waarom 'me' ipv mijn of m'n?

19-04-2011 08:38 262 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zomaar even een vraag op de dinsdagochtend. Waarom schijven steeds meer mensen 'me' ipv mijn of m'n? Zoals me man of me fiets? Heb ik iets gemist qua nieuwe spelling? Is het iets van jongeren (en word ik dus oud)? Of kunnen steeds minder mensen spellen?

Ik erger me er eerlijk gezegd enorm aan. Ik heb dan gelijk het idee dat mensen niet zo slim zijn...



Of ligt het nu aan mij?
Alle reacties Link kopieren
Dan klopt de zin nog niet....

Ik heb er heel gefascineerd naar gekeken, dat wel



Het zal me trouwens niks verbazen als ik wel zonder dat ik het iig doorheb hun als persoonsvorm gebruik in een zin wanneer ik spreek. Ik zeg ook wel echt iets wat tussen me en m'n zit als ik bv zeg: ik ging naar mijn moeder.
Alle reacties Link kopieren
Ik schuifel langzaam (en met een rood hoofd) weer weg van deze discussie...



Terras lonkt toch en als ik dan een roseetje op heb mag ik schaamteloos gewrochten van zinnen maken
Alle reacties Link kopieren
quote:batwom schreef op 19 april 2011 @ 14:13:

[...]





Vage kennis over haar rustige kind.

"Hij ken echt heel goed met ze eigen spelen"







Wat ook fantastisch is, is het Tros Radar forum. Ik heb echt dubbel gelegen. Die mensen zijn dan boos over iets in de gemeente, en dan gaan ze hun mailtjes neerzetten op zo'n forum om met elkaar te praten over wat de wethouder voor antwoord zal geven .



Zonder grappen, ik zag een keer een man en die had dit naar een wethouder gestuurd



Beste meneer ..,



ik von het eg belacheluk dat de speeltoestelen weg ginge. Me kindere speelde altijd drop. Jij moet helpen meneer, wand ik kom hiervandaan, echte zaankanter, me hele familie, en wij vindun het belangrijk dat de kindere kunnen spelen.



Frans.





Even serieus...Wat bezielt je dan .Heb je dan totaal geen inzicht in het feit dat je niet kunt spellen? Ik ging echt helemaal stuk toen ik het als, en het ergste was nog dat die mensen dan ook antwoorden gaven als :

Ja goed dat je hebt gemaild

Sterkte



Wat?! Beter vertel je die man dat hij niet kan spellen en het of gaat leren, of andere mensen zijn brieven laat schrijven naar de wethouder?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sssenta schreef op 19 april 2011 @ 14:20:

Ik schuifel langzaam (en met een rood hoofd) weer weg van deze discussie...



Terras lonkt toch en als ik dan een roseetje op heb mag ik schaamteloos gewrochten van zinnen maken Was een gebbetje hoor Veel plezier in de zon!
quote:_yellowlove_ schreef op 19 april 2011 @ 14:21:

[...]









Wat ook fantastisch is, is het Tros Radar forum. Ik heb echt dubbel gelegen. Die mensen zijn dan boos over iets in de gemeente, en dan gaan ze hun mailtjes neerzetten op zo'n forum om met elkaar te praten over wat de wethouder voor antwoord zal geven .



Zonder grappen, ik zag een keer een man en die had dit naar een wethouder gestuurd



Beste meneer ..,



ik von het eg belacheluk dat de speeltoestelen weg ginge. Me kindere speelde altijd drop. Jij moet helpen meneer, wand ik kom hiervandaan, echte zaankanter, me hele familie, en wij vindun het belangrijk dat de kindere kunnen spelen.



Frans.

Even serieus...Wat bezielt je dan .Heb je dan totaal geen inzicht in het feit dat je niet kunt spellen? Ik ging echt helemaal stuk toen ik het als, en het ergste was nog dat die mensen dan ook antwoorden gaven als :

Ja goed dat je hebt gemaild

Sterkte



Wat?! Beter vertel je die man dat hij niet kan spellen en het of gaat leren, of andere mensen zijn brieven laat schrijven naar de wethouder?



Echt waar? Prachtig! En dan wel boos zijn dat de gemeente niet adequaat reageert als burgers een vraag stellen. Ambtenarenjargon is één ding, maar Frans bezigt weer een heel ander soort taal.



Edit: bijzonder leuk forum trouwens, dat van de Tros. Bijna net zo leuk als Babybrabbel.
Alle reacties Link kopieren
En dan ook meneer, maar toch jij (make up your mind...) En hij kreeg ook zo'n standaardmailtje terug van die wethouder met :



Beste Meneer blabla,



Het is fijn om te horen dat de weg naar ons hebt kunnen vinden. Wij gaan zeker nog in de portefeuille kijken, en we laten u zo snel weten hoe we dit kunnen oplossen. Ik begrijp uw zorgen, en blablalala



Met vriendelijke groet,



blablabla



Ik ging echt stuk, die man had een fantastische mail teruggeschreven , heel aardig, ik weet niet wat ik zou denken als ik dat kreeg hoor..
Alle reacties Link kopieren
Nou Yellow, zo praten de mensen inhet dorp waar ik opgroeid ben.

Stel je nu voor dat je zo praat, dan lijkt ABN een geheel vreemde taal.

En schrijf je een brief in jouw taal en die van de buurman, durf te wedden dat de buurman het uitstekend begrijpt.
Alle reacties Link kopieren
even off topic maar dit dan:





Iemand is boos op de postcodeloterij :





Dat is dan ook precies wat we met zijn allen zouden moeten zeggen als die vent met die veel te dikke kop in de straat verschijnt. ******** met je flutloterij, we moeten je niet meer.

Wat in de Arabische wereld kan, kan hier ook hoor. We moeten het gewoon niet meer pikken, dat onze deelname aan die flutloterij wordt afgedwongen. Mensen, blokkeer de weg, als de Postcodeloterij je wijk dreigt te gaan belegeren. Het moet afgelopen zijn!



Ik snap de link met de Arbabische wereld niet eens, en gaan we nu wegblokkades opwerpen tegen een loterij!?!!



Waar gaat dit toch over? Mensen zijn soms zo raar
Alle reacties Link kopieren
quote:galadriel schreef op 19 april 2011 @ 14:30:

Nou Yellow, zo praten de mensen inhet dorp waar ik opgroeid ben.

Stel je nu voor dat je zo praat, dan lijkt ABN een geheel vreemde taal.

En schrijf je een brief in jouw taal en die van de buurman, durf te wedden dat de buurman het uitstekend begrijpt.Ja ik begreep het ook heel goed, wat hij bedoelde, maar je snapt toch zelf wel dat er een verschil is tussen de taal onderling en de taal als je met een wethouder in gesprek gaat? Als ik mijn vrienden zie zeg ik wel eens : Yo wassup. Dat zou ik nou weer niet tegen koningin Beatrix zeggen. Voor alles zijn tijd en plaats zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Haha Yellow, die brief!



Ik dacht dat er ook een site was met allemaal van zulke voorbeelden. Brieven aan organisaties enzo.



Heb al even zitten zoeken maar kan het zo snel niet vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar hij beheerst geen andere taal, dan zijn taal.

Echt niet.



Hij praat zoals het is en de wethouder praat kak.

Die moet niet dat stadse praten, ze zijn toch op het platteland.
Alle reacties Link kopieren
Zaandam?! Is een stad ....
Alle reacties Link kopieren
quote:_yellowlove_ schreef op 19 april 2011 @ 14:44:

Zaandam?! Is een stad ....Tja, als je gelijk hebt heb je gelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:galadriel schreef op 19 april 2011 @ 14:38:

Ja, maar hij beheerst geen andere taal, dan zijn taal.

Echt niet.



Hij praat zoals het is en de wethouder praat kak.

Die moet niet dat stadse praten, ze zijn toch op het platteland.Gala ik vind je een moppie dat weet je. Maar iedereen leert op school ABN. Je leert daar ook dat je in een bepaalde stijl moet converseren met verschillende groepen mensen in de samenleving. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Hunnie kenne het netuurluk ook doen uit balorigheid, ken tog?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:galadriel schreef op 19 april 2011 @ 14:30:

Nou Yellow, zo praten de mensen inhet dorp waar ik opgroeid ben.

Stel je nu voor dat je zo praat, dan lijkt ABN een geheel vreemde taal.

En schrijf je een brief in jouw taal en die van de buurman, durf te wedden dat de buurman het uitstekend begrijpt.Ik kom uit Twente, maar schrijf Hengelo gewoon met 1 o en niet als Hengelooooo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nautische schreef op 19 april 2011 @ 13:05:

Ik zag gisteren één van mijn neefjes faag in plaats van vaag typen. Vergat erbij te vermelden dat hij 14 jaar is.
Alle reacties Link kopieren
Laatst op een verpakking:



ovenwand...
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 19 april 2011 @ 15:09:

Laatst op een verpakking:



ovenwand...Betrof het niet een ovenschoonmaakmiddel? De wanden van de oven moeten ook schoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 19 april 2011 @ 13:20:

[...]





Juist van die generatie zou je mogen verwachten dat ze perfect Nederlands schrijft. Sorry, ik kon het niet laten.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik had een collega, die wilde eens een notitie maken nadat ze een hele boze klant aan de telefoon had gehad. Meneer was nogal obstinaat, maar in haar aantekening was meneer 'opzenaad'.
Alle reacties Link kopieren
quote:justme-82 schreef op 19 april 2011 @ 15:40:

Ik had een collega, die wilde eens een notitie maken nadat ze een hele boze klant aan de telefoon had gehad. Meneer was nogal obstinaat, maar in haar aantekening was meneer 'opzenaad'.



Obstenaat, werd in mijn familie altijd gezegd.



Ex-schoonmoeder bij V&D: "Verkoopt u ook homotrainers?"
Alle reacties Link kopieren
Ook bekende blunders: cruesli en muesli, geschreven op alle mogelijk manieren. Las vandaag ergens: creuslie, van qauker...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is deze ook nog niet genoemd hier: Hij maakte een groffe fout in plaats van grove fout.

Zie ik hier op het forum ook wel regelmatig voorbij komen.
quote:MarianneDavids schreef op 19 april 2011 @ 12:22:

[...]





Je schreef "gemaalt" maar dat is een tikfout. Tik- en taalfouten zijn makkelijk van elkaar te onderscheiden.



Oh ja



Komt omdat ik op mijn telefoon zat te forummen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven