Waarom angst voor herkenning in forum?

26-09-2016 13:34 349 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké @Onipaa en anderen...



Heel vaak zie ik in het "Reizen" forum dingen zoals "ik kan niet antwoorden want dan word ik herkend" of andere angstige uitspraken over 'herkenning'.



Ik begrijp hier helemaal niks van en wil het graag snappen! Wie legt mij uit welke vreselijke dingen er kunnen gebeuren en wat precies die 'herkenning' inhoudt??
You can never have too many hats, gloves and shoes
Geen vreselijke dingen, maar niet iedereen hoeft alles van me te weten.
Alle reacties Link kopieren
Wie dan, wat dan? Je kiest toch zelf wat je schrijft in een forum?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Waarom staat dit onder reizen?



Van mij hoeven mensen hier niet te weten wie ik echt ben, ik weet namelijk ook niet wie alle mensen hier zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 26 september 2016 @ 13:37:

Waarom staat dit onder reizen?







Omdat dat vrijwel het enige forum is waar ik kom, omdat ik hier heel vaak die angst zie, maar in een ander draadje werd weggestuurd met mijn vraag om verduidelijking ("maak er maar een nieuw topic over aan").



Ik snap het gewoon echt niet.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ja, op een forum.

Mijn collega's hoeven niet te weten dat ik verliefd ben.

Mijn moeder hoeft niet te weten dat ik een nacht flink aan de wijn heb gezeten.

Mijn broertje hoeft niet te weten dat ik van grote piemels hou.
Liever idd niet nee. Schrijf geen shockerende dingen, maar bij een sollicitatie hoeft men bv niet te weten dat mijn kind niet doorslaapt, of een ander luttel "probleem".
quote:Phaedra_ schreef op 26 september 2016 @ 13:38:

Ja, op een forum.

Mijn collega's hoeven niet te weten dat ik verliefd ben.

Mijn moeder hoeft niet te weten dat ik een nacht flink aan de wijn heb gezeten.

Mijn broertje hoeft niet te weten dat ik van grote piemels hou.
Alle reacties Link kopieren
En die moeder, collega's, broer en sollicitatiecommissie zitten ook allemaal op het Viva-forum dus? Te analyseren dat jij misschien wel die sollicitant bent?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 26 september 2016 @ 13:38:

Ja, op een forum.

Mijn collega's hoeven niet te weten dat ik verliefd ben.

Mijn moeder hoeft niet te weten dat ik een nacht flink aan de wijn heb gezeten.

Mijn broertje hoeft niet te weten dat ik van grote piemels hou.Nou, precies dit ja. In het dagelijks leven kies je wat je aan wie vertelt. En als ik herkenbaar ben op een forum dan heb ik die keuze niet meer zelf in de hand.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Je weet maar nooit. Een goede vriendin van mij schijnt hier ook rond te dwarrelen.
Dat zou zomaar kunnen. Maar als jij alles herkenbaar wil schrijven dat doe je dat toch?

Op reizen zie ik trouwens nooit zulke opmerkingen staan.
Je schrijft soms dingen die mensen in RL niet van je weten en ook niet hoeven te weten. Als je niet meer anoniem bent kan je dat dus niet meer schrijven. Logisch toch.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 26 september 2016 @ 13:40:

En die moeder, collega's, broer en sollicitatiecommissie zitten ook allemaal op het Viva-forum dus? Te analyseren dat jij misschien wel die sollicitant bent?Vast niet allemaal, maar de kans is er dat iemand op het forum zit die jij kent en jouw verhalen kunnen herkennen en zo achter dingen kunnen komen die jij niet met diegene wilde delen. Dat delen deed je dan hier om er anoniem over te kunnen praten.
quote:patsy--stone schreef op 26 september 2016 @ 13:40:

En die moeder, collega's, broer en sollicitatiecommissie zitten ook allemaal op het Viva-forum dus? Te analyseren dat jij misschien wel die sollicitant bent?Tsja, dat weet je niet hè. En daarom vertel ik bepaalde dingen niet, omdat ik daardoor gelijk herkenbaar ben
Wat ik vaak niet snap is 'even een nieuwe nick aangemaakt i.v.m. herkenning'

Verder ben ik niet zo bang voor herkenning want echt persoonlijke dingen over mijn privésituatie schrijf ik hier niet.
quote:Phaedra_ schreef op 26 september 2016 @ 13:38:

Ja, op een forum.



Mijn broertje hoeft niet te weten dat ik van grote piemels hou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Leggingdame28 schreef op 26 september 2016 @ 13:41:

Je weet maar nooit. Een goede vriendin van mij schijnt hier ook rond te dwarrelen.



Dat ben ik! BOE!



You can never have too many hats, gloves and shoes
Ligt eraan wat je schrijft.

Op zich schrijf ik niks wat heel schadelijk voor mezelf is, maar als ik had gewild dat mijn omgeving het wist, dan vertelde ik het ze wel.

Ik vind op het forum een uitlaatklep die ik IRL niet heb. Dan vind ik het heel vervelend als een collega of buurvrouw dat allemaal gaat zitten lezn wetende dat ik dat ben.

Ik heb ooit iemand herkent hier en dat heb ik meteen vertelt. Zo had ze de keuze om door te forummen (evt onder een andere nick) of niet.
quote:1234512345 schreef op 26 september 2016 @ 13:42:

[...]



Hey broer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Inkie12345 schreef op 26 september 2016 @ 13:41:

Je schrijft soms dingen die mensen in RL niet van je weten en ook niet hoeven te weten. Als je niet meer anoniem bent kan je dat dus niet meer schrijven. Logisch toch.Hmmmm misschien is dat het grote verschil. Dat doe ik nooit. Zou niet weten wat mensen niet van mij mogen weten.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:Phaedra_ schreef op 26 september 2016 @ 13:43:

[...]



Hey broer.
quote:patsy--stone schreef op 26 september 2016 @ 13:40:

En die moeder, collega's, broer en sollicitatiecommissie zitten ook allemaal op het Viva-forum dus? Te analyseren dat jij misschien wel die sollicitant bent?Dat hoeft niet, maar het kan wel. Ik heb ook wel eens iemand herkent op het forum. En er zijn ook mensen uit mijn omgeving waarvan ik wél weet dat ze hier ook zitten.
Alle reacties Link kopieren
Als je alleen op de pijler "reizen" komt snap ik dat je niet bang bent voor herkenning idd.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 26 september 2016 @ 13:41:

Wat ik vaak niet snap is 'even een nieuwe nick aangemaakt i.v.m. herkenning'

Verder ben ik niet zo bang voor herkenning want echt persoonlijke dingen over mijn privésituatie schrijf ik hier niet.Dat gaat dan geloof ik weer over mede-forummers die dat probleem niet gelinkt willen zien aan hun normale nick

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven