Vrouwen die elkaar vrouw noemen hier op het forum?

11-09-2013 10:00 91 berichten
Ik krijg er de kriebels van als ik het lees elke keer.



Bijvoorbeeld: Vrouw je kan het! Waarom doet men dit?
Alle reacties Link kopieren
Waarom valt mij zoiets niet op?



Vind het overigens leuker in het Engels klinken: Woman!
this too shall pass..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb liever dat ze man, zeggen. Of meid. Of jongen. Kind desnoods.



Of aap, hond, giraffe....
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Omdat het kan?



Weet ik veel. Het is een bemoediging. Ik heb nooit iemand ' vrouw' genoemd maar kan me er ook echt niet aan ergeren. Ik vind 'meis' een stuk enger.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Vrouw, wat doe je moeilijk

Wat wil je dan, meisje? Meid? Muts?
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch gewoon hetzelfde als 'kom op, meid', maar dan voor gevorderden?
Alle reacties Link kopieren
Pffff waar je je druk over kan maken. Nou omdat het kan dus.



Vrouw, relax.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vrouw, meneer, mijn vent, meisje...





Sjongejonge...al dat gezeik over hoe je anderen noemt. Mijn meneer komt zo thuis dus deze vrouw gaat even een broodJE maken.
Alle reacties Link kopieren
vervelend voor je meisje meid meis girlfriend dame mens vrouw, dat je daar zo'n last van hebt
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niks.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Of vrouwtje, dat is misschien beter
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ergere zaken op de wereld!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij ook op de laatste tijd, maar dan op tv. Caroline Tensen die in haar quiz de kandidate telkens 'vrouw' noemde. En laatst Abel (Taarten van..) die een meisje van max. 12 jaar 'vrouw' noemde: "Goed gedaan vrouw!". Ik vind het niet om aan te horen, maar misschien een modewoord?
Alle reacties Link kopieren
Ik houd er ook niet van, maar ik krijg serieus direct kokhalsneigingen als iemand constant zegt; de kleine...



"Ja want straks als die kleine er is"



buuuuuh
Alle reacties Link kopieren
Die gast in Holland next top model, doet dat ook. Ik vind het vreemd. Wel weer leuk om een parodie op te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:pinupgirl schreef op 11 september 2013 @ 10:06:

Ik houd er ook niet van, maar ik krijg serieus direct kokhalsneigingen als iemand constant zegt; de kleine...



"Ja want straks als die kleine er is"



buuuuuh

Of vriendlief cq manlief.

Jeuk.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Vrouw hoort trouwens bij het dialect van mijn opvoeding.
Ik vond het juist wel leuk. Kende het niet, maar 't heeft wel wat.



Volgens mij is alles wat hierboven genoemd wordt redelijk 'streek'gevoelig. Maar om daar nou direct jeuk van te krijgen...
Nee, ik vind het ook niks..

Ik liep net tegen het woord ongi op.... Als in ongesteld... Pffff Brr..
Ik heb een hele lieve vriendin die "vrouw" al jaren gebruikt, waardoor het bij mij juist heel positief binnen komt. Idem dito met "meis". En ik vind dat ook allemaal stukken beter klinken dan "muts, trut, bitch" en weet ik wat voor "koosnaampjes" de jeugd tegenwoordig allemaal nog meer gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij idd streekgebonden, hoorde het voor het eerst toen ik ging werken in een andere provincie, ver, ver van huis. En o wee als ik daar "vrouwtje" zei, dat vonden ze dan weer volkomen respectloos, terwijl ik dat "vrouw" weer wat lomp vond overkomen.
Vrouw, maak je niet druk.

Kan jou het schelen.
quote:Maline schreef op 11 september 2013 @ 10:06:

Het valt mij ook op de laatste tijd, maar dan op tv. Caroline Tensen die in haar quiz de kandidate telkens 'vrouw' noemde. En laatst Abel (Taarten van..) die een meisje van max. 12 jaar 'vrouw' noemde: "Goed gedaan vrouw!". Ik vind het niet om aan te horen, maar misschien een modewoord?Van Abel/Siemon kan ik het wel hebben. Hij kan zo goed communiceren met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 11 september 2013 @ 10:02:

Dat is toch gewoon hetzelfde als 'kom op, meid', maar dan voor gevorderden?
Alle reacties Link kopieren
Vrouw, maak je niet druk.



Ik zeg overigens zelf eerder 'dude' dan 'vrouw'. Maar waarom zouden we dat eigenlijk doen? We ZIJN toch vrouwen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven