Tips voor een stukje op een bruiloft...

22-10-2014 12:19 77 berichten
Ik wil even helder hebben dat ik anti stukjes op een bruiloft ben. Op onze bruiloft werden dan ook geen stukjes ' getolereerd' hoewel er wel gevraagd werd of het mocht.



Goed, mijn probleem. De laatste vriendin uit mijn vriendinnengroepje gaat trouwen. Zij heeft op alle bruiloften aangegeven dat als het ooit zo ver was ze het leuk zou vinden als er een stukje gedaan zou worden. Nou is het dus zo ver, ik heb het nogmaals gevraagd en ze is helaas niet van die wens afgestapt.



Goed, ze is 1 van mijn liefste vriendinnetjes en dus daarom doe ik het, al heb ik weinig zin om zo voor lul te staan. Ik ben nu (namens ook de rest van mijn vriendinnen) op zoek naar tips en ideetjes? Weten jullie nog iets leuks? Oja, we kennen haar vlam niet zo heel goed. Ze zijn pas een jaar bij elkaar. Ze hebben geen kinderen en zijn halverwege de 30.

En nee, geen ABC! :-)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een 'verhalen-web' maken:



Grote bol wol, de eerste vertelt iets over het bruidspaar, houdt het uiteinde vast en gooit de bol naar een willekeurige volgende, die dan iets vertelt. Die houdt zijn punt van het draad vast en gooit de bol naar de derde, enzovoort enzovoort. Hoef je ook niet zoveel over het bruidspaar te weten, want met een paar zinnen ben je klaar en schuif je de beurt door naar de volgende.
Alle reacties Link kopieren
quote:ilonadenise schreef op 22 oktober 2014 @ 14:01:

Gezien bij een bruiloft in onze vriendenkring, was nog best leuk:



Bruidspaar doet hun schoenen uit en gaat rug tegen rug zitten. Ze geven elkaar 1 van hun schoenen, beiden hebben dus 1 eigen schoen en 1 van de ander.



Vervolgens werden er een aantal eigenschappen opgenoemd, één voor één:

-Laat de wekker tenminste 3 keer snoozen

-Bakt de lekkerste appeltaart

-Kan het best de macarena dansen

-Zingt in de douche

enz.



Het bruidspaar moest de schoen ophouden van degene op wie de uitspraak het meest van toepassing was, zij zelf of de ander. Gezien ze met de ruggen tegen elkaar zaten, konden ze van elkaar ook niet zien wat ze ophielden. Duurde een paar minuten en was voor de omstanders erg leuk, vooral natuurlijk als ze allebei elkaar selecteerden.Deze kwam ik ook aanraden! Vooral met vragen als "Wie kannhet beste autorijden", daar kozen ze waar ik was allebei zichzelf :-D
Alle reacties Link kopieren
Op een bruiloft was een vriendin van mij werd een soort "Wie van de drie" nagespeeld. Bruid was 1 van de drie, de andere twee waren de bedenkers van het stukje. De bruidegom moest met zijn rug naar de drie kandidaten staan. Een 'presentator' stelde allerlei vragen aan de kandidaten en de bruidegom moest adhv de antwoorden zijn bruid eruit zien te halen. Niet moeilijk uiteraard, maar de antwoorden van kandidaat 2 en 3 waren wel hilarisch, dus er viel wel wat te lachen.



Maar los daarvan: ik HAAT stukjes.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik zou ook gaanv oor een lipdub.
Alle reacties Link kopieren
Het enige dat ik nog te behappen vind (als er een drankje op tafel staat) is een goed geschreven humorischtisch "gedicht" iets op rijm dus. En dan een beetje grappig en met woorden die "men" verwacht maar dan dus niet die woorden.

Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar op keuken rijmt.... en dan dus niet n...ken maar koektrommel.

Er zijn altijd van die mensen die het er toch hardop uitgooien.

Maarja, verzin maar eens zoiets, op rijm, op de bruid slaant....

Dus verder eigenlijk geen tips. Vind maar weinig leuk wat ze doen op bruiloften.
Gelukkig waren er geen stukjes op onze bruiloft, maar mijn vader had een heel mooi en persoonlijk gedicht gemaakt voor ons. Zowel grappig als ontroerend. We hebben het op papier meegekregen. Lees het af en toe nog wel eens.
Kijk elfje, dat is dus waarom ik die antipathie tegen 'stukjes' zo jammer vind. Zo'n gedicht van je vader, valt in mijn ogen ook onder een 'stukje'.

Gelukkig kom ik dus alleen maar op bruiloften waar de 'stukjes' met heel veel liefde en zorg zijn gemaakt en zowel heel leuk zijn voor het bruidspaar als grappig/ontroerend voor de gasten.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een stukje doen over alleen de bruid. Geef de bruid en bruidegom beide een bordje met een A en een B. Neem filmpjes op met leuke/grappige gebeurtenissen op, uit haar leven (die jullie naspelen met een masker op (foto van bruid met ogen eruit geknipt) en stop het filmpje vlak voor de clou. Monteer dan de vraag erin: Wat gebeurt er nu; Antwoord A ....... Antwoord B..... film een zandloper en laat bruid en bruidegom antwoorden door hun bordje omhoog te houden. Dan monteer je in beeld; Nee, fout het is antwoord C en laat dan het filmpje van de clou zien.



Bijv. Bruid had teveel gedronken en woonde nog thuis. Je filmt dat je het ene shotje na het andere drinkt in haar stamkroeg (met masker) op en je ziet haar zwalkend naar huis van ouders fietsen. Dan erin monteren; wat gebeurt er nu? A) ze kotst heel het toilet vol. B) Ze stapt in bed naast haar vader. Zandloper in beeld, bruid en bruidegom houden bordje omhoog. Dan in beeld zetten: FOUT, het is anywoord c. En dan laat je zien wat er echt gebeurde, dus dat ze bijv met haar fiets de vijver in fietste.

Leukste is als jullie bijv filmpje 3 opnemen in hun eigen huis, zonder dat ze het weten of als er mensen in de filmpjes meespelen waarvan ze nooit hadden verwacht dat jullie die zouden vragen om mee te werken
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 22 oktober 2014 @ 14:12:

Maak een documentaire over het bruidspaar inclusief interviews met buren, de bakker, leraar lagere school etc.



Op de avond zelf hoef je het alleen maar af te spelen. Bruidspaar kan het schijfje meekrijgen voor later.Zoiets is leuk. En dan hun favo muziek eronder en een persoonlijke boodschap van iedereen.
Alle reacties Link kopieren
'Petje op petje af' hoorde ik laatst, ook leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Kastanjez schreef op 22 oktober 2014 @ 19:07:

Kijk elfje, dat is dus waarom ik die antipathie tegen 'stukjes' zo jammer vind. Zo'n gedicht van je vader, valt in mijn ogen ook onder een 'stukje'.

Gelukkig kom ik dus alleen maar op bruiloften waar de 'stukjes' met heel veel liefde en zorg zijn gemaakt en zowel heel leuk zijn voor het bruidspaar als grappig/ontroerend voor de gasten.Mee eens. Ik vind het zo zuur als al bij voorbaat wordt geroepen dat stukjes verboden zijn. Alsof je familie en je vrienden toch absoluut niets leuks weten te bedenken of zo. Je ontneemt mensen ook een kans om je een warme boodschap mee te geven.
quote:marana schreef op 23 oktober 2014 @ 08:26:

[...]



Mee eens. Ik vind het zo zuur als al bij voorbaat wordt geroepen dat stukjes verboden zijn. Alsof je familie en je vrienden toch absoluut niets leuks weten te bedenken of zo. Je ontneemt mensen ook een kans om je een warme boodschap mee te geven.Zuur? Wiens bruiloft is het?
Wij hadden aangegeven dat we niet hielden van gekke stukjes of stukjes waar we zelf aan mee moesten doen. Het gedicht van mijn vader viel idd onder een stukje, maar op een heel fijne manier.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in ieder geval super zuur verboden op onze bruiloft. Waren paar prachtige speeches bij het eten, en dat was in onze ogen genoeg.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Bakgraag, ik geloof niet dat ik het stukje met die droogmolen begrijp?



Quiz vind ik meer iets voor vrijgezellenfeest. Dat hebben we bij mijn zusje gedaan en dat was wel leuk. Iedereen vulde van tevoren en vragenlijst in (ca 10-12 vrouwen) met vragen als: "Wat is je huisnummer" tot "Wat is je lievelingseten?" en "Wanneer heb je voor het eerst gezoend"

Van die vragen werd dan aan mijn zusje een wedervraag gesteld.

"Wie van je vriendinnen eet het het liefst boerenkool?"

"Wie was het jongst bij haar eerste kus?"

"Wie heeft het hoogste huisnummer?"



Was leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 23 oktober 2014 @ 08:26:

[...]



Mee eens. Ik vind het zo zuur als al bij voorbaat wordt geroepen dat stukjes verboden zijn. Alsof je familie en je vrienden toch absoluut niets leuks weten te bedenken of zo. Je ontneemt mensen ook een kans om je een warme boodschap mee te geven.



Ben ik met je eens! "Stukjes" kunnen erg grappig zijn. Ik heb, heel persoonlijk voor het bruidspaar geschreven, toneelstukjes gezien, liedjes en gedichten gehoord. Gehuild van het lachen maar ook van ontroering.

Zelf schrijf ik ook graag iets persoonlijk voor zo'n gelegenheid.

De laatste keer hebben we een alternatief ABC gedaan, waarbij voor iedere letter iets persoonlijks over het bruidspaar geschreven was en alle 26 letters door iemand anders werd voorgelezen/gespeeld/gezongen/getoond in film of foto. Ouders, broers, zussen, tantes, ooms, vrienden, collega's.

Eén van de leukste voorstellingen die ik ooit op een bruiloft gezien heb.
quote:Annapalona schreef op 23 oktober 2014 @ 08:30:

[...]





Zuur? Wiens bruiloft is het?

Van het bruidspaar, maar daarom kan ik dit toch nog wel zuur van ze vinden? Net zoals ik het niet leuk vindt als een bruidspaar verwacht dat je in middeleeuwse kleding komt opdraven, of een cadeaulijst heeft waar alleen dingen van 200 euro op staan.

Ja, het is hun dag, maar daarom kan ik er toch wel een mening over hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 23 oktober 2014 @ 08:26:

[...]



Mee eens. Ik vind het zo zuur als al bij voorbaat wordt geroepen dat stukjes verboden zijn. Alsof je familie en je vrienden toch absoluut niets leuks weten te bedenken of zo. Je ontneemt mensen ook een kans om je een warme boodschap mee te geven.Het probleem is dat maar weinig mensen in staat zijn iets écht leuks in elkaar te zetten, het dan ook nog eens op een goede manier voor te dragen/uit te voeren en er bovendien hun eigen gevoelens in te leggen. Meestal ontaardt het in een "schijtlollig" stukje met schuine toespelingen, voorgedragen door een leutige oom en tante die al half in de lorem zijn ofzo. Of een groepje neven en nichten dat een "lied" in elkaar heeft geflanst dat bij het derde couplet al leuk is gewéést, maar dan nog 10 coupletten doorgaat. Dat soort dingen. Zou van mij ook niet hoeven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:EvyBlissy schreef op 23 oktober 2014 @ 08:36:

Ik heb het in ieder geval super zuur verboden op onze bruiloft. Waren paar prachtige speeches bij het eten, en dat was in onze ogen genoeg.Dan heb je in ieder geval niet verboden om iets te doen, en de dinergasten dus de kans gegeven iets te doen. Fijn dat ze dat zo ingevuld hebben. Mensen die jullie goed kennen hadden vast wel aangevoeld dat jullie het op deze manier het meest zouden waarderen, daar was een verbod niet voor nodig.
quote:marana schreef op 23 oktober 2014 @ 09:15:

[...]



Van het bruidspaar, maar daarom kan ik dit toch nog wel zuur van ze vinden? Net zoals ik het niet leuk vindt als een bruidspaar verwacht dat je in middeleeuwse kleding komt opdraven, of een cadeaulijst heeft waar alleen dingen van 200 euro op staan.

Ja, het is hun dag, maar daarom kan ik er toch wel een mening over hebben?



Als jouw dat gelukkig maakt mag dat hoor.



Jij doet het op jouw bruiloft zoals jij wil en zij zoals zij dat willen, en je kan meedoen of niet. Zoiets zuur noemen, raar hoor.
Vind ik ook raar. Als ik op iemands' bruiloft in middeleeuwse kleding moet verschijnen dan ga ik er niet naartoe.



Ik wilde ook geen stukjes op mijn bruiloft. Ik wilde op het gemeentehuis ook niet pas de zaal binnenstappen als iedereen al zat (zoals onze babs eigenlijk wilde). Al die ogen op je gericht.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die stukjes ook om te kotsen haha, maar ja, snap dat je iets wilt doen als zij dat zo leuk vindt. Wij hebben een keer op een bruiloft van een vriendin een soort stukje gedaan waar we met 5 vriendinnen gewoon kenmerkende dingen over de bruid zeiden, dus 'Naam bruid is....' en dan vulde iedereen dat aan met allerlei dingen. Vantevoren voorbereid natuurlijk met grappige dingen, serieuze dingen en dingen die alleen de bruid begreep. Blijft vreselijk maar het was redelijk uitgepakt vond ik zelf. Anders zou ik gewoon wat foto's laten zien en er wat bij vertellen ofzo. Als het niet bij je past om een of ander lied te gaan zingen wordt het sowieso niks, zou ik ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Een liedje? En dan de tekst uitdelen zodat iedereen kan meelezen (of zingen als ze het heel leuk vinden).
Ik zou met die vriendinnen gaan brainstormen, jullie kennen haar (beter) dan wij hier.
Alle reacties Link kopieren
Dubbelzinnige stukjes of spelletjes van oom Tinus en tante Alie hoeven van mij ook niet. Sterker nog, die háát ik.

Laatst trouwde een neef. "Stukjes" waren streng verboden. Jammer, want we zijn een familie met veel taalcreatievelingen en een paar goede zangstemmen. Maar goed, het was hún bruiloft, dus we hebben niets georganiseerd.

Maar: collega's van de bruid staken de draak met het "stukjesverbod" en één van hen zong na een korte cabareteske inleiding het lievelingslied van het bruidspaar "At Last" van Eartha Kittt, dat ook in de trouwzaal op een band te horen was geweest. En was zó verrassend goed! Zo kan het dus ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven