Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.



In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!





met vriendelijke groet,



Moderatorteam Viva





edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD







Veelvoorkomende vragen of problemen:



- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone



Layoutklachten



- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 20 november 2014 @ 22:16:

[...]





Nee, dat is dus niet zo.



Ik zie dan de topictitel, de topicstarter en de laatste poster.

Op welke van de 3 ik ook klik, ik zie niet de posts van degene die ik en geloept in het topic in die lijst.



Ik zal van de week wel screendumps sturen

Zie je die zwarte knop (aan de linkerkant) met 'Alle berichten van ..... ' ook niet? Of doet die het niet bij jou?

Jij had het eerder over de knop aan de rechterkant die je gebruikt (waar je kan kiezen tussen Toon alles/toon alleen reacties/toon alleen topics). Als ik die gebruik en kies voor Toon alleen reacties gebeurt er bij mij ook niks.



Deze linkerknop: http://nl.tinypic.com/r/1z87q9/8
Alle reacties Link kopieren
Zie mail met screendumps mods over het loepen



En ik heb nu weer meerdere topics waarvan ik weet ( want zojuist gezien) dat er net is gepost maar als ik opnieuw naar die topics ga zie ik die laatste topics niet meer.

Ik heb ook geregeld dat ik posts niet meer zie waarvan ik weet dat ze er waren, wel replies van later op die posts en pas veel later weer de missende posts.

Het gaat beslist niet om mogelijk tijdelijk verwijderde posts.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Zarah schreef op 20 november 2014 @ 22:40:

[...]



Zie je die zwarte knop (aan de linkerkant) met 'Alle berichten van ..... ' ook niet? Of doet die het niet bij jou?

Jij had het eerder over de knop aan de rechterkant die je gebruikt (waar je kan kiezen tussen Toon alles/toon alleen reacties/toon alleen topics). Als ik die gebruik en kies voor Toon alleen reacties gebeurt er bij mij ook niks.



Deze linkerknop: http://nl.tinypic.com/r/1z87q9/8



Ja, die zie ik maar hoe onoverzichtelijk is dat?



Je wilt een overzicht met topics waarin iemand heeft gepost, dan de post ( bijv eerste regel of datum en tijd) en dan kunnen kiezen op basis van topic of datum.



Als wat jij hier aangeeft hèt loepen is kan dat andere wat ik aangeef weg in ieder geval. Compleet zinloos, niet bedacht in samenwerking met eindgebruikers.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ja, volgens mij is dit de enige manier van loepen in het nieuwe forum. In het oude forum kon je inderdaad zien wanneer en in welk topic de reactie was geplaatst. Dat kan nu niet meer.
Modje, ik heb al een aantal malen geprobeerd een topic bij mijn favorieten te zetten maar hij komt er niet bij te staan. Is dit een bug?
Alle reacties Link kopieren
Mods, de 'maak het inbrekers niet te makkelijk' advertentie beslaat 1,5 keer het scherm van mijn iPhone. Je scrolt er nog sneller voorbij om er maar vanaf te zijn, dus de reclame schiet overduidelijk zijn doel voorbij, en dat lijkt me niet de bedoeling van reclame.

Waarom worden de reclames niet automatisch aangepast aan het apparaat wat je gebruikt om te forummen? Nu schiet het beeld nog veel meer op en neer vanwege de opbouw van de reclames.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 16 november 2014 @ 10:21:

[...]

Dat begrijp ik, maar misschien kan de communitymanager hier antwoord op geven? Het enorm hoge dataverbruik heeft immers grote invloed op het aantal gebruikers van het forum, en dus (indirect) de reclame-inkomsten voor Sanoma.

Het lijkt me dus wel een belangrijk punt om rekening mee te houden.



Nog maar een keer.

Ik heb niet het idee dat Sanoma de klachten van de forummers serieus neemt en alleen maar naar de reclame-inkomsten kijkt. Maar bedrijven zullen minder gaan adverteren als er veel minders bezoekers zijn.



Ik ken niet een andere 'mobiele site' die zoveel MB en data verbruikt als deze site.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 21 november 2014 @ 06:21:

[...]





Nog maar een keer.

Ik heb niet het idee dat Sanoma de klachten van de forummers serieus neemt en alleen maar naar de reclame-inkomsten kijkt. Maar bedrijven zullen minder gaan adverteren als er veel minders bezoekers zijn.



Ik ken niet een andere 'mobiele site' die zoveel MB en data verbruikt als deze site.

Dit dus!!

Maar ik heb niets gezegd als uiteindelijk blijkt dat het oplossen van de bugs hier tijdelijk is vertraagd doordat jullie snel even een nieuwe app hebben ontwikkeld..
Als ik op mijn mobiel forum (android) dan klopt het overzicht van actieve topics niet. Deze blijft hangen op een overzicht van 12 november. Ook als ik ververs.

Het overzicht van nieuwe topics klopt wel.



Wat is trouwens het nut van de zwarte/grijze blokjes met vermelding aantal reacties? Mocht het voor gelezen/niet gelezen staan, dan klopt het in ieder geval niet.
Alle reacties Link kopieren
Favorieten aanmaken werkt hier ook niet.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Heeft iemand al gezegd dat het nieuwe lettertype heel irritant is omdat dikgedrukte letters niet meer echt dikgedrukt zijn maar alleen wat groter zijn?



Kijk, dit zou dus dikgedrukt moeten zijn.



Niet mooi vind ik en soms zie ik het verschil amper. Dus. (Maar andere dingen hebben voorrang hoor, ik wilde het alleen toch even gezegd hebben.)



Oh, het is wel over cursief gezegd zie ik in de OP. Maar ik vind het voor dikgedrukte letters juist meer opvallen, dat het niet opvalt. Volg je 't nog?
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 21 november 2014 @ 06:14:

Mods, de 'maak het inbrekers niet te makkelijk' advertentie beslaat 1,5 keer het scherm van mijn iPhone. Je scrolt er nog sneller voorbij om er maar vanaf te zijn, dus de reclame schiet overduidelijk zijn doel voorbij, en dat lijkt me niet de bedoeling van reclame.

Waarom worden de reclames niet automatisch aangepast aan het apparaat wat je gebruikt om te forummen? Nu schiet het beeld nog veel meer op en neer vanwege de opbouw van de reclames.Ik ben geschrokken van het dataverbruik bij het mobiel forummen. De vorige versie van de site verbruikte lang niet zoveel data als deze. Ik mag van mezelf nu dus niet meer met mijn telefoon op het forum als ik niet op wifi zit, want dan haal ik de maand echt niet met mijn abonnement van 1GB. Erg jammer, ik las graag op het forum als ik in de trein zat, dus ik zou het heel fijn vinden als hier snel een oplossing voor komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 16 november 2014 @ 12:33:

[...]





Komt er wel een mededeling als we weer normaal mobiel kunnen forummen, of moeten we daar proefondervindelijk achter komen? Ik vind het trouwens zo essentieel, dat het ook wel fijn zou zijn als de td iets kan zeggen over de termijn waarbinnen we verbetering kunnen verwachten mbt dataverbruik. Ik heb mijn verbruik gecheckt en ben na een middagje forummen door mijn halve internetbundel heen! Normaal kreeg ik die na een maand veel forummen niet eens op.+1
Alle reacties Link kopieren
Sinds vandaag lopen de advertenties over topics heen, of op de homepage over de topiclijsten heen. Ik moet elke keer de pagina refreshen om gewoon de pagina te kunnen zien.



Ik forum op een macbook met safari.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand al gemeld dat buiten dat het onhandig is dat je wanneer je op een link klikt je naar een andere site gaat in hetzelfde venster, het nog onhandiger is, dat wanneer je dan op back klikt om weer terug op dit forum te komen, je niet uitkomt bij de post met link, maar weer bovenaan het topic?

Dan moet je dus weer gaan zoeken naar die ene post waar je gebleven was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen. Ik kan de helft niet lezen of aanklikken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



De nieuwe bugs zijn in het overzicht opgenomen en doorgegeven



met vriendelijke groet,



Junior
Mods merken jullie ook iets van de terugloop van bezoekers op het forum? Er wordt nl steeds minder gereageerd en er worden ook minder topics geopend??
En sinds vandaag is het forum op de iphone weer heel traag
quote:himalaya schreef op 21 november 2014 @ 06:21:

[...]





Nog maar een keer.

Ik heb niet het idee dat Sanoma de klachten van de forummers serieus neemt en alleen maar naar de reclame-inkomsten kijkt. Maar bedrijven zullen minder gaan adverteren als er veel minders bezoekers zijn.



Ik ken niet een andere 'mobiele site' die zoveel MB en data verbruikt als deze site.+1
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar dagen (18 november om precies te zijn) dat ik, wanneer ik ingelogd ben niet alle laatste reacties zie. De laatste reacties die ik dan zie zijn van 18 november. In de lijst met actieve topics staat dan dat de laatste reactie van 5 minuten geleden is, maar als ik er dan heen ga is het 18 november, maar klopt de laatste poster wel.

Ook heb ik bij sommige posters dat ik wel echt zie wie er als laatste vandaag gepost heeft, maar als ik dan naar het bewuste topic ga, is de laatste reactie van 18 november.



Als ik uitlog heb ik dit probleem niet. Maar dat is zo lastig als ik een reactie wil plaatsen. Dan lijkt het eerst nog gewoon goed te zijn, maar na drie muisklikken springt ie weer terug in de "18-november" -stand. Ik werk met Chrome.



Iemand anders hier ook last van en wat kun je er aan doen?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Graag deze wens in de lijst opnemen: bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 22 november 2014 @ 12:46:

Graag deze wens in de lijst opnemen: bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.



Beste Alixane.



De wens is opgenomen in de openingstekst.



Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
Alle reacties Link kopieren
Thanks!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Ja kettler ik merk dat ook.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven