Rewilding Europe

03-01-2014 14:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gehoord over een lopend project om van Europa weer een oord voor wilde dieren te maken. Die lui zijn goed bezig ..........

Had hier nooit eerder van gehoord en dus kan een beetje reclame geen kwaad, bovendien blijkt de Postcode loterij (oa) hier sponsor van te zijn.



Wellicht hebben wij straks nog veel meer gebieden met allerlei wilde dieren zoals in de VS, Zuid Afrika en elders.

Nederland schijnt bijzonder geschikt te zijn voor de bevers !

Ga naar "photos" even kijken want die zijn abnormaal mooi !!



http://rewildingeurope.photoshelter.com/img/pixel.gif
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Ik zie geen foto's
We hebben al een tijdje bevers in Nederland
We kunnen ook overal wolven neer gaan legen; zeker in NL wordt het allemaal roadkill.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je deze link bedoelde



http://photo.rewildingeurope.com/gallery-list
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn bedenkingen bij projecten zoals deze. Hoewel ik uiteraard hoop dat de mooie plannen waarheid kunnen worden.



Echter, in Nederland zijn er de afgelopen jaren miljoenen euro's besteed aan het bouwen van ecoducten zodat ons wild zich binnen Nederland beter kon verspreiden. Dit zou de fok en wildstand ten goede komen.



Nog geen jaar nadat het laatste ecoduct klaar was verschenen er artikelen in de krant dat de herten in te grote getalen oprukten en dat er afgeschoten moest gaan worden.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 03 januari 2014 @ 17:28:

Ik denk dat je deze link bedoelde



http://photo.rewildingeurope.com/gallery-list



Juust. Ik weet niet wat ik toen straaks verkeerd deed. Ik heb even zitten klooien met die link, dat weer wel .....



Ik ben toen straks verliefd geworden op die ene in de rubriek "night" (het Finse bos)
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Alle reacties Link kopieren
Deze dus:



Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Alle reacties Link kopieren




Ik denk dat de foto's op de ene of andere manier beschermd zijn ....
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Let there be... slangen, everzwijnen, vossen, lynxen, wolven, beren...



Van mij mag het hoor, maar besef wel dat even gezellig door het bos joggen dan een risicovolle onderneming wordt. Wij zijn helemaal ontwend om met gevaarlijke diersoorten om te gaan en omdat er totaal geen natuurlijke vijanden zijn gaan die herintroduceerde diersoorten zich ongelimiteerd voortplanten. In bepaalde streken is de overlast van bijvoorbeeld everzwijnen en vossen nu al een groot probleem, niet alleen economisch maar ook qua veiligheid.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn sinds 1988 beers in Nederland, van een website:



Het duurde ruim 160 jaar tot in 1988 een experiment werd gestart om Bevers te herintroduceren. Hiervoor werd de Zuidwaard in de Biesbosch uitgekozen. Tussen 1988 en 1991 werden hier 42 Bevers uitgezet, daarvan waren 39 exemplaren afkomstig van de Midden-Elbe in Sachsen-Anhalt (Castor fiber albicus) en 3 nakomelingen van een paar in Natuurpark Lelystad. Tussen 1988 en 1994 werden in de Biesbosch vervolgens 86 verschillende Bevers waargenomen. De populatie groeide in eerste instantie doordat er jaarlijks 6-14 dieren werden uitgezet. In 1993 en 1994 begon de natuurlijke aanwas een bijdrage aan de populatiegroei te leveren. Inmiddels leven hier weer ongeveer 200 Bevers.

In 1988 werd een beverpaar uit het Midden-Elbegebied in een omheind gebied van 2 hectare in Natuurpark Lelystad vrijgelaten. In 1989 werden twee subadulte dieren in een aparte omheining gezet, waarvan een exemplaar al snel stierf. De overgebleven 3 dieren zorgden voor een aanwas tot 17 dieren in 1994. In de winter van 1990-1991 braken de dieren uit en vestigde zich een dier in het Larserbos, maar ook in het Wisentbos tussen Lelystad en Dronten en langs de Vaartplas in Zuidelijk Flevoland. In 1996 ontsnapte een aantal dieren uit dierenpark Lelystad in Flevoland en vestigde zich in de vrije natuur. Anno 2010 wordt deze populatie op circa 80 dieren geschat.



Met videootje:



http://www.youtube.com/watch?v=9U2P8r-5lTs
Alle reacties Link kopieren
quote:geve schreef op 03 januari 2014 @ 17:47:

Let there be... slangen, everzwijnen, vossen, lynxen, wolven, beren...



Van mij mag het hoor, maar besef wel dat even gezellig door het bos joggen dan een risicovolle onderneming wordt. Wij zijn helemaal ontwend om met gevaarlijke diersoorten om te gaan en omdat er totaal geen natuurlijke vijanden zijn gaan die herintroduceerde diersoorten zich ongelimiteerd voortplanten. In bepaalde streken is de overlast van bijvoorbeeld everzwijnen en vossen nu al een groot probleem, niet alleen economisch maar ook qua veiligheid.Ik zou het wel leuk vinden. En geen van de genoemde soorten heeft de mens als prooi, en is meestal banger voor ons dan wij voor hen...
Alle reacties Link kopieren
quote:churrro schreef op 03 januari 2014 @ 17:43:

[afbeelding]



Ik denk dat de foto's op de ene of andere manier beschermd zijn ....



Ik denk dat je die met dat hutje bedoelt?



Foto's lijken inderdaad beschermd. Lukt mij ook niet.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Super!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 03 januari 2014 @ 22:21:

[...]

Ik denk dat je die met dat hutje bedoelt?



........

Nee, ik bedoelde de foto bij de rubriek "night", met de dennebomen en de sterren.

Maar nu je die foto noemt ..........



@ autumn: mooi, he ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Alle reacties Link kopieren
Het wild maken van de eu oke, in gebieden zoals Bulgarije enz waar dat kan. De oostvaardersplassen als wild bestempelen is natuurlijk van het zotte! (En ja ik weet waar ik over praat;) )
Alle reacties Link kopieren
quote:geve schreef op vrijdag 03 januari 2014 17:47 Let there be... slangen, everzwijnen, vossen, lynxen, wolven, beren...



Van mij mag het hoor, maar besef wel dat even gezellig door het bos joggen dan een risicovolle onderneming wordt. Wij zijn helemaal ontwend om met gevaarlijke diersoorten om te gaan en omdat er totaal geen natuurlijke vijanden zijn gaan die herintroduceerde diersoorten zich ongelimiteerd voortplanten. In bepaalde streken is de overlast van bijvoorbeeld everzwijnen en vossen nu al een groot probleem, niet alleen economisch maar ook qua veiligheid. Lynxen, wolven en beren? Die kunnen zich hier nooit handhaven. Jaa wellicht als 16,3 miljoen nederlanders bereid zijn om te verkassen;) mja o de postcode loterij dat lukt..;)
Alle reacties Link kopieren
quote:geve schreef op vrijdag 03 januari 2014 17:47 Let there be... slangen, everzwijnen, vossen, lynxen, wolven, beren...



Van mij mag het hoor, maar besef wel dat even gezellig door het bos joggen dan een risicovolle onderneming wordt. Wij zijn helemaal ontwend om met gevaarlijke diersoorten om te gaan en omdat er totaal geen natuurlijke vijanden zijn gaan die herintroduceerde diersoorten zich ongelimiteerd voortplanten. In bepaalde streken is de overlast van bijvoorbeeld everzwijnen en vossen nu al een groot probleem, niet alleen economisch maar ook qua veiligheid. Slangen, everzwijnen en vossen zijn er al in overvloed;) Sterker nog het schattige vosje in de film de nieuwe wildernis wordt op een gewone dag gwn afeschoten;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven