Waar op letten bij aanschaf camara

26-08-2016 20:58 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil binnenkort een camera gaan kopen maar geen idee waar ik op moet letten. Maak momenteel eigenlijk altijd foto's met mijn telefoon. Echter s avonds en binnen zijn ze niet altijd scherp. Nu ik zwanger ben vind ik het wel leuk om straks iets betere foto's te kunnen maken. Belangrijk is dat het kwalitatief goede foto's zijn die ook afgedrukt helder en goed zijn.hij moet makkelijk in bediening zijn (ik ben niet iemand die uren alle opties gaat uitproberen en met verschillende lenzen gaat werken). Zowel buiten als binnen en overdag en s avonds moet de kwaliteit goed zijn.



Nou heb ik net zitten googlen maar weet eerlijk gezegd niet waar ik moet beginnen. Kunnen jullie mij helpen met vragen als: welke punten zijn belangrijk om op te letten? Wat beteken verschillende opties? Wat is een schappelijke prijs?
Ik vind zelf een camera met een accu prettiger dan een met losse batterijen. Verder heb ik er ook geen verstand van, mijn camera is ook al wat ouder.
Alle reacties Link kopieren
Een systeemcamera. Ik heb zelf een Nikon. Je kunt denken aan een recent model, ik heb zelf nog de Nikon S1. Reageert snel en je kunt best wel gemakkelijk scherpte diepte creëren. Ik vind het zelf een ideaal apparaat en je kunt er extra lenzen opzetten. De kans dat je een slechte foto maakt is klein en het apparaat is niet duur, met een beetje lens en goed speuren op internet kun je voor 200-250 klaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wil je een spiegelreflexcamere (wat groter, meer opties, mogelijkheden voor verschillende lenzen) of wil je een simpele digitale camera? Met die 1e kun je uiteindelijk mooiere foto's maken, maar dat is wel wat ingewikkelder.
Alle reacties Link kopieren
Als je bij een webshop bestelt je wel de spelling controleert alvorens op enter drukken.
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zitten kijken naar de verschillen tussen een compact camara, systeem camara en Spiegelreflexcamera. Ik moet toegeven dat ik nooit een hobby fotograaf zal worden. Ik vind het leuk om leuke of mooie momenten vast te leggen. Deze af te drukken in een fotoboek of op te hangen. Echter heb ik niet het geduld en de passie om uren mijzelf te verdiepen in instellingen en welke lens je wanneer moet gebruiken .

Ik neig daarom naar een compact camara. Ik heb denk liever een iets betere compact camara dan een instapmodel spiegelreflexcamera.

Is dat een logische beredenering van mij? Zo ja, waar moet ik op letten als ik er zo een aanschaf?
Alle reacties Link kopieren
Als je gewoon op een simpele manier goede foto's wil maken neem dan een compact camera van een merk als sony, canon, nikon of panasonic ofzo, een model tussen de 200 en 300 euro maakt echt al hele mooie foto's. Je kan eens in een grote winkel kijken wat je fijn vind als model of je in een speciaal zaak eens voor laten lichten. Ik zou in jouw geval geen spiegelreflex nemen. Ik gebruik zelf al jaren (steeds een nieuwer model) een canon powershot camera, prima ding.
http://www.kieskeurig.nl/ ... c-lumix-dmc-fz200/reviews



Deze heb ik, een compactcamera, waarmee je heel simpel foto's kunt maken, maar ook (als je daar een keer zin in hebt) wat meer functies kunt gebruiken.
Ik raad een basiscursus fotografie aan. Je kunt de mooiste camera hebben, als je de basis niet weet kun je er niet veel mee. Denk aan overbelichting en histogram gebruiken, of dingen als witbalans, scherptediepte en dat soort dingen.



Klinkt heel moeilijk, maar als je die basisbegrippen kent valt het wel mee. Zo'n cursus is bij veel fotografen te volgen en duurt meestal een dag. En dan heb je bij huis tuin en keuken fotografie aan een compact camera vaak al genoeg, tenzij je echt een professioneel tintje aan je foto's wil geven.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips. Ga op mijn gemakje eens verder zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven