Vertel hier je klein (e) pleziertje(s)

17-04-2017 23:36 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms zijn het van die kleine dingetjes waarvan je

To trapt af.

Vandaag best een productief dagje gehad. Lekker en uitgebreid gekookt, voor twee dagen, huishouden gedaan, bed verschoond en de slaapkamer gepoetst en gezogen dus straks lekker in een fris bed.

Ik zei het al, kleine dingen.

Wat is jouw pleziertje? En het hoeft natuurlijk niet huishoudelijk gerelateerd te zijn.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:



Nog een pleziertje: als ik net wakker ben zoals nu maar zoontje ligt nog te slapen en dan opeens voel ik zachtjes een voetje of billetjes en merk ik dat hij wakker aan het worden is, zo'n vredig gevoel die slaperige beweginkjes.



Lijkt me heel vreemd dat het binnenkort weer stil is in mijn buik



Dat is ook gek. Toen ik na mijn bevalling in de babydump was en alle zwangere buiken zag was ik gewoon jaloers

Terwijl ik al heerlijk kon genieten van mijn zoontje, wat natuurlijk ook echt heel fijn is.
1. In bed gaan liggen onder schone lakens

2. Ontbijten (maakt niet uit wat maar ik heb altijd zo'n trek dat ik blij ben dat ik weer wat eet)

3. Aardbeien op brood

4. In een net schoongemaakte en opgeruimde kamer gaan zitten en dan heerlijk rondkijken

5. Een fijn boek lezen in de zon
quote:zus1987 schreef op 18 april 2017 @ 13:00:

[...]





Dat is ook gek. Toen ik na mijn bevalling in de babydump was en alle zwangere buiken zag was ik gewoon jaloers

Terwijl ik al heerlijk kon genieten van mijn zoontje, wat natuurlijk ook echt heel fijn is.Haha voor de rest vind ik zwanger zijn echt een ramp, maar dat getrappel Soms klaag ik omdat hij nu echt heel sterk is en me regelmatig pijn doet maar tegelijkertijd is het toch wel een van de betere ervaringen die ik heb gehad in mijn leven, om zo'n leventje geleid te voelen worden in mijn eigen buik.
quote:lux. schreef op 18 april 2017 @ 13:40:

[...]





Haha voor de rest vind ik zwanger zijn echt een ramp, maar dat getrappel Soms klaag ik omdat hij nu echt heel sterk is en me regelmatig pijn doet maar tegelijkertijd is het toch wel een van de betere ervaringen die ik heb gehad in mijn leven, om zo'n leventje geleid te voelen worden in mijn eigen buik.Dat trappelen vond ik wel leuk, maar valt in het niet bij zoontje knuffelen nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 18 april 2017 @ 13:40:

[...]





Haha voor de rest vind ik zwanger zijn echt een ramp, maar dat getrappel Soms klaag ik omdat hij nu echt heel sterk is en me regelmatig pijn doet maar tegelijkertijd is het toch wel een van de betere ervaringen die ik heb gehad in mijn leven, om zo'n leventje geleid te voelen worden in mijn eigen buik.



Gezellig is dat getrappel hè! Ik vond dat ook zo ongeveer het enige fijne aan zwanger zijn en denk er nog vaak aan terug (als m'n darmen rommelen hahah). Veel succes nog met je zwangerschap!



Mijn kleine gelukjes: als mijn hond zachtjes in mijn mouw bijt omdat hij blij is dat ik weer thuis ben, het gezicht van mijn baby als ik hem in bad doe, kopje koffie 's morgens, lekker wandelen in de frisse lucht, dat het weer voorjaar wordt, als mijn haar goed zit
Alle reacties Link kopieren
Een mango kopen die de juiste rijpheid blijkt te hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn kat die zo af en toe spontaan bedenkt 'ik ga mamma knuffelen'



Mijn kat die mij uitkoos in het asiel. Ja echt. Ze zat alleen in een hokje (kan niet samen met andere katten) en toen ik langskwam legde ze haar pootje op mijn borst, precies waar je hart zit En toen ik wegging (asiel werkt met bedenktijd) keek ze echt zo van 'hé, ik mocht toch mee met jou?' Een week later mocht ze idd mee!



Bassie en Adriaan kijken



Nieuwe kaarsen en waxinelichtjes



Lekkere thee
Alle reacties Link kopieren
-Als de jongste 'mama' roept, heel lief en schattig. Kan nog niet praten maar zegt wel mama & papa.

-Lekkere douchegel onder een lange lekkere warme douche.

-Kan heel erg genieten van iets wat ik graag wil eten of drinken en dat ook daadwerkelijk kook of koop (denk dat dat meer een zwangerschapskwaaltje is).



Ach, geluk en pleziertjes zitten vaak in kleine dingen. Wat soms een mens niet echt bewust in de gaten heeft of erop let maar wel ervan geniet
•°: Don't be the same, be better!
quote:patsy--stone schreef op 18 april 2017 @ 01:03:

[...]





Wat lief! En wat fijn dat de bangerd niet meer bang is. Zo eentje heb ik er ook gehad. Inmiddels overleden helaas.

As we speak ligt poes 2 op schoot. Echt een fijne aanwezigheid in huis en in mijn leven. Het is wat gedoe met vakanties, maar dat is het zeker waard.

Absoluut waard Ik kan me geen leven zonder spinnend monster voorstellen.



Ik heb een geweldige oppas die al jaren hier in huis komt in de zomervakanties (ook bij de vorige katten) Dan ga ik met een gerust hart de deur uit.
quote:Oakes schreef op 18 april 2017 @ 01:42:

Mijn grootste plezier is wanneer mijn hond gelukkig is. Ze is een asielhond, ik weet niet veel van haar geschiedenis, behalve dat ze als een hoopje botten is aangetroffen. Ze heeft een rugzakje maar ze doet zo haar best om dat achter zich te laten. In de drie maanden dat ik haar heb heeft ze enorm veel geleerd. Ze is enorm moedig, slim en sociaal. Ze geniet van alle aandacht en heeft alle harten hier in de buurt veroverd, zelfs van de mensen die bang waren van grote honden. We gaan op therapiebezoek bij eenzame ouderen, en ze weet precies met wie ze voorzichtig moet zijn en wie wel aan honden gewend zijn. Ze is een jachthond, ruikt alles, ziet alles, pakt muizen en kikkers, maar laat ze voorzichtig weer gaan. Ze heeft inmiddels geleerd dat niet alle dieren prooi zijn, ze kan genieten van de bokkensprongen van kleine geitjes, het gefladder van baby-eendjes en ze sluit vriendschappen met andere honden, groot en klein. Ze is degene die mij na een moeilijke periode weer zin in, en voor het leven heeft gegeven. Helaas blijkt ze terminaal ziek te zijn, maar ik hoop dat ze de rest van haar leven krijgt wat ze verdient. Ik ben zo trots op haar en zo blij dat we onze eigen onderonsjes hebben. Het samen spelen, elkaar plagen, knuffelen en - wat ik zo bijzonder vind - het zoeken naar elkaars blik en ogen wanneer we een spiegel zien. Ze heeft dan elke keer zo'n plezier als ik naar haar zwaai in het spiegelbeeld. Wat vertel je dat mooi en warm. Ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar kunnen genieten
De eerste slok koffie, iedere ochtend weer. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 18 april 2017 @ 23:31:

Een mango kopen die de juiste rijpheid blijkt te hebben.



Hahaha dat heb ik ook. Al heb ik wel laatst ontdekt dat een nog-niet-rijpe mango die je dus te vroeg open hebt gesneden, wel heel lekker is om in stukjes te bakken en dan met bijvoorbeeld brie, kip of quorn, en rijst te eten.



En ik heb dat ook met avocado's, zo fijn als die bij het opensnijden precies mooi zacht en groen blijken te zijn zonder enig bruin vlekje of draderigheid. Van buiten voelen zegt niet altijd alles... soms lijkten ze de perfecte 'indeukbaarheid' te hebben maar is het van binnen toch al (deels) prut.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 19 april 2017 @ 00:05:

[...]





Wat vertel je dat mooi en warm. Ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar kunnen genieten

Daar sluit ik me graag volledig bij aan



En wat fijn voor jou Puss dat je meissie van een bangerd is veranderd in een heerlijk aanhankelijke knorrende verliefde haarbal
...
Alle reacties Link kopieren
Oh en nog iets waar ik veel plezier aan beleef: mooie wolken in welke vorm dan ook, mooie combi's van vliegtuigstrepen, en extra mooi als er ook een lage oranjeroze zon op schijnt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik iets lekkers tegenkom waarvan ik vergeten was dat ik het in huis had



Met de hele roedel tegelijk in bed: man, de twee katten en ik (en baby in de buik )



Ik woon in een tropisch klimaat en kan heel blij worden van een nachtje onder een deken slapen en zonder de ventilator aan. Uberhaupt een paar frissere dagen. En dan lekker thee en koffie drinken, smaakt ineens veel beter.
Mijn kat die s avonds altijd op mijn voeten liggen.

Pakjes van aliexpres

De stilte 'luisteren'

Over een vlakte kijken waar geen gebouwen staan tot aan de horizon

Pulletjes!

Mijn vriend die fris gewassen uit de douche komt. Zo zacht is ie dan.

Een dekentje op de bank

Een goeie onweersbui in de zomer als het heel warm is geweest

Pff best veel!
quote:Calamitycat schreef op 19 april 2017 @ 00:12:

[...]



En wat fijn voor jou Puss dat je meissie van een bangerd is veranderd in een heerlijk aanhankelijke knorrende verliefde haarbal Lief. Ik kan er nog steeds heel verdrietig om zijn dat haar broer er niet meer is. Ik had er graag 2 willen redden. Maar mijn meisje is er nog en ze is heerlijk.
quote:sombrerito schreef op 19 april 2017 @ 00:22:



Met de hele roedel tegelijk in bed: man, de twee katten en ik (en baby in de buik )

Ik ben nooit zwanger geweest en ook de wens niet gehad maar dat samen zijn met je baby in je buik lijkt me zo knus en warm en speciaal alleen voor de aanstaande mam. (tot hij/zij tegen je blaas stampt natuurlijk )
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 19 april 2017 @ 00:29:

[...]





Ik ben nooit zwanger geweest en ook de wens niet gehad maar dat samen zijn met je baby in je buik lijkt me zo knus en warm en speciaal alleen voor de aanstaande mam. (tot hij/zij tegen je blaas stampt natuurlijk )Het is inderdaad een speciaal gevoel! Een ander klein pleziertje is wanneer mijn man `s avonds in bed zijn hand op mijn buik legt en de baby voelt bewegen. En dan zijn gezicht, zoooo verwonderd en trots haha
Alle reacties Link kopieren
Poes die gezellig naast me in bed kruipt. Lekker buiten in het lentezonnetje zitten, of van achter het raam genieten van de zon (als het buiten net te koud is). Een fris bed. Lekker uitslapen en er daarna toch nog een productieve dag van maken met voorbereidingen voor de verhuizing. In bed kruipen na een lange dag (voelt altijd beter dan na een dag nietsnutten). Het huis schoonmaken en daarna lekker op de bank ploffen. Een knuffel van iemand die ik liefheb en ook gewoon tijd doorbrengen met mensen die ik liefheb. De AH die mijn boodschappen komt bezorgen. Er zijn best veel kleine genietmomentjes.
Baby's ruiken zo lekker. Als ik er eentje zie in de supermarkt, moet ik mezelf altijd bedwingen om niet te vragen, mag ik zijn bolletje even ruiken?
Alle reacties Link kopieren
Dank je Puss en Calamitycat Ik wens jullie ook veel warme, fijne en leuke momenten met jullie lieverds.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flowers-and-roses schreef op 19 april 2017 @ 00:26:

Een goeie onweersbui in de zomer als het heel warm is geweest

Jaaaa heerlijk!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Als mijn baby aan het bewegen is in mijn buik. Of als vriend kusjes op mijn buik geeft en baby reageert daar op ongelooflijk hoeveel je al kan houden van iemand die nog niet eens geboren is!
Alle reacties Link kopieren
Veel herkenbare blije momenten gelezen.

Het mijne voor vandaag is dat zojuist de belastingaangifte is gedaan. Stelde achteraf niks voor.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven