Schoonfamilie-ergernissen

25-02-2017 09:07 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wellicht cliché, maar daarom niet minder waar: wat kunnen we ons soms ergeren aan onze schoonfamilie. Halen ze jullie ook wel eens het bloed onder je nagels vandaan?



TO trapt af:

Mijn schoonzus is universitair opgeleid en loopt daar voortdurend mee te koop, of maakt subtiele denigrerende opmerkingen richting mij. Ook vind ik dat haar kinderen slecht worden opgevoed en kan ik me vaak ergeren aan hoe zij met bepaalde situaties omgaat.



Hoe zit het bij jullie? Spui hier al je ergernissen en frustraties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 25 februari 2017 @ 09:25:

[...]



Ben je wel helemaal lekker, om hier een filmpje van je schoonzus te plaatsen?Idioterie, haal die video weg aub..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:Carolien17 schreef op 25 februari 2017 @ 09:33:

Ze zet ze zelf op haar instagram, dus ze heeft er niet zoveel moeite mee.

Onzin. Ik geef stuur regelmatig persoonlijke gegevens (NAW, telefoonnummer) naar mensen. Dat betekent nog niet dat ik wil dat iedereen dit doet zonder mijn medeweten.

Het is op het forum gelukkig niet toegestaan om persoonlijke gegevens van anderen te delen, dus als je die link niet zelf verwijdert doen de mods het wel.
Alle reacties Link kopieren
Het doordrijven van de eigen zin van mijn schoonmoeder.



Toen zoon in het ziekenhuis lag hadden we aangegeven geen bezoek te willen. Schoonmoeder stond ongewenst toch bij het ziekenhuis. Man zei we wilden toch geen bezoek. Ja maar ik ben er nou toch.



Schoonmoeder meerdere keren verzocht om geen eten aan de buitendeur te hangen omdat de hele buurt niet hoeft te weten dat we niet thuis zijn. Toch blijven doen, nu gooien we het of gelijk weg of we zetten het terug voor haar eigen deur.



Man had aangegeven dat ze niet iedere week langs moest komen. Dat ging 2 weken goed, daarna stond ze iedere week, soms 2x in de week voor de deur. Pas kwam het niet uit en toen stond ze toch voor de deur. Toen heb ik haar maar voor een dichte deur laten staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen contact met schoonfamilie dus geen ergernissen, ik kom voor de reacties
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Mijn man en ik hebben geleerd om te lachen over onze schoonfamilies
Alle reacties Link kopieren
quote:Carolien17 schreef op 25 februari 2017 @ 09:33:

[...]





Ze zet ze zelf op haar instagram, dus ze heeft er niet zoveel moeite mee.

En ze mag me toch niet, ik heb al van alles gedaan om een leuke omgang met haar te hebben. Maar als iemand je constant het gevoel geeft dat je niks voorstelt, dan ben ik er wel klaar mee.

Het is een vreselijke aandachtstrekker, en alles draait om haar. Wie post dit soort dingen nou op je instagram en gewoon openbaar...
quote:Carolien17 schreef op 25 februari 2017 @ 09:33:

[...]





Ze zet ze zelf op haar instagram, dus ze heeft er niet zoveel moeite mee.

En ze mag me toch niet, ik heb al van alles gedaan om een leuke omgang met haar te hebben. Maar als iemand je constant het gevoel geeft dat je niks voorstelt, dan ben ik er wel klaar mee.

Het is een vreselijke aandachtstrekker, en alles draait om haar. Wie post dit soort dingen nou op je instagram en gewoon openbaar...



Mooie schoonzus heb je.

Je zult wel jaloers op d'r zijn.
Mijn schoonmoeder heeft me in beide keren in mijn kraamtijd de huid volgescholden, omdat het niet ging zoals zij wilde. Eerste keer heeft de kraamverzorgster haar buiten de deur gezet en de 2e keer heb ik als een klein kind zitten janken. Ik was net thuis met mijn kindje uit de couveuse en zij vind dat zij het recht had gehad om op de couveuseafdeling op bezoek te komen en wij wilden niemand daar op bezoek. Maar haar eigen zoon gaf ze niet op zijn donder, maar mij liet ze alle hoeken van mijn eigen huis zien en toen schopte ze nog even tegen het speelgoed van de oudste toen ze naar buiten stormde om te roken.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 25 februari 2017 @ 09:40:

Het doordrijven van de eigen zin van mijn schoonmoeder.



Toen zoon in het ziekenhuis lag hadden we aangegeven geen bezoek te willen. Schoonmoeder stond ongewenst toch bij het ziekenhuis. Man zei we wilden toch geen bezoek. Ja maar ik ben er nou toch.



Schoonmoeder meerdere keren verzocht om geen eten aan de buitendeur te hangen omdat de hele buurt niet hoeft te weten dat we niet thuis zijn. Toch blijven doen, nu gooien we het of gelijk weg of we zetten het terug voor haar eigen deur.



Man had aangegeven dat ze niet iedere week langs moest komen. Dat ging 2 weken goed, daarna stond ze iedere week, soms 2x in de week voor de deur. Pas kwam het niet uit en toen stond ze toch voor de deur. Toen heb ik haar maar voor een dichte deur laten staan.Wat erg om zo zoon en schoondochter te hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger een vervelende zwager, die vol van zichzelf was en zijn lage dunk van een ander niet kon inhouden. Zodat ik meteen al wist wat voor vlees ik in de kuip had. Maar me ergeren deed ik niet. Ik dacht nooit aan hem.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb een geweldige schoonfamilie. Had niets beters kunnen wensen
Ach ja, ik erger me aan dingen van de schoonfamilie, maar ook aan dingen van mn eigen familie.

Zo zullen anderen zich ook weleens aan mij ergeren.

Schouders ophalen en doorgaan. Allemaal negatieve energie.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje mama-lin
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:Carolien17 schreef op 25 februari 2017 @ 09:23:

Ik heb een schoonzus die erg wild van zichzelf is, en constant foto's van zichzelf post op haar instagram en facebook.

Ze heeft kinderen, maar als ze op vakantie zijn zie je alleen haar en niet de kinderen bijvoorbeeld.

Dit is een van de 22(!!!) filmpjes die op haar instagram staan van haar vakantie vorig jaar...En daar gaat je privacy. Als je schoonzus hier ook forumt en het filmpje ziet ben je de pineut.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carolien17 schreef op 25 februari 2017 @ 09:33:

[...]





Ze zet ze zelf op haar instagram, dus ze heeft er niet zoveel moeite mee.

En ze mag me toch niet, ik heb al van alles gedaan om een leuke omgang met haar te hebben. Maar als iemand je constant het gevoel geeft dat je niks voorstelt, dan ben ik er wel klaar mee.

Het is een vreselijke aandachtstrekker, en alles draait om haar. Wie post dit soort dingen nou op je instagram en gewoon openbaar...En jij bent nu mega herkenbaar en schoonzus kan lezen wat voor lelijks jij allemaal over haar zegt. Hou toch gewoon de eer aan jezelf. Je hoeft toch niet uit te spreken dat je haar niet mag?
Drankgebruik:

Er gaan meerdere flessen whiskey doorheen in een week. Zijn huis, zijn keuze maar we aten laatst bij het pannekoekenrestaurant en schoonvader heeft toen zeker 4 whiskey naar binnen getikt. Daarna werd hij erg amicaal naar de serveersters, deed het sterfverhaal van schoonmoeder uit de doeken en gaf tot slot nog een te hoge fooi aan de serveersters. Gelukkig hebben de kinderen dat nog niet door.
Alle reacties Link kopieren
Carolien als je beetje het respect voor je partner had je filmpje van zijn zusje niet zo gedeeld..



Mijn familie plaats ook dingen op Facebook die ga ik toch niet delen op een forum..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:Carolien17 schreef op 25 februari 2017 @ 09:33:

[...]





Ze zet ze zelf op haar instagram, dus ze heeft er niet zoveel moeite mee.

En ze mag me toch niet, ik heb al van alles gedaan om een leuke omgang met haar te hebben. Maar als iemand je constant het gevoel geeft dat je niks voorstelt, dan ben ik er wel klaar mee.

Het is een vreselijke aandachtstrekker, en alles draait om haar. Wie post dit soort dingen nou op je instagram en gewoon openbaar...Hoe zou jij het vinden als ze jouw foto's en video's op een openbaar forum zet en dan zegt "ze heeft het zelf op Facebook gezet, dus het is openbaar"
Oh ik hoop dat de schoonzus zich nog meldt
quote:dolfje schreef op 25 februari 2017 @ 09:20:

Ik erger me vaker aan mijn eigen familie dan aan schoonfamilie.Ik ook
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 25 februari 2017 @ 09:40:

Het doordrijven van de eigen zin van mijn schoonmoeder.



Toen zoon in het ziekenhuis lag hadden we aangegeven geen bezoek te willen. Schoonmoeder stond ongewenst toch bij het ziekenhuis. Man zei we wilden toch geen bezoek. Ja maar ik ben er nou toch.



Schoonmoeder meerdere keren verzocht om geen eten aan de buitendeur te hangen omdat de hele buurt niet hoeft te weten dat we niet thuis zijn. Toch blijven doen, nu gooien we het of gelijk weg of we zetten het terug voor haar eigen deur.



Man had aangegeven dat ze niet iedere week langs moest komen. Dat ging 2 weken goed, daarna stond ze iedere week, soms 2x in de week voor de deur. Pas kwam het niet uit en toen stond ze toch voor de deur. Toen heb ik haar maar voor een dichte deur laten staan.Ik hoop toch echt dat ik mijn kinderen vriendelijker op zal voeden....
quote:Pluisi schreef op 25 februari 2017 @ 10:04:

Ach ja, ik erger me aan dingen van de schoonfamilie, maar ook aan dingen van mn eigen familie.

Zo zullen anderen zich ook weleens aan mij ergeren.

Schouders ophalen en doorgaan. Allemaal negatieve energie.

Dit!

Nou ergeren man en ik ons vaker aan zijn familie dan aan de mijne dus er is voor ons wel enig verschil tussen beide families. Ik voel me ook regelmatig echt beledigd door dingen die zij zeggen over ons/tegen ons. Maar wat ze verder met hun leven doen staat los van ons leven en dat heb ik verder geen oordeel over. Wederzijdse verwachtingen liggen totaal niet op een lijn, dat is vooral een probleem voor degene die iets verwacht natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
O wow, ik zou zo pissig zijn als iemand een filmpje van mij op een forum zou plaatsen!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Knip
Alle reacties Link kopieren
quote:peecee schreef op 25 februari 2017 @ 10:01:

[...]



Wat erg om zo zoon en schoondochter te hebbenIk zou niet te snel oordelen betreffende gatekeepers situatie. Je weet er de helft1/100e niet van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven