Tips voor een stukje op een bruiloft...

22-10-2014 12:19 77 berichten
Ik wil even helder hebben dat ik anti stukjes op een bruiloft ben. Op onze bruiloft werden dan ook geen stukjes ' getolereerd' hoewel er wel gevraagd werd of het mocht.



Goed, mijn probleem. De laatste vriendin uit mijn vriendinnengroepje gaat trouwen. Zij heeft op alle bruiloften aangegeven dat als het ooit zo ver was ze het leuk zou vinden als er een stukje gedaan zou worden. Nou is het dus zo ver, ik heb het nogmaals gevraagd en ze is helaas niet van die wens afgestapt.



Goed, ze is 1 van mijn liefste vriendinnetjes en dus daarom doe ik het, al heb ik weinig zin om zo voor lul te staan. Ik ben nu (namens ook de rest van mijn vriendinnen) op zoek naar tips en ideetjes? Weten jullie nog iets leuks? Oja, we kennen haar vlam niet zo heel goed. Ze zijn pas een jaar bij elkaar. Ze hebben geen kinderen en zijn halverwege de 30.

En nee, geen ABC! :-)
Alle reacties Link kopieren
He jammer, ik las de titel en dacht gelijk aan een leuk abc!
Hebben ze een soort ontmoetingsverhaal en verloop vd relatie die jij goed kent? Bijvoorbeeld eerst een ontmoeting op een feest, het begon serieus te worden tijdens hun derde date, na een jaar kreeg je vriendin een herkenbaar cadeau etc. Dan kun je dat uitbeelden in plaatjes (bijv. feest=ballonnen, derde date=restaurant enz) Jij en je vriendinnen krijgen elk een eigen plaatje en moeten door elkaar gaan staan. De bruid en bruidegom moeten vervolgens de plaatjes op de juiste volgorde zetten. Dit kan je ook doen met woorden die in hun lievelingslied voorkomen.

Jij hoeft geen stukje te doen en het is toch leuk voor het getrouwde stel. Je hoeft alleen maar te staan.
Alle reacties Link kopieren
Een quiz? Met drukknop, scorebord, etc?
Geniet van elke dag!
quote:mrsnem schreef op 22 oktober 2014 @ 12:32:

Een quiz? Met drukknop, scorebord, etc?Ja met lekker veel genante vragen voor de bruidegom;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Volgend jaar trouwt mijn beste vriendin en zij heeft aangegeven stukjes leuk te vinden.



Zelf haat ik stukjes. Ik vind het dan ook moeilijk iets leuks te bedenken. Bij alles denk ik: vreselijk.



Haar halve familie doet iets. Ipv een bruiloft wordt het dus meer een voorstelling ( gezellig ahum).



Hopelijk doe ik hier iets leuks op waarvan ik denk: dat is wel leuk.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Laat de bruid en gom een genant duet karaokeën (Paradise by the dashboardligt of Grease)
quote:viennas schreef op 22 oktober 2014 @ 12:22:

He jammer, ik las de titel en dacht gelijk aan een leuk abc!





ja haha daar dacht ik ook aan



ooit werkte ik voor de thuiszorg en die mensjes hadden op hun zoveel-jarig jubileum ook zo'n ABC gekregen

ze waren er zo blij mee dat het vrouwtje me tijdens de koffie dat hele ABC wist op te ratelen

mijn koffiepauze heeft nog nooit zo lang gevoeld





maar sorry TO, geen tips van mij helaas
Alle reacties Link kopieren
Laatst een leuk stukje gezien.



Alle broers/zussen hadden briefgeld in de hand, de één ¤50 de ander ¤100, weer een ander ¤20, enz.

En een droogmolen (oid).



Ze begonnen met:

1) Dank voor alle avonden dat je hebt opgepast, is mij ¤50 waard

> aan de droogmolen

2) Dank voor alle was die je voor me hebt weggestreken, is mij ¤100 waard

> aan de droogmolen

3) Dank voor alle keren dat je voor me hebt stofgezogen, is me ¤20 waard

> aan de droogmolen



Toen iedereen geweest was met iets persoonlijks begon nummer 1 weer:

1) Jammer van al die lege voorraadkasten, en al die lege pannen, was toch wel zeker ¤50, ik neem het weer terug

> van de droogmolen

2) Tja en al die keren dat je onder de zonnebank hebt gelegen, die energiekosten! ¤100 kom ik een klein stukje mee op weg

> van de droogmolen

3) Al die keren dat ik je kamer heb opgeruimd, of spullen voor je heb gezocht, ¤20? Nou ja, niet genoeg maar ben er tevreden mee.

> van de droogmolen



Erg persoonlijk en je komt best veel te weten over wat iemand doet / hoe iemand is. En we hebben ontzettend gelachen!

(Zelfs een klein nichtje die zei: 'Ik wil ¤20 voor al die keren dat je kattig tegen me deed', geweldig!)



Uiteindelijk kregen ze het totale bedrag in een envelop.
Ik ken alleen duitse bruiloften met stukjes.



Er was altijd de koets (ken je dat in NL?)



Verder vond ik leuk, dans met een hoedje dat wetd doorgegeven. Stopte de muziek en had jij het hoedje dan kreeg je een takenkaart (12 x,voor iedere maand een van het eerste jaar). Oa grasmaaien voor beste vriend bruid, taart bakken, kaart op 1e jubileum sturen etc.
Alle reacties Link kopieren
Maak zon mooie (lees vreselijke) nieuwe tekst op haar lievelingsnummer.

Speel haar lievelingsspel levensgroot met haar (twister in een bruidsjurk lijkt me wel wat)



Of zoals ik op een bruiloft heb gezien:

- Speel de ontmoeting na: compleet met pruiken

- schrijf elk vier regels van een gedicht en zeg die op (achter elkaar). Ben je er tenminste lekker snel vanaf.



Tsja. Ik haat stukjes.
Nog wat tips die me te binnen schieten:

- hou het kort

- geen dialect, de helft van de aanwezigen begrijpt er geen zak van

- niet te veel inside humor, want alleen jij en de bruid snappen dat

- sowieso niet teveel gesproken woord, want de helft verstaat je gewoon niet

- iets wat de zaal mee kan doen, werkt meestal wel, dus een liedje met herkenbaar refrein (of maak wat limericks, kan iedereen leuk lalalalalala meezingen)

- een beetje prikkelen mag, maar het niet te genant of dat iedereen met plaatsvervangende schaamte zit

- beetje nostalgie mag best, een diashow/powerpoint met jeugdfoto's is leuk (muziekje van vroegah eronder en klaar ben je)
Uit een oud topic:



Knock-out show: Zelf heb ik dit een keer in het gedaan, buiten het feestcentrum (het was een warme nacht) op een groot scherm met dia's die wij hadden van vroeger van het bruidspaar. Bij elke dia was een vraag (zoals "hadden ze hier al een relatie?") en mensen mochten in een vak met 'ja' of 'nee' gaan staan. Wie in het foute vak stond, viel af, wie het goed had ging door naar de volgende ronde, net zolang tot er 1 winnaar was. Dat was uiteraard het bruidspaar, want die kenden hun eigen geschiedenis het beste.



Veiling: Je hebt (zogenaamd) in het huis van het bruidspaar dingen gezocht die je nu veilt. Dat kan je zo flauw (donald duck), plat (playboy) of suggestief (zwangerschapstest) maken als je zelf wilt. Je kan ook echt dingen uit hun huis halen (zoals de afstandsbediening) en lachen als ze er zelf heel hoog op bieden.



Wie van de drie: de bruid(egom) en twee andere mensen spelen wie van de drie en de vraag is, wie de echte bruid(egom) is. Stel vragen over hun leven en laat de twee nep-kandidaten de meeste hilarische antwoorden voorbereiden.





Die eerste klinkt tof!
Tja, ik denk dat ik hier paarlen naar de zwijnen werp, maar ik heb een vriendenclubje van vijf man, en wij hebben een traditie van liedjes voor elkaar zingen. Een bestaande melodie met nieuwe teksten dan. Voor afstuderen, voor emigreren, voor trouwen.



Twee of driestemmig, met pruiken/verkleedkleren en muzikale begeleiding. We oefenen vantevoren zodat het voor iedereen goed te verstaan is.

Het duurt nooit langer dan 3-5 minuten en ik heb nog nooit gezien/gehoord dat iemand het niet leuk vind.
En anders een lipdub? Dan kan je die ter plekke op groot scherm tonen.
organiseer iets waarbij de hele zaal (ongeveer) mee kan doen, bijv Ren je Rot, of een kozakkendans, of mannen tegen de vrouwen zingen (Grease), of gekleurde ballonnen uit die men onder de tafel en zo kan verstoppen, bruidspaar moet ieder een kleur kapotprikken (evt als je geld geeft kun je in iedere ballon wat geld stoppen), doe iets actiefs waarbij het bruidspaar en evt andere mensen dus in actie moeten komen
Oh heerlijk, genanter dan dit wordt het toch niet snel:



https://www.youtube.com/watch?v=dFZgHxu4jpw
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een idee om met je vriendinnengroep ergens een "videoclip" op te nemen. Met elkaar een lief liedje playbacken of zingen. Heb het laatst op een bruiloft gezien, was opgenomen in een park en de meiden waren verkleed (rare pruiken op en zelfgemaakte instrumenten waar ze op speelden) en hadden allerlei borden gemaakt die ze tijdens het liedje lieten zien (enorme over the top harten met pijlen erdoor, dat soort werk). Kun je nog knippen en plakken in de videoclip om de meest vreselijke momenten eruit te halen. Toch een stukje en je staat niet zo voor lul op de bruiloft zelf. Zij hadden een paar bloopers erin laten zitten (een meisje viel bijvoorbeeld achterover van het muurtje waarop ze idioot zat te zingen).



Bruidspaar was er erg blij mee en ze kunnen het later nog eens terugkijken.
Alle reacties Link kopieren
Bij de titel dacht ik: doe het niet!



Maar anyway: ik ben op een bruiloft geweest waar ze een soort quiz deden over het bruidspaar, was best leuk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Oh clemance, die is echt gênant !



Maar zoiets idd en dan duidelijk over the top. En leuk. En verder alles wat bovenstaand filmpje niet is. Wat een horror zeg..
Gezien bij een bruiloft in onze vriendenkring, was nog best leuk:



Bruidspaar doet hun schoenen uit en gaat rug tegen rug zitten. Ze geven elkaar 1 van hun schoenen, beiden hebben dus 1 eigen schoen en 1 van de ander.



Vervolgens werden er een aantal eigenschappen opgenoemd, één voor één:

-Laat de wekker tenminste 3 keer snoozen

-Bakt de lekkerste appeltaart

-Kan het best de macarena dansen

-Zingt in de douche

enz.



Het bruidspaar moest de schoen ophouden van degene op wie de uitspraak het meest van toepassing was, zij zelf of de ander. Gezien ze met de ruggen tegen elkaar zaten, konden ze van elkaar ook niet zien wat ze ophielden. Duurde een paar minuten en was voor de omstanders erg leuk, vooral natuurlijk als ze allebei elkaar selecteerden.
Alle reacties Link kopieren
Die spelletjes vind ik echt een beetje suffig. Waarom geef je ze niet 3 maanden van tevoren een opdracht en dit moet gefilmd worden (huur een camera..)



Bv: Een foto op de plek waar ze elkaar ontmoetten, optreden op een tentfeest (als Rinus en Romana ofzo, iets geks..



Ik heb eens gehoord dat iemand werd verrast met een ticket naar de USA - zijn wens om daar eens heen te gaan. Helaas ging de terugvlucht 3,5 uur later terug....
Geniet van elke dag!
Stukjes... de horror...maar ik heb één keer een stukje gezien die ik echt leuk vond.



Tafel met een oma tafelkleed (zo'n rode met franjes ed). Daar zet je het bruidspaar aan. Man met de krant en vrouw met de prive.Ze beelden dan 2079 uit (ze zijn een bejaard stel dat samen herinneringen ophaalt als ze in het bejaardentehuis zitten). In de krant en in de privé plak je dan stukjes tekst die samen een dialoog vormen:



Vrouw: weet je nog lieverd: onze eerste ontmoeting

Man: ja dat weet ik nog jij was dat lekkere ding waarover ik opschepte tegen mijn vrienden etc.



En dan in dat dialoog herinneren aan de dingen die ze nu al samen hebben gemaakt, maar bijvoorbeeld ook alvast wat dingen verzinnen voor de toekomst (huis, werk, kinderen etc)
Ik hoorde laatst van een kennis die een soort flashmob had georganiseerd. Vantevoren hadden ze alle gasten een heel eenvoudig dansje laten instuderen op een favoriet muziekje van het paar (iets simpels, geen Bohemian Rhapsody ). En toen stond dus plots iedereen op en barstte de hele zaal in dat dansje uit. Scheen heel leuk te zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Maak een documentaire over het bruidspaar inclusief interviews met buren, de bakker, leraar lagere school etc.



Op de avond zelf hoef je het alleen maar af te spelen. Bruidspaar kan het schijfje meekrijgen voor later.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven