Sintgedichtenpaniek

13-11-2012 08:13 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
De lootjes zijn weer getrokken.

Aan de ene kant heb ik het lootje wat ik altijd al had willen hebben. Heb het gedicht ook al af. Aan de andere kant heb ik nu eindelijk eens iemand die ik nog nooit gehad heb maar die ik ook eigenlijk niet had willen hebben. Ik ken hem gewoon helemaal niet zo goed. Hij heeft ook niet een uitgesproken hobby oid waar ik wat over kan zeggen. Het enige is dat ze een baby krijgen (nr4) waar ik wat mee kan en wil doen in het gedicht.

Ik vind het zo moeilijk. Hij heeft nog geen verlanglijstje ingevuld dus iets over het cadeau schrijven kan op dit punt ook nog niet.

Wie heeft er tips? Hoe begin ik zoiets en hoe pak je het aan als het echt een algmene wordt bij iemand die je niet zo goed kent?
Alle reacties Link kopieren
In je OP staat dat je het gedicht al af hebt, dus wat is het probleem?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het lootje wat je altijd al had willen hebben maar eigenlijk had je hem ook niet willen hebben.



Je kunt toch wachten met je gedicht tot hij zijn verlanglijstje heeft ingevuld?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 13 november 2012 @ 08:15:

In je OP staat dat je het gedicht al af hebt, dus wat is het probleem?



Precies.



Maar anders open je t.z.t. een van de vele HELLUP!!! topics en dan is er vast wel iemand die een paar zinnen voor je kan laten rijmen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ja het staat er een beetje vaag. We doen twee keer lootjes trekken aan de ene kant van de fam (de mijne) en aan de andere kant (die van mijn vriend). Dus twee gedichten moet ik hebben.

Nu heb ik mijn vriend getrokken bij de sintavond bij mijn fam dus dat ik makkelijk. Bij de sintavond bij mijn schoonouders heb ik nu een moeilijker persoon.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een algemeen gedicht over een avontuur van Sint of Piet met een flinke dosis humor.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Bv. iets over hoe grote gezinnen de werkdruk voor hem verhogen en of dat hij nu nieuwe pieten moet aanwerven enz.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
He dubiootje, dat is een leuk idee!
Nog drie weken de tijd, relaxed..
Alle reacties Link kopieren
Nou, inderdaad. Bij mij slaat de paniek altijd toe als we al beginnen en ik nog drie gedichten moet afmaken en uitprinten
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 13 november 2012 @ 08:36:

Nou, inderdaad. Bij mij slaat de paniek altijd toe als we al beginnen en ik nog drie gedichten moet afmaken en uitprinten Same here, vorig jaar zat iedereen al beneden bij de kerstboom (wij doen het met kerst) en ik zat nog boven een gedicht uit mijn duim te zuigen...
Alle reacties Link kopieren
Geloof het of niet, maar ik vind Sinterklaasdichten altijd hartstikke leuk!

Ik heb zelfs geschreven voor die kant-en-klare gedichten sites. Kreeg ik tien euro per gedicht voor. Was leuk verdiend!
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, een algemener gedicht maken (S&P zaten te denken...) en verder zijn gezinssituatie er in betrekken.
Alle reacties Link kopieren
em, weet je nog een leuk begin?
Alle reacties Link kopieren
quote:em1985 schreef op 13 november 2012 @ 08:55:

Geloof het of niet, maar ik vind Sinterklaasdichten altijd hartstikke leuk!

Ik heb zelfs geschreven voor die kant-en-klare gedichten sites. Kreeg ik tien euro per gedicht voor. Was leuk verdiend!Hier nog een, superleuk! Heb dan niet voor die sites geschreven, maar vind het voor vrienden altijd superleuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wachten tot je weet wat hij voor cadeautje wil.

Dan kun je het gedicht op het cadeautje aanpassen in plaats van op de persoon zelf.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Joh, wij zijn hier niet om je "huiswerk"te maken? Kom op er is genoeg info over sint gedichten te vinden op internet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat dit pas het begin is van een grote stroom Sinterklaastopics. Maar even je ogen dichtdoen dan, redband.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
En als je het echt niet weet, kun je in plaats van het klassieke 'sint zat te denken' ook iets schrijven over de jaarlijks spionage van een glurende Piet

- Toen Piet door jouw ruiten keek, zag hij genoeg voor een hele week

- Tijdens de dakrondes van Piet, miste hij jouw huisje niet



Of iets anders in die trant, over het boek van Sint o.i.d.

Dit zijn fijne algemene openingen voor als je iemand niet helemaal kent.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, em, hier kan ik wel wat mee. Fijn dat je me even op weg helpt.
drie weken van te voren over paniek te beginnen, is lichtelijk overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Ja, misschien moet dit onder Psyche
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Voor mij niet redband, Vandaag is de enige dag samen met zondag dat ik eraan kan werken. Misschien ergens nog een verloren halfuurtje savonds laat maar dan ben ik moe en dat werkt niet voor mijn inspiratie. Ik heb het graag af, dan kan ik me op andere dingen concentreren.
Alle reacties Link kopieren
Je bent verstandiger dan ik, Abrikozenvlaaitje
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 13 november 2012 @ 09:15:

Ja, misschien moet dit onder Psyche

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven