Stamcafé XXX

12-04-2017 12:33 3008 berichten
Dames, we gaan weer op pad en dit keer strijken we neer in Hawaii!















Veel plezier en vergeet de zonnebrand niet!
...
...
...
Volgens google gaat de zon op rond 6.30u.

Maar mijn bushaltetijd was dus 7.40u ipv 6.40u. Dat het te licht was viel me als eerste op
quote:_Inkie_ schreef op 21 april 2017 @ 10:05:

[...]



Mijn opa deed er bruine suiker in.



Was dat geen brandewijn? Blauw handje noemen 'we' dat in die combinatie



Lekkah!
quote:Jane-Ice schreef op 21 april 2017 @ 08:43:

Goedemorgen, ik moet vandaag en morgen ook werken.

Even over blaasgruiskat...hij vindt zijn dieetvoeding helemaal niet lekker

Brokjes eet hij met lange tanden en natvoer lust hij echt niet en heb nog 24 zakjes gekocht

Poes vindt het wel lekker maar dat is niet de bedoeling, grrrrrrrrr....



Wat shit. Mijn ervaring is dat mijn katten het perfect deden op Sanabelle Urinary en Smilla Urinary.

Vonden ze heerlijk! En een stuk goedkoper dat die van de DA.

Je zou evt kleine verpakkingen bij Zooplus kunnen proberen eerst.



Ik had een kater zonder piemel na veel ellende en een poes die gevoelig was voor voor blaasontsteking. Poes 3 at gewoon mee en is er 15 mee geworden.
quote:Jane-Ice schreef op 21 april 2017 @ 16:53:

Ik ga toch blijven proberen desnoods met een andere beetje natvoer mengen en dan afbouwen.

Denken jullie dat dit een goed idee is? Mengen is niet zo'n goed idee. Zelfde effect als die snoepjes die hij niet mag.
Alle reacties Link kopieren
Mengen heeft hier nooit gewerkt. Geduld wel. Op een gegeven moment moet er toch gegeten worden... en drinkt hij wel goed?



Hier bleek een grote bak water met waterplantjes en slakjes de oplossing voor slecht drinken. 'Vies' water dus. Een binnenvijvertje dat ik zo nodig bijvul en eens in de paar maanden verschoon - waarna 1/3e van het oude water teruggaat. Inmiddels is mijn plan door een paar vrienden overgenomen en bij hun katten werkt het ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa_ schreef op 21 april 2017 @ 19:33:

Ik heb weer eens een nieuwe bril aangeschaft. Nu lijk ik nog slimmer dan ik al leek
Voor oppaspoezel moest ik altijd de gieter gevuld houden. Dat was populairder dan het drinkbakje. Net als dat dozen en muren met behang leuker waren dan mandjes en krabpalen.



Onze hond had een low-budget drinkbak: een ronde afwasteil. De kat dronk daar ook graag uit de hond liever uit regenplassen en vijvers enzo.
Ik heb buiten een waterbak die ik vul met water uit de regenton.

Binnen een drinkfontein. En de voerbak en het water niet bij elkaar.

Dat helpt wel in genoeg drinken.
Alle reacties Link kopieren
Jane, ik sluit me aan bij Yette en Puss: Niet gaan mengen. Het is nu zielig, maar het komt echt goed. Wat hier hielp was meewerken aan 'stiekem'. Dus haar normale bakje met een beetje brokjes op de normale plek en een kartonnen doos door het huis laten slingeren (regelmatig andere doos) en daar ook brokjes in strooien: die waren wel lekker.

Is iedereen op pad? Ik ben net thuis, vol adrenaline maar na een dag die goed ging. En ik hoop voorlopig klaar te zijn met administratie en officiële stukken in mijn familie. Bij man spelen nog 2 erfeniskwesties die erg ingewikkeld liggen
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
...
Alle reacties Link kopieren
Grote opwinding in huize L zojuist: 1 van de poezen kwam binnen met een levende muis en liet die onder de eettafel los, waar andere poes al zat. Gezellig samen spelen, ofzo

Muis rende richting een hoekje van de kamer. Niks samen spelen.

Meneer L zat middenin een skypegesprek en ik had mijn moeder aan de telefoon... chaos.

We hebben de gesprekken maar even onderbroken en meneer L heeft de muis onder een tupperwareschaal en op een karton gevangen. En buiten gezet, waar hij wat versuft bleef zitten. Maar ongeschonden, zo te zien.

De poezen hebben nog een uur gespeurd naar de verdwenen muis, maar inmiddels is de rust geheel weergekeerd.



Onze poezen drinken overigens ook het liefst uit een bepaald plantenbakje, niet uit een officiële drinkbak. En waar ze de ene dag dol zijn op rauwe kip wordt dit de andere dag volstrekt genegeerd. Gekke beesten...
The owls are not what they seem
..
Onze poes drinkt bij voorkeur uit een regenplas, of de druppeltjes van de douchebak, of uit de wc. Haar drinkbak staat er alleen voor uiterste noodgevallen. Eten heeft ze dan wel weer heel veel belangstelling voor. Haar dagelijkse bakje natvoer krijgt ze om vijf uur, van zoon. Dus als zoon om één over vijf nog niet af gekomen is met de pruttel wordt ie zo ongeveer verkracht, door de poes .
Alle reacties Link kopieren
Welterusten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!



Bedankt voor jullie katten tips!

Ik durf eigenlijk momenteel ander dieet merk voer niet en ik heb laatst een 5kg zak met brokjes

en 24 zakjes natvoer gehaald. Kat drinkt wel goed maar qua eten doet hij moeilijk.

Ik had jullie reactie's niet gelezen gisteren dus ik ging toch een leppeltje mengen, hij wou het echt niet.

Later toen ik thuis kwam na werk was het bakje wel leeg dus ik denk dat kat toch wel op had gegeten

want poes is niet zo een grote eter.



Ik laat het denk ik hierbij want hij mag best wat afvallen.



Nogmaals bedankt voor alle nuttige adviezen



Fijn weekend!
Prrrr, mauw miawwwww.
Morning all.

Zit in de trein op weg naar de opleiding. Hoop op weer een leerzame dag.



Fijne dag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Nou vannacht om 4 uur ging hier het brandalarm af.. Gelukkig vals alarm..

Duurde wel weer even voor ik in slaap viel daarna.
Alle reacties Link kopieren
Mogguh

Koffie, aankleden, dakdekker.
..
quote:Rusticaa_ schreef op 22 april 2017 @ 09:12:

Mogguh. Het is vandaag heerlijk netflixweer. Het regent en waait keihard.Bof jij even? Hier is het ideaal weer voor de was, zon, klein windje. Ik heb veel was van de jongens die terug zijn van kamp dus ik bof ook.
Mijn noodwekker waar ik dus nooit het alarm van zet maar wel tijdsbesef geeft stondstaat nog op wintertijd. Geen wonder dat ik gisterochtend wat verbaasd was toen ik naar de bushalte liep



Heb met die wetenschap toch erg lang gesnoozed vandaag. Nu eens de ontbijtboel opruimen.........
Stil hier.

Ik zit me te vervelen in de trein, op de terugreis van de opleiding. Vanavond lekker hangen en tv kijken. Heb nog een bakje zuurkool van eergisteren staan, dat hoef ik alleen op te warmen. Fijn.

Opleiding is heel theoretisch, ben nu wel een beetje duf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven