Schoonfamilie-ergernissen

25-02-2017 09:07 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wellicht cliché, maar daarom niet minder waar: wat kunnen we ons soms ergeren aan onze schoonfamilie. Halen ze jullie ook wel eens het bloed onder je nagels vandaan?



TO trapt af:

Mijn schoonzus is universitair opgeleid en loopt daar voortdurend mee te koop, of maakt subtiele denigrerende opmerkingen richting mij. Ook vind ik dat haar kinderen slecht worden opgevoed en kan ik me vaak ergeren aan hoe zij met bepaalde situaties omgaat.



Hoe zit het bij jullie? Spui hier al je ergernissen en frustraties.
Jullie schoonfamilie? Dus je man ergert zich ook aan jouw familie?



We accepteren dat onze schoonfamilie niet onze familie is en andere gewoontes heeft. We ergeren ons heus weleens aan elkaar, maar we hoeven gelukkig geen beste vrienden te worden, dus het gaat altijd prima.
quote:Halen ze jullie ook wel eens het bloed onder je nagels vandaan?

Nee, zowel mijn man als ik hebben heel leuke familieleden.



Ik proef uit jouw voorbeeld vooral een flink minderwaardigheidsgevoel. Is het echt zo dat je schoonzus voortdurend subtiele denigrerende opmerkingen maakt, of vat jij dat (misschien geheel onterecht) zo op?
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me vaker aan mijn eigen familie dan aan schoonfamilie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 25 februari 2017 @ 09:17:quote:Halen ze jullie ook wel eens het bloed onder je nagels vandaan?

Nee, zowel mijn man als ik hebben heel leuke familieleden.



Ik proef uit jouw voorbeeld vooral een flink minderwaardigheidsgevoel. Is het echt zo dat je schoonzus voortdurend subtiele denigrerende opmerkingen maakt, of vat jij dat (misschien geheel onterecht) zo op?Of niet
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 25 februari 2017 @ 09:17:

[q]Ik proef uit jouw voorbeeld vooral een flink minderwaardigheidsgevoel. Is het echt zo dat je schoonzus voortdurend subtiele denigrerende opmerkingen maakt, of vat jij dat (misschien geheel onterecht) zo op?Ik voel me niet minderwaardig, maar krijg soms het gevoel dat zij me wel zo ziet. Een opmerking als "tsja, niet iedereen heeft mijn intelligentie" komt niet erg sportief over...
Alle reacties Link kopieren
quote:pinacolada- schreef op 25 februari 2017 @ 09:21:

[...]





Ik voel me niet minderwaardig, maar krijg soms het gevoel dat zij me wel zo ziet. Een opmerking als "tsja, niet iedereen heeft mijn intelligentie" komt niet erg sportief over..."Nee gelukkig niet" en over tot de orde van de dag.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
1 grote ergernis zijn de kinderen van schoonfamilie. Ze worden best streng opgevoed, maar toch weten ze bepaalde dingen niet, zoals dat je niet ongevraagd in andermans tas gaat lopen kijken. En zeker niet ongevraagd diens telefoon pakt. (Ik heb gelukkig een wachtwoord/m'n vingerafdruk als login, maar gewoon het feit dat ze het doet vind ik mega irritant.)



Of schoonvader die zonder te bellen/appen even langs komt. Ik wil zulke dingen graag weten van tevoren. En kan echt van ergernis verschieten als ik hem onaangekondigd aan zie komen lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pinacolada- schreef op 25 februari 2017 @ 09:21:

[...]





Ik voel me niet minderwaardig, maar krijg soms het gevoel dat zij me wel zo ziet. Een opmerking als "tsja, niet iedereen heeft mijn intelligentie" komt niet erg sportief over...Ik zou dan iets zeggen als " niet iedereen heeft mijn sprankelende persoonlijkheid "
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-02-2017 10:38
Reden: filmpje verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je bent jaloers op je schoonzus.....overduidelijk
quote:pinacolada- schreef op 25 februari 2017 @ 09:21:

[...]





Ik voel me niet minderwaardig, maar krijg soms het gevoel dat zij me wel zo ziet. Een opmerking als "tsja, niet iedereen heeft mijn intelligentie" komt niet erg sportief over...Ach kom, daar moet je toch heel hard om lachen? Dat is zo'n debiele opmerking dat ik dat alleen als grapje zou kunnen opvatten.
Alle reacties Link kopieren
Dit Kun je echt niet maken..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-02-2017 10:39
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
quote:Carolien17 schreef op 25 februari 2017 @ 09:23:

Dit is een van de 22(!!!) filmpjes die op haar instagram staan van haar vakantie vorig jaar...

Ben je wel helemaal lekker, om hier een filmpje van je schoonzus te plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Carolien17 schreef op 25 februari 2017 @ 09:23:

Ik heb een schoonzus die erg wild van zichzelf is, en constant foto's van zichzelf post op haar instagram en facebook.

Ze heeft kinderen, maar als ze op vakantie zijn zie je alleen haar en niet de kinderen bijvoorbeeld.

Niks mis mee met het niet posten van filmpjes van je kinderen, zij hebben er tenslotte niet om gevraagd.

Erg onbeschoft van jou om hier een filmpje van iemand te posten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Felroze schreef op 25 februari 2017 @ 09:22:

1 grote ergernis zijn de kinderen van schoonfamilie. Ze worden best streng opgevoed, maar toch weten ze bepaalde dingen niet, zoals dat je niet ongevraagd in andermans tas gaat lopen kijken. En zeker niet ongevraagd diens telefoon pakt. (Ik heb gelukkig een wachtwoord/m'n vingerafdruk als login, maar gewoon het feit dat ze het doet vind ik mega irritant.)



Of schoonvader die zonder te bellen/appen even langs komt. Ik wil zulke dingen graag weten van tevoren. En kan echt van ergernis verschieten als ik hem onaangekondigd aan zie komen lopen.Beiden heel herkenbaar...
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 25 februari 2017 @ 09:25:

[...]



Niks mis mee met het niet posten van filmpjes van je kinderen, zij hebben er tenslotte niet om gevraagd.

Erg onbeschoft van jou om hier een filmpje van iemand te posten.Als eerste post op het forum... uhuh.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Alle reacties Link kopieren
De ergernis van Felroze kan ik goed begrijpen, ik zou het ook vervelend vinden als anderen ongevraagd in mijn tas zitten.



Schoonzus van Carolien is vooral lachwekkend vind ik:-).



Mijn eigen schoonfamilie; leuke lieve mensen, met zo hun eigenaardigheden. En ja, die heb ik zelf ook. Na een halve dag ofzo komt er soms wel irritatie opzetten, maar we spreken ook geen hele weekenden af, dus dat probleem lost zichzelf altijd wel op.
Ik heb Carolien d'r post gestaft.
quote:pinacolada- schreef op 25 februari 2017 @ 09:26:

[...]





Beiden heel herkenbaar...



"Lieverd, je mag best met mijn telefoon spelen, maar dat moet je wel eerst vragen." En als dat een paar keer niet goed gaat, wordt er niet meer met de telefoon gespeeld.



"Lieve schoonvader, ik vind het leuk dat je langs komt, maar dat komt niet altijd uit en ik zou het vervelend vinden als je voor een dichte deur staat. Wil je voortaan even bellen voordat je komt." Of je man dat laten zeggen En als dat niet werkt, gewoon zeggen als het niet uitkomt en ze niet binnen laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 25 februari 2017 @ 09:25:

[...]



Ben je wel helemaal lekker, om hier een filmpje van je schoonzus te plaatsen?





Ze zet ze zelf op haar instagram, dus ze heeft er niet zoveel moeite mee.

En ze mag me toch niet, ik heb al van alles gedaan om een leuke omgang met haar te hebben. Maar als iemand je constant het gevoel geeft dat je niks voorstelt, dan ben ik er wel klaar mee.

Het is een vreselijke aandachtstrekker, en alles draait om haar. Wie post dit soort dingen nou op je instagram en gewoon openbaar...
Alle reacties Link kopieren
quote:Carolien17 schreef op 25 februari 2017 @ 09:33:

[...]





Ze zet ze zelf op haar instagram, dus ze heeft er niet zoveel moeite mee.

En ze mag me toch niet, ik heb al van alles gedaan om een leuke omgang met haar te hebben. Maar als iemand je constant het gevoel geeft dat je niks voorstelt, dan ben ik er wel klaar mee.

Het is een vreselijke aandachtstrekker, en alles draait om haar. Wie post dit soort dingen nou op je instagram en gewoon openbaar...Je klinkt jaloers.
Dat filmpje van die schoonzus is vooral hilarisch, zou ik me niet aan kunnen ergeren.



Hier wel een klein dingetje met de schoonmoeder: die is heeeel erg van de strakke planning. Laatst als viering voor hun trouwdag een paar dagen weggeweest en dan bepalen zij exact hoe laat er ontbeten wordt, hoe laat er koffie gedronken wordt, de minuut waarop we weggaan, exact hoe lang we op locatie blijven, de minuut waarop we terug moeten zijn, hoe laat er weer koffie gedronken moet worden etc etc. Natuurlijk doe ik er gewoon aan mee, maar ik vind het vrij verstikkend aanvoelen.
Nu we schoonfamilie nauwelijks meer zien Is er weinig irritatie meer. Man had trouwens meer ergernissen en teleurstelling dan ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carolien17 schreef op 25 februari 2017 @ 09:33:

[...]





Ze zet ze zelf op haar instagram, dus ze heeft er niet zoveel moeite mee.

En ze mag me toch niet, ik heb al van alles gedaan om een leuke omgang met haar te hebben. Maar als iemand je constant het gevoel geeft dat je niks voorstelt, dan ben ik er wel klaar mee.

Het is een vreselijke aandachtstrekker, en alles draait om haar. Wie post dit soort dingen nou op je instagram en gewoon openbaar...





Wat venijnig kom je over zeg.

Ik zou je ook zeker niet mogen als je mijn video's zo over het net gooit..ookal staat het openbaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven