Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.



In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!





met vriendelijke groet,



Moderatorteam Viva





edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD







Veelvoorkomende vragen of problemen:



- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone



Layoutklachten



- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht, een nieuw bug topic. Ik ben sinds het nieuwe forum ineens nickloos. Hebben daar meer mensen last van?
Ik had er last van, na uit en inloggen ben ik weer ok!
Alle reacties Link kopieren
En ik mis de knop 'laatste reacties'
Ik vind het jammer. Zie geen laatste reactie knop, vind het allemaal veel te groot en ik vind het helemaal niet overzichtelijk. Heb nog niet kunnen vinden hoe ik een topic kan openen die niet staat tussen actieve topics en nieuwe topics.



Zal ook een kwestie van wennen zijn, maar vind het oude forum overzichtelijker.
En die reclame...
Alle reacties Link kopieren
Ik mis rechts een blok met nieuwe topics. Het is zo veel onoverzichtelijker.
quote:De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden



Daarover verschillen we van mening. Ik vind het een grote baggerbende, met zo'n psychodelic vak in het midden.



Ik vind het te ruim opgezet. Ik scroll me een ongeluk om een pagina te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Klopt het dat de App er nog steeds niet werkt?

Ik heb 'm al opnieuw geïnstalleerd, maar hij blijft n foutmelding geven.
Het zou prettig zijn als de pijler vermeld wordt bij de topics in de categorie 'actieve onderwerpen'. Verder lekker strak design, complimenten!



Edit: hier dus

http://forum.viva.nl/forum/list_activetopics



zelfde geldt voor nieuwe onderwerpen
anoniem_183611 wijzigde dit bericht op 29-10-2014 14:58
Reden: aanvullende info
% gewijzigd
Kunnen die drama-advertenties uit de reactie-lijst. Echt, dit is toch niet te lezen zo. En zijn we in de rouw ofzo? Wat een saaaaaaaaaaaaaaie site is dit geworden zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Liezze schreef op 29 oktober 2014 @ 14:46:

Klopt het dat de App er nog steeds niet werkt?

Ik heb 'm al opnieuw geïnstalleerd, maar hij blijft n foutmelding geven.





Beste Liezze,

Het klopt dat de app het niet doet. Daarvoor is de mobiele versie van het forum in de plaats gekomen



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
En errug wit ja. Doet pijn aan de ogen.

Ik mis het roze. En de smileys, die mis ik ook
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er niets van. Waar is de lijst met alle pijlers? 😯 Ik zie er maar een paar.

Als ik een topic open laat hij de laatste reactie zien en ik kan nergens zien hoe ik kan springen naar een bepaalde pagina midden in een topic bijvoorbeeld om weer alles bij te lezen.

Daarnaast scroll ik me helemaal de vinkentering om langs alle reclames te raken.

Niet leuk dit. Sorry.

Zo onduidelijk
Ik zit mobiel en dat is nu heel onprettig. Er zitten heeeeel veel witregels in waardoor ik heel veel moet scrollen. En er staan ook veel advertenties tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
quote: schreef op 29 oktober 2014 @ 14:34:

Oh wacht, een nieuw bug topic. Ik ben sinds het nieuwe forum ineens nickloos. Hebben daar meer mensen last van?



Goedemiddag,



WIl je even uitloggen, alle cookies verwijderen, en dan opnieuw inloggen? Hopelijk is het probleem dan verholpen.



Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Waarom heb ik geen pagina nummers meer, of laatste reacties?

Kan kiezen uit volgende of vorige.



Niet te doen als een topic meer dan 3 pagina's heeft .
Alle reacties Link kopieren
quote:halloikhier schreef op 29 oktober 2014 @ 14:37:

Ik had er last van, na uit en inloggen ben ik weer ok!Opnieuw inloggen (op een ander apparaat) heb ik geprobeerd, maar dat lukt helemaal niet - ook niet na verwijderen van cookies.
Ik heb de desktop nog niet gezien. Mobiel vind ik het een grote plus dat we nu de tekstopmaak kunnen veranderen en afbeeldingen kunnen toevoegen. Die loeigrote reclames tussen posts in is wel hinderlijk.
Alle reacties Link kopieren
De ruimte om de reacties is te groot. > Teveel scrollen.
.
Het aantal reacties in profiel klopt niet.
.
Iemand zei dat het wel ophoogt als je in ander topic reageert, maar meerdere berichten in 1 topic hoogt niet op.
.
Maar het begin-aantal klopt ook niet.
.
Lettertype is niet fijn.
.
Als je uitzoomt vanwege witruimte, leest de letter niet meer goed (brokkelig) en motto's worden helemaal slecht te lezen.
.
Als je quote, verdwijnt de <Plaats je reactie>-knop uit beeld. Moet je weer uitzoomen om erbij te kunnen.
.
Wanneer je pagina ververst, kom je niet weer bovenaan of onderaan te staan waar je was, maar op je laatst geschreven bericht. Goed voor mensen wiens korte termijngeheugen het niet meer zo goed doet, maar voor de meesten niet nodig.
.
Ik mis de preview-optie <Bekijk je bericht> voor je iets plaatst.
.
Forum is nog traag en veel foutmeldingen met 503 erin.
.
Smileys doen het soms niet.



En heel veel doet het wel goed hoor.

Maar ik wil dit topic net zo clean houden als de nieuwe stijl.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
En ik vind het mobiel ook niet erg overzichtelijk zo.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom ik bij de mobiele versie?



Mobiel.forum werkt niet meer, dan word ik automatisch doorgelinkt naar forum.viva.nl



Klopt dat of doe ik iets niet goed?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:Pil0u schreef op 29 oktober 2014 @ 14:37:

En ik mis de knop 'laatste reacties'

Was vorige keer ook geen succes, toen deze ontbrak.



Dussseuhhh: 'laatste reactie' knop terug.
Alle reacties Link kopieren
De website is wel oke. Of het beter is ben ik nog niet uit.

Maar tjee, wat veel reclame! Ik dacht eerst dat er maar 2 berichten per pagina te lezen waren.. Nu staan er gewoon ontzettend veel reclames tussen de berichten. Dat vind ik erg vervelend. Het zou beter zijn als dat gewoon aan de zijkanten wordt weergegeven ipv tussen de berichten door. Erg verwarrend.. En inderdaad... De smileys kunnen niet meer ingevoegd worden. Misschien kan het wel als je nog de code hebt van de smiley? :(
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral een beetje te groot allemaal. En wit, haha. Maar dat is een kwestie van wennen. Wel vind ik de reclames enorm overheersend, scroll me gek. Komt er wel nog een app of blijft het een mobiele versie, dit is echt niet te doen namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven