Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.



In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!





met vriendelijke groet,



Moderatorteam Viva





edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD







Veelvoorkomende vragen of problemen:



- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone



Layoutklachten



- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
quote:S0LEIL schreef op 21 november 2014 @ 20:15:

Heeft iemand al gemeld dat buiten dat het onhandig is dat je wanneer je op een link klikt je naar een andere site gaat in hetzelfde venster, het nog onhandiger is, dat wanneer je dan op back klikt om weer terug op dit forum te komen, je niet uitkomt bij de post met link, maar weer bovenaan het topic?

Dan moet je dus weer gaan zoeken naar die ene post waar je gebleven was.Volgens mij was jij dat die dat al eerder aangaf. En dat ik toen op je reageerde met de tip SHIFT + klikken. (vind het ook irritant hoor)
Alle reacties Link kopieren
Hoi mods, k heb jullie een screenshot gemaild van een raar scherm dat ik krijg na het aanpassen van m'n privacy-instellingen. Ben er inmiddels achter dat ik dat schermpje wel weg kan krijgen door op 'annuleer' te klikken en dan kan ik alsnog inloggen. Maar het blijft raar (en irritant). Hopelijk is er iets aan te doen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:JuniorModeratorViva schreef op 24 november 2014 @ 09:38:

Beste forummers,



Degenen die postings missen, hoe hebben jullie de postingsvolgorde ingesteld? Laatste posting eerst of eerste posting eerst?



met vriendelijke groet,



JuniorLaatste posting laatst
Waarom wordt mijn vraag genegeerd.



Nog maar eens dan. Als ik iets wil toevoegen bij mijn favorieten gebeurt er niets. Hij komt er dus niet te staan. Hoe komt dit?
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 24 november 2014 @ 20:51:

Waarom wordt mijn vraag genegeerd.



Nog maar eens dan. Als ik iets wil toevoegen bij mijn favorieten gebeurt er niets. Hij komt er dus niet te staan. Hoe komt dit?





Beste Prada,



Ik heb geen idee, ik zal het doorgeven



met vriendelijke groet,





Junior



edit: bedoel je dat ze niet in het rijtje op de overzichtspagina komen te staan of niet in het lijstje onder je profielpoppetje?
Alle reacties Link kopieren
Tis vast al oud nieuws maar ik vind het tof dat de postingsaantallen weer bijgesteld zijn.



Niet dat ik verder ooit naar mijn postingsaantal kijk, maar ik vind 36000zoveel toch veel grappiger dan nog geen 2000. Egokwestie denk ik
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb nog steeds enorme witte vlakken rondom de advertenties die een groot deel van mijn pagina's onzichtbaar maken.
Am Yisrael Chai!
Waarom kan ik vanuit het loepje niet meer naar het desbetreffende topic? Of doe ik iets fout? Ik kan zelfs niet zien wat de titel van het topic is waarin de post geplaatst is. En dat het loepje niet meer bij de icoontjes als het stadje en de quote staat maar je ervoor naar iemands profiel moet is ook erg onhandig.
quote:Krullevaer schreef op 25 november 2014 @ 01:38:

Waarom kan ik vanuit het loepje niet meer naar het desbetreffende topic? Of doe ik iets fout? Ik kan zelfs niet zien wat de titel van het topic is waarin de post geplaatst is. En dat het loepje niet meer bij de icoontjes als het stadje en de quote staat maar je ervoor naar iemands profiel moet is ook erg onhandig.Mobiel trouwens (iPhone).
quote:JuniorModeratorViva schreef op 24 november 2014 @ 22:20:

[...]





Beste Prada,



Ik heb geen idee, ik zal het doorgeven



met vriendelijke groet,





Junior



edit: bedoel je dat ze niet in het rijtje op de overzichtspagina komen te staan of niet in het lijstje onder je profielpoppetje?Niet in het rijtje onder mijn profielpoppetje.
Alle reacties Link kopieren
Het forum kent nog zoveel klachten, bugs en layout-fouten dat ik niet anders kan dan oordelen:

Applaus VIVA (sanoma), geweldige prestatie om een goed forum zodanig overhoop te gooien dat al deze fouten hebben kunnen ontstaan.
Live like there is no tomorrow, love everlasting, laugh as often an loud as you want, because you don’t know when your last day will come.
Is de app al klaar??
Alle reacties Link kopieren
Niet alle reacties gelezen, alleen de lijst op de beginpagina, volgens mij staat ie daar nog niet tussen:



Startpagina van forum blijft bij mij verouderd. Dus lijst met nieuwe topics blijft oud en actieve topics ook.

Ik moet dan eerst een onderwerp, bijv. Overig, aanklikken, en dan zie ik daar pas de actieve topics bovenin staan en de laatste reacties.



Bij sommige topics kom ik niet direct op de laatste pagina, bijv. Internetdaten, had gisteren al 33 of 34 pagina's, en als ik het topic dan open, dan kan ik maar tot pagina 32 komen. Als ik topic dan geopend heb, en naar volgende pagina ga, dan is het ineens 34 pagina's (terwijl deze er dus al eerder waren).
Ik heb in mijn profiel aangegeven bepaalde pijlers niet te willen zien (de zogenaamde 'horrorpijlers' ) maar ze blijven nog wel gewoon staan in 'nieuwe topics' dus dan maakt het nog niets uit.

Is het mogelijk dat je alleen je favoriete pijlers krijgt te zien in nieuwe topics?
Alle reacties Link kopieren
Ik word nog steeds helemaal gestoord van de extreme witruimte en de allesoverheersende advertenties. Ik heb addblock geprobeerd maar toen liep mijn computer om de haverklap vast. Waarom kunnen die advertenties niet gewoon terug naar de zijkant van het scherm. Daar worden ze evengoed gezien en het maakt het forum 1000 x beter leesbaar
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
We zijn nu bijna een maand verder sinds de lancering van het nieuwe forum. Is de garantie van het gemaakte forum al verlopen, en gebeurt er niets meer met de lijst in de op?



Kan de communitymanager een keer hier langskomen om een update te geven, in plaats van een juniormod (hoe aardig ook) die alles iedere keer moet doorgeven maar verder niks kan en mag en hoort?



quote:- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum

deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.



Analyses om het te verbeteren. Okeeeee....



Kan de communitymanager uitleggen wanneer de analyse afgerond is (het wordt constant door de gebruikers aangegeven en herhaald hier, is dat niet analyse genoeg?) en er daadwerkelijk iets gedáán gaat worden?!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik mis ook nog in de 'To do lijst':



Op de mobiele versie (iPhone) staat bij een topic bovenin geen paginanummering. Om nu een paar bladzijden terug te gaan in een topic, moet ik:

- knop 'naar beneden' klikken

- wachten tot de pagina een keer of 4 naar boven en beneden is geslingerd vanwege de advertenties en het opbouwen van de pagina.

- nog verder naar beneden scrollen tot onder het reactievak en dan op <- klikken voor de vorige bladzij.

- die vorige pagina begint weer bovenaan, dus we herhalen het ritueel.

- en zuchten maar weer eens.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mijn inbox is ineens door elkaar gehusseld qua opmaak, duidelijk een bug. Ik gebruik Firefox op Windows 8.
Alle reacties Link kopieren
Mogelijkheid om direct naar laatstgelezen bericht te gaan staat doorgestreept in de OP, maar wat is daarvoor dan de oplossing?Ik weet dat ik dat al eerder heb gevraagd in dit topic, maar ik kan dan hier mn laatstgelezen bericht en dus ook het antwoord niet vinden, want dit topic gaat te snel...



Ook heb ik nog steeds zwarte of grijze blokjes met het aantal postings erin die volgens mij zouden moeten aangeven of er wel (zwart) of niet (grijs) een ongelezen, nieuwe reactie in staat, maar bij mij volstrekt willekeurig van kleur verschieten.



Ik was in eerste instantie enthousiast over het nieuwe forum maar dat was ook omdat ik er vanuit ging dat fouten en onhandigheden die aan het licht zouden komen bij gebruik, binnen redelijke tijd opgelost zouden worden. Ik vind het nu allemaal wel echt belachelijk lang gaan duren en de communicatie weer eens echt ouderwets viva's belabberd.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg nog steeds een schermpje van leukstetickets dat ik bij hun in moet loggen, nadat ik (standaard) mijn privacy-instellingen heb aangepast en naar het forum wil. Ik kan het wegklikken (annuleren), maar het lijkt me toch niet moeten mogen. Het is ook raar dat dit verschijnt terwijl ik standaard alle reclames weiger (zouden meer mensen moeten doen, als ik bovenstaande klachten over witte vlakken zo lees) en cookies wis.



Ik heb er ook over gemaild (met screenshot). Ik snap dat jullie niet alle mails 1-2-3 kunnen beantwoorden, maar het is wel fijn als jullie even kunnen laten weten of/dat ernaar gekeken wordt.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets leuks bedacht!

Kunnen jullie het vakje met het aantal reacties niet rood kleuren als TO gereageerd heeft? Ik ga nu steeds voor niets, moeizaam, naar de nieuwste reactie, is het meestal iets als "is TO nog teruggekomen?".
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ja, de reacties bij de blogs doen het!



Nu nog dat tellertje van het aantal reacties op de voorpagina
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 26 november 2014 @ 10:03:

Mijn inbox is ineens door elkaar gehusseld qua opmaak, duidelijk een bug. Ik gebruik Firefox op Windows 8.Ben je toevallig niet aan pagina 2 gekomen? In één conversatie dus? Dan loopt alles idd enorm door elkaar, maar dat is al verschillende keren gemeld.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 26 november 2014 @ 07:43:

Ik mis ook nog in de 'To do lijst':



Op de mobiele versie (iPhone) staat bij een topic bovenin geen paginanummering. Om nu een paar bladzijden terug te gaan in een topic, moet ik:

- knop 'naar beneden' klikken

- wachten tot de pagina een keer of 4 naar boven en beneden is geslingerd vanwege de advertenties en het opbouwen van de pagina.

- nog verder naar beneden scrollen tot onder het reactievak en dan op <- klikken voor de vorige bladzij.

- die vorige pagina begint weer bovenaan, dus we herhalen het ritueel.

- en zuchten maar weer eens.





Lees het hier vaker maar heb ik gelukkig geen last van!

IPhone en safari.

Gebruik jij ook safari?
Alle reacties Link kopieren
quote:WillemijnLodewijkx schreef op 26 november 2014 @ 17:49:



[...]

Lees het hier vaker maar heb ik gelukkig geen last van!

IPhone en safari.

Gebruik jij ook safari?Ja. en het is rete-irritant, ook al omdat ik dingen aan het lezen ben omdat ik denk dat het het laatste bericht is, en dan floept hij weer een stuk naar beneden en dan weer omhoog (of omgekeerd) en blijk je opeens een heel ander bericht te lezen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven