Vrouwen die elkaar vrouw noemen hier op het forum?

11-09-2013 10:00 91 berichten
Ik krijg er de kriebels van als ik het lees elke keer.



Bijvoorbeeld: Vrouw je kan het! Waarom doet men dit?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg kriebels van dit soort topics.



Waarom storen mensen zich aan woorden/uitspraken en vragen ze zich ook nog af waarom mensen dit doen?

Denk je nou echt dat daar een antwoord op gegeven kan worden?

Vraag het eens op de man/vrouw af als je het tegenkomt in een topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 11 september 2013 @ 11:34:

[...]



Zoals gezegd, een puberaal luxeprobleem.



Dat je in dit land allemaal een mening mag hebben is tot daar aan toe, maar die constante neiging om deze maar om je heen te blèren over helemaal niets, is zwaar vermoeiend.



Huh?

Je mag het toch wel leuk vinden om over luchtiger ergernissen te kletsen ipv over problematiek die er zogenaamd wel toe doet??
quote:Cateautje schreef op 11 september 2013 @ 11:34:

[...]



Zoals gezegd, een puberaal luxeprobleem.



Dat je in dit land allemaal een mening mag hebben is tot daar aan toe, maar die constante neiging om deze maar om je heen te blèren over helemaal niets, is zwaar vermoeiend.Hahaha, moet je vooral op een forum gaan rondhangen.
Alle reacties Link kopieren
Meid vind ik eigenlijk de minste, als ik eerlijk ben.



Maar verder ben ik het wel met Cateau eens. Dat jezelf aan van alles en nog wat ergeren is nergens voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
http://www.nrc.nl/paulien/2013/02/22/nice/



Stukje van Paulien Cornelisse.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mensen die 'meis' zeggen (en dan vooral tegen vrouwen van een jaar of 50) en 'dinnetje' irritant.
Ik ben het hier op het forum voor het eerst tegengekomen en moest er even aan wennen. Inmiddels heb ik het zo vaak in een lieve, positieve, oppeppende context, bedoeld om iemand uit de put te trekken, gelezen dat ik het wel fijn vind klinken.



Maar ik vind het wel echt forumtaal. Net als mosterd en andijvie. Dat gebruik ik ook niet IRL, das echt forums.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 11 september 2013 @ 10:09:

Vrouw hoort trouwens bij het dialect van mijn opvoeding.



Hier ook.

Ik gebruik het niet vaak maar heb een vriendin die mij altijd vrouwe noemt. Ik vind het wel lief klinken, klinkt in elk geval beter dan dinnetje of meis.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet meer op het forum kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwolleneesje schreef op 11 september 2013 @ 11:52:

Ik vind mensen die 'meis' zeggen (en dan vooral tegen vrouwen van een jaar of 50) en 'dinnetje' irritant.



oh ja "dinnetje" dat lees ik ook heel vaak op facebook.

echt super irritant!
quote:Cateautje schreef op 11 september 2013 @ 11:34:

[...]



Zoals gezegd, een puberaal luxeprobleem.



Dat je in dit land allemaal een mening mag hebben is tot daar aan toe, maar die constante neiging om deze maar om je heen te blèren over helemaal niets, is zwaar vermoeiend.Meis, ik had het zelf niet beter kunnen zeggen
Ik vind het minder erg dan het 'wijffie' uit de jaren negentig. Ik zou het zelf niet gebruiken, het doet me altijd denken aan Vrouw Holle.
En ook aan Vrouw Haverkamp.
't Gekke is....... het is zo makkelijk weg te laten! Het voegt namelijk helemaal niets toe.



Ze gewoon: "Kom op vrouw, je kan het".



Of: Goed gedaan vrouw !
Alle reacties Link kopieren
quote:deysie schreef op 11 september 2013 @ 10:00:

Ik krijg er de kriebels van als ik het lees elke keer.





Ik krijg de kriebels van de meeste door jou geopende topics.

Zo heeft iedereen wat.



Ontopic: ik vind wijffie dan weer wel leuk. Vrouw hoeft voor mij niet, maar ik erger me er ook niet aan. Meid vind ik drie keer nix.
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
En vrouw, jij wilde graag een topic openen of zo??



Pffff wat een non topic dit.



Prima dat men dat zegt, of meis, of meid, of girl wat kan mij dat boeien.
quote:deysie schreef op 11 september 2013 @ 10:00:

Ik krijg er de kriebels van als ik het lees elke keer.



Bijvoorbeeld: Vrouw je kan het! Waarom doet men dit?Omdat het leuker is dan meid en correcter bovendien.
quote:Nouschi schreef op 11 september 2013 @ 11:02:

Leidster op de psz zei het ook tegen dochter, klinkt nergens naar vind ik.Dan vind ik het wel stom, als het gebruikt wordt voor een kind.
Het zal wel te maken hebben met het feit dat 'man' tegenwoordig ook te pas en meestal te onpas gebruikt wordt. Je moet voor de grap eens naar 3FM luisteren: het "Bye bye man!" en "Veel sterkte vandaag man!" vliegt je om de oren. Het zou een beetje lullig wezen als de vrouwen dan weer achter moesten blijven he.



Ik vind dat ge'man' trouwens net zo onnodig als dat ge'vrouw', maar mijn ergernis bewaar ik toch echt liever voor belangrijker zaken (belangrijker in mijn ogen dan )
Meid is tokkie.
Suze is ook een echte vrouw-zegster van het eerste uur
quote:Suze02 schreef op 11 september 2013 @ 18:13:

Meid is tokkie.

Ach wat een onzin. Zo kan je alles wel tot tokkie verklaren en nu ik toch aan het schrijven ben, het is typisch Rotterdams. Meid, dat meen je niet, is zo typerend dat de gehele goegemeente het haast zegt.

Dus je verklaart een hele wereldstad tot tokkiegebied en dat moet je waar kunnen maken meid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 11 september 2013 @ 10:18:

Vrouw, maak je niet druk.

Kan jou het schelen.





Dit!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:nederlandsevrouw schreef op 11 september 2013 @ 11:13:

Mens, doe niet zo moeilijk. (Zo beter?)In het kader van de positieve benadering?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het zo lang als ik me kan herinneren heel normaal.

Misschien hoor je het nu idd vaker maar dat valt mij eigenlijk niet zo op.



Snap niet waar je je druk om maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven