en nu zometeen ga ik even een kaart uitzoeken voor een vrouw in het Verenigd Koninkrijk. Het wordt in ieder geval een bloemenkaart.



Fijn weekend verder!
Alle reacties Link kopieren
postcrossing......... sta nog steeds ingeschreven alleen al heel lang niks meer gedaan :O... welke postzegels moet je ook al weer hebben... europa en... wereld toch??? misschien toch maar weer eens wat mee gaan doen...
Alle reacties Link kopieren
quote:_origami_ schreef op 03 juli 2012 @ 22:02:

Dat herkennen vind ik ook lastig hoor, het is dat Stereo mij herkende van hier, heb een vergelijkbare avatar, maar de nick komt niet overeen. Vind het eigenlijk wel knap







Misschien moet ik maar op zoek naar een baan als detective of zo.

Het kwam doordat je hier had geschreven over een uitstapje en daar was je kaart ook van. Dat gecombineerd met de op dit topic vermelde ontvangen kaarten, hurrays en bijzonderheden over profielen van mensen maakte het plaatje kloppend. Maar omdat ik er niet helemaal zeker wist heb ik het toch wel erg omzichtig gevraagd!
Alle reacties Link kopieren
Morgen Stereo!

Wat fijn dat je zomervakantie is begonnen. Lekker genieten nu. Hahaha, ja daarna maar de antwoorden verklapt via Facebook;). Bloemenkaartjes zijn leuk!



Hai Miertje22, het is echt ontzettend leuk. Zeker als je hier ook mee schrijft. Dus voel je welkom. Als je de NL optie uit hebt staan heb je Europa en Wereld zegels nodig inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Miertje! Welke postzegels je nodig hebt ligt eraan of je ook de optie NL hebt aangevinkt. Als dat zo is heb je NL, Europa en Wereldzegels nodig. Anders alleen de laatste 2, maar Nederlandzegels heb je waarschijnlijk sowieso wel in huis.

Gewoon weer eens beginnen als je er zin in hebt; dat is het ideale van deze hobby!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Nicolientje! Dankjewel

Je was me te snel af.

Ga jij nog iets leuks doen vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet echt plannen. Waarschijnlijk nog een penvriendin-brief schrijven en wat lezen. Rustig dagje houden. En jij?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ook niet. Ik maak er een suffe huismusdag van ! Na de drukte van de laatste schoolweek en een etentje gisteravond om het begin van de vakantie te vieren ben ik daar wel aan toe. Dus beetje wassen, kaartje(s) schrijven (ook nog voor een swap voor iemand die muppetkaarten wilde; laat ik nou net een hele stapel van de AH en Idrukker hebben), beetje lezen en vanmiddag nog even fietsen denk ik. Ik ben nog steeds bezig in Het Familieportret trouwens. Deze week niet veel tijd en rust om te lezen. Maar dat komt vanaf nu wel weer, dus binnenkort hoor je het hoor! Tot nu toe vind ik het wel erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Soms is dat wel fijn, zo'n huismusdag:). Heb je lekker gegeten gisterenavond? Dat is wel leuk als je iemand blij kunt maken op die manier! Oké, doe maar rustig aan met lezen. Ik hoor het vanzelf wel;).

Ik ben nog steeds bezig met 'Annabel'. Die schijnt heel mooi te zijn maar ik vind er nog geen doorkomen aan...

Moet vandaag ook een beetje aan het opruimen hier. Zoveel papieren en tijdschriften rond slingeren. Wat ik al niet bewaar.
Goedemorgen dames,



Welkom Miertje, wereld/europa en NL zegels. Maar dat is een flinke portie mosterd.



Zo maar eens een kaartje sturen naar iemand die het nodig had, gisterennacht nog contact gezocht met Opkikker, of ze nog kaartenschrijfsters nodig hadden.

Wil iets nuttigs doen.



Eerst boodschapjes, postzegels halen (nu kan het nog ), kaartje uitzoeken en eten halen :-)
Alle reacties Link kopieren
Morgen Peacy! Wat goed dat je voor Opkikker gaat schrijven! Heb je het postcrossing forum al ontdekt? Daar word ook wel eens gevraagd of iemand een kaartje wil sturen. Op dit moment zijn er 3 geloof ik. Alleen de geboorte kaart topic stuur ik een kaartje.



Fijn weekend!
Soms word je gewoonweg blij van je brievenbus.

Een kaartje, met een tekening en wat stickertjes. Een meisje van 2.

Dat vind ik nou echt leuke postcards (en dat er een koala op staat, maakt het alleen nog maar leuker en leuker!)
In mijn enthousiasme over het Australiëkaartje, helemaal vergeten dat ik een ezeligekaart heb ontvangen uit Nederland. Zo gaaf!
Alle reacties Link kopieren
@peacy, Wat leuk joh! Dat is echt schattig van zo'n meisje. Koala, leuk! Ook een PC kaart uit Nederland?
Ja, ook nog een Nederlands kaartje!!
Alle reacties Link kopieren
Zulke kaartjes zijn leuk ja



Hier een hurray Kaartje naar Rusland is met 16 dagen aangekomen!



En een setje iDrukkerkaarten lagen in de bus. Helaas is het eerste setje spoorloos. Iemand toevallig een mailadres van iDrukker?



De kaaskaart is er trouwens inderdaad 1 met gaten, maar zonder muisje geloof ik. Als ik weer op mijn andere pc zit zal ik hem eens online zetten. Daar staan namelijk alle kaarten die ik nog heb in een mapje.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Zo ben weer terug van de modeshow, pff...wat een warmte zeg. Het was ontzettend leuk! Leuke reacties gekregen en mijn dochtertje vond het super. Ze voelde zich echt een modelletje ;)



Stereo, Wat fijn dat de zomervakantie nu echt begonnen is. Mijn dochtertje moet nog twee weken. Wat is het snel gegaan zeg ik kan me nog zo de maand februari voor me halen, de zomervakantie was toen nog zo ver weg. Enne Muppet kaartjes bij de AH?? Vertel :D



Nicolientje, heb je een lekker rustig dagje gehad? Lekker wat lezen en aan je brief gewerkt?



Peacy, Wat een leuk kaartje heb je gekregen! Dat lijkt me zo aandoenlijk van zo een klein meisje. Zulke kaartjes lijken mij echt leuk, niets kaart uitzoeken en mama/papa schrijft het verhaal. Nee gewoon lekker zelf tekenen en plakken :D

Leuk en lief dat je voor de Opkikker wilt schrijven.



Welkom miertje, leuk meeschrijven!



Droomz, op de website van Idrukker staat een mailadres, volgens mij kan je daar wel naartoe mailen lijkt mij. Is dezelfde fabriek.



Ik heb vandaag twee kaartjes ontvangen! Een is zo lief, het is een kaartje van Anne Geddes. Die komt uit Polen. Om de andere moest ik zo om lachen, die komt uit NL. Het kaartje is niet heel bijzonder, er is een zelfgemaakte foto op geplakt die niet heel mooi is ofzo. Maar de creatieve tekst is zo leuk! Helaas klopt het ID hier niet van, iemand een idee hoe ik hier achter kan komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven