Tassencontrole supermarkt

27-02-2014 18:59 166 berichten
Hoi hoi,



Ik vind het absoluut niet erg als ze bij een supermarkt in mijn boodschappentas willen kijken, dus ik laat hem altijd net zo makkelijk even zien als het me gevraagd wordt.

Alleen valt het me de laatste tijd steeds meer op dat het wel aan mij gevraagd wordt en aan andere mensen in de rij niet. Dacht ik eerst nog dat het toeval was, of dat het toevallig een paar keer zo uitkwam. Maar het is mijn moeder ook opgevallen, die er uit zichzelf over begon toen we de laatste keer samen boodschappen deden. Dat doen we zo 2 á 3 keer per maand.

Ik heb er gisteren eens extra op gelet en ja hoor, of ik mijn tas even wou laten zien. Natuurlijk, geen probleem. Maar bij de mensen voor me heb ik het geen enkele keer gemerkt dat het gevraagd was en de mensen na me heb ik extra opgelet tijdens het inpakken van de boodschappen en de 4 die ik langs de kassa zag gaan inclusief tassen hoefden hem ook geen van allen te tonen.

Ik begin het idee te krijgen dat ik een erg onbetrouwbaar uiterlijk heb tegenwoordig, of wat kan het zijn?

Iemand hier een idee? Leuk is anders.
Nou, plaats een foto, zou ik zeggen. Dat kunnen wij zo toch niet beoordelen?
Alle reacties Link kopieren
Tja, weinig over te zeggen zo.
Alle reacties Link kopieren
O jaa, heel erg onbetrouwbaar. Komt vooral door hoe je haar zit. En dan die oogopslag, die doet ut 'm. En neem een ander kapsel want dit is niet echt een betrouwbare coupe.





Ff serieus,
Raar, ik heb die vraag nog nooit gehad in de supermarkt.

Wel laat ik uit mezelf altijd even zien dat er niets onder de (lege) doos of krat staat.

Of doe ik de lege tas open om in te laden en dan ziet de kassamevrouw ook dat er niets in zit.



Misschien doen anderen dat ook en krijgen ze daardoor de vraag niet?
Leuk is anders? Zo dramatisch is het toch niet om even je boodschappentas open te houden?

Persoonlijke tassen, zoals handtassen, hoef je niet te openen.
Ik heb zelfs nog nooit een tassencontrole gezien. Niet bij mezelf maar ook niet bij een ander, in geen enkele super waar ik kom.



Zou ook kunnen dat je nogal nerveus beweegt, dat is ook vast verdacht.
Die vraag heb ik ook nog nooit gekregen.. Zie dat ook nooit gebeuren eigenlijk. Vraag het anders gewoon eens bij de kassa waarom ze nou precies jou eruit plukken! Wij kunnen daar ook weinig zinnigs over zeggen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Misschien je leeftijd? Nerveus gedrag? Heeeeeel grote boodschappentas waar je een halve winkel in zou kunnen verstoppen?
Hier is het in veel supermarkten gewoon standaard beleid.
Alle reacties Link kopieren
In supermarkt nog nooit gehad.

Mij moeten ze altijd hebben op luchthavens.

Paar jaar geleden zelfs het vliegtuig een half uur later vertrokken omdat na de douane mij verteld werd dat mijn koffer er uit gepikt was en in mijn bijzijn geopend moest worden. Dat was Dominicaanse republiek.

Verder kan ik nooit gewoon doorlopen langs alle controles. Ze hebben bij mij altijd wat extra te controleren.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Hier staan ze ook altijd te controleren bij de Dirk. Heb het wel eens gehad toen ik al boodschappen (uit een andere winkel) in m'n tas had. En heb inderdaad een grote shopper bij me doorgaans.



Zou het ook vervelend vinden als het me elke keer overkwam. Je voelt je toch een beetje weggezet als verdacht. Of eigenlijk helemaal niet een beetje. Misschien eens vragen de volgende keer?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eens vragen waarom ze jou er voortdurend uitpikken.
Ik zou eens een keertje 'nee' zeggen.
Misschien kan deze TED talk inzicht bieden: http://new.ted.com/talks/ ... g_believe_me_i_m_a_model#
Alle reacties Link kopieren
Misschien lijk je wel op een "bekende" winkeldievegge? Ik weet dat wij, toen ik nog in een winkel werkte, in de kantine een heel rijtje foto's hadden hangen van mensen die eerder uit de winkel gestolen hadden. Verder vragen ze het hier bij de meeste supermarkten standaard, ik ben dus ook gewend om altijd uit mezelf al even snel de tas open te doen of de krat op te tillen. Is een kleine moeite.
Bij ons bij de Aldi is het wel standaard.. je moet altijd je boodschappentas open laten zien.. dat moet iedereen. Ik zou het gewoon eens vragen hoe het zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het maar twee keer meegemaakt. De eerste keer was duidelijk dat men op uiterlijk beoordeelt, ik had iemand die aan het verhuizen was geholpen, schuren, behang verwijderen, ik zag eruit als een vaatdoek want ik was moe en vies. Uit de tram even snel naar de supermarkt, grote tas mee want ik had een vlakschuurapparaat bij me. Twee of drie boodschappen gehaald en ja hoor, controle, nota bene bij een supermarkt waar ik toen al twintig jaar vaste klant was. Daar heb ik wel werk van gemaakt, kreeg toen een bos bloemen en excuses.

De tweede keer was bij Cranenbroek in Dongen, ik had een piepklein tasje bij me, zo'n ding waar een telefoon in past en een aansteker. Er hangt een brief waarop staat dat je geen tassen mee naar binnen mag nemen maar dat ding heeft het formaat van een flinke portemonnee. Of ik hem even leeg wilde maken, daar heb ik iemand bijgehaald, uiteraard geweigerd want ze verkopen daar geen mobieltjes, shag losse aanstekers en kammetjes dus die kon ik ook met geen mogelijkheid gepikt hebben. De hele meuk die ik uit de kar had gehaald heb ik bij de kassa laten liggen maar dat weerhoudt me er niet van om gewoon weer terug te gaan want daar heb ik alleen mezelf mee.
verba volant, scripta manent.
Jij had echt wel het potje peperkorrels in je tasje leeggegooid



Persoonlijke tassen hoef je niet in te laten kijken. Ik weigerde het consequent, ga nu niet meer naar die supermarkt.

Ze hebben ook geen kluisjes waar ik mijn tas veilig op zou kunnen bergen.
Alle reacties Link kopieren
Het is mij één keer gevraagd.



Een supermarkt kan je niet verplichten om je tassen te laten zien ook niet als er een bordje bij de ingang hangt dat ze dat mogen vragen.



Het is natuurlijk makkelijker om gewoon je lege boodschappen tas even te laten zien want dan kan je weer verder. Maar uit principe zou je gewoon kunnen zeggen dat je dat niet wil en dat ze de politie maar moeten bellen als ze je verdenken van diefstal.
TO ben je er nog?
Alle reacties Link kopieren
Een ex collega had ook altijd dat probleem. Ik ben toen ook een keer naar de bewuste supermarket geweest en deed anders dan normal..om me heen kijken ectr..en ja, ik werd er ook uitgepikt..heb ik ze toen ook duidelijk verteld dat ze belachelijk te werk. Daarna nooit weer gebeurd. Een andere vriendin van me komt nooit zonder problemen bij de koffer controle op het vliegveld.

Sommigen hebben gewoon pech..
Alle reacties Link kopieren
Mij is het nog nooit gevraagd. Ik heb het ook nog nooit bij anderen gezien.

Als ze het wel zouden vragen, zou ik naar een andere supermarkt gaan voortaan. Die zijn er hier meer dan genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Als de boodschappen op de band staan zet ik mijn tas open in de kar. Wel een keer de vraag gehad of ik de tas even wilde optillen.
Zo als ik ook al in mijn openingspost aangaf is het ook voor mij echt geen probleem om even te laten kijken. Zal het inderdaad eens vragen als het zo blijft de komende keren of er een bepaalde reden achter zit.

Ja hoor Biebeliee, ik ben er nog ;) ik ga toch geen topic openen om vervolgens niet meer te reageren? Ben alleen altijd met van alles tegelijk bezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven