Snappen jullie dat...

22-05-2007 10:16 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een supermarkt en dan komen er mensen om 5 minuten voor sluiting nog uitgebreid boodschappen doen (en zijn ze nog langzaam ook)

Snappen jullie dit/...En mn baas doet er niets tegen en laat zelfs 5 minuten over tijd nog mensne binnen om boodschappen te doen.

Wat vinden jullie hiervan? normaal of niet (van baas en klanten) en waarom?
Alle reacties Link kopieren
tsja, sommige mensen hebben niet de hele dag de tijd en halen het net...........sommige mensen krijgen plots visite , merken opeens dat ze wat vergeten zijn.......... houdt jouw werktijd op op het moment dat het sluitingstijd is ? In dat geval zul je het onderwerp overwerk eens aan moeten kaarten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg..........sommige bewoners halen het in hun hoofd om twee tellen voor ik klaar ben nog in hun broek te poepen , dood te gaan of over te geven.......snap jij dat ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg..........sommige bewoners halen het in hun hoofd om twee tellen voor ik klaar ben nog in hun broek te poepen , dood te gaan of over te geven.......snap jij dat ?
gewoon laten liggen tot de volgende dag, doen ze het noooooit meer:D
Alle reacties Link kopieren
Echt bgb?? Dat vind ik echt asociaal en belachelijk! Laat je ze toch gewoon lekker liggen!
Alle reacties Link kopieren
Het probleem "5 minuten overwerk" lijkt me, na de Armeense kwestie, de Gaza-strook ellende, de AIDS-problematiek, de hongersnood in Afrika, de zeehondenjacht en het smelten van de poolkappen, inderdaad zodanig van belang, dat ik me ineens afvraag waarom hier nog geen speciaal gironumer voor is geopend
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is de supermarkt elke dag tot 22.00 uur open, als dan nog iemand door de tijd heen boodschappen doet, tja....



Als ik s een keer bij jou op t laatste moment iets nodig zou hebben en je knalt de deur voor me dicht dan kom ik nooit meer hoor.



Had t is bij Blokker, in de stad stuurden ze mij naar een ander filiaal, moest ik ff voor rijden , knallen ze daar ff  5 voor 6 de deur voor me op slot, niemand meer erin alleen eruit, heb net zo lang staan de kloppen op die deur tot ze verveeld open deed, tsja heb die baan ook niet bedacht voor haar, legde de situatie uit, en toen kon ze natuurlijk niet anders, ga namelijk niet voor lul rijden en dat maakte ik duidelijk kenbaar, ben toch wegegaan met een kachel voor mijn dochtertje, maar ik vind ook weleens de motivatie en werkwillendheid ver te zoeken bij winkelpersoneel.Maar dat zal wel met de arbeidsvoorwaarden en verdiensten te maken hebben, maar moet je daar wat aan doen, ik erger me vaak aan de laksheid en traagheid en sjacherijnigheid v winkelpersoneel en van de non-interesse v klantenbinding.
Alle reacties Link kopieren
tjee, dat dit nog een echt topic word ook??:(
Alle reacties Link kopieren
Ja, inderdaad, ga eens op zaterdagmiddag om 5 voor 5 in de stad lopen. Bij sommige winkels worden dan gewoon de rolluiken al dichtgegooid en anders staat er wel personeel voor de deur om te zorgen dat er niemand meer binnen komt.
Alle reacties Link kopieren
Er mag niet meer gekocht worden!!

Teken van een goedlopende economie.



Moet je eens met het buitenland vergelijken waar het wat minder is, ha!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zwaar irritant als winkelpersoneel ruim voor sluitingstijd al spullen die buiten staan binnen gaan halen enzo. En zeker als de deur al op slot gaat voordat het 'echt' tijd is! Vooral bij Blokker hebben ze daar een handje van inderdaad. Staat zo heerlijk ongemotiveerd.



Van die supermarktbaas snap ik het wel hoor. Wellicht is hij zelfstandig ondernemer en elke euro verdiend is weer één, toch?



Ik kan me wel indenken dat je als caissière baalt dat mensen nog net binnen komen schieten en er dan hun gemakkie over doen. Als dat elke dag een kwartier scheelt... maar het wordt betaald neem ik aan? Ach ja, dan calculeer je dat toch in.

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger mij aan winkelpersoneel die echt een half uur voor sluitingstijd zitten te puffen en tegen elkaar aanklagen. Ze geven je echt het gevoel dat ze liever hebben dat je er niet was. Ook goed maar als er niemand komt hebben ze ook geen baan meer. Ik begrijp wel dat je na een dag werken graag naar huis wilt maar moet je dat zo overduidelijk laten blijken, dat gezucht en gepuf mag van mij wel minder.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik ging een keer om tien voor zes naar de Hema, liep binnen en zei vriendelijk hallo tegen een winkelmeisje. Nog voordat ik uitgesproken was zei ze :

'' We gaan zo dicht hoor!''.



Ehm, o- ké dan.......:?:?:?



Geen hallo of wat dan ook. Alleen ''we gaan zo dicht hoor!''.



De mazzel. Ben zo omgekeerd.
Alle reacties Link kopieren
Die meisjes krijgen tot 6 uur betaalt..

Logisch dat ze dan niet meer op een hele kudde zitten te wachten ;)
Alle reacties Link kopieren
Supermarkten zijn toch tot 22.00 uur open?? En niet tot 21.55 uur?? Das daaaaarom komen mensen om 21.55 uur nog binnen!



Pfff.... maar het zijn inderdaad wel lastige vraagstukken hoor, in deze maatschappij. Kan me voorstellen dat je je daar druk om maakt. Dat er nog niet eerder een topic aan gewijd is, verbazingwekkend gewoon!!!
Alle reacties Link kopieren
Maar wees eerlijk, je hebt er ook mensen tussen zitten die altijd alles op het laatste moment moeten doen.



Er zullen ongetwijfeld mensen tussen zitten die toen om 17.55 de supermarkt binnen kwamen en nu 19.55.



Ik kan me enigszins wel voorstellen dat personeel zich daaraan ergert.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me enigszins wel voorstellen dat personeel zich daaraan ergert.
Waarom? Ze worden er toch voor betaald om daar tot een bepaalde tijd te zijn? Wat is dan het verschil of iemand om 6 uur iets haalt of om tien voor 7?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren




quote: Lynn1973 reageerde



Ik kan me enigszins wel voorstellen dat personeel zich daaraan ergert. Waarom? Ze worden er toch voor betaald om daar tot een bepaalde tijd te zijn? Wat is dan het verschil of iemand om 6 uur iets haalt of om tien voor 7?



Omdat je altijd mensen hebt die op het laatste moment aan komen kakken en dan nog overal alle tijd voor nemen. Dus 19.55 de winkel in, 20.15 de winkel uit bij wijze van spreken.



Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch gewoon part of the job?



Ik werk in de hulpverlening, ik krijg regelmatig een crisis binnen om 16.45 uur. Dan zeg ik toch ook niet, ja hallo, ik sluit om 17.00 uur!



Mijn vriend werkt in de horeca, de keuken is tot 21.00 uur open, als er mensen om 20.55 binnen komen, tja, hoort erbij! Part of the deal!!!



Als het werk nog niet af is, blijf je gewoon. Het heet ook wel overwerken. En in de meeste gevallen, krijg je die tijd gewoon doorbetaald, of mag je er weer vrije uren voor opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren geleden bij de belastingtelefoon gewerkt, die was bereikbaar tot 17:00 uur officieel, maar ik kreeg boze blikken van de manager als ik om 1^;55 uur nog een telefoontje aannam! Beetje tegenstrijdig met de targets om een gesprek gemiddeld 5 minuten (ofzo, weet het niet meer precies) te laten duren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook in een supermarkt gewerkt en het is niet erg als mensen om 17;55 binnenkomen of als ze wat vergeten zijn, het is wel heel irritant als die mensen op hun dooie akkertje een megakar vol boodschappen gaan halen. Dat wist je ook wel eerder dat je dat hebben moest, toch? En de deur hoort idd pas dicht te gaan op sluitingstijd en niet eerder.Ik weet niet hoe het nu zit, maar ik kreeg dat half uur overwerk niet betaald....
Alle reacties Link kopieren
Als je geen overwerk betaalt krijgt , of als sluitingstijd eigenlijk betekent dat jouw werk er op zit.......dan moet je bij de baas klagen maar dat niet op de klanten gooien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een groot verschil tussen hulpverlening/zorg en supermarkten. Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die alleen nét voor sluitingstijd nog een boodschap kunnen halen en die neem je het ook niet kwalijk. Maar dat zijn niet de mensen die nog uitgebreid boodschappen gaan doen. En ook nog op hun dooie gemak. Maar heel veel mensen hadden allang eerder kunnen gaan. (Waaraan zie je dat? Dat kun je niet altijd zien. Maar als het een heel oud vrouwtje is, of als het Truus is, die je al voor de winkel heb zien kletsen met Bep dan ga er maar vanuit dat ze wel eerder binnen hadden kunnen komen. Net zoals de vrouw in mantelpak of de man in pak misschien wel net van zijn werk af komt. Hoeft ook niet zo te zijn, dat klopt. En het lijkt me sterk dat er heel veel mensen zijn die niet eerder dan 22.00 hadden kunnen komen!).



En ik vind het ook niet vreemd om al op te ruimen om 5 minuten voor sluitingstijd. Ik werk in een eetcafe, om 16.45 zit er vaak niemand meer binnen, je hebt NIKS te doen, ja dan ga je maar vast opruimen. Tja en als er dan toch iemand binnen komt om 16.55, dan help je die klant netjes, maar ik vind dat de klant er ook wel enigszins rekening mee mag houden dat sluitingstijd 17.00 is, en dat die persoon dus niet op zijn dooie gemakje rustig aan nog uitgebreid moet gaan zitten eten en een sigaretje roken en daarna nog een drankje bestellen, om 17.15. Er is niet voor niets een sluitingstijd aangegeven.
Alle reacties Link kopieren




quote: mylenevalerie reageerde





quote: Lynn1973 reageerde



Ik kan me enigszins wel voorstellen dat personeel zich daaraan ergert. Waarom? Ze worden er toch voor betaald om daar tot een bepaalde tijd te zijn? Wat is dan het verschil of iemand om 6 uur iets haalt of om tien voor 7?



Omdat je altijd mensen hebt die op het laatste moment aan komen kakken en dan nog overal alle tijd voor nemen. Dus 19.55 de winkel in, 20.15 de winkel uit bij wijze van spreken.



Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.



In de supermarkten en winkels waar ik kom word altijd op tijd omgeroepen dat het bijna sluitingstijd is en of de bezoekers zich naar de kassa willen begeven.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
ja maar MV, jij woont ook in een wereldstad! ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven