Rage

15-08-2013 18:25 395 berichten
Nooit zoveel zakken chips gegeten als toen, sterker nog, ik kreeg tdt een antipathie voor wokkels en chips, dankzij deze krengen die in de zak zaten.

Dat boek kon ik niet meer zien, ook die krengen niet

Nu gaat het wel weer ietsjes beter





Welke andere rage s hadden jullie kinderen of jezelf?
Little miss makeup. met van dat gewafelde haar.



(überhaupt gewafeld haar! Horror!!)
Alle reacties Link kopieren
Kuifstaartjes!
Ik weet niet hoe ze heten, maar van die metalen dingen die uit twee delen bestonden en in goed evenwicht maar bleven schommelen, je had ze ook met balletjes aan een touwtje, als je een balletje er tegenaan ketste ging het maar door. Bijna iedereen had ze wel in huis in de jaren 80.



hmmm, ga er maar een plaatje bij zoeken denk ik
Alle reacties Link kopieren
En wat ik echt geweldig vond, was een soort rubberen worstje waarin vloeistof zat en die kon je laten bewegen. Tja, ik kan het niet echt goed uitleggen. (mijn uitleg klinkt wel erg plat, ha ha, maar het was echt speelgoed). Zal eens kijken of ik er een plaatje van kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maartj3 schreef op 15 augustus 2013 @ 19:58:

ooh dat spirograph!

Ik had vroeger ook een soort van cilindertje waar je in moest kijken, en als je dan aan het uiteinde draaide zag je allemaal van die figuurtjes die in elkaar overliepen. Volgens mij werkte dat met spiegeltjes en losse stukjes gekleurd plastic die dan bewogen omdat je aan het ding draaide. Iemand die weet wat ik bedoel?







Volgens mij heette dat een kaleidoscope. En die heb ik nog wel eens bij Bart Smit gezien.



Doet me weer denken aan ViewMaster. Kreeg ik altijd 'reeltjes' voor van mijn oma.



En dat doet me weer denken aan de Wipneus en Pim boeken. Die kreeg ik ook van haar.
Oh en rolschaatsen natuurlijk, op van de blauw-gele rolschaatsen!



En toen had je nog echte sjonnie en anita's, meiden met gepermanent haar en een zo hoog mogelijke kuif en jongens in housebroeken op een citta
quote:Diztel schreef op 15 augustus 2013 @ 20:02:

Ik weet niet hoe ze heten, maar van die metalen dingen die uit twee delen bestonden en in goed evenwicht maar bleven schommelen, je had ze ook met balletjes aan een touwtje, als je een balletje er tegenaan ketste ging het maar door. Bijna iedereen had ze wel in huis in de jaren 80.



hmmm, ga er maar een plaatje bij zoeken denk ik



Geen idee hoe het heet maar ik zie het zonder plaatje al voor me



Je had ook van die soort 'spijkerbedden' daar kon je een figuur in duwen, of bijvoorbeeld je gezicht en dan bleven die spijkertjes zo staan.




Ditzel: deze?
Alle reacties Link kopieren
Zoiets, maar dan zat er niets in en de kleur was rood.



Er komt steeds meer boven....



Zwarte rubberen madonna armbandjes, heeeeeel veeeeeeel



En Dwayne Wayne brillen, zegt dat iemand nog wat?
Alle reacties Link kopieren
Oh, en zo'n boom waarvan je de top kon optillen en dan was het een mini poppenhuisje.
Alle reacties Link kopieren
quote:roodwitblauw schreef op 15 augustus 2013 @ 20:09:

Oh, en zo'n boom waarvan je de top kon optillen en dan was het een mini poppenhuisje.



Deze?



quote:capricorn schreef op 15 augustus 2013 @ 20:02:

[...]





Volgens mij heette dat een kaleidoscope. En die heb ik nog wel eens bij Bart Smit gezien.



Doet me weer denken aan ViewMaster. Kreeg ik altijd 'reeltjes' voor van mijn oma.



En dat doet me weer denken aan de Wipneus en Pim boeken. Die kreeg ik ook van haar.



Jaa dat was het!



Oh ja en die rolschaatsen! Ik had ze met een soort van belletje er in. Ging je op je bek en dan hoorde je dat belletje



Er waren ook van die piepschuimen vliegtuigjes. Dat kocht je in een plat pakketje en dan moest je al die onderdelen nog in elkaar schuiven en dan kon je dr mee gooien, vaak bleven ze nog wel mooi zweven (maar gingen ze helaas ook snel stuk). Dat was echt iets wat ik alleen kreeg als we op vakantie waren!



En my first sony!

http://farm4.staticflickr.com/3013/2621 ... 9fc448.jpg


Kent iemand nog die mascara voor in je haar?
Alle reacties Link kopieren
Ja!

Dartpijltjes waar je een plastic dopje op moest doen. En als ie dan de grond raakte, knalde die.
En Polly pocket. Dat was een piepklein doosje met een soort van poppenhuisje erin. Uren konden we daarmee spelen/ priegelen
Ik was lid van de Tina en verschillende jaren kreeg ik dan ook het Tina grotevakantieboek.



Spiegelzonnebrillen.
quote:Ketricken schreef op 15 augustus 2013 @ 20:05:

[afbeelding]



Ditzel: deze?



Ja!

Ik had een ski-figuurtje op mijn slaapkamer, zo leuk.
Iemand bekend met fabuland?? Een broertje van lego. Fantastisch!!!!
Jaa fabuland!! Als ik ziek was werd mijn deken naar beneden gehaald en speelde ik daarmee..
Airbrushposters met mierzoete kleurtjes.
Alle reacties Link kopieren
Haha, m'n hele jeugd komt weer naar boven.



En je had ook van die rugzakken en dat was dan met een knuffel, popples ofzo? Eentje was als voetbal en dan kwam er een zwart met witte knuffel uit. Ik was heel boos vroeger omdat ik die niet kreeg
Alle reacties Link kopieren
Popples ja.



En van die kaarten en posters waar je naar moest staren en dan zag je er een figuur of landschap of gebouw in. Ik geloof dat we ze 3d noemden. Ik zag die plaatjes nooit.
ik kan me ook herinneren dat ik een geel kunststof 'koffertje' kreeg voor op je rug, met blauwe knopjes. dit was halverwege de jaren 80, volgens mij was het een of ander landelijk schoolproject. Herkent iemand dit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven