Vertel hier je klein (e) pleziertje(s)

17-04-2017 23:36 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms zijn het van die kleine dingetjes waarvan je

To trapt af.

Vandaag best een productief dagje gehad. Lekker en uitgebreid gekookt, voor twee dagen, huishouden gedaan, bed verschoond en de slaapkamer gepoetst en gezogen dus straks lekker in een fris bed.

Ik zei het al, kleine dingen.

Wat is jouw pleziertje? En het hoeft natuurlijk niet huishoudelijk gerelateerd te zijn.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dat ik in bed mijn koude voeten tegen vriend zijn benen lig te warmen.
Ik heb net een paar truien gewassen en daar heb ik geurkorrels bij gebruikt en nu hangen ze heerlijk geurend te drogen. Met het oog op de koudere dagen komende week trek ik maar geen korte mouwtjes meer aan.





Een dagelijks pleziertje van me is om naar radio 5 te luisteren en dan lekker de avond te vullen met keutelen in huis, zoals het wassen van truien , en een beetje op de computer te prutsen of wat te lezen, koffie erbij en dan heb ik het helemaal naar m'n zin. Veel gezelliger dan televisie, waar ik al maanden maar zelden naar kijk.
En dat hij gewoon in slaap valt desondanks
tvp
Alle reacties Link kopieren
Als ik een snotje die vast zat en irriteerde er eindelijk uit krijg



En een fris bed is zoooooo lekker!!



Ik kan ook heel blij worden van kleine dingen kopen.



Als mijn mascara perfezt zit.



En oja, hoewel het geld kost: als mijn auto volgetankt is. Heerlijk gevoel.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Een kop koffie in het ochtendzonnetje in de tuin. Zodra ik weer koffie lust (nu ik zwanger ben is het walgelijk, maar nog een weekje of 3 ).



Schopjes en gedraai en gestomp van mijn zoontje. Of zijn hartje horen via de doppler



De geur van net gebakken brood of taart ofzo.



Een spinnende poes die lekker tegen je aan gekruld ligt.



Met geschoren benen tussen de schone lakens.



's Ochtends wakker worden van mijn man die een kus op mijn voorhoofd geeft voor hij naar zijn werk gaat.
Alle reacties Link kopieren
De knuffels van mijn zoontje van 1,5, zo fijn als hij met open armen op je af rent en je omhelst. Of hoe hij naar de honden loopt als we thuis komen om ze gedag te zeggen en hoe hij soms stiekem zijn boterham aan hun voert.

Het kopje thee dat ik vandaag kon drinken en ook nog van genieten (zwanger en de hele tijd misselijk en moet vaak overgeven) en de schopjes die ik van nummer 2 in mijn buik.
Alle reacties Link kopieren
Een echt leuk boek lezen in het zonnetje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Morgen lekker nog vrij zijn!
Alle reacties Link kopieren
Dat ik weer een project in de tuin heb afgerond waar ik al een tijdje tegenop zag en dat het nog mooier is geworden dan ik in gedachten had. En dat, terwijl ik gisteren hiermee ook druk bezig was, een roodborstje me gezelschap kwam houden en in de aarde op zoek was naar wormpjes of gewoon op een tak zat, op nog geen meter afstand van waar ik bezig was
...
Ik zat er gisteren aan te denken een soortgelijk topic te openen



Wakker worden gemaakt met een kopje koffie. Daar kijk ik nu alvast weer naar uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurhanger schreef op 17 april 2017 @ 23:45:

Als ik een snotje die vast zat en irriteerde er eindelijk uit krijg

...
Het samen douchen met mijn zoontje van 13 weken.

Vanaf zijn geboorte douchen we samen, het is zo fijn. Je ziet hem zo zichtbaar genieten.
Lekker op vrije dag alles in huis hebben gedaan, en dan lekker buiten in het zonnetje met een bak koffie en met de heerlijke geur van de buiten gehangen wasgoed.
De zon als die even komt..

En paaaontbijt
Mijn kat die met een aanloop op me springt als ik nietsvermoedend op de bank zit, pootjes in mijn nek en spinnend in mijn oor. Soms bijt ze me heel zachtjes in mijn wang.



Anderhalf jaar geleden had ik niet gedacht dat deze bangerd zo vrij zou worden.



Alle reacties Link kopieren
Vandaag; dat de kinderen die ik echt moest dwingen mee te gaan naar het bos "zo sááááái, echt voor saaie volwassenen als jullie" vervolgens met takken gaan slepen, hele verhalen verzinnen samen en zingend over de paden gaan. Daar had ik nou echt plezier van



Op de dag dat ik werk en mijn man de kinderen naar school/opvang brengt heb ik ongeveer 10 minuten het huis alleen. Héérlijk!!



En ik geniet ervan als ik, zoals gisteren, in een wat grotere stad ben en allerlei andere talen om me heen hoor.



Bedoel je dit soort dingen?
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 17 april 2017 @ 23:59:

Mijn kat die met een aanloop op me springt als ik nietsvermoedend op de bank zit, pootjes in mijn nek en spinnend in mijn oor. Soms bijt ze me heel zachtjes in mijn wang.



Anderhalf jaar geleden had ik niet gedacht dat deze bangerd zo vrij zou worden.





Ben er al maanden over bezig of ik weer een huisdier wil en kan er nog niet over uit of het een kat of een hond moet worden. Het meest denk ik aan een kat, maar ik twijfel, omdat ze ook het talent kunnen hebben van het slopen van een huis. Als het een kat wordt, dan komt ze uit het asiel en is al wat rijper, om het zo maar te noemen.

Aan de andere kant ben ik ook echt een hondenmens en beide gaat niet en ik ken mezelf, als ik op zoek ga naar een hond kan het nog twee jaar duren eer ik de juiste kroel heb gevonden. Met honden luistert dat heel nauw vind ik.

Moet nu weleens een beslissing gaan nemen.
quote:Starshine-2 schreef op 17 april 2017 @ 23:48:

Morgen lekker nog vrij zijn!Ik ben nog vrij tot oktober
quote:lux. schreef op 18 april 2017 @ 00:21:

[...]





Ik ben nog vrij tot oktober



Lekker! Wordt het je/jullie eerste kindje?





Nog een heerlijk iets: als er een warme kruik klaar ligt in bed op je eerste dag van de menstruatie
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 17 april 2017 @ 23:59:

Mijn kat die met een aanloop op me springt als ik nietsvermoedend op de bank zit, pootjes in mijn nek en spinnend in mijn oor. Soms bijt ze me heel zachtjes in mijn wang.



Anderhalf jaar geleden had ik niet gedacht dat deze bangerd zo vrij zou worden.







Wat lief! En wat fijn dat de bangerd niet meer bang is. Zo eentje heb ik er ook gehad. Inmiddels overleden helaas.

As we speak ligt poes 2 op schoot. Echt een fijne aanwezigheid in huis en in mijn leven. Het is wat gedoe met vakanties, maar dat is het zeker waard.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 18 april 2017 @ 00:14:

[...]



Ben er al maanden over bezig of ik weer een huisdier wil en kan er nog niet over uit of het een kat of een hond moet worden. Het meest denk ik aan een kat, maar ik twijfel, omdat ze ook het talent kunnen hebben van het slopen van een huis. Als het een kat wordt, dan komt ze uit het asiel en is al wat rijper, om het zo maar te noemen.

Aan de andere kant ben ik ook echt een hondenmens en beide gaat niet en ik ken mezelf, als ik op zoek ga naar een hond kan het nog twee jaar duren eer ik de juiste kroel heb gevonden. Met honden luistert dat heel nauw vind ik.

Moet nu weleens een beslissing gaan nemen.



Beide gaat niet, waarom? Te duur?

Ik ken zat gezinnen met hond(en) en kat(ten). Mijn ouders hadden ook twee keer langdurig die combi. Af en toe laat een kat de hond weten wie de baas is (de kat dus), maar verder geen probleem.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 18 april 2017 @ 01:06:

[...]





Beide gaat niet, waarom? Te duur?

Ik ken zat gezinnen met hond(en) en kat(ten). Mijn ouders hadden ook twee keer langdurig die combi. Af en toe laat een kat de hond weten wie de baas is (de kat dus), maar verder geen probleem.

Hier liet de hond weten wie baas was helaas hebben we haar afgelopen november na 14,5jaar moeten laten gaan.

Maar onze dame hoefde zich enkel maar op te richten en de poezebeesten kapten zelf met ruzieen ,en als ze dat niet deden was een blaf voldoende.

Onze katten aanbaden onze hond was zo mooi
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleine pleziertjes...



Voor het eerst weer in de zon op mijn balkon zitten (was in maart al). En dat nu vanzelf weer vergeetmenietjes op zijn gekomen in oude bloembakken.



Poes die ongemerkt op schoot is komen liggen terwijl ik thuiswerk.



Voor het eerst buiten op gras sporten met blote voeten, met leuke mensen en gewoon voor de lol (geen competitie). Omringd door mooie gebouwen en vaak spectaculair mooie luchten.



Leuke grapjes of lieve berichtjes in appjes van vrienden waardoor je weet dat ze even aan je denken.



Fietsen door Amsterdam, ook al woon ik hier nu bijna 20 jaar, het blijft voelen als een cadeautje en een privilege.



Net zo: mensenkijken in Amsterdam. Ik krijg er nooit genoeg van. Vooral leuk als ik uitzicht heb op water en een straat.



Schone lakens, herkenbaar! Liefst ook zelf net gedoucht en met schoon t-shirt daar tussen gaan liggen.

Of in de winter mijn elektrische deken, I her...



Als ik van restanten voedsel in huis een lekkere maaltijd weet te maken. Oké ik ben geen Jamie Oliver maar ik kan blij en trots worden als ik ongepland en zonder recept van allerlei losse ingrediënten iets lekkers kan maken.



Een lege zak in bak voor plastic recycling. Ik zit vaak een beetje op te hikken tegen die volle zak wegbrengen 2 blokken verderop. Maar toch fijn als ik het gedaan heb en ik niet meer hoef te proppen.



En zoveel kleine momentjes en dingetjes met mijn vriendin, teveel om op te noemen.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven