Vragen (a la Willem Wever)

25-07-2014 08:14 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik nadenk, dan zijn er wel eens zaken die ik me afvraag, maar die onbeantwoord blijven:



1. Soms zie je plaatjes van de smeltende poolkappen met ijsberen die in nood zijn. Ik vraag me dan altijd af of ijsberen ook op de Zuidpool zouden overleven (voeding?) en zo ja, waarom brengt "de mens" niet enkele ijsberen naar de Zuidpool (er worden vaak genoeg dieren in het wild uitgezet).



2. Men leest wel eens dat diverse planeten niet levensvatbaar kunnen zijn vanwege de hitte, de straling, de gassen, etc. Maar kunnen er geen levensvormen bestaan die op een andere manier leven dan het leven op aarde? Ik noem iets achterlijks: aliens die leven van helium of energie generen van licht? Waarom wordt er altijd vanuit gegaan dat buitenaards leven dezelfde temperatuur en gassen nodig heeft als de aarde?



Zo nu jullie prangende vragen...enne als je antwoord op mijn vragen weet, dan hoor ik het graag!
quote:B-100 schreef op 25 juli 2014 @ 12:15:

Onze vuilniswagens hebben een arm die de kliko oppakt en leegt. Komt verder geen vuilnisman meer aan te pas, behalve als die verkeerd omstaat dus.

Dat zeg ik: het scheelt de vuilnismannen een hoop werk als die bakken gewoon goed staan.



Fruitvliegjes komen niet op de warmte af, maar op bedorven voedsel, meestal fruit. Dat ruiken ze op grote afstand. Fruit bederft nu eenmaal sneller als het warm is, vandaar dat het lijkt of die fruitvliegjes alleen ontstaan als het warm is.
Waarom gaat het overige beddengoed in de was altijd ín het dekbedovertrek zitten, zelfs wanneer de opening maar een halve meter breed is? En hoe kan het dat het wasbolletje altijd in het uiterste puntje gaat zitten, waardoor je een kwartier aan het zoeken en schudden bent voor je het hebt?
Die van het plastic zakje aan de hondenriem weet ik In sommige gemeenten is het verplicht om een zakje bij je te hebben. Als je die aan de hondenriem bindt, voldoe je aan die eis (zelfs als het een oud en verweerd zakje is waar je niets meer aan hebt).

Die van de fruitvliegjes weet ik ook. Je hebt natuurlijk altijd een eerste fruitvliegje nodig, maar die krengen leggen veel eitjes en planten zich razendsnel (binnen een dag) voort. Ik heb wel eens per ongeluk een aangebroken blikje groenten op het aanrecht laten staan. De volgende dag deed ik het dekseltje om hoog (waarom??) en kwam er een hele zwerm fruitvliegjes uit.
quote:betjebig schreef op 25 juli 2014 @ 14:20:

Waarom gaat het overige beddengoed in de was altijd ín het dekbedovertrek zitten, zelfs wanneer de opening maar een halve meter breed is? En hoe kan het dat het wasbolletje altijd in het uiterste puntje gaat zitten, waardoor je een kwartier aan het zoeken en schudden bent voor je het hebt? Ik voel met je mee. Geen wasbolletje hier, maar toch..........
quote:elein schreef op 25 juli 2014 @ 14:14:

[...]





Iemand heeft een website voor je gemaakt

http://www.fruitvliegjes.net/

Briljant!



Betjebig: dat ze daar nog niks op gevonden hebben. Het is namelijk bloedirritant.

Ook leuk: als je de was net aan hebt en dan ontdekt dat er nog 1 sok van een paar in de wasmand zit ...



Trouwens, leuk hoor, maar waar komt dat ene vliegje dan vandaan??
quote:marilyn82 schreef op 25 juli 2014 @ 14:46:

[...]



Briljant!



Betjebig: dat ze daar nog niks op gevonden hebben. Het is namelijk bloedirritant.

Ook leuk: als je de was net aan hebt en dan ontdekt dat er nog 1 sok van een paar in de wasmand zit ...



Trouwens, leuk hoor, maar waar komt dat ene vliegje dan vandaan??



Van buiten denk ik. De lucht zit (ook in huis) vol met organismen.



http://www.vrouwonline.nl ... iegjes-zo-kom-je-er-vanaf



(gewoon even googlen)
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 25 juli 2014 @ 12:47:

Ii heb ook al heeeeel lang een vraag waar nog niemand me een definitief antwoord op kan geven. Het is wel een rare vraag (zo een van: waar denk je in godsnaam over na!). Komt ie dan, incl inleiding:



Veel vrouwen kunnen alleen een orgasme krijgen door clitorale stimulatie. Van de daadwerkelijke daad komen maar weinig vrouwen tot een hoogtepunt. Een orgasme zorgt echter voor verhoogde kans op bevruchting, want het samentrekken van de spieren en baarmoeder zorgt ervoor dat het sperma de goede kant in wordt geleid. Nu is mijn vraag; kunnen vrouwelijke dieren klaarkomen? Zij stimuleren geen clitoris (is er die wel bij dieren?) maar je zou wel zeggen dat de natuur de kans op zwangerschappen ook bij dieren zo groot mogelijk laat zijn, dus zou je denken dat zij ook die samentrekkende spieren moeten hebben. Maar hoe dan? Hebben vrouwelijke dieren wel allemaal een orgasme door alleen geslachtsgemeenschap?

De theorie van vergrote kans op zwangerschap schijnt niet te kloppen.

Het ene vrouwtjesdier is het andere niet; er zijn dieren die plezier aan seks beleven maar van bijvoorbeeld de kikker of de zalm zouden we dat niet (kunnen) zeggen. Hoe dichter bij de mens (evolutionair gezien) hoe groter de kans dat ze seks op een gelijksoortige manier beleven. Zoals de bonobo. Dolfijnen hebben seks zonder voortplanting als doel dus die zullen het ook wel leuk vinden?

bionieuws
What a nuanced anxiety
quote:betjebig schreef op 25 juli 2014 @ 14:20:

Waarom gaat het overige beddengoed in de was altijd ín het dekbedovertrek zitten, zelfs wanneer de opening maar een halve meter breed is?







Zo herkenbaar en irritant.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 25 juli 2014 @ 13:20:

En gevoel voor humor, anders zat je niet op dit forum.

Dank je.



Toch stond ik liever leuk op foto's
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 25 juli 2014 @ 12:48:

Dat moet het zijn. Dankjewel!

Tot je dienst hoor.



Waarom appels rond zijn is je ook bekend, toch?
You don't have to fit into the format
Hoe komen ze zo snel aan zoveel dezelfde auto's in dezelfde kleur voor het vervoeren van de lichamen van de MH17?
Dat zijn toch gewoon standaard lijkwagens Istar?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij bestaan er maar een paar verschillende types lijkwagens en is bovendien 90% van de lijkwagens zwart.





Als je goed kijkt, kan je ook zien dat ze niet allemaal exact hetzelfde zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier zie je bijvoorbeeld al een verschil in koplampen



quote:kikkeranna schreef op 25 juli 2014 @ 17:39:

Dat zijn toch gewoon standaard lijkwagens Istar?

Zouden ze die dan bij alle begrafenisondernemers uit de buurt halen?



Ik had niet gezien dat ze niet allemaal hetzelfde waren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 17:45:

[...]



Zouden ze die dan bij alle begrafenisondernemers uit de buurt halen?



Ik had niet gezien dat ze niet allemaal hetzelfde waren.Ik ga er inderdaad vanuit dat ze verschillende begrafenisondernemers hebben gevraagd, wel allemaal met een Mercedes, maar volgens mij zijn er maar een paar merken die zulke auto's maken.
Alle reacties Link kopieren
Ze zullen misschien een protocol hebben voor rampen waarbij ze begrafenisondernemers in een lijst hebben die ze kunnen oproepen viir vervoer. Dat weet ik niet hoor, maar dat zou ik denken.



Dat er dieren zijn die plezier hebben aan seks weet ik, maar dan is mijn vraag of vrouwelijke dieren een orgasme kunnen krijgen nog steeds niet beantwoord (en die vraag heb ik al jaren, heb er zelfs over gedacht om 3fm te bellen die een vragenrubriek hebben a la willem wever, maar ikvind hey zo stom om met mijn naam op de radio te komen met deze vraag maar ik wel er wel écht graag antwoord op )
Alle reacties Link kopieren
Mendy, heb je hier iets aan?



En anders staat hier toch vast wel iets tussen?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Bedankt lotte! Wat voelt het fijn om deze vraag opgelost te hebben.
quote:mendy schreef op 25 juli 2014 @ 18:16:

Ze zullen misschien een protocol hebben voor rampen waarbij ze begrafenisondernemers in een lijst hebben die ze kunnen oproepen viir vervoer. Dat weet ik niet hoor, maar dat zou ik denken.



Dat er dieren zijn die plezier hebben aan seks weet ik, maar dan is mijn vraag of vrouwelijke dieren een orgasme kunnen krijgen nog steeds niet beantwoord (en die vraag heb ik al jaren, heb er zelfs over gedacht om 3fm te bellen die een vragenrubriek hebben a la willem wever, maar ikvind hey zo stom om met mijn naam op de radio te komen met deze vraag maar ik wel er wel écht graag antwoord op )



Hier is misschien je antwoord:



https://www.youtube.com/watch?v=w_rUvVOT5Zw
Wat ik mij afvraag is of er andere planeten bestaan die metalen/scheikundige stoffen bevatten waaraan we hier op aarde grote waarde toekennen. Bijvoorbeeld planeten die heel veel goud of diamant bevatten. Maar ik weet niet of zoiets scheikundig beschouwd mogelijk is?
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 25 juli 2014 @ 14:20:

Waarom gaat het overige beddengoed in de was altijd ín het dekbedovertrek zitten, zelfs wanneer de opening maar een halve meter breed is? En hoe kan het dat het wasbolletje altijd in het uiterste puntje gaat zitten, waardoor je een kwartier aan het zoeken en schudden bent voor je het hebt?



Dit was ooit bij het quizprogramma Hoe?Zo!, doordat de wasmachine van draairichting verandert wordt het hoeslaken een soort van haai die de rest van de was opslokt(ja zo werd het uitgelegd). Het hoeslaken gaat steeds een beetje open en dicht en de rest van de was kan er makkelijker in dan uit.

Als je het wilt voorkomen zul je dus de openingen dicht moeten knopen, maar of dat nou handig is
Alle reacties Link kopieren
Vraag:



Waarom hebben meeuwen een oranje stip op hun snavel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 17:30:

Hoe komen ze zo snel aan zoveel dezelfde auto's in dezelfde kleur voor het vervoeren van de lichamen van de MH17?Veel merken maken lijkwagens. In de stoet van afgelopen dagen reden onder andere Mercedes, Lincoln, Cadillac en Chrysler mee.
Bestaat er een ander woord voor lijkwagen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven