Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.



In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!





met vriendelijke groet,



Moderatorteam Viva





edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD







Veelvoorkomende vragen of problemen:



- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone



Layoutklachten



- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Favorieten kunnen ook weer worden ingesteld. Je vindt ze dan terug onder het poppetje rechtsbovenaan de pagina.

Als het niet lukt, graag even aangeven welke browser en welk device



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
Ik ontdek,nu dat er weer een titel aan een link kan worden gegeven, fijn.

( was waarschijnlijk al langer zo )



Iets dat nog niet goed gaat:



Ik klik nog weleens per ongeluk op het poppetje rechts bovenin ipv de paginabladzijde ( poppetje van al je gegevens/voor instelingen).

Eenmaal aangeklikt en opengeklapt, kun je het niet meer dichtklappen. Uitgeklapt staat het over tekst heen



(iPad/safari)
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Heb er mobiel ook last van als ik per ongeluk op de naam van de poster van een bericht druk. Menu klapt open, over de txt heen en is niet te sluiten
.
Alle reacties Link kopieren
Btw, dit

(Quote uit OP:)

" - je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic "



Is mobiel niet opgelost. En extra vervelend, vanwege het onnodige extra dataverbruik.
.
Alle reacties Link kopieren
Mods, kkmt er nog een reactie op het feit dat je kennelijk bij voorkeuren maar 3 pijlers of onderwerpen kunt aangeven die je niet wil zien? Of nou ja je kan er wel meer aanvinken maar dat onthoudt ie niet
Alle reacties Link kopieren
"Maak het inbrekers niet te makkelijk", over een halve pagina, bovendien blokkeert hij de boel.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:rastan schreef op 15 december 2014 @ 17:45:

Mods, kkmt er nog een reactie op het feit dat je kennelijk bij voorkeuren maar 3 pijlers of onderwerpen kunt aangeven die je niet wil zien? Of nou ja je kan er wel meer aanvinken maar dat onthoudt ie niet





Ik heb het bij de TD nagevraagd, maar nog geen antwoord



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
Kun je de community manager of het Jan van de TD even vragen hoe het staat met 'kijken naar het hoge data- en batterijverbruik'? Of blijven ze voorlopig nog wel even staren?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 15 december 2014 @ 22:23:

Kun je de community manager of het Jan van de TD even vragen hoe het staat met 'kijken naar het hoge data- en batterijverbruik'? Of blijven ze voorlopig nog wel even staren?

+++++

Ik zou daar ook heel graag iets over horen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:JuniorModeratorViva schreef op 15 december 2014 @ 21:49:

[...]





Ik heb het bij de TD nagevraagd, maar nog geen antwoord



met vriendelijke groet,



JuniorThanks
quote:impala schreef op 15 december 2014 @ 16:36:

Btw, dit

(Quote uit OP:)

" - je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic "



Is mobiel niet opgelost. En extra vervelend, vanwege het onnodige extra dataverbruik.Indd, en het is gewoon irritant. Ik wil snel iets kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 14 december 2014 @ 12:54:

[...]





Hier ook, sinds een paar dagen.Hier ook nog steeds, op de laptop IE
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 15 december 2014 @ 22:23:

Kun je de community manager of het Jan van de TD even vragen hoe het staat met 'kijken naar het hoge data- en batterijverbruik'? Of blijven ze voorlopig nog wel even staren?





Beste Himalaya,



Dit probleem heeft nog steeds de aandacht van de TD



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
quote:JuniorModeratorViva schreef op 16 december 2014 @ 14:29:

[...]





Beste Himalaya,



Dit probleem heeft nog steeds de aandacht van de TD



met vriendelijke groet,



Junior



Sorry hoor, maar wat een ontíegelijk nikszeggende reactie.

We willen gewoon weten of er uitzicht is op een oplossing.

Of het een kwestie van weken, maanden of jaren gaat worden.

En als het niet op te lossen is binnen de huidige software, zeg dat dan gewoon en hou ons niet aan het lijntje.
.
Alle reacties Link kopieren
Kan er ALSJEBLIEFT iets geregeld worden dat je op de één of andere manier geïnformeerd wordt wanneer je een privebericht ontvangen hebt ?



Of duidelijk op het scherm wanneer je in logt of ingelogd bent, of via een notificatie email.



Nu moet je iedere keer naar je inbox om te kijken of je misschien iets ontvangen hebt. Iets dat je, zeker wanneer je weinig PB's ontvangt, niet echt automatisch of dagelijks doet.



Gevolg is dat je er soms pas na een week achter komt dat je iets ontvangen hebt en een reactie dan mosterd wordt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 16 december 2014 @ 17:26:

Kan er ALSJEBLIEFT iets geregeld worden dat je op de één of andere manier geïnformeerd wordt wanneer je een privebericht ontvangen hebt ?



Of duidelijk op het scherm wanneer je in logt of ingelogd bent, of via een notificatie email.



Nu moet je iedere keer naar je inbox om te kijken of je misschien iets ontvangen hebt. Iets dat je, zeker wanneer je weinig PB's ontvangt, niet echt automatisch of dagelijks doet.



Gevolg is dat je er soms pas na een week achter komt dat je iets ontvangen hebt en een reactie dan mosterd wordt.





Beste Bitje,



Dit staat bovenaan de lijst bij de TD



met vriendelijke groet,



Junior
Ik wilde op mobiel iemand quoten en stafte per ongeluk en heb meteen berichtje erachteraan gestuurd met excuses enzo dat t verkeerd ging. Komt dat wel goed nu dan? Want t was een goed bericht! Vervolgens wilde ik quote. En toen stond er een ander bericht. Erg onduidelijk is het. En misschien die staf ding wat minder aan de oppervlakte zetten. Wist ik veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:bonuhbakkie schreef op 17 december 2014 @ 10:28:

Ik wilde op mobiel iemand quoten en stafte per ongeluk en heb meteen berichtje erachteraan gestuurd met excuses enzo dat t verkeerd ging. Komt dat wel goed nu dan? Want t was een goed bericht! Vervolgens wilde ik quote. En toen stond er een ander bericht. Erg onduidelijk is het. En misschien die staf ding wat minder aan de oppervlakte zetten. Wist ik veel.



Dat er een ander bericht stond, komt volgens mij omdat de quoteknop op een onlogische plek staat. Namelijk ónder de streep onder het betreffende bericht (de streep tussen bericht en motto). Ik druk ook vaak per ongeluk op de quoteknop bóven een bericht, maar die hoort dus bij het bericht erboven. Dat had ik al eens willen melden, maar vond het niet zo belangrijk vergeleken bij ernstiger zaken als dataverbruik. Maar nu je het er toch over hebt....

Mogelijke oplossing: haal die streep boven de knoppen weg.
.
Nou ik merk dat als ik wat meer wil dan lezen en zelf wat zeggen ik meteen hier tegen aanloop. Neemt me de pret een beetje weg. Weet ook niet meer waar ik wat mag zeggen. Maar ligt t aan mij of wordt er minder gereageerd. Bij de bovenste topics van bijv relaties is er soms uren geleden gereageerd. Met vorige app ging het maar door met reacties. Ook zelfs snachts.
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Het aantal bezoekers holt hier hard achteruit (of in elk geval de tijd die men hier doorbrengt). Men haakt massaal af.

http://www.alexa.com/siteinfo/vivaforum.ir



Daily Pageviews per Visitor

-52.45%



Daily Time on Site

-61.00%



(de val zet hard door, maandje terug was het nog een daling van 20-25%)
.
Alle reacties Link kopieren
het scheelt dat de TD overal druk mee bezig is Impala..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:JuniorModeratorViva schreef op 16 december 2014 @ 18:05:

[...]





Beste Bitje,



Dit staat bovenaan de lijst bij de TD



met vriendelijke groet,



JuniorEhm. Ik denk dat de redding van het forum van verdere daling van bezoekersaantallen niet hierin zit, hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:bonuhbakkie schreef op 17 december 2014 @ 10:28:

Ik wilde op mobiel iemand quoten en stafte per ongeluk en heb meteen berichtje erachteraan gestuurd met excuses enzo dat t verkeerd ging. Komt dat wel goed nu dan? Want t was een goed bericht! Vervolgens wilde ik quote. En toen stond er een ander bericht. Erg onduidelijk is het. En misschien die staf ding wat minder aan de oppervlakte zetten. Wist ik veel.





Beste Bonuhbakkie,



Maak je geen zorgen, het is voor de mods echt wel duidelijk wanneer een stafje per ongeluk is geweest.



met vriendelijke groet,



Junior
Ok bedank junior! Dan zal het goedkomen.
quote:impala schreef op 17 december 2014 @ 10:42:

Klopt. Het aantal bezoekers holt hier hard achteruit (of in elk geval de tijd die men hier doorbrengt). Men haakt massaal af.

http://www.alexa.com/siteinfo/vivaforum.ir



Daily Pageviews per Visitor

-52.45%



Daily Time on Site

-61.00%



(de val zet hard door, maandje terug was het nog een daling van 20-25%)Ok dat is heel jammer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven