Wat doen jullie met je overleden huisdier?

30-04-2007 12:43 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas moest ik hier zelf over nadenken, aangezien mijn lieve kater 4 dagen gelden is aangereden en is overleden. Uiteindelijk heeft hij een mooi plekje in de tuin gekregen met een mooie rozenkwarts (steen der liefde) erop en wat mooie plantjes erom heen. Wat doen jullie met je overleden huisdier? bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Idem hier, vroeger gingen de dieren die je bij de dierenarts naar de destructor. Tegenwoordig worden ze met tig andere dieren tegelijk gecremeerd en dan wordt de as weggegooid.

Tja het is niet mijn keuze, dat wil ik niet voor een dier dat ik bewust in huis heb genomen, waar ik voor gezorgd heb en van heb gehouden. Ik wil dan niet na zijn dood het dier maar bij de dierenarts laten "want het is maar een dier".
Alle reacties Link kopieren
Wat dit onderwerp betreft zitten jij en ik helemaal op 1 lijn MV,ik ben ook knettergek op mijn dieren,het zijn voor mij ook mijn maatjes.

Ik hou in alles wat ik doe rekening met mijn dieren en ga daar best ver in.

Zo ga ik niet op vakantie omdat ik ze niet bij een ander wil achterlaten,dat kan ik ze niet aan doen.

Ik werk parttime omdat ik ze niet de hele dag alleen wil laten.

Etcetera etcetera.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg wel eens, met mijn 2 eerste katten heb ik 18 jaar samengewoond. Dat moet ik nog eerst maar bereiken met een partner. Ik ga ook ver met mijn dieren. Ik praat ook met ze. Ik heb een heel close contact. Kan ook echt verliefd zijn op mijn katten. Vanmiddag nog, zit die ene naast mij op de stoel bij de eettafel, en kijkt mij zo lief diep in mijn ogen aan, moest ervan slikken, kreeg een warm gevoel.

Nu stop ik want ik word echt voor gek verklaard.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn dier nooit kunnen achterlaten bij de dierenarts,nooit.

Mijn kat moest ooit geopereerd worden.

Ik panisch en dan ook echt panisch of het wel goed zou gaan,ben continu bij haar gebleven tot het echt niet meer kon en ze op de operatietafel ging.

Maar dat moment van echt de praktijk uitgaan en haar achterlaten,oei oei,wat moeilijk.

Het moment van weer naar haar toe mogen na de operatie en hoe ze me aankeek,onbeschrijflijk,janken,janken.

Net als toen ik de praktijk uitliep,jankerd.;)
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik dan weer niet, qua operaties. Ik ben wel bezorgd als ik ze moet achter laten. Maar ik ben wel stapelgek op mijn hond en kat. Ik laat er tamelijk veel voor qua vakanties. Kat is makkelijker dan hond. Kat blijft lekker thuis, vriendin komt aantal keer per dag eten geven. Hond gaat wel mee, die hangt nogal aan Manmik, dus die laten we niet bij een ander. 
Alle reacties Link kopieren
Me too,MV,me too.

Ik klets en knuffel er ook op los,ben altijd met ze aan het trutten;)

Ik ben een watje als het om mijn dieren gaat,ze raken me recht in het hart.



18 jaar,mooie leeftijd.

Mijn oudste meisje  wordt 1 juni 15,het is te merken dat ze oud wordt en alleen al bij de gedachte dat ik straks afscheid van haar moet nemen*ril*.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu al een paar jaar niet op vakantie geweest maar dat ik nog ging, was er een vriendin in mijn huis zodat ze niet alleen waren. En ik belde op hoe het met ze ging. Zelfs uit China en Venezuela :$. Heeft een vermogen gekost.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog jonge dieren. Kat wordt 5, hond wordt 4 dit jaar. 1e hond was 1 toen we hem uit het asiel haalden en 1 jaar en 9 maanden toen hij dood ging. Hoop deze nog lang bij me te hebben.

Dwergpapegaaitje wat we hadden is ruim 9 geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een zenuwpees als het om mijn dieren gaat Mik,echt op het overdrevene af dat weet ik.Maar ik kan het niet tegenhouden,mijn dieren zijn mijn zwakke plek,alleen al de gedachte dat er iets fout kan gaan en ik word leip:D
Alle reacties Link kopieren
Mv bellen doe ik wel met vriendin. Ze komt een keer of 3 per dag eten geven en blijft dan per keer minstens een half uur met kat spelen. Bandit vindt het allemaal wel best eigenlijk, zolang hij maar voor niet mee hoeft. Hij is panisch voor het kattenmandje.
Alle reacties Link kopieren
Qua geld heb ik letterlijk alles voor ze over. Al moet ik bij wijze van spreken mijn auto verkopen. Ik verdenk mijn dierenarts wel eens dat hij zijn leuke bootje van de operaties van mijn eerste 2 katten heeft gefinancierd. Vroeger een keer iets buiten proporties gedaan voor een hamster. Hem laten opereren voor honderen guldens, en 3-6 maanden later stierf hij uit ouderdom.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Mik wat een pech heb jij met je dieren gehad. Wat jong waren ze dat ze overleden. Bah. Wat een verdriet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik dan weer niet Tante Sjaan. Weet niet waarom, maar ik ga er vanuit dat de dierenarts goed voor ze zal zorgen.

Ben ook niet zo iemand die zich snel druk maakt om het eetgedrag van hond. Laica heeft heel erg de neiging om dagen niks te willen eten (hoewel ze een lekker hapje niet afslaat) en dan zij het maar zo....:$ als ze honger heeft eet ze vanzelf wel weer. (meestal na wat extra's bij haar brokken mikken) Tis niet zo dat ik het niet in de gaten hou, maar ik maak me er niet meer zo druk om omdat ze het vaker doet
Alle reacties Link kopieren
Ha MV,je hebt altijd baas boven baas

Ik ga nóóóit op vakantie ivm de beestenboel,ben 1 keer in mijn leven op vakantie geweest toen we nog geen dieren hadden maar sindsdien nooit meer.

Lijkt me vreselijk om ze niet te zien en er is niemand op de wereld die ze zo goed kan verzorgen als ik natuurlijk,ik vertrouw ze aan niemand toe;)
Alle reacties Link kopieren


Mik wat een pech heb jij met je dieren gehad. Wat jong waren ze dat ze overleden. Bah. Wat een verdriet.



valt mee hoor, alleen 1e hond is overleden. Kat en hond2 leven nog (gelukkig wel). Ukkie was voor een kooidier best oud, ruim 9. Mijn parkietje dat nog bij mijn ouders stond is 2 jaar terug op 12 jarige leeftijd overleden.



Kat was wel een twijfelgevalletje (kreeg hem met niesziekte, flink heftig. Na inetnen ging het elke keer slechter, tot fikse longontsteking aan toe), maar hij leeft nog en is kerngezond

Alle reacties Link kopieren
Hahahahah, heb je nog nooit met mijn dierenservice te maken gehad vroeger. De dieren vonden het helemaal niet erg dat baasje weg was, vonden het reuze gezellig dat ik elke dag kwam. :P ;)

Nee ik weet wat je bedoeld. Mijn schatjes zou ik ook niet snel aan een ander toe vertrouwen. Ik hou mij voor dat ze mij gaan missen. hahahahahahahh.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo op de hoogte met de leeftijd van papagaaien. Ik dacht altijd dat ze zo 30 jaar konden worden en je kunnen overleven als je ze neemt als je ouder bent.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Waar is TO? ;)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik wéét gewoon dat Bandit ons niet mist. Laica daarentegen mist hij wel:o

Als Manmik met Zoonmik en Laica weg is en ik kom alleen thuis komt ie eerst heel blij op me af. Kijkt of Laica er is, zo niet dan gaat ie heel beledigd ergens liggen totdat Laica thuis is. En alleen Laica wordt begroet en de rest niet(ik heb het nu over een simpel dagje, na een week is het nog erger dan gaat ie bij Laica liggen en komt daar het eerste uur niet meer vandaan);)
Alle reacties Link kopieren


Ik ben niet zo op de hoogte met de leeftijd van papagaaien. Ik dacht altijd dat ze zo 30 jaar konden worden en je kunnen overleven als je ze neemt als je ouder bent.





De groten wel (zoals grijze roodstaarten of ara's) maar ik had een dwergpapegaaitje. ff googlen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn hamster ook laten opereren MV maar Brett heeft het helaas niet overleefd,de dierenarts was zo onder de indruk van mijn verdriet dat ik geen rekening hoefde te betalen;)



En kapitalen gespendeerd aan mijn konijntje,tig keer heen geweest,alle denkbare onderzoeken op losgelaten.Kwam niet vaak voor zei de dierenarts dat mensen zoveel over hebben voor een konijntje of hamster die je voor een paar centen kunt vervangen.Maar voor mij zijn ze onvervangbaar en als ze ziek zijn lijd ik met ze mee,geld is dan geen issue.



Ik heb ooit eens een kat aangereden en daar ook honderden aan gespendeerd om beter te krijgen bla bla bla.



Ik hou op want ik heb tig verhalen over mijn dieren maar het komt allemaal op hetzelfde neer.

Ik ben een enorme dierengek en mijn dieren zijn alles voor me,daar leef ik voor.
Alle reacties Link kopieren




ik had zo eentje, die kunnen een jaartje of 15 worden, geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelfs alles al geregeld voor als ik er niet meer ben ooit,vastgelegd in testament.

Degene die mijn dieren dan gaat overnemen is ook een echte dierengek en weet hoe ik met mijn dieren ben.Diegene erft dus ook alles zodat er genoeg geld is om mijn dieren te verzorgen want het kost nogal wat.

Familie heb ik dus onterfd:D





Ik denk dat Tilalia wel meer dan 1 teiltje nodig heeft als ze weer op dit topic kijkt
Alle reacties Link kopieren
Ja anders moet je geen dieren nemen. Heb het helaas bedrijfsmatig vaak moeten meemaken dat mensen pas voor de vakantie gingen denken, oh ik heb een hond of kat, wat nu? Dat bedenk je toch voor de aanschaf? Je "neemt" toch ook niet zomaar een kind? Nou ja, er zullen irl en hier op het forum ook heel veel mensen zijn die ons niet begrijpen of zelf niet helemaal in orde vinden. Prettig gestoord dan maar.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Mooi Mik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven