Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.



Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.



Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.



Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Alle reacties Link kopieren
Noa_lynn, ik heb ook een echte zondag-rustdag. Geen idee wat 'alles op z'n elfendertigst doen' is maar ik denk dat dat ook op mij slaat. En nu 'moet' ik zo ook nog naar mijn vriend toe, dat is een goed half uur rijden met de auto. Ik mag wel lucifers meenemen om m'n ogen open te houden..
Alle reacties Link kopieren
Was even benieuwd...

Op z'n elfendertigst betekent 'langzaam en omslachtig'. Wie iets op z'n elfendertigst doet, laat zich niet opjagen – en dat kan nog weleens irritatie bij anderen wekken. www.onzetaal.nl

En ja dat slaat dus volledig op mij vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe inderdaad alles superrustig aan en zoals nu heb ik wel de kattenbak bende opgeruimd en een doek over de vloer maar de stofzuiger moet ik nog opruimen .



Tis maar goed dat ik alleen woon met 1 (en binnenkort 2) katertjes.
Olaa!



Ik ben weer in het hoge noorden aangekomen. Kaartjes op de post gedaan Nu weer wachten!



Hier verder ook nog even lekker niets doen en dan begint de werkweek weer. Fijne zondag nog
Alle reacties Link kopieren
Hoooi,



Hier is ook alles in de het-is-zondag-ritme (op sporten na).



Noa_lynn, kat weer blij met de schone bak? En is het opruimen ook gedaan?



Poezels, vandaag pas gearriveerd?

Je wacht rustig op hurray's die gaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Even off-topic, mijn eerste 10kg zijn eraf.
Alle reacties Link kopieren
Yeah Steph! Wat supergoed!
Sunlight over me no matter what I do
Alle reacties Link kopieren
Twee kaarten in de bus; een koe van Kozoo (koe mag woensdag in de hottub). En eentje voor mijn vriend die ik op de meeting heb gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Drie toppers ontvangen: twee uilen kaarten en een prachtige UNESCO kaart met details van een oude Chinese wandinscriptie. Bedankt Steph voor deze bijzondere kaart!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 2 kaarten in de bus... Een leuke uit Estland (met een duits ID) en een stomme ad-card uit NL.
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Steph! Top!



Stereo, leuke eerste werkdag gehad? Of werk je niet op maandag?



Vandaag geen kaarten ontvangen. Wel 3 nieuwe onderweg: een strandkaart, een viewkaart en een poes.
Alle reacties Link kopieren
Twee kaarten raakten expired (Taiwan & Japan) en dus mocht er op de knop gedrukt worden: een Mucha gaat richting Frankrijk en een Markens tafereeltje naar Taiwan.



@Poezels > klaar met uitpakken? Niks gebroken?



@Steph > vandaag nog aan kilo 11 gewerkt? Je gaat goehoed!

Ik heb vanochtend een stevige wandeling gemaakt van bijna drie uur. Het was warm en uitgestorven in het bos en op de heide. Alleen maar last van zoembeesten en goed uitkijken waar je je voeten neerzette, overal kleine padden, salamanders, kevers en zandhommels. Was helaas de camera vergeten mee te nemen.

Koe in de hottub? Ik wist niet dat de buurvrouw uitgenodigd was.



@Stereogram > hoe was de kennismaking met je nieuwe klas? Hebben de kinderen gezellige vakantieverhalen verteld?



@Snjokorn > was het een I-drukker of Boomerang? Soms komt er ook leuke post uit NL...
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 2 prachtige kaarten in de bus; bedankt Kozoo en Steph!



De eerste schooldag was gezellig en geslaagd. De kinderen waren lief en leuk en ze wilden graag al veel leren na alle vakantieverhalen!



Neferisis, die opmerking over die koe in de hottub van Steph!



Juuf, ik hoop dat jij gauw gebeld wordt door een school voor (inval)werk! Leuk dat je weer wat kaartjes verstuurd hebt!



Steph, gefeliciteerd met de 10-kilo-minder-mijlpaal!



Noa-lynn, heb je al een beslissing genomen over het katertje? Weet je al of het doorgaat en hoe hij gaat heten?



Fijne avond, allemaal! Ik ga er maar een relaxavondje van maken met Off the Map, want zo'n eerste dag na de vakantie hakt er altijd weer behoorlijk in!
Alle reacties Link kopieren
quote:stereogram schreef op 15 augustus 2011 @ 19:43:

Noa-lynn, heb je al een beslissing genomen over het katertje? Weet je al of het doorgaat en hoe hij gaat heten?

Heb gisteren de knoop doorgehakt, hij komt er zeker weten.

Heb alleen nog steeds geen naam, heb nog 4 weken voor die in huis komt .

Zit te denken aan Aiko.. of Aiden, maar roept dat een beetje leuk als je hm 10x moet roepen/aanspreken voor die luistert .



Zo'n eerste dag lijkt me zeker zwaar, terecht dat je lekker gaat relaxen.
Alle reacties Link kopieren
Steph: Supergoed.. de eerste 10 kilo zijn dr af, op naar de volgende stap.



De kat had niet helemaal een schone bak gehad, ik had het op de luie manier opgeruimd dus nu mag ik het nog een keer opruimen en dan maar meteen de kattenbak op de goede manier doen..

Ik hou van bezigheidstherapie.. tsja wat de ggz niet doet, doe ik zelf wel .



Qua postcrossing heb ik 5 kaarten van een RR die zijn aangekomen, die ondertekend zijn op onze meeting en ik heb 1 hurray van een kaart (NL) die ik gistermiddag gepost heb.



Had geschreven over de meeting en ze vond het wel een heel leuk idee,maar dacht niet dat er zoveel mensen in haar omgeving aant postcrossen waren.
Alle reacties Link kopieren
Neferisis, ja hoor. Braaf 45min op de Wiii-active gesport. Ik ben blij dat je de kaart goed vond.

De koe in de hottub komt van Kozoo, ze schreef dat de koe op de kaart wel in de hottub wilt vandaar.



Eerste official meetingkaart is aangekomen. NL ook hier.

Bedankt voor de leuke kaart. En gaaf ook nog van een meeting!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te horen Stereo! Heb je de klas in je eentje of werk je met een duo? Als je liever geen antwoord geeft ivm herkenning begrijp ik je hoor! Ik hoop ook dat de telefoon snel gaat, ik heb een hekel aan afwachten... Zit al de hele dag te twijfelen of ik me nog bij een 3de stichting in zal schrijven maar wil ook niet te vaak nee zeggen tegen de andere 2.



Noa, ik vind Aiden geen leuke naam en Aiko doet me denken aan auto's. Maar heb even gekeken naar de betekenis van Aiko en dat is dan wel weer super schattig. Hoe heet je andere kat/poes?



Slaap lekker allemaal! Ik twijfel of ik nog wat adressen aan zal vragen..
Alle reacties Link kopieren
Yoehoee dames,



Vandaag helaas niks ontvangen, hopelijk morgen weer. Ik heb morgen wel een expired van mijn alller eerste kaart verstuurd naar Rusland. Kon toen geen Marlyn Monroe kaartje vinden en dacht dat je perse iets moest sturen wat gevraagd werd. Maar deze mevrouw is ook al meer als een maand niet online geweest dus misschien is het kaartje ook wel lang en breed aangekomen en heeft ze geen misschien tijd/internet/zin om het kaartje te registreren. Ik zal zo nog een berichtje naar haar sturen dan weet ze iig hoe en wat.



Ik las trouwens ook in de oude topic dat iemand ook postzegels had besteld bij pmk. Er zat bij mij een briefje bij met hoeveel zegels je moest plakken om de goede waarde in euro's te krijgen. Ik heb het briefje bewaard maar blijkbaar te goed bewaard dat ik het nu niet meer vinden kan . Weet degene dat nog en kan die mij dat even vertellen? Thanks alvast.



@ Neferisis, echt stom van mij want ik heb wel kaarten van het Koningshuis en Willem Alexander en Maxima gezien en ik dacht nog die haal ik op de terugweg wel op. Maar ja nooit meer terug gegaan natuurlijk. Dus volgende keer beter.



@ Steph, Je hebt mij weer zin laten krijgen om Zumba op de Wii te doen. Ik had het spel al enige tijd in huis, maar danste misschien maar 1x in de maand ofzo. Vanaf vorige week bijna iedere dag en het is zo leuk. Kan niet wachten tot mijn gewone zumba lessen weer starten.
Alle reacties Link kopieren
Sorry Stero, had helemaal over je-eerste-schooldag gelezen. Fijn zo'n leergrage leerlingen, hoelang houden ze dat vol?



Juuf, hoelang wacht je al op antwoord? Of heb je al een baan?



Aiko is wel een mooie/stoere naam.
Alle reacties Link kopieren
La-lady, gewoon weer beginnen aan het echte zumba. Dat blijft het leukste ipv de Wii maar daar dans ik ook vaak op.
Alle reacties Link kopieren
@La-lady > binnen Europa 1,75, buiten Europa 2,10.
Alle reacties Link kopieren
@ Steph, ja de echte zumba gaat eind augustus begin september weer beginnen dus dan dans ik weer vrolijk mee.



@ Neferisis, hartstikke bedankt, heb het gelijk opgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij begint zumba ook in die tijd. Dadelijk ga ik op de Wii-zumba doen.

Om het nog makkelijker te maken met PMK: voor 0,79 moet je 1x39 en 1x90 plakken. Voor 0,95 moet je 2x75 en 1x 60ct plakken.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn echt fanatiek hier zeg!

Vroeg mij af of iemand hier nog belang heeft bij Looney Tunes ansichtkaarten. Heb zelf een hele partij gekocht via marktplaats, maar vind het niet leuk om alleen maar Looney Tunes kaarten te versturen dus ik zou graag van de helft weer af willen. Zijn er ongeveer 250 stuks, maar kan er ook kleinere pakketjes van maken wat iemand wil. Zijn veel verschillende soorten en de meesten zijn ook blanco kaarten.

Ik hoor het wel.



Ik ga nu weer 4 kaarten schrijven, de eerste is naar Finland, 2de naar Polen, 3de gaat naar Wit-Rusland en de 4de gaat ook naar Wit-Rusland. Vandaag ook weer een Hurray gehad uit Wit-Rusland. Ze moeten mij wel hebben daar!
Alle reacties Link kopieren
Melice, ja een beetje fanatiek zijn we wel. *bloos*.

Sorry maar een pakketje van 50kaarten vind ik zelfs veel.

Lekke allemaal dezelfde kant op die kaarten van jouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven