Wat denken Willem en Maxima echt?

26-04-2017 20:44 623 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me wel eens af wat Willem Maxima, de kinderen en de overige leden van het koningshuis ECHT denken tijdens Koningsdag.

Morgen komt het koninklijke gezelschap aan met de trein, ze worden eerst welkom geheten door een 1000 koppig koor, daarna begint de tocht door de stad, ik ben wel eens benieuwd wat ze ECHT denken van al die mensen die een heel jaar bezig zijn met voorbereidingen, groepjes dames gekleed in klederdracht die sinds 7.00 's ochtends langs de route staan, in de hoop dat de Koning hun zelf gepunnikte sjaaltje in ontvangst zal nemen, mensen die meedoen met het programma die als een kind zo blij zijn als het koninklijke gezelschap langs hun tafeltje loop ( na uren koukleumen) zodat ze kunnen vertellen over het kunstwerkje dat ze hebben gemaakt speciaal voor Amalia, en dan weer het zoveelste oude mannenkoor, en alweer koekhappen,en natuurlijk moeten de prinsen ook meedoen aan een wedstrijdje voetbal (of een andere sport) Het zal mij niet verbazen als het gezelschap blij is wanneer ze thuis aankomen, joggingpak aan en lekker bankhangen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Waarschijnlijk denken ze "Nee, we moeten alweer".



Het zijn ook maar mensen en waarschijnlijk hebben ze een keertje geen zin om ergens heen te moeten en te moeten lachen.
Of ze vinden het oprecht leuk. Niet de activiteiten op zich, maar het feit dat al die onderdanen zo aandoenlijk hun best hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=Uvsd9WLgqr8
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Lady_Voldemort schreef op 26 april 2017 @ 20:48:

Of ze vinden het oprecht leuk. Niet de activiteiten op zich, maar het feit dat al die onderdanen zo aandoenlijk hun best hebben gedaan.Dat kan ook inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet weten, denk wel dat het slechte weer misschien wel een beetje de pret bederfd als ze er al lol aan zouden beleven
Alle reacties Link kopieren
https://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/356562
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou echt enorm ongeschikt zijn als koningin maar goed, t land hoeft zich geen zorgen te maken aangezien ik niet van adel ben. Maar ik zou er na een paar keer wel klaar mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
En verder denk ik echt dat zij Koningsdag wel als een belangrijke dag zien. Een dag per jaar waarop zij de verbinding met mensen bewust opzoeken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 26 april 2017 @ 20:48:

Of ze vinden het oprecht leuk. Niet de activiteiten op zich, maar het feit dat al die onderdanen zo aandoenlijk hun best hebben gedaan.



Ik denk dit, ik denk dat ze de inzet waarderen en het leuk vinden dat zo veel mensen een dag aan hun besteden. Het is voor hun ook een blijk van waardering en steun aan het koningshuis.

Of de kinderen het leuk vinden weet ik echt niet, ik denk het ene jaar wel het andere jaar niet en als de andere twee gaan puberen denk ik dat ze allemaal met frisse tegenzin gaan. Die meiden zijn meiden zoals we er heel veel hebben in Nederland die ook gewoon eens geen zin hebben en die gaan puberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zomaar dat ze al die moeite best waarderen. Het ene zullen ze leuker of interessanter vinden dan het andere, maar dat is menselijk. Maar ik denk echt dat ze de moeite die erin is gestoken om hen een leuke dag te bezorgen, oprecht waarderen.



Ik ben zelf ook wel eens met een delegatie naar een (ver) buitenland geweest, puur zakelijk, maar daar werden we ook ontvangen met bepaalde ingestudeerde dingen om ons iets van het land te presenteren (dansgroepje, zangkoor, demonstratie van bepaalde gebruiken, enz.) en ik vond het helemaal leuk. En ja, het ene leuker dan het andere, maar gewoon het gevoel dat die mensen al die moeite voor ons hadden gedaan, was heel hartverwarmend.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Filee_ schreef op 26 april 2017 @ 20:46:

Waarschijnlijk denken ze "Nee, we moeten alweer".



Het zijn ook maar mensen en waarschijnlijk hebben ze een keertje geen zin om ergens heen te moeten en te moeten lachen.



Dit

En een keertje? Denk wel vaker
quote:Coco87 schreef op 26 april 2017 @ 20:50:

Ik zou echt enorm ongeschikt zijn als koningin maar goed, t land hoeft zich geen zorgen te maken aangezien ik niet van adel ben. Maar ik zou er na een paar keer wel klaar mee zijn.Ik ook. Ik zou zoiezo een slechte koningin zijn. Ik heb over teveel dingen een mening. Als koningin moet je neutraal zijn. Dat gaat mij niet lukken
Kijkt iemand nu het interview?



Waarom spreekt WA over zichtzelf in de 2e persoon enkelvoud? Nooit geleerd hoe stom dat staat?
Ik denk dat ze na de Koningsdag thuis vermoeid aangekomen hun schoenen uitschoppen en met de voeten op tafel gaan zitten en een blikje bier opentrekken "en dan nu eerst een Bavaria".
Ik denk dat Maxima het thermo ondergoed van de familie aan het zoeken is
quote:Filee_ schreef op 26 april 2017 @ 20:54:

[...]



Ik ook. Ik zou zoiezo een slechte koningin zijn. Ik heb over teveel dingen een mening. Als koningin moet je neutraal zijn. Dat gaat mij niet lukken Ik zou het ook niks vinden. Maar als je er je hele leven toe bent opgeleid zal het wel anders zijn.
quote:sssssst schreef op 26 april 2017 @ 20:55:

Kijkt iemand nu het interview?



Waarom spreekt WA over zichtzelf in de 2e persoon enkelvoud? Nooit geleerd hoe stom dat staat?Dat doen voetballers en zo toch ook altijd? En WA is altijd erg sportief geweest .
quote:Knuffelheks schreef op 26 april 2017 @ 20:56:

Ik denk dat Maxima het thermo ondergoed van de familie aan het zoeken is En mantels van echt bont.
quote:sssssst schreef op 26 april 2017 @ 20:55:

Kijkt iemand nu het interview?



Waarom spreekt WA over zichtzelf in de 2e persoon enkelvoud? Nooit geleerd hoe stom dat staat?

Ik had het persoonlijker gevonden als hij een nette trui had aangedaan ipv dat pak.

Ik vind het niet stom staan. Dat hij in 2e persoon enkelvoud praat. Waarschijnlijk heeft hij het aangeleerd om zo te praten.
Het kapsel van Beatrix is ook niet veranderd door de jaren heen.
Ik denk dat ze het wel waarderen en zien als één van de leukere dagen "op kantoor". Als dat niet zo was geweest, dan had de troonswisseling namelijk een prima moment geweest om het af te schaffen, en dat hebben ze niet gedaan. Er zijn maar een paar kleine aanpassingen gemaakt.
Het zou WA niet misstaan om eens iets aan zijn gebit te laten doen.
quote:Filee_ schreef op 26 april 2017 @ 21:00:

Het kapsel van Beatrix is ook niet veranderd door de jaren heen.Nee, dat is vijftig jaar geleden in beton gegoten
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 26 april 2017 @ 20:57:

[...]





Ik zou het ook niks vinden. Maar als je er je hele leven toe bent opgeleid zal het wel anders zijn.Mijn opa was directeur van de Rijksgebouwendienst na de oorlog. Nou ja, toen waren er natuurlijk heel wat Rijksgebouwen die opnieuw opgebouwd moesten worden, of hersteld, of anderszins aangepakt. Dus om de haverklap moest er zo'n belangrijk gebouw na de uiteindelijke oplevering dan weer geopend worden. En daar mocht/moest mijn opa dan vaak voor opdraven, met mijn oma aan zijn arm. Ik hoor het mijn oma nog zeggen: "Nou ja, dan trok ik maar weer een mantelpak aan, gooide een vos over mijn schouder en daar gingen we dan weer. En dan werden we rondgeleid door zijn meneer die álles van dat gebouw wist, en dat moest állemaal verteld worden, álle technische details. En dan voelde ik me net koningin Juliana. Zo van: ik knik maar lief, en doe maar net alsof ik het allemaal héél interessant vind, en of ik het allemaal snap, hoe geweldig en groots en fantastisch het is, en dan deed ik tijdens het obligate glaasje sherry achteraf alsof het de meest interessante dag van mijn leven was geweest, en in de auto schopte ik mijn pumps uit, gooide die vos op de achterbank en zei dan tegen opa: gas geven!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven