Wakker.. Wakkerder.. Wakkerst(?)

15-06-2016 03:14 1555 berichten
Wie is er ook nog wakker en verveelt zich (ook?)



Na 3 uur plafond staren maar weer m'n bed uitgegaan

Zijn er nog meer wakkeren? In voor leuke/flauwe/gezellige/zinloze/whatever kletspraat?
quote:beautygoodies schreef op 02 april 2017 @ 02:26:

Tot nu toe geprobeerd:

- Slaappilletjes (niet die op doktersvoorschrift, maar gewoon uit de apotheek)

- lavendeldruppels op kussen

- van te voren kamillethee drinken

- geen tv/geen telefoon meer voor het slapengaan, maar ben een kei in plafonddiensten draaien

- de dag doornemen, van begin tot eind (als soort meditatieonderdeel)

- vroeg in bed liggen (helpt ook geen reet, als ik er half 10 inga, ben ik half 1 nog wakker)



Nog tips?



Te vroeg naar bed gaan helpt ook niet. Beter ga je normale tijd. Ne jezelf dan 15 min geven om na te denken over dingen, en daarna je gedachtes blokken. Iedere keer als je ervaaart dat je gaat denken, bewust "nee" zeggen tegen jezelf. Mij hielp het wel om n ontspanningsoefening te doen. Eerst je tenen bewust ontspannen, dan je voeten, dan je benen... en zo verder je hele lichaam...

En idd geen tv/foon etc van tevoren.

Maar tis wel klote idd
Alle reacties Link kopieren
quote mezelf
'We should all start to live before we get too old.'
quote:Tjuptjup schreef op 02 april 2017 @ 02:30:

[...]





Ik ben net pas thuis. Ben naar n vriendin geweest en daarna nog ff samen de kroeg in. Ik was moe maar nu thuis opeens klaarwakker Aaw gezellig. Ja vervelend is dat he, dat je lekker moe naar huis gaat, maar eenmaal thuis over je slaap heen bent.
quote:beautygoodies schreef op 02 april 2017 @ 02:32:

[...]





Ik heb altijd als ik naar buiten ga terwijl ik moe ben, ik daarna altijd klaarwakker ben voor een paar uur. Na avondjes weg tot half 3 zit ik rustig tot half 5 nog series te kijken terwijl mijn vriend enorm snurkt.



Heb het ook vaak genoeg gepresteerd om na 'drukke avonden' tot half 7 te netflixen.Herkenbaar erg irritant ook! "Gelukkig" slaapt vriend thuis vannacht. Want als hij al slaapt en ik ga ernaast liggen val ik al helemaal niet in slaap
quote:sassa_82 schreef op 02 april 2017 @ 02:34:

[...]



Aaw gezellig. Ja vervelend is dat he, dat je lekker moe naar huis gaat, maar eenmaal thuis over je slaap heen bent.Ja heel irritant . Heb het heel vaak. Heb al speciaal een taxi genomen want als ik ga lopen ben ik sowieso klaar wakker. Het helpt ook niet dat ik vandaag enorm uitgeslapen heb
quote:Tjuptjup schreef op 02 april 2017 @ 02:38:

[...]





Ja heel irritant . Heb het heel vaak. Heb al speciaal een taxi genomen want als ik ga lopen ben ik sowieso klaar wakker. Het helpt ook niet dat ik vandaag enorm uitgeslapen heb Nee, dat helpt niet echt mee nee. Wat probeer jij dan vaak om toch nog in slaap te komen?
@beauty ik herken jouw probleem in zoverre dat ik niet zozeer over leuke dingen nadenk maar meer dingen die niet zo goed gaan. Alsof ik het overdag kan blokken maar dat dat in bed ineens om de hoek komt kijken dat vind ik dan ook wel lastig tegen te gaan. Meestal eindigt dat dan dat ik maar m'n bed uit ga en op de bank beland
Alle reacties Link kopieren
quote:beautygoodies schreef op 02 april 2017 @ 02:34:

quote mezelf Vind ik dan weer grappig.
Alle reacties Link kopieren
37 weken zwanger en last van brandend maagzuur. Dus ik zit chocomel te drinken en biscuitjes te eten totdat het zakt. En dan proberen om op de bank verder te slapen want ondanks oordopjes hoor ik mijn lief evengoed.
quote:sassa_82 schreef op 02 april 2017 @ 02:40:

[...]



Nee, dat helpt niet echt mee nee. Wat probeer jij dan vaak om toch nog in slaap te komen?Het hangt ervan af waardoor ik niet kan slapen. Als het "gewoon" door thuiskomen is oid dan drink ik nog n drankje en wordt dan wel moe. Maar als ik aan het malen ben dan is het lastig te stoppen en zit ik rustig uren op de bank
Alle reacties Link kopieren
Dat ontspannen vanaf je voeten en zo door naar de rest van je lichaam ga ik eens proberen.



Vriend is op dit moment nog met zwager aan het gamen, dus heb nu ook het hele bed voor mij alleen, voor even dan haha.



Het ergste is als hij enorm gaat snurken, dan kom ik echt bijna niet meer in slaap. En als ik dan bijna in slaap val als het even stiller is, ben ik weer klaarwakker na een 'grote' snurk.
'We should all start to live before we get too old.'
quote:Swinta schreef op 02 april 2017 @ 02:42:

37 weken zwanger en last van brandend maagzuur. Dus ik zit chocomel te drinken en biscuitjes te eten totdat het zakt. En dan proberen om op de bank verder te slapen want ondanks oordopjes hoor ik mijn lief evengoed.



Owwww dat herinner ik me zoooo goed nog ook al is het al 11 jaar geleden! Maagzuur sucks!!

Ik had uiteindelijk n drankje via het zh. Geen idee hoe het heet maar wat n oplossing was dat

En idd zooooo irritant als je vent gewoon doorsnurkt

Ik heb m toentertijd naar zolder verbannen
quote:Tjuptjup schreef op 02 april 2017 @ 02:43:

[...]





Het hangt ervan af waardoor ik niet kan slapen. Als het "gewoon" door thuiskomen is oid dan drink ik nog n drankje en wordt dan wel moe. Maar als ik aan het malen ben dan is het lastig te stoppen en zit ik rustig uren op de bank Vervelend is dat, dat herken ik wel. Ik ga soms ook maar uit bed omdat ik aan het malen ben.
quote:sassa_82 schreef op 02 april 2017 @ 02:47:

[...]



Vervelend is dat, dat herken ik wel. Ik ga soms ook maar uit bed omdat ik aan het malen ben.



Klote is dat he

En het ergste is dan nog dat vriendlief gewoon ligt te pitten.. terwijl het malen meestal door hem/een probleem tussen ons komt
Alle reacties Link kopieren
@Tjuptjup, wat vervelend zeg. Piekeren is inderdaad nooit goed voor je nachtrust. Is er geen mogelijkheid om het overdag iets meer ruimte te geven? Of het van je af te schrijven voor het slapen gaan? Ik heb tegenwoordig een notitieboekje naast me bed. Het helpt nog niet echt, maar dan weet ik in ieder geval dat ik mijn 'inspiratie' niet vergeet.



Een collega van mij luistert meditatiemuziek, omdat zij wakker ligt van de enorme werkdruk op kantoor en dingen in haar privéleven. Ze heeft ook een soort meditatie-app, kan even niet op de naam komen. Het helpt haar enorm.
'We should all start to live before we get too old.'
quote:Swinta schreef op 02 april 2017 @ 02:42:

37 weken zwanger en last van brandend maagzuur. Dus ik zit chocomel te drinken en biscuitjes te eten totdat het zakt. En dan proberen om op de bank verder te slapen want ondanks oordopjes hoor ik mijn lief evengoed. Dat herken ik ook ja, die vervelende maagzuur bij zwangerschappen. ging ik ook maar op de bank en tv kijken.
quote:beautygoodies schreef op 02 april 2017 @ 02:43:

Dat ontspannen vanaf je voeten en zo door naar de rest van je lichaam ga ik eens proberen.



Vriend is op dit moment nog met zwager aan het gamen, dus heb nu ook het hele bed voor mij alleen, voor even dan haha.



Het ergste is als hij enorm gaat snurken, dan kom ik echt bijna niet meer in slaap. En als ik dan bijna in slaap val als het even stiller is, ben ik weer klaarwakker na een 'grote' snurk.



Gewoon je vriend naar de bank verbannen



Nee maar zonder dollen das echt irritant als ze snurken
quote:Tjuptjup schreef op 02 april 2017 @ 02:48:

[...]





Klote is dat he

En het ergste is dan nog dat vriendlief gewoon ligt te pitten.. terwijl het malen meestal door hem/een probleem tussen ons komt Grrr ja inderdaad man lief lekker liggen slapen en zelf liggen malen. Wat vervelend dat dat door problemen tussen jullie komt.
quote:beautygoodies schreef op 02 april 2017 @ 02:49:

@Tjuptjup, wat vervelend zeg. Piekeren is inderdaad nooit goed voor je nachtrust. Is er geen mogelijkheid om het overdag iets meer ruimte te geven? Of het van je af te schrijven voor het slapen gaan? Ik heb tegenwoordig een notitieboekje naast me bed. Het helpt nog niet echt, maar dan weet ik in ieder geval dat ik mijn 'inspiratie' niet vergeet.



Een collega van mij luistert meditatiemuziek, omdat zij wakker ligt van de enorme werkdruk op kantoor en dingen in haar privéleven. Ze heeft ook een soort meditatie-app, kan even niet op de naam komen. Het helpt haar enorm.Tja weet je wat het is... vriend en ik hebben een "terugkerend" issue. En dat speelt vaak op als we al in bed liggen. En op dat moment zit het me dus opeens dwars, het overvalt me als het ware... (alhoewel ik het soms ook wel aan voel komen, en dan zeg ik meestal dat we beter niet samen kunnen slapen maar in ons eigen huis). Maar soms overvalt het dus... en dan helpt schrijven niet echt. Op zo'n moment ben ik gewoon heel verdrietig/boos etc. en kost t moeite die gevoelens te temperen. Btje lastig uit te leggen maar hoop dat je t begrijpt
Alle reacties Link kopieren
Ik deel vaak genoeg duwtjes (en weleens trappen met mijn voeten ) uit in bed om het snurken te stoppen. Ik word er ook soms echt agressief van en radeloos. Mijn vriend raakt zijn kussen aan en slaapt vrijwel meteen.



Soms als we een probleem hebben lig ik daar ook weleens wakker van. Heb hem een keer zelfs wakker gemaakt om er over te praten want ik kon er echt niet over uit. Werd niet al te vrolijk onthaald trouwens, maar ik kon niet anders. Ik haat problemen of ruzie voor het slapengaan.
'We should all start to live before we get too old.'
Ja herkenbaar... ik kan dan ook echt niet slapen. Vriend wel

Sterker nog hij kan er niet tegen om dingen uit te praten als het bedtijd is. Snap ik ook wel, zeker omdst hij er heel vroeg uit moet. Maar ik snap niet dat hij gewoon kan gaan slapen

Ik kan dat echt niet als me iets dwars zit, maar dat zal wel een mars-Venus ding zijn
Iemand nog wakker?
Alle reacties Link kopieren
hoi
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven