Wat doen jullie met de kerstdagen en oud en nieuw?

22-09-2014 19:50 82 berichten
Zo aangezien de chocoladeletters alweer bijna een maand in de winkel liggen en ik al over de nodige pepernoten ben gestruikeld, vraag ik jullie: Wat doen jullie met de kerstdagen en oud en nieuw?



Ikzelf heb besloten om oud en nieuw thuis met mijn vriend te vieren. Alleen, met zijn tweetjes.



Wat betreft de kerstdagen gaan we naar familie.



En jullie?
Hier zijn dat beddagen. Wakker worden wanneer we er zin in hebben, seksen, eten en filmkijken. Een beetje zoals onze standaard zondag dus.
Skiën (het perfecte excuus om familieverplichtingen te ontlopen). Oudjaarsdag zijn we wel weer in nederland, maar dan hebben we altijd drie verschillende verjaardagen, dus dat gaat al jarenlang hetzelfde; 's ochtends op de koffie bij 1, 's middags tot en met avondeten bij 2 en vervolgens de avond bij 3.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee nog. Ik werk in de zorg, dus moet sowieso een van de feestdagen werken. Ik heb gelukkig geen partner en dus geen verplichtingen. Dus ik zie het wel. Oud en Nieuw mag van mij sowieso geskipt worden, daar vind ik echt niks aan. Hopelijk ben ik met de Kerst vrij en kan ik lekker in de bank hangen met een pizza, wijntje en een goede serie. Of op vakantie gaan met Oud en Nieuw zie ik ook wel zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 22 september 2014 @ 19:59:

Kerst vieren wij dit jaar bij mijn ouders in Duitsland. Ik ben de 24e vrij, omdat ik de zaterdag ervoor werk. Dinsdag heb ik standaard vrij. Mijn man gaat kijken of hij 2 weken vrij kan krijgen dan, dus als dat lukt gaan we van maandagavond tot zondagavond lekker die kant op! Mijn broer en schoonzus komen eerste kerstdag en dan zijn er ook kadootjes

Oud en nieuw vieren we met vrienden, dat staat al een jaar vast. Denk dat we het hier vieren dit jaar, is wat handiger met dochter in haar eigen bed.Hemel, jij weet zelfs de dagen waarop kerst valt dit jaar
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik zat te denken om met oud en nieuw naar londen of berlijn te gaan..

Als ik iemand meekrijg..vriendinnen gesettled en blut etc..
Alle reacties Link kopieren


Ik zit met kerst EN oud en nieuw in NYC met mijn liefje...
Alle reacties Link kopieren
He-le-maal niks....geen plannen dus



Flikker op zeg....!
Come fly with me on a jetplane
Alle reacties Link kopieren
Ik werk normaal gesproken een of beide feesten.

Dit jaar voor het eerst niet omdat ik een andere functie heb.

En we zijn voor het eerst ouders geworden.

Vanaf sinterklaas wordt hier gevochten wanneer er waar kerst gevierd wordt. Dan is kerst zelf een aanschakeling van verplichtingen, opzitten, pootjes geven en nergens ik herhaal nergens inhoudelijk op in gaan. Oud en nieuw is van ons drieën.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Alle reacties Link kopieren
We verwachten een dezer dagen ons eerste kindje... Dus deze kerst voor het eerst met zijn drietjes! Waarschijnlijk een kerstdag 's avonds eten met moeder en schoonmoeder. Andere kerstdag nog onbekend (misschien eten bij vrienden?).

Oud & nieuw vieren we denk ik bij vrienden. Tenminste als onze Uk daar ook voor te porren is.
Nog niet mee bezig, duurt nog 3 maanden . . . . . . . . .
Heel standaard: een dag schoonouders en een dag ouders.. Zo zin in! Ik overweeg zelfs mijn schoonouders bij ons uit te nodigen. Maar daar moet ik nog heel lang over nadenken!!



Stond net op zolder de was op te hangen en het is al lekker donker buiten, zo gezellig!! Afgelopen nacht weer een beetje geslapen. Sinds maanden weer eens, omdat het eindelijk een beetje kouder begint te worden.
Alle reacties Link kopieren
Sjee, moeten we hier nu alweer over nadenken? 3 maanden van tevoren? Ben nog aan het nagenieten van de zomervakantie, 1e week terug was het hier vorige week nog zonnig en warm, dus dat was nog even (na)genieten van een (na)zomerweekje, nog even naar buitenzwembad geweest en op terrasjes gezeten..



Nou ja, ik vind het prima als de herfst nu gaat beginnen, heerlijke zomer gehad en kan er weer ff tegen, maar psychisch vind ik de sprong naar middenwinter too much en wil ik echt nog niet aan denken!



Ik vind op zich elk seizoen zijn charme hebben, maar dan wel als het zover is.. kan me overigens wel voorstellen dat de winterliefhebbers erg naar herfst/winter kunnen uitkijken.. dat doe ik ook als de lente/zomer in zicht komt..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:matroesjka_ schreef op 22 september 2014 @ 19:58:

Eerste feestdagen zonder schoonmoeder. Ik weet het nog niet zo goed. Denk gewoon wat we altijd doen, maar dan zal het toch niet hetzelfde zijn...







Zal voor ons ook raar worden, eerste feestdagen zonder mijn vader (die naar verwachting november niet meer haalt). Dus we zullen dan bij mijn familie zijn denk ik.



Onze geplande vakantie naar Engeland met Kerst gaat niet door, niet in de stemming.
@ Blauwebes: wow NYC lijkt mij geweldig rondom deze tijd.



Mijn lievelingsperiode komt er weer aan. Heerlijk de herfst en de winter. Ben helemaal in mijn element nu.



En met de feestdagen. Ik heb eigenlijk geen idee. Mijn schoonouders zijn gescheiden en met mijn vader erbij hebben we dus drie adressen waar we verwacht worden. Nu werkt mijn man in ploegen dus die moet ook 1 van de dagen werken. Drie bezoeken in 1 dag propppen is lastig dus ergens moeten we schipperen. Maar ook dat komt altijd wel weer goed.



Het is altijd weer een gezellige tijd. Oud & Nieuw vieren wij eigenlijk altijd thuis. We hebben katten die bang zijn voor het vuurwerk en de kinderen zijn ook nog te jong om elders een avond door te brengen. En omdat man in ploegendienst werkt kan het maar zo dat ik om middernacht alleen zit met mijn kinderen. Ook niet erg...
Suzannesuus : ja, tuurlijk ik weet het vooral ook vanwege mijn werk. We hebben afgelopen week gekeken wie de 2 zaterdagen rondom de feestdagen gaan werken. En ik wilde graag die woensdag vrij, omdat ik dan lekker lang weg kan. Normaal weet ik het niet zo precies, maar nu met dat opgeven voor het werk dus wel
Alle reacties Link kopieren
1e kerstdag met familie uit eten, 2e gewoon thuis met gezin. Oud en Nieuw weet ik nog niet. Het liefst sla ik dat over ivm kleine kinderen en die zijn s'ochtends gewoon fris en fruitig wakker, dan loop ik alleen maar te stressen dat ik nog maar zoveel uur kan slapen...
Op vakantie
Alle reacties Link kopieren
Kerst... ik heb er nu al geen zin meer in.

Vriend en ik hebben allebei gescheiden ouders en alle 4 verwachten ze dat we komen.

Dus dit betekent, kerstavond + kerstontbijt bij nummertje 1.

1e Kerstavond bij nummer 2

2e Kerstdag brunchen bij nummer 3. En s'avonds weer dineren bij nummer 4.

Ik hou hier dus echt absoluut niet van. Ik wil best wat doen met de Kerst, maar dit is too much.

We hebben er al eens over gepraat maar ze praten ons best een schuldgevoel aan. Bleh.



Oud & Nieuw weet ik nog niet overigens.
She needed a hero. So that's what she became.
Zequote:enchantedjewell schreef op 22 september 2014 @ 21:45:

Kerst... ik heb er nu al geen zin meer in.

Vriend en ik hebben allebei gescheiden ouders en alle 4 verwachten ze dat we komen.

Dus dit betekent, kerstavond + kerstontbijt bij nummertje 1.

1e Kerstavond bij nummer 2

2e Kerstdag brunchen bij nummer 3. En s'avonds weer dineren bij nummer 4.

Ik hou hier dus echt absoluut niet van. Ik wil best wat doen met de Kerst, maar dit is too much.

We hebben er al eens over gepraat maar ze praten ons best een schuldgevoel aan. Bleh.



Oud & Nieuw weet ik nog niet overigens.Bah, boek lekker een vakantie
Met kerst werken en oud en nieuw met het gezin in Barcelona, heerlijk!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 22 september 2014 @ 20:09:

Weet ik veel. Wij vieren Sinterklaas. Kerst en Oud & Nieuw vind ik niet zoveel aan, is altijd zo'n opgeblazen stressgedoe met schoonzussen met zogenaamde briljante ideeën die alleen maar een hoop stress veroorzaken.

Owjee, ik heb ook altijd wilde ideeën over wat te doen met het Kerstdiner, dat vind ik leuk. (tapasbuffet, 'speciaal' gourmetten of een over de top 5 gangen diner)



Nou ben ik vast ook een zo'n stress-genererende schoonzus.
Alle reacties Link kopieren
quote:enchantedjewell schreef op 22 september 2014 @ 21:45:

Kerst... ik heb er nu al geen zin meer in.

Vriend en ik hebben allebei gescheiden ouders en alle 4 verwachten ze dat we komen.

Dus dit betekent, kerstavond + kerstontbijt bij nummertje 1.

1e Kerstavond bij nummer 2

2e Kerstdag brunchen bij nummer 3. En s'avonds weer dineren bij nummer 4.

Ik hou hier dus echt absoluut niet van. Ik wil best wat doen met de Kerst, maar dit is too much.

We hebben er al eens over gepraat maar ze praten ons best een schuldgevoel aan. Bleh.



Oud & Nieuw weet ik nog niet overigens.Of je gaat gewoon lekker niet? Het zijn leukste dagen van het jaar, juist dan moet je je niet door anderen laten koeioneren!
Alle reacties Link kopieren
En dit zou ik tegen iedereen hier willen schreeuwen. Moetjes en 'verplichtingen' bestaan NIET. Nergens in het wetboek van strafrecht staat dat je verplicht bent je ouders, schoonouders of oma te bezoeken.



Je bent daar uit vrije wil. En als je je hebt laten manipuleren of chanteren om ergens te zijn waar je eigenlijk niet wil zijn, dan zit er iets verkeerd!



Het zijn de leukste dagen van het jaar, die mag jij doorbrengen zoals jij wilt. Met de mensen, dieren of dingen om je heen die jóu energie geven.



Het stemt me zó intens triest dat ieder jaar weer hele volkststammen op zien tegen dit soort dagen, omdat van ze verwacht wordt op allerlei plekken op te komen draven.. Leven we nog in de Middeleeuwen dat je allerlei stamverplichtingen hebt of zo?
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren de verjaardag van ons kerstkind, zij is 25-12 jarig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven